126

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Po těch letech chátrání, a během té doby se změnily normy - už asi vyjde levněji postavit novou elektrárnu vedle.

Thumbs up Thumbs down

127

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=23508#p23508

Kde je myslitel obr, aby nám to objasnil, jak ten Bém držel cenu a hned jak odešel tak se to jaxi sesypalo.

Thumbs up −2 Thumbs down

128

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Paja-cr napsal:

Ale vůbec ne žádná imaginace i tito jdou dohledat jen kdyby se chtělo .. .
Jsem venkovan a nestydím se za to , ale do prahy musím tak asi 3x do měsíce přijíždím od Kolína a musím do Podbaby. Pražští vědí že to v podsttě znamená přejet prahu. do namítne že se dá na Černym mostě nechat auto a dál městskou, má pravdu teda většinou , já to zkusil a hned na druhej pokus jsem stál v 17:10  na parkovišti a bez auta - prostě ukradeno. Tak jezdím přez prahu , dnes už to umím , ale tak hodinu to zabere , je to zbytečný. Kdo za to může?? Společnost , spolky a jednotlivci vpodstatě stejnym dílem.Kdysy dávno někdo postavil magistrálu - je to ostuda , ale stojí, Do září se nebylo možno rozumně dostat  z D1 na D5 ale už to taky jde ,teď je třeba dokončit  511, 518, 519 a to co nejdříve. Ale zase ta samá písnička nejsou peníze, když jsou nejni možno dohodnout trasu , když je trasa tak se nějakej spolek začne soudit protože nimby přístup zviditelňuje. a to nemyslím suchdol ale magistrát. Neboť když chce někdo stavět podle plánů starších 50 let tak je na palici a to bez pardónu. Vnitřní okruh by měl být priorita města a vnější státu , ale tady chce v tomto úseku město od státu postavit komunikace a pak prohlásit - my sme v poho teď si státe dej kamiony do pr..yč. A tedˇk Blance  : ANO je to vnitřní okruh a tudíž musí být UVNITŘ , ale je otázka pro koho se staví?? proč musí být všechny úřady ve vnitřní historické části v budovách provozně drahých ke kterým není možno ani dojet natož u nich zaparkovat , kdo povolil nesmyslně megalo výstavbu kancelářských budov a obcodních megagigahyper center velmi blízko u centra a opět bez parkovišť , kdo dovolil že není zaručeno bezpečné parkování na okraji prahy. Je to opět společnost , spolky a jednotlivci kdo za tím stojí a nebo spíš peníze a to hodně . nakonec za to může Pražan neb co si zvolil to mu vládne a dokud nebude kontrola tak bude bordel. Že si někdo stěžuje , že vozidlo z Budapešti při jízdě do Berlína potká první semafor v ČR v Légrově ulici je na pováženou , ne toho řidiče , ani  stěžovatele, ale vedení města protože co tam to auto za Můzeem má co dělat??? Dle nějakýho podivnýho výzkumu je třetina aut  u Můzea mimopražských a všchni se tomu divěj - co tam dělaj??? balíci. Problém je však jinde proč tam musej - něco je dílem absence slušného vnějšího okruhu - tranzit , ale většina lidí prostě do toho centra musí ať už za prací nebo byrokracií. Kdo vysloví otázku : co tam dělá ta zbylá část - zanedbatelný DVĚ TŘETINY a to jsou PRAŽANÉ  a není to málo jen 66 666 vozidel za den. takže bych rád se dozvěděl  KDO ZA TO MÚŽE  a co tam chtěj. A teď mě ukamenujte.

Mohu souhlasit s tím, že priorita má být vnější okruh, ostatně zprovoznění 518, 519 byla podmínkou kolaudace celé Blanky. Může mi někdo vysvětlit, jak a proč se to obchází? V jakém státě to žijeme, když partikulární zájmy převažují nad zákony a závaznými rozhodnutími?

Vnitřní okruh je naprostý nesmysl a plýtvání peněz daňových poplatníků. Musíte si uvědomit, že uliční síť města Prahy není nafukovací. Pokud priorizujeme IAD oproti MHD, stane se jediná věc: životní prostředí ve vnitřním městě se ještě zhorší a průjezdnost městem se vůbec nezmění. Absolutní investiční prioritu by měla dostat MHD, místo Blanky se dávno mělo stavět metro D, ovšem v trochu jiné trase než je plánováno, ale to nechme stranou. Ve městě prostě nemůžou všichni jezdit auty, protože se sem jednak nevejdou a druhak se tu potom nedá dýchat a kolem těch dopravních stok ani žít. Věřím, že dopravní stoky ve městě nechce nikdo, chceme mít hezké čisté klidné ulice bez prachu, hluku a exhalací. Cesta je jediná, mýto do centra, restrikce IAD a absolutní priorita MHD. Do veřejného prostoru města patří veřejná doprava, nikoliv IAD.
Tím že postavíte Blanku za 40 miliard, podvážete investice do MHD v celém městě na mnoho let nebo dekád dopředu, zvýšíte atraktivitu IAD a ještě více zahltíte uliční síť. Dopravní problém nevyřešíte skoro vůbec, protože ta uliční síť není schopná pojmout více vozidel a dálnice v tunelu na tom nic nezmění. Jediné čeho dosáhnete že se nebude jezdit už jenom po povrchu ale i pod povrchem, exhalace se zvýší, prašnost se zvýší a neobyvatelnost okolí tunelu se také zvýší. Vyhozené (naše ) peníze oknem. Praha je jedním z nejvíce automobilizovaných měst v Evropě a je to kvůli tomu, že IAD uvnitř města nikdo neomezuje - naopak - a rozšiřování MHD je pomalé až žádné.

Co se týká magistrály, pouze 5% IAD co tam jede tranzituje někde mezi Pankrácí a severem. To znamená, že ty auta na magistrálu najíždějí nebo vyjíždějí někde v centru. MO může těžko magistrálu zastoupit, jediné řešení je ji kompletně zavřít. Předtím ovšem musí být poskytnuty dostatečné kapacity MHD, což se díky výstavbě Blanky, zbytečného metra do Motola a dalších akcí bohužel nestalo.

Souhlasím s tím, že centrum je zbytečně přecpané, ale otázka je, jestli s tím lze něco dělat. Tohle je věc soukromého sektoru, veřejné instituce lze přesouvat také jen v omezené míře a nevím jestli je dobré mít důležité úřady někde na periferii. Zhovadilosti typu Palladium nebo Nový Smíchov jsou pochopitelně neodpustitelné chyby, ale to je zase otázka zkorumpovanosti radnic a místních kmotrů, v Praze pod monopolem moci ODS (Praha 1 a Praha 5 konečně dostaly po posledních volbách rozum a vykopli je ven).
Nelze regulovat kdo má kde bydle a kde pracovat, ale lze regulovat organizaci dopravy v zájmu kvalitního života ve městě.

Zde se ale bavme o té bémovině, která nás bude stát 10 000 tis. každého včetně nemluvňat a starců.

Thumbs up −3 Thumbs down

129

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

obr napsal:

SML - ano, ten výpočet úroku/inflace máte dobře smile. Každý ekonom ví, že inflace není navýšení reálné ceny, ale pouze navýšení nominální. Časová hodnota peněz, je pro ing. Březinu asi neznámou, co studoval ? nebo to ví a blbne neznalé. Že to neví MUDr. Svoboda nepřekvapuje, ale pak měl zůstat v porodnici.

Mě by zajímalo co jste studoval vy. Číst si vaše příspěvky je zážitek, přesvědčil jste aspoň všechny, že víte co je inflace a procento. Váš výpočet poněkud kulhá, vzhledem k tomu, že už Praha zaplatila MTS 17 Mld Kč.
Začít můžete tady http://ekonomika.ihned.cz/c1-49976270-m … -vysvetlit

Thumbs up Thumbs down

130

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Fascinující, jak si každý myslí, že jeho životní styl musí vyhovovat i ostatním ...

Thumbs up Thumbs down

131

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Asi tak, takže pokud je vaším životním stylem jezdit každý den po městě autem, tak budiž ale nenuťte prosím ostatní, aby vám ze svých daní přispívali na tunel za 40 miliard, který povede ke zhoršení kvality života v celém městě a dopravně vůbec nic neřeší. Zaplaťte si ho sami za své. Ze společného by se měly dělat akce, které jsou prospěšné celému městu a jsou prioritní, například nové linky metra a rozšiřování tramvajové sítě.
A samozřejmě stavět s jinými politiky než jsou tito bémové a štainerové a další korupčníci.

Thumbs up −3 Thumbs down

132

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Ale nepovídejte, a kde máte tu jistotu, že metro a tramvaje sou ty "správné" pro všechny a maj se teda podle vás platit ze společnýho (jo aha, ona je to ta "vaše" jistota, že vy máte pravdu a ostatní jsou jen pomýlení...). Ono se vždycky najde x lidí proti čemukoli, kteří budou vykřikovat ve vašem stylu, že z jejich daní se to platit nebude, protože to neni pro ně a není to správný...
Mimochodem, už se to tu řešilo x-krát, že příspěvěk na daních všeho druhu (spotřební daně z benzinu, dph z benzinu a aut, dph ze staveb a materiálu, silniční daně, dálnční známky...) z IAD je sakra velkej, že nejenže pokryje výdaje na stavby, ale ještě "dotuje" sociální dávky a další výdaje rozpočtu. Takže naopak by tu mohli křičet motoristi, že teda z JEJICH daní se tu žádná MHD nebude platit...

Thumbs up +1 Thumbs down

133

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Správné tedy veřejně prospěšné dopravní stavby jsou ty, které nejvíce přispějí ke zkvalitnění života ve městě a nabídnou co největší přepravní kapacitu co největšímu počtu lidí. U Blanky neplatí ani jedno z toho, když pominu fakt, že je předražená a podváže investice města do MHD na nejméně jednu dekádu, spíš dvě. Blanka totiž neřeší z dopravního hlediska nic, pouze zdubluje už existující komunikaci, přičemž ale nijak nezdubluje uliční síť ve městě, takže celková kapacita IAD komunikací ve vnitřním městě se nijak nezmění. I když byste asi moc chtěli, těch aut už do těch ulic prostě víc nenarvete. Což je nakonec dobře, ale už není dobře, že nás to celé stojí 40 miliard z veřejných rozpočtů. Opakuji, Praha je jedním z nejvíce automobilizovaných měst v Evropě a vy všichni příznivci IAD ve městě tady chcete, aby byla ještě víc než dosud. Kam to vede je zřejmé. Nejen že jsou to vyhozené peníze, ale ta stavba situaci v Praze ještě zhoršuje.
Ty vaše mantry o spotřební dani jsou úplně mimo. Jednak vliv IAD na zdraví lidí ve městě je sakra velký a společenské škody IAD jsou nevyčíslitelné, druhak asi nemáte spočítáno kolik stojí údržba všech existujících komunikací a výstavba nových, třeťak sociální dávky jsou zejména důchody, které se hradí ze sociálního pojištění, čtvrťak nemám nic proti stavbě silnic ve městě z veřejných rozpočtů, pokud jejich výstavba dává racionální smysl a nemá negativní celkové dopady na dopravu a životní prostředí města, což je přesně případ Blanky. Mimochodem, jakto že se ještě nestaví 518-519, když jejich dostavbou byla Blanka dokonce podmíněna při stavební povolení?

Thumbs up −2 Thumbs down

134 Naposledy upravil: squish (14.02. 2011 20.21)

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

neo napsal:

(spotřební daně z benzinu, dph z benzinu a aut, dph ze staveb a materiálu, silniční daně, dálnční známky...) z IAD je sakra velkej, že nejenže pokryje výdaje na stavby

Nesmysl, řekl bych že to sotva pokryje údržbu komunikací
No nevím, kdyby byly tak velké tak už by byla dávno ty stavby postaveny ale nejsou peníze..

Thumbs up 0 Thumbs down

135

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

squish napsal:
neo napsal:

(spotřební daně z benzinu, dph z benzinu a aut, dph ze staveb a materiálu, silniční daně, dálnční známky...) z IAD je sakra velkej, že nejenže pokryje výdaje na stavby

Nesmysl, řekl bych že to sotva pokryje údržbu komunikací
No nevím, kdyby byly tak velké tak už by byla dávno ty stavby postaveny ale nejsou peníze..

No ale samozřejmě výnos z těchto daní nejde celý na stavby ale je příjmem rozpočtu jako celku... Pokud jde o výši příjmu z daní, tak JEN na spotřební dani z pohonných hmot stát vybere za rok 80 mld kč, což je celý rozpočet SFDI... (tzn. nejen na silnice). A kde máte silniční daň (5 mld), dálniční známky (2-3 mld), mýto (5-6 mld), podíl na DPH z provozu aut (pohonné hmoty, výroba a prodej aut atd.).

Thumbs up +2 Thumbs down

136

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

vlakno napsal:

Správné tedy veřejně prospěšné dopravní stavby jsou ty, které nejvíce přispějí ke zkvalitnění života ve městě a nabídnou co největší přepravní kapacitu co největšímu počtu lidí. U Blanky neplatí ani jedno z toho, když pominu fakt, že je předražená a podváže investice města do MHD na nejméně jednu dekádu, spíš dvě. Blanka totiž neřeší z dopravního hlediska nic, pouze zdubluje už existující komunikaci, přičemž ale nijak nezdubluje uliční síť ve městě, takže celková kapacita IAD komunikací ve vnitřním městě se nijak nezmění. I když byste asi moc chtěli, těch aut už do těch ulic prostě víc nenarvete. Což je nakonec dobře, ale už není dobře, že nás to celé stojí 40 miliard z veřejných rozpočtů. Opakuji, Praha je jedním z nejvíce automobilizovaných měst v Evropě a vy všichni příznivci IAD ve městě tady chcete, aby byla ještě víc než dosud. Kam to vede je zřejmé. Nejen že jsou to vyhozené peníze, ale ta stavba situaci v Praze ještě zhoršuje.
Ty vaše mantry o spotřební dani jsou úplně mimo. Jednak vliv IAD na zdraví lidí ve městě je sakra velký a společenské škody IAD jsou nevyčíslitelné, druhak asi nemáte spočítáno kolik stojí údržba všech existujících komunikací a výstavba nových, třeťak sociální dávky jsou zejména důchody, které se hradí ze sociálního pojištění, čtvrťak nemám nic proti stavbě silnic ve městě z veřejných rozpočtů, pokud jejich výstavba dává racionální smysl a nemá negativní celkové dopady na dopravu a životní prostředí města, což je přesně případ Blanky. Mimochodem, jakto že se ještě nestaví 518-519, když jejich dostavbou byla Blanka dokonce podmíněna při stavební povolení?

To nejsou žádné mantry, v příspěvku předtím jsem uvedl čísla z plnění státního rozpočtu za rok 2010... A kde vy máte vyčíslené ty vaše "škody na zdraví", kromě toho, že se to všude říká, takže to akorát dokola opakujete...?

Pokud jde o údržbu, tak samozřejmě ta něco stojí, financuje ze SFDI, a jak dokázáno v předchozím, IAD si na to pměrn+ě slušně "vydělá" (samozřejmě je to složitější, mezi daněmi jsou vazby, nelze je jen tak vyhradit na daný účel, financuje se z toho leccos dalšího, co IAD taky "využívá", ale poměr částek je snad jasný). Na druhý straně ta údržba se dělá taky pro MHD - autobusy ani tramvaje nelítaj vzduchem... (nemluvě o tom, že po těch ulicích jezdí zásobování, policie, sanitky atd...), takže se to fakt nebuduje jen pro IAD (i ta sanitka bude Blankou na Bulovce rychlejc, než když pojede vrchem).
...
A tak by se dalo pokačovat donekonečna, nic není černobílý... a to i přesto, že teď můžeme být na magistrát naštvaní kvůli zdražení.

Thumbs up +1 Thumbs down

137

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

neo napsal:

To nejsou žádné mantry, v příspěvku předtím jsem uvedl čísla z plnění státního rozpočtu za rok 2010... A kde vy máte vyčíslené ty vaše "škody na zdraví", kromě toho, že se to všude říká, takže to akorát dokola opakujete...?

Myslíte že když spalujete ve městě tisíce tun paliva a víříte a zdrojujete všude kolem prach, že se to nikde neodrazí? Například z pneumatik se odlučuje mikronový prach, který žádné sliznice nezachytí a uloží se přímo do tkání, to je dokázané. Jděte si stoupnout na magistrálu nebo někam do kArtouzské a zkuste tam vydržet pár hodin, pak se vraťte a řekněte nám jak se vám v těchto dopravních stokách v centru líbí a jestli je toto město, jaké ho chcete mít. Takže náklady ze spalování benzínu jsou značné, pokud mluvíme specielně o městě.

Pokud jde o údržbu, tak samozřejmě ta něco stojí, financuje ze SFDI, a jak dokázáno v předchozím, IAD si na to pměrn+ě slušně "vydělá" (samozřejmě je to složitější, mezi daněmi jsou vazby, nelze je jen tak vyhradit na daný účel, financuje se z toho leccos dalšího, co IAD taky "využívá", ale poměr částek je snad jasný). Na druhý straně ta údržba se dělá taky pro MHD - autobusy ani tramvaje nelítaj vzduchem... (nemluvě o tom, že po těch ulicích jezdí zásobování, policie, sanitky atd...), takže se to fakt nebuduje jen pro IAD

Údržba silnic nižších tříd také není zdarma, platí ji kraje, celkově je u nás nějakých 55 tisíc km silničních komunikací a všechny se udržují z veřejných rozpočtů. Nicméně toto je debata, která sem nepatří. Já ostatně spotřební daň z benzínu platím také a nejsem z žádných daní vůbec nadšen. O to víc se mi otvírá kufr když vidím slizského Béma, který zdrhne na Antarktidu, aby nemusel nic vysvětlovat a všechno začne svádět na současné vedení, které to po něm převzalo. Proboha, tento stát je zadlužen a musí si každý rok půjčovat na provoz, takže vyhazovat peníze oknem si opravdu nemůžeme dovolit. Bez ohledu na to, kdo to platí, protože stejně můžeme říct, že bez dalšího zadlužování bysme na to neměli tak jako tak. Veřejné stavby mají být prospěšné a Blanka prospěšná není v podstatě nikomu kromě MTS a pár zainteresovaných úředníků a politiků, pro většinu města bude její dopad silně negativní, včetně té její neuvěřitelné ceny.
Pokud chceme aby toto zautomobilované město bylo ještě víc tak ano, pokračujme a stavějme další tunely za desítky a stovky miliard vedoucí uvnitř města a vykašleme se úplně na MHD, nové linky tramvají a metra. Nemůžu se dočkat, až všichni budeme jezdit auty, jak to bude v centru na těch ulicích a ve spádových stokách vypadat.

Thumbs up −4 Thumbs down

138

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

On si to možná Bém představoval tak, že až proinvestuje původní rozpočet, Blanku slavnostně uvede do zkušebního provozu s tvrzením, že dostál slovu, a následně pak potichu doplatí Metrostavu další miliardy z rozpočtů následujících let.

Thumbs up Thumbs down

139

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Jarda Št. napsal:

On si to možná Bém představoval tak, že až proinvestuje původní rozpočet, Blanku slavnostně uvede do zkušebního provozu s tvrzením, že dostál slovu, a následně pak potichu doplatí Metrostavu další miliardy z rozpočtů následujících let.

naprostá většina toho navýšení se vlastně netýká samotné Blanky, ale staveb, které s tím chtějí svézt městské části, třeba Letenské náměstí nebo úprava prostranství u Dejvického nádraží atd, tedy zatím požadavků. Je jasné, že to MTS zadarmo dělat nebude. Navíc ze smluv vyplývá, že to stále nebylo smluvně dohodnuto. Většina těch požadavků vypadá rozumně, ale nemají s Blankou nic společného.

Thumbs up 0 Thumbs down

140

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Jsou tam ovšem také vynucená navýšení v důsledku změn norem a zastižení horších geologických podmínek, než ukázal průzkum (což v důsledku vedlo k těm propadům) a také navýšení ceny NTM proti rozpočtu při realizaci vítězného návrhu. O tom se vědělo už za Béma, který ovšem přesto mlel svou, že se Blanka proti původnímu rozpočtu neprodraží.

Thumbs up Thumbs down

141

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Jarda Št. napsal:

Jsou tam ovšem také vynucená navýšení v důsledku změn norem a zastižení horších geologických podmínek, než ukázal průzkum (což v důsledku vedlo k těm propadům) a také navýšení ceny NTM proti rozpočtu při realizaci vítězného návrhu. O tom se vědělo už za Béma, který ovšem přesto mlel svou, že se Blanka proti původnímu rozpočtu neprodraží.

ano, ale to vysvětlil v rozhovoru pro Aktuálně (je tady link před pár dny) Ing. Toman. V rozpočtu byla na tyhle případy rezerva 1,6 mld, takže smluvní cena nebyla překročena.

Thumbs up Thumbs down

142

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Ale Toman také uvedl, že rezerva byla vyčerpána už v loňském roce.

Thumbs up Thumbs down

143

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Jarda Št. napsal:

Ale Toman také uvedl, že rezerva byla vyčerpána už v loňském roce.

ano rezerva stačila na Stromovku, na Brusnici už ne. Ale řešení Báňského úřadu k Brusnici přišlo se skončením mandátu/kolem voleb a to taky Toman/Bém říkají, že to je to zvýšení ceny, které už nemohli ovlivnit

Thumbs up −1 Thumbs down

144

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Když vyčerpali celou rezervu někde v necelých dvou třetinách stavby a vědělo se, že budou ještě další vícepráce, tak prostě tvrzení primátora Béma, že rozpočet nebude překročen, byl buď omyl nebo lež.

Thumbs up +2 Thumbs down

145 Naposledy upravil: obr (04.03. 2011 15.03)

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Jarda Št. napsal:

Když vyčerpali celou rezervu někde v necelých dvou třetinách stavby a vědělo se, že budou ještě další vícepráce, tak prostě tvrzení primátora Béma, že rozpočet nebude překročen, byl buď omyl nebo lež.

právě  ty vícepráce zjevně se samotnou Blankou nesouvisí, když tak jen tak, že je k ní chtějí přilepit městské části (oprava Letenské náměstí, oprava bastionů, prostranství u Dejvického nádraží atd.). Navíc většina z nich je zjevně pro zlepšení prostředí v Praze.  Ale hlavně - ty vícepráce nikdo na magistrátě neodsouhlasil, jsou zjevně přáním MČ a i Březina říká, že městským částem vzkáže, aby si je udělaly za své.

Vypadá to, že z běžných tahanic, které jsou při každé stavbě, které se určitě řešily i doteď, dělá někdo veřejné drama.

Podstatné je, aby stavěli a dostavěli co nejdříve.

Thumbs up +1 Thumbs down

146

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

To ano, ale Svoboda by asi raději v Praze boural, než stavěl. ( http://www.novinky.cz/domaci/226888-bud … l?ref=boxE )

Thumbs up Thumbs down

147

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Jarda Št. napsal:

To ano, ale Svoboda by asi raději v Praze boural, než stavěl. ( http://www.novinky.cz/domaci/226888-bud … l?ref=boxE )

jo, je vždy jednodušší vejít do dějin jako někdo, kdo něco nepostavil nebo zboural, nežli jako stavitel.

Města by měli řídit manažeři architekti, stavaři, ekonomové či právníci.

Thumbs up Thumbs down

148

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Teď jsem koukal do důvodové zprávy a z ní vyplývá, že Metrostav si naúčtoval i zvýšení objemu zemních prací, které bylo provedeno na základě jeho požadavků kvůli usnadnění výstavby, což by mohlo zavánět i podvodem.

Thumbs up Thumbs down

149

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

K dostavbě tunelového komplexu Blanka chybí 12 miliard korun

http://youtu.be/L1qa7jSPofQ

Blahopřeji všem obhájcům tohodle socialistického monstrprojektu, podařilo se vám zadlužit město nejmíň na deset let (a splácet to budeme všichni).

Thumbs up −7 Thumbs down

150 Naposledy upravil: vlakno (03.12. 2013 14.50)

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

S. Bém extraordinerně zaperlil v nedělních OVM, čas 45:35:
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1126 … ce-2-cast/

"Prodražení z 29 (31 Mld) na 37 miliard není tak hrozné..." Přístup tohoto "pravicového" politika k těžce vydělaným penězům daňových poplatníků je naprosto šokující.

K tomu článek auto*matu: http://www.auto-mat.cz/2013/12/najit-pr … de-snadne/

Thumbs up 0 Thumbs down