101

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Ad morální kredit - obr přece jasně říká, že není rád, že někomu něco "mizí za nehty" a neschvaluje to ... tvrdí a já s ním souhlasím, že je lepší něco vybudovat než jen mluvit, případně blokovat a nic nedělat.
A vnitřní (i vnější) okruh se staví PRÁVĚ proto, aby auta nebyly všude, ale pokud možno především na okruhu.

Thumbs up +1 Thumbs down

102

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Pokud se krade takto ve velkém, není jasné na co ty miliardy jdou a jedna garnitura hází odpovědnost na druhou a všichni dohromady si z nás dělají legraci a smějí se nám do ksichtu, jak úžasným způsobem nás tentokrát okradli, tak je určitě nejlepší zastavit veškeré investice. Dokud ten systém nebude takový, aby jsme viděli, za co platíme.
Postavit nesmyslný a předražený tunel nebo metro za 40 miliard z veřejných prostředků umí každý Bém (omlouvám se za to sprosté slovo), politici tu nejsou od toho aby utratili a rozkradli co nejvíc našich peněz, ale aby co nejvíc našich peněz ušetřili a zbytek použili smysluplným způsobem, který je v zájmu většiny a nedrtí žádnou menšinu.

A vnitřní (i vnější) okruh se staví PRÁVĚ proto, aby auta nebyly všude, ale pokud možno především na okruhu.

Tohle je přece totální nesmysl, znovu a znovu vyvrácený. KUDY SE TY AUTA NA TEN OKRUH DOSTANOU? Výstavba okruhu uvnitř města čili dálnice 500 m od Pražského hradu je jenom zatraktivnění IAD na úkor MHD, za veřejné prostředky se staví dálnice, díky které bude na síti ještě více aut a problémy IAD, které máme dnes, se ještě zhorší. Auta přece nejezdí dokola po okruhu, ale z bodu A do bodu B a díky okruhu jich na těch trasách pojede mnohem víc. Celá koncepce dopravy ve městě je o tom, jestli se priorizuje MHD nebo IAD. Zajeďte se podívat do Vídně, tam se IAD tvrdě omezuje, protože auta do veřejného prostoru prostě nepatří, jen v úplně minimální nutné míře. Silniční síť tu máme, autem se dostanete všude, ale nemůže se autem dostat neomezený počet lidí kamkoliv, to prostě nejde. Kromě toho ten prach, který IAD produkuje, musíme ve městě všichni dýchat a plíce máme jen jedny. Je to otázka svobody. IAD škodí a omezuje a proto je ji potřeba ve veřejném zájmu uvnitř města omezit. Ná Západě to vědí dávno, v postkomunistických aglomeracích musíme asi zopakovat 5-násobně chyby Západu, abysme na to přišli.

Thumbs up −3 Thumbs down

103 Naposledy upravil: obr (13.02. 2011 18.35)

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

bagginsi díky - ano, chápete to,  co prohlašuju dobře.

nejvíce moralizují ti, kdo za posledních 20 let způsobili občanům ať blbostí nebo úmyslně největší ztráty,. Nejen finanční, ale i na životech. Větší nežli celé polistopadové tunelování či korupce, kmotrové, šibalové a vrahové Mrázků dohromady.  Stačí si spočítat ty stovky miliard na biopaliva, solární elektrárny, zničení Šumavy, pole zamořená jedovatou řepkou,  zdržení výstavby okruhu Prahy,  D8 a dalších dálnic a silnic, zdržení výstavby Temelína atd. atd. - a k tomu ti zbytečně mrtví na starých silnicích či kolem nich.  I případné zbytečné náklady na Blanku jsou z velké části způsobeny zdrženími a obstrukcemi těhle.  Po těhto škůdcích kromě způsobených škod a zničené krajiny nezůstane nic.
A hlavně nepište, že chráníte životní prostředí a já chci natahat IAD do Prahy. IAD už v Praze je a lidé budou do centra Prahy chtět jezdit bez ohledu na mě nebo auto*mat.

Ted jsem si přečetl váš poslední příspěvek pane vlákno, zase tam opakujete jako hotovou věc cenu Blanky 40 mld. kde jste to vzal ?   Kdybyste to myslel "upřímně", tak byste chtěl, by Březina doložil každou položku navýšení, kdo a proč jí odsouhlasil. Bém tvrdí, že v době jeho odchodu, žádné navýšení smlouvy neodsouhlasil. Pouze musel akceptovat navýšení ceny kvůli změně technologie ražení tunelu Myslbekova nařízené Báňským úřadem.

Thumbs up 0 Thumbs down

104

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

squish napsal:

Prodražení Blanky na 37 miliard nemusí být konečné. Metrostav požaduje další půl miliardy

http://domaci.ihned.cz/c1-50148050-prod … l-miliardy

Miliarda sem, miliarda tam :-)

asi se budeme dozvídat všechny požadavky MTS. Požadavky měl za Béma jistě taky, jako každý dodavatel. Aspoň vidíme ten rozdíl, jak stavbu řídili za Béma - ještě při odchodu držel původní cenu -  a jak to řídí za Březiny.

Thumbs up −1 Thumbs down

105 Naposledy upravil: MM (13.02. 2011 19.58)

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

to: vlakno
Vážený, lidé jako jste vy jsou dle mého názoru zhouba lidstva. Stále stejné fráze ... ty nahoře... vše chcete zalít betonem... vše už bylo vyvrácenou... dálnice 500m od hradu...

Oháníte se svobodou? A co svoboda mé maličkosti a mé rodiny?

Nejprve vás uvedu do situace. Bydlím v širším centru Prahy. Do práce já i moje žena chodíme pěšky, stejně tak i má dcera do školy. Pokud chceme někam na procházku, tak použijeme nohy, nebo tramvaj. Pokud chceme na menší nákup, tak opět použijeme MHD. Pro pracovní cesty taktéž často používáme MHD (ano, i kravaťáci jezdí autobusem). Upřímně neuznávám pohrdání MHD a název socka.

Vážený pane, ale i já mám auto a používám ho. Chceme na výlety, chci jezdit do částí naší země, kde máme kořeny za babičkami, chci sem tam dojet pro něco na druhý konec Prahy, chci mít možnost odvézt mé dítě do nemocnice, když je třeba. Prostě se chci svobodně a rychle přemisťovat.

Když se rodinou vracíme od bavičky a stojíme někde v zácpě, tak jsem rozezlen. Ale ne na ty ostatní v autech (i když někteří třeba mohli použít MHD, jako to já dělám často), ale na lidi jako jste Vy. Stojím na místě, které jsem třeba již mohl objet, kdyby bylo hotové to ta to. Kde jsem nemusel smrdět, daný čas jsem mohl věnovat mé rodině, nebo práci,… A nesním rozhodně o zemi zalité asfaltem. Sním o cestě, která mi umožní za minimálních výdajů energie a času (a tedy i exhalací) dostat se tam kam chci. Třeba blíž k mé milované Šumavě… A rozhodně nechci častěji jezdit autem…
Lidí jako jsem já znám hodně. Neodvažuji se paušalizovat (ano znám i jedice, kteří považují bus za cosi podřadného…), ale odvážíte se Vy tvrdit, že auto nemám používat vůbec, stejně jako mě vaše sorta donutila dotovat neefektivní elektrárny a do mého nelevného auta tankovat cosi, co jednak mému vozu zkracuje životnost, zvyšuje spotřebu a ve finále devastuje naší zemi? Co si to vůbec dovolujete nám diktovat a moralizovat?

Aby bylo jasno. Respektuji, že pravděpodobně sníte o lepším a zdravějším světě. Ale uvědomte si prosím jednu důležitou věc. Lidé jako já o takovém světě sní taktéž. Sním o autech na vodík a elektřinu, sním o nahrazení fosilních paliv něčím opravdu efektivním (ITER), sním o čisté přírodě, o čistém vzduchu (i v Praze). A taktéž o světě bez korupce a zločinu obecně. Ale zároveň o světě, kde budu dál moc uplatňovat například mou svobodu pohybu
Já sním i o světě bez vás. Bez kecálků stádovitě opakující tytéž fráze neschopných si ověřit fakta, vše pokud možno přepočítat a racionálně zvážit. Lidí akorát nadávajících a plivajících.

PS: Vídeň již má vybudovaný dopravní systém a je tedy možné IAD omezit… Ale chcete o tom věcně diskutovat?

Thumbs up +4 Thumbs down

106 Naposledy upravil: baggins (13.02. 2011 20.39)

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Asi vážně nemá cenu někomu vysvětlovat, že ve Vídni je možné se pohybovat uvnitř i vně po několika kapacitních silnicích a pak se omezuje provoz v centru ... a stejně tak v Londýně, Paříži, Barceloně, Berlíně atd. A také říkat, že aut neubude protože to řekne auto*mat či kdokoliv jiný (naštěstí nejsme v Číně) a že auto jedoucí plynule 70 km/hod nadělá několikanásobně méně škody než když stojí v zacpané ulici ... A také připomínat kromě již obrem zmíněných hrůzností ještě zničené zdraví lidí z Plzně, kteří díky takzvaným ekologům museli několik let dýchat zplodiny těžkých kaminónů, co mohli vklidu jet okolo ... a také připomenout, že uvnitř města je trochu jinde, než se staví Blanka .. jo a taky že to není dálnice ... tyto všechny racionální argumenty a úvahy těžkou obstojí proti zelené demagogii. Což mi ale nebrání třídit odpad, jezdit tím, co je výhodnější a chovat se slušně v mnoha krásných koutech naší země ... protože skutečná ochrana přírodních hodnot a našeho životního prostředí NEMÁ s těmi tvrzeními zelených "ekologů" nic společného.
No a čekat na svět, kde se lidi nebudou snažit urvat co největší díl pro sebe a po dobu tohoto čekání nic nedělat a nebudovat ... to už je vážně utopie ...

Ad MM - naprostý souhlas, dobře napsáno. Připojuji svůj hlas za svobodu pohybu a výběru ...

Thumbs up 0 Thumbs down

107

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

obr napsal:

nejvíce moralizují ti, kdo za posledních 20 let způsobili občanům ať blbostí nebo úmyslně největší ztráty,. Nejen finanční, ale i na životech. Větší nežli celé polistopadové tunelování či korupce, kmotrové, šibalové a vrahové Mrázků dohromady.  Stačí si spočítat ty stovky miliard na biopaliva, solární elektrárny, zničení Šumavy, pole zamořená jedovatou řepkou,  zdržení výstavby okruhu Prahy,  D8 a dalších dálnic a silnic, zdržení výstavby Temelína atd. atd. - a k tomu ti zbytečně mrtví na starých silnicích či kolem nich.  I případné zbytečné náklady na Blanku jsou z velké části způsobeny zdrženími a obstrukcemi těhle.  Po těhto škůdcích kromě způsobených škod a zničené krajiny nezůstane nic.
A hlavně nepište, že chráníte životní prostředí a já chci natahat IAD do Prahy. IAD už v Praze je a lidé budou do centra Prahy chtět jezdit bez ohledu na mě nebo auto*mat.

A ještě jste zapomněl napsat, koho tím myslíte. Píšete o škůdcích, ale nikoho nejmenujete. Je to imaginární jakási mýtická skupina kdesi v mlze. Pokud chcete někoho kritizovat, tak napište koho, za každou věc odpovídají konkrétní lidé. Chápu že vy si z těch vašich blábolů o imaginárních škůdcích vystačíte, ale někomu to prostě nestačí.
Napište že za všechno špatné může SZ, Arnika nebo auto*mat a jsme doma.
IAD v Praze je a vy ji chete ještě víc a chcete na ní vytáhnout peníze od všech daňových poplatníků. A nevadí vám, že jim v tzv. demokratických volbách někdo hodí hlasy do koše, čímž jim ubere jejich jediné právo něco ovlivnit.

Ted jsem si přečetl váš poslední příspěvek pane vlákno, zase tam opakujete jako hotovou věc cenu Blanky 40 mld. kde jste to vzal ?   Kdybyste to myslel "upřímně", tak byste chtěl, by Březina doložil každou položku navýšení, kdo a proč jí odsouhlasil. Bém tvrdí, že v době jeho odchodu, žádné navýšení smlouvy neodsouhlasil. Pouze musel akceptovat navýšení ceny kvůli změně technologie ražení tunelu Myslbekova nařízené Báňským úřadem.

Mě vůbec nezajímá, že si ty dvě party tu Blanku přehazují jak horký brambor, dokud tady bude takovýto systém, tak nelze dál do čehokoliv investovat. Musí se to zastavit, veřejně zanalyzovat a odůvodnit kjaždou korunu. Ať postaví Březinu a Svobodu proti Bémovi a Šteinerovi a ať se tito drahouškové proti sobě konfrontují a veřejně. Není možné aby tam nahoře byl ve všem takovýto BORDEL!

Thumbs up −1 Thumbs down

108

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

MM napsal:

Lidí jako jsem já znám hodně. Neodvažuji se paušalizovat (ano znám i jedice, kteří považují bus za cosi podřadného…), ale odvážíte se Vy tvrdit, že auto nemám používat vůbec, stejně jako mě vaše sorta donutila dotovat neefektivní elektrárny a do mého nelevného auta tankovat cosi, co jednak mému vozu zkracuje životnost, zvyšuje spotřebu a ve finále devastuje naší zemi? Co si to vůbec dovolujete nám diktovat a moralizovat?

Elektrárny a biopaliva si laskavě schovejte jinam, to sem vůbec nepatří. Váš příběh mě skutečně dojal, chodíte pěšky, jezdíte MHD a když vyjedete autem, tak uvíznete v zácpě. To je teda pech. Jestli to není tím, že většina té dopravy ve městě v tom městě začíná a končí. Pak se už nedostane na vás, který chcete autem na Šumavu. Je to smůla, ale chce to trochu přemýšlet, proti čemu vlastně bojujete. Protože tím že nacpete stovky miliard do nových dálnic ve městě té IAD kupodivu neubude a peníze chybí na MHD, nové linky metra atd. Pro vás možná nepochopitelný paradox. Pokud zatraktivníte IAD oproti MHD, opravdu lidé začnou více používat IAD, zvláštní co?

Aby bylo jasno. Respektuji, že pravděpodobně sníte o lepším a zdravějším světě. Ale uvědomte si prosím jednu důležitou věc. Lidé jako já o takovém světě sní taktéž. Sním o autech na vodík a elektřinu, sním o nahrazení fosilních paliv něčím opravdu efektivním (ITER), sním o čisté přírodě, o čistém vzduchu (i v Praze). A taktéž o světě bez korupce a zločinu obecně. Ale zároveň o světě, kde budu dál moc uplatňovat například mou svobodu pohybu

Opět téměř dojemné vyznání. IAD je zdrojem největšího znečištění ve městě, nejedná se ani tak o pohon, ale o víření a zdroj prachu například z pneumatik. Na to vám eletromobil nepomůže. Vaše svoboda pohybu končí tam, kde začíná mé zdraví. Bydlím v centru a věřte že vím o čem mluvím.

Já sním i o světě bez vás. Bez kecálků stádovitě opakující tytéž fráze neschopných si ověřit fakta, vše pokud možno přepočítat a racionálně zvážit. Lidí akorát nadávajících a plivajících.

Na to, že je to váš první příspěvek, jste mi to celkem naložil, gratuluji. Omlouvám se tedy, že jsem se vůbec dovolil ozvat. Nicméně stále platí že platím daně (musím) a že mě tato politická garnitura okradla v tzv. demokratických volbách o hlas a zmanipulovala volby jako celek. Pak nezbývá než se vyjadřovat touto cestou. 

PS: Vídeň již má vybudovaný dopravní systém a je tedy možné IAD omezit… Ale chcete o tom věcně diskutovat?

Samozřejmě že chci. Začněte prosím tím, že mi ukážete, jak ten dopravní systém ve Vídni vypadá. Ukažte mi ten systém okruhů a radiál ve Vídni, ukažte mi kde se tam staví dálnice skrz centrum v tunelu. Jsem na vás opravdu zvědavý.

Thumbs up −1 Thumbs down

109

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

obr napsal:

Požadavky měl za Béma jistě taky, jako každý dodavatel. Aspoň vidíme ten rozdíl, jak stavbu řídili za Béma - ještě při odchodu držel původní cenu -  a jak to řídí za Březiny.

Hlavně že jste nalezl viníka, jste geniální. Již jste podal trestní oznámení na p. Březinu a p. Svobodu za podezření ze zpronevěry nejméně 10 miliard Kč z veřejných prostředků? Nebo vám je to jedno? Nebo jen tak plácáte?

Thumbs up −2 Thumbs down

110

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

baggins napsal:

ve Vídni je možné se pohybovat uvnitř i vně po několika kapacitních silnicích a pak se omezuje provoz v centru

Mohl byste nám tu ukázat mapu komunikačního systému Vídně, aby jsme ty dálnice a obchvaty a radiály v tunelech uvnitř města viděli? Nebo zase jen tak plácáte?

auto jedoucí plynule 70 km/hod nadělá několikanásobně méně škody než když stojí v zacpané ulici

Přemýšlel jste o tom, že pokud nepojede autem ale použije MHD, nadělá ve městě několikanásobně méně škody než když pojede 70 kmh po magistrále skrz město?

No a čekat na svět, kde se lidi nebudou snažit urvat co největší díl pro sebe...

Možná že sám sebe považujete za pragmatika, já vás považuji za morálně pokleslé individuum, které tento prohnilý klientelistický systém nejvíce potřebuje.

Thumbs up −1 Thumbs down

111

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

hmm škoda dále plýtvat bajty ... trochu slušného vychování by ovšem neškodilo ... osobní invektivy se totiž na tomto serveru moc nenosí ....

Thumbs up 0 Thumbs down

112

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Máš pravdu bagginsi, z občasného potkání s podobnými týpky jako je vlákno vím, že diskuse je zcela marná. Vyznačují se zejména relativním mládím,  nevzdělaností (případně nějakým "humaniárním" titulem) chlubí se, jek nesnášejí (a neumějí) matematiku, tím se rozumí počty ze třetí třídy. Jejich víra je hluboká a pevná jak u jehovistů, na jakýkoliv argument či fakt odpoví naučenou mantrou, kterou neustále opakují.
Politiicky obdivují (až absolutně milují) jednoho pána a jeho (ex)komunistické přátele, zatímco ostatní upřímně nenávidí jako zloděje, zločince kurupčníky atd. Jedině ONI mají ten správný názor, který je potřeba všem ostatním natlouct do hlavy třeba kladivem. "My vás naučíme, jak se máte radovat"
Zaplevelujé diskuse na jakémkoliv fóru, na které se dostanou, zvlášť když se najde nějaký jejich oponent (viď obře).
Takže "je to marný, je to marný, je to marný" a NEKRMTE TROLLY.

Thumbs up +1 Thumbs down

113 Naposledy upravil: vlakno (13.02. 2011 23.39)

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Jeníku neživíš se jako psycholog, takový odborný posudek na vlastní osobu jsem ještě nečetl.
No pánové, chtěli jste se bavit o Vídni a skončili jste u ad hominem argumentů, nic jiného tam nemáte? Budete Béma hájit do roztrhání těla? 30 miliard sem tam, hlavně když si můžu svézt svůj zadek?

Thumbs up −1 Thumbs down

114

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Jenik napsal:

Takže "je to marný, je to marný, je to marný" a NEKRMTE TROLLY.

tohle vlákno nečtu, takže tu ani "neuklízím" atd... smile

115

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

jeníku dík, je to tak.  Jen jste shovívavě nezmínil, že tihle týpkové si nechají i to přesvědčení zaplatit a vůbec se neštítí prostřednictvím grantů a dotací tahat miliony z daňových poplatníků. Kolik kteří se každý může podívat třeba na stránky MŽP.

Thumbs up 0 Thumbs down

116

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Proč se všude jinde staví o řády levněji...?

Thumbs up 0 Thumbs down

117

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

vlakno napsal:
A ještě jste zapomněl napsat, koho tím myslíte. Píšete o škůdcích, ale nikoho nejmenujete. Je to imaginární jakási mýtická skupina kdesi v mlze........
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ale vůbec ne žádná imaginace i tito jdou dohledat jen kdyby se chtělo .. .
Jsem venkovan a nestydím se za to , ale do prahy musím tak asi 3x do měsíce přijíždím od Kolína a musím do Podbaby. Pražští vědí že to v podsttě znamená přejet prahu. do namítne že se dá na Černym mostě nechat auto a dál městskou, má pravdu teda většinou , já to zkusil a hned na druhej pokus jsem stál v 17:10  na parkovišti a bez auta - prostě ukradeno. Tak jezdím přez prahu , dnes už to umím , ale tak hodinu to zabere , je to zbytečný. Kdo za to může?? Společnost , spolky a jednotlivci vpodstatě stejnym dílem.Kdysy dávno někdo postavil magistrálu - je to ostuda , ale stojí, Do září se nebylo možno rozumně dostat  z D1 na D5 ale už to taky jde ,teď je třeba dokončit  511, 518, 519 a to co nejdříve. Ale zase ta samá písnička nejsou peníze, když jsou nejni možno dohodnout trasu , když je trasa tak se nějakej spolek začne soudit protože nimby přístup zviditelňuje. a to nemyslím suchdol ale magistrát. Neboť když chce někdo stavět podle plánů starších 50 let tak je na palici a to bez pardónu. Vnitřní okruh by měl být priorita města a vnější státu , ale tady chce v tomto úseku město od státu postavit komunikace a pak prohlásit - my sme v poho teď si státe dej kamiony do pr..yč. A tedˇk Blance  : ANO je to vnitřní okruh a tudíž musí být UVNITŘ , ale je otázka pro koho se staví?? proč musí být všechny úřady ve vnitřní historické části v budovách provozně drahých ke kterým není možno ani dojet natož u nich zaparkovat , kdo povolil nesmyslně megalo výstavbu kancelářských budov a obcodních megagigahyper center velmi blízko u centra a opět bez parkovišť , kdo dovolil že není zaručeno bezpečné parkování na okraji prahy. Je to opět společnost , spolky a jednotlivci kdo za tím stojí a nebo spíš peníze a to hodně . nakonec za to může Pražan neb co si zvolil to mu vládne a dokud nebude kontrola tak bude bordel. Že si někdo stěžuje , že vozidlo z Budapešti při jízdě do Berlína potká první semafor v ČR v Légrově ulici je na pováženou , ne toho řidiče , ani  stěžovatele, ale vedení města protože co tam to auto za Můzeem má co dělat??? Dle nějakýho podivnýho výzkumu je třetina aut  u Můzea mimopražských a všchni se tomu divěj - co tam dělaj??? balíci. Problém je však jinde proč tam musej - něco je dílem absence slušného vnějšího okruhu - tranzit , ale většina lidí prostě do toho centra musí ať už za prací nebo byrokracií. Kdo vysloví otázku : co tam dělá ta zbylá část - zanedbatelný DVĚ TŘETINY a to jsou PRAŽANÉ  a není to málo jen 66 666 vozidel za den. takže bych rád se dozvěděl  KDO ZA TO MÚŽE  a co tam chtěj. A teď mě ukamenujte.

Thumbs up Thumbs down

118

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Paja-cr - já se s tím stotožňuji, že se nestaví vnější okruh je fakt ostuda, řekl bych, že je to strategická komunikace v ČR č. 1

Thumbs up Thumbs down

119

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

obr napsal:

SML - ano, ten výpočet úroku/inflace máte dobře smile. Každý ekonom ví, že inflace není navýšení reálné ceny, ale pouze navýšení nominální. Časová hodnota peněz, je pro ing. Březinu asi neznámou, co studoval ? nebo to ví a blbne neznalé. Že to neví MUDr. Svoboda nepřekvapuje, ale pak měl zůstat v porodnici.

nemáte dobře
ve smlouvě je uvedeno, že valorizace je podle indexu cen stavebních prací OD ROKU 2008
(2008-4,5 procenta. 2009-1,2 procenta, 2010-záporná 0,2 procenta...)
sám IDS zpracoval pro OMI, že dosud to bylo 1,2 miliardy, zbytek má být do roku 2016 (poslední termín je furt 2014)
přitom index cen stavebních prací bude následující dva roky kolem procenta či méně
současně se furt platí - a město už uhradilo přes 17 miliard
a vůbec http://ekonomika.ihned.cz/c1-49976270-m … -vysvetlit

Thumbs up Thumbs down

120 Naposledy upravil: obr (14.02. 2011 12.59)

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

starej konzervo - dík, ale už jsem to tu psal. Inflace je znehodnocení měny, není to reálné zdražení. Jde o to, aby i v budoucnu platil zákazník/dodavatel dostal zaplaceno penězi v hodnotě roku 2007. Protože 100 Kč z r. 2007 je v hodnotě podle ukazatele ČNB myslím totéž jako letos 112 Kč. Obvykle se u inflační doložky uvádí, kdo stanoví výši inflace a bývá to nějaký další na smluvních stranách  nezávislý"objektivní" úřad, třeba ČNB nebo Český statistický úřad atd.
Inflace tedy není totéž co pohyb cen ve stavebnictví. Inflace může být 2%, přitom televize levnější o 50% a cena cementu dražší o 10%. Například - když je inflace třeba 2% ročně (což v průměru přibližně myslím je) a ceny ve stavebnictví vzrostou o 5% - pak vydělá město - letos by tak levně nenakoupilo. Pokud ceny ve stavebnictví klesly nebo nestouply o ty 2%  inflace vydělá Metrostav, protože dostane zaplaceno více, nežli by si mohl domluvit dnes..
Ja tu doložku jak je uvedena ve smlouvě neznám, ale to co píšete vy - tedy "index cen stavebních prací" - to není inflační doložka, která se váže k hodnotě měny. To by byla cenová doložka, která se váže k vývoji cen stavebních prací. I cenové doložky se někdy do smluv dávají, jestli Březina a novináři neznají rozdíl mezi inflační a cenovou doložkou nevím..

Thumbs up −1 Thumbs down

121

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

kasme napsal:
Jenik napsal:

Takže "je to marný, je to marný, je to marný" a NEKRMTE TROLLY.

tohle vlákno nečtu, takže tu ani "neuklízím" atd... smile

A děláš dobře, tady je to jen pro rádoseposlouchající diskutéry. Já sem hodím občas očko, abych věděl, o co přicházím, a rychle mizím big_smile

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

122

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

obr napsal:

starej konzervo - dík, ale už jsem to tu psal. Inflace je znehodnocení měny, není to reálné zdražení. Jde o to, aby i v budoucnu platil zákazník/dodavatel dostal zaplaceno penězi v hodnotě roku 2007. Protože 100 Kč z r. 2007 je v hodnotě podle ukazatele ČNB myslím totéž jako letos 112 Kč. Obvykle se u inflační doložky uvádí, kdo stanoví výši inflace a bývá to nějaký další na smluvních stranách  nezávislý"objektivní" úřad, třeba ČNB nebo Český statistický úřad atd.
Inflace tedy není totéž co pohyb cen ve stavebnictví. Inflace může být 2%, přitom televize levnější o 50% a cena cementu dražší o 10%. Například - když je inflace třeba 2% ročně (což v průměru přibližně myslím je) a ceny ve stavebnictví vzrostou o 5% - pak vydělá město - letos by tak levně nenakoupilo. Pokud ceny ve stavebnictví klesly nebo nestouply o ty 2%  inflace vydělá Metrostav, protože dostane zaplaceno více, nežli by si mohl domluvit dnes..
Ja tu doložku jak je uvedena ve smlouvě neznám, ale to co píšete vy - tedy "index cen stavebních prací" - to není inflační doložka, která se váže k hodnotě měny. To by byla cenová doložka, která se váže k vývoji cen stavebních prací. I cenové doložky se někdy do smluv dávají, jestli Březina a novináři neznají rozdíl mezi inflační a cenovou doložkou nevím..

Inflační doložka je jednou z forem cenové doložky (upravuje-li se konečná cena podle všeobecné míry inflace), u velkých staveb je obvyklá cenová doložka podle vývoje  cen v rámci definovaného "koše" cen materiálu, prací a pohonných hmot.

Thumbs up Thumbs down

123 Naposledy upravil: obr (14.02. 2011 13.25)

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Jardo št. , doložek jistících, aby se udržela domluvená cena/hodnota v době podpisu smlouvy může být celá řada, třeba je běžná kurzová - vazba kurzu měny na kurz jiné nebo třeba na cenu zlata - což MTS prý zanedbal na Islandu a dostal zaplaceno tu samou částku v islandských korunách, ale propadem kurzu islandské koruny znehodnocenou. Je mi divné, že by opravdu tak velkou smlouvu v islandských korunách MTS podepsal bez kurzové doložky, to by udělal jen opravdový blbec.

Ale především, aby se dalo seriozně diskutovat, je třeba znát znění té konkrétní smlouvy a doložky. Já jen vysvětloval, co obecně je inflační doložka a co doložka cenová

Thumbs up −1 Thumbs down

124

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

anasazi, kasme - máte pravdu, že jsou diskutující, kteří jsou přesvědčeni dopředu jako "vlákno". Ale je hodně lidí, kteří mají o věc zájem a potřebují se zorientovat. O ty jde, starej konzerva se slušně zeptal. Stavba Blanky byla, je a bude ohrožována týpky jako vlákno, různými šíbry a kde kým. Tihle dříve házeli klacky pod nohy získání stavebních povolení (viz Neela) , dnes změnili styl na to, co kdysi předváděl dr. Sládek.
Já si vážím, každého, kdo má o Blanku zájem, abychom nedopadli jako v Rakousku, kde ti zelení magoři zblbli těsně přes 50% voličů a pak v referendu rozhodli, že nespustí do provozu již hotovou jadernou elektrárnu Zwettendorf.

Thumbs up −2 Thumbs down

125

Re: Problém "10 miliard" a ekonomické okénko...

Třeba se ještě spustí smile))
http://plarmy.org/zwentendorf/index.php … WENTENDORF

Thumbs up Thumbs down