26

Re: Z tisku a médií

Reportéři ČT: Záhada tunelů na novém obchvatu Prahy

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1142 … orteri-ct/ (cca čas 0:14:17)

Thumbs up +1 Thumbs down

27

Re: Z tisku a médií

Informační systém Pražského okruhu je unikátní – a nefunkční
(...)
Práce na D1 skončí 24. října. Světelné tabule na okruhu pak ve zkušebním manuálním provozu zůstanou až do konce roku. Alespoň aktuální záběry z kamer by ale řidiči mohli na portálu dopravniinfo.cz objevit už příští týden.

28 Naposledy upravil: nets (30.09. 2010 18.39)

Re: Z tisku a médií

Řidiči na Pražském okruhu zpomalí, rychlostní limit klesne na 100 km/h

Řidiči musí na Pražském okruhu ubrat plyn. Maximální povolená rychlost se totiž snížila ze 130 na 100 kilometrů v hodině. Opatření vzniklo kvůli nehodám, na které adekvátně nezareagoval automatický systém řízení dopravy.

http://praha.idnes.cz/ridici-na-prazske … zpravy_vel

Thumbs up Thumbs down

29

Re: Z tisku a médií

Z Brna do Plzně za 140 minut

strana 1 noviny Metrostavu č.17
http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/172010.pdf

30

Re: Z tisku a médií

Pražský okruh musí doladit řídicí systém, komplikují to „okouzlení“ řidiči
http://praha.idnes.cz/clanek.asp?c=A101 … domaci_cen

Jan Rafaj z Eltoda připomněl i to, že jsou nyní řidiči nepozorní, protože si prohlíží nově otevřenou stavbu, a nevěnují se tak plně situaci před sebou. "Může to být jeden z důvodů, ale žádné oficiální údaje o tom neexistují," řekla mluvčí pražské policie Eva Miklíková.

něco na tom bude...
vy jste se zase kochal, pane doktore... smile smile

já třeba dnes na MÚK Zbraslav po obkroužení "K" odbočil už na Strakonice, místo na Zbraslav (ještě že je MÚK Lipence tak blízko)

31

Re: Z tisku a médií

rozhovor s Ing. Paclíkem (ředitel stavby 514)
natáčeno na estakádě před zprovozněním, né že by tam bylo něco nového, ale je to celkem rozumně podané smile
po malých dávkách v průběhu celého pořadu,
nejlepší je konec (čas 25.10), kdy moderátor říká, že si jde užít jízdu všemi směry všemi pruhy po "Lahovickém" mostu...

ČT1 Auto Moto Styl
Pořad o automobilech a lidech kolem nich

repríza
středa 6. 10. 2010 05:00
pátek 8. 10. 2010 19:30

nebo na http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/2 … moto-styl/

32

Re: Z tisku a médií

http://digiweb.ihned.cz/c1-46873730-goo … uh-neznaji

Google Maps zatím Pražský okruh neznají

Jezdit po Praze slepě pouze podle Google Maps teď znamená ztrácet čas. A podle všeho to tak bude až do poloviny listopadu.

Naproti tomu Mapy.cz konkurenčního vyhledávače Seznam si s Pražským okruhem pospíšili. Jejich plánování s ním operovalo už hodinu poté, co na něj vjeli první řidiči. PLANstudio, které jim mapové podklady dodává, totiž provedlo mimořádnou aktualizaci.

Thumbs up Thumbs down

33

Re: Z tisku a médií

Silniční okruh kolem Prahy – jihozápadní část
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … adni-cast/

Silniční okruh kolem Prahy (SOKP) je v současnosti největší a nejdůležitější dopravní stavbou, která po svém dokončení významně ovlivní celý dopravní systém v Praze a okolních aglomeracích. Propojuje totiž dálniční tahy a radiální komunikace I. a II. třídy směřující do hlavního města Prahy. Stavba je rozdělena na 11 úseků (značených 510–520), čtyři jsou již delší dobu v provozu, čtyři v přípravě a zbývající tři (512, 513 a 514), kterým je věnován tento článek, byly 20. září 2010 do provozu uvedeny.


Mosty na jihozápadní části Silničního okruhu kolem Prahy
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … lem-prahy/

Nově otevřené stavby silničního okruhu 512, 513, 514 a opravená část 515 vytvářejí jihozápadní část Pražského silničního okruhu (SOKP), který propojuje dálnici D5 s dálnicí D1. Zprovozněním těchto staveb dojde k odlehčení nejzatíženější části Jižní spojky a Barrandovskému mostu přes Vltavu.

34

Re: Z tisku a médií

Na dálnici D1 před Prahou se pokládají kabely, řidiči stojí opět v kolonách
http://praha.idnes.cz/clanek.asp?c=A101 … domaci_ttt

35

Re: Z tisku a médií

ANKETA: Jihozápadní část Silničního okruhu kolem Prahy (úsek 512, 513 a 514)
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … 513-a-514/

36

Re: Z tisku a médií

http://magistrat.praha-mesto.cz/default … -564288680

Dopravní opatření, která byla realizována v souvislosti s uvedením jižní části Pražského okruhu do provozu:

„Vyloučení tranzitní kamionové dopravy z části Městského okruhu včetně. Barrandovského mostu a pokles intenzit dopravy na navazujícím úseku Jižní spojky, který činil více než 20 000 vozidel, umožnily vypnutí světelné signalizace na začátku Barrandovského mostu, což přispělo ke zvýšení plynulosti provozu na Jižní spojce, “

Pokud jde o intenzitu provozu na nové zprovozněné jižní části Pražského okruhu, tak se podle údajů Ředitelství silnic a dálnic ČR počty vozidel v obou směrech rovněž blíží předpokladům, že tuto komunikaci bude využívat přibližně 50 tisíc vozidel denně.

Thumbs up Thumbs down

37

Re: Z tisku a médií

Nová část Pražského okruhu je oficiálně pojmenována
http://magistrat.praha-mesto.cz/85053_N … ojmenovana

/zpráva z 34. jednání Rady hl. m. Prahy 12. října 2010/

Nové názvy ulic, mostů a tunelů na území hlavního města Prahy dnes schválila městská rada. Jedná se o osm ulic, mezi nimiž je i další úsek Pražského okruhu, dále o tři mosty a tři tunely na Pražském okruhu a části dvou ulic, které budou přejmenovány.

„Pokud jde o Pražský okruh, toto pojmenování bylo pro vnější silniční okruh kolem Prahy zvoleno a přijatou Radou hlavního města Prahy před rokem 2001. Pojmenování tunelů a mostů na Pražském okruhu bylo navrženo podle historických názvů, podnět přišel z Městské části Praha 16 a z jednání Místopisné komise Rady hlavního města Prahy,“ uvedl první náměstek primátora Rudolf Blažek.


ulice: Pražský okruh
mosty: Lochkovský, Slavičí, Radotínský (estakáda včetně mostu přes Vltavu)
tunely: Lochkovský, Šabatka, Komořanský

Tunely a mosty na Pražském okruhu již mají svá jména
http://www.novinky.cz/domaci/213949-tun … jmena.html

38

Re: Z tisku a médií

Hodnotící zpráva o vlivu zprovoznění nového úseku Pražského okruhu na dopravní situaci v hlavním městě Praze

projednáno na radě hl. města Prahy dne 12.10.2010

zpráva

39 Naposledy upravil: MP (13.10. 2010 10.04)

Re: Z tisku a médií

kasme napsal:

Hodnotící zpráva o vlivu zprovoznění nového úseku Pražského okruhu na dopravní situaci v hlavním městě Praze

projednáno na radě hl. města Prahy dne 12.10.2010

zpráva

Na straně 1 dole se lze dočíst

Uvedená dopravní opatření společně se zkapacitněním Šterboholské radiály, ...

copak to je za "zkapacitnění", Vy jste si někdo nějakého všiml? sad

Thumbs up Thumbs down

40

Re: Z tisku a médií

MP napsal:

Uvedená dopravní opatření společně se zkapacitněním Šterboholské radiály, ...

copak to je za "zkapacitnění", Vy jste si někdo nějakého všiml? sad

http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 4.JPG.html

Jistě, jen tomu říkáme jinak ... výstižněji smile
MÚK Rybníčky - http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?id=410

Původně mělo opravdu jít i o zkapacitnění Štěrboholské radiály na 3 pruhy směrem z centra mezi lanovým mostem a Průmyslovou ul., ale podle mojeho názoru z toho sešlo a staví se jen ta část MÚK.

Thumbs up Thumbs down

41

Re: Z tisku a médií

pp21 napsal:
MP napsal:

Uvedená dopravní opatření společně se zkapacitněním Šterboholské radiály, ...

copak to je za "zkapacitnění", Vy jste si někdo nějakého všiml? sad

http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 4.JPG.html

Jistě, jen tomu říkáme jinak ... výstižněji smile
MÚK Rybníčky - http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?id=410

Původně mělo opravdu jít i o zkapacitnění Štěrboholské radiály na 3 pruhy směrem z centra mezi lanovým mostem a Průmyslovou ul., ale podle mojeho názoru z toho sešlo a staví se jen ta část MÚK.

Tomu bych i rozuměl, ona ta věta v té zprávě ale pokračuje v minulém čase a jednoznačně říká, že ona dopravní opatření, mezi něž je zahrnuto ono "zkapacitnění" přineslo a tak dále. To si někdo dělá legraci, ne? I když odhlédnu od toho, že "zkpacitnění" Štěrboholské radiály může mít jen těžko vliv na snížení podílu těžké dopravy na Barrandovském mostě, že? wink Pro jistotu ještě jednou ona citace, tentokrát delší:

Uvedená dopravní opatření společně se zkapacitněním Šterboholské radiály, zvýšením informovanosti řidičů o dojezdové doby na Jižní spojce a užitím dalších telematických aplikací přinesla výrazné snížení podílu těžké nákladní dopravy na Jižní spojce a ulici K Barrandovu a tím

Thumbs up Thumbs down

42

Re: Z tisku a médií

Wonen "zkapacitnění" být asi krásáná češtinský slofo. hmm

Dost mi to připomíná obrozenecký rukomakatelný šlapotruhlík případně smrktočistonosoplena (ale z opačného konce). Zkrátka, hlavně, že budeme světoví! roll

Thumbs up Thumbs down

43

Re: Z tisku a médií

Na Pražský okruh už mohou jen auta se známkou, chybné značení je pryč

http://praha.idnes.cz/na-prazsky-okruh- … -zpravy_ab

není třeba číst celý článek - nic dalšího se nedovíte smile

44

Re: Z tisku a médií

Pražský okruh za měsíc provozu Praze výrazně ulehčil
http://www.novinky.cz/krimi/214635-praz … ehcil.html

45

Re: Z tisku a médií

Netusite z jakeho mostu skocil zminovany sebevrah?

Thumbs up Thumbs down

46

Re: Z tisku a médií

clanek mistniho oblibence: http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot … ?id=680640
aneb Smichov nebo Sporilov, kdo by se v tom hrabal ... :-)

Thumbs up Thumbs down

47

Re: Z tisku a médií

Na okruhu otestují značky

http://www.lidovky.cz/na-okruhu-otestuj … s=101023_0

23. října 2010

PRAHA Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) bude ze soboty na neděli od deseti hodin večer do čtyř do rána na Pražském okruhu testovat takzvaný systém liniového řízení dopravy pomocí proměnných dopravních značek.


hmmm, škoda že si nikdo nevšiml dřív sad

Po dálnici běží zvíře, hlásí značka
Lidové noviny 25.10.2010

Silničáři testovali moderní značky na Pražském okruhu. Za provozu tu simulovali 16 událostí, systém obstál

PRAHA Jeli jste v noci ze soboty na neděli na Pražském okruhu a digitální značky vás varovaly před mlhou, i když bylo naprosto jasno?
Nepřehlédli jste se. Na nové dálnici jste se totiž vyskytli zrovna v době, kdy probíhal velký test takzvaného liniového řízení provozu.
Pracovníci Ředitelství silnic a dálnic zkoušeli, jak systém reaguje při šestnácti základních událostech, které mohou na silnici nastat.
"Simulovali jsme třeba nehodu, kolony, náledí, mlhy či vběhnutí zvířete na dálnici. Na všechny události reagoval systém správně. Vydařila se i komunikace s národním dopravním centrem v Ostravě," popsala LN závěry nočního testu mluvčí instituce Martina Vápeníková. Řidiči však nebyli vydáni mylným informacím značek napospas. Na test je dopředu upozorňovaly digitální tabule, které je dále vyzývaly, aby zpomalili.
I přesto, že šlo pouze o test, řidiči museli pokyny na proměnných značkách dodržet. Většinou pouze stačilo, aby sundali nohu z plynu.
Nové liniové řízení provozu je asi největší chloubou Pražského okruhu. Mělo by předcházet nehodám a kolonám.
Za špatné viditelnosti či při hustém provozu automaticky sníží rychlost, při nehodě zas uzavírá jízdní pruhy.

48

Re: Z tisku a médií

Na Pražském okruhu už platí rychlost 130 km/h

http://www.novinky.cz/ekonomika/215034- … -km-h.html

Na nové části Pražského okruhu zhasly v pondělí odpoledne informační cedule liniového řízení dopravy. Neznamená to, že by nefungovaly, jejich ovládání přechází z ručního na automatický provoz. Zároveň to znamená, že zde lze jet vyšší rychlostí, a to až 130 km/h. Dosud cedule omezovaly rychlost na 100 km/hod.

K závěru dospěla po víkendovém testování liniového řízení dopravy na okruhu, na D1 a na D5 komise odborníků. „Když na informačních tabulích zhasne stovka, bude platit rychlost 130 km/h, v tunelech zůstane omezení na km/h,“ řekla Právu mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. V tunelech bude omezení rychlosti na 80km/hod.

Původně se podle ní počítalo s přechodem z ručního na automaticky ovládané cedule v listopadu, víkendové zkoušky dopadly ale nadmíru dobře. Zkoumalo se, zda všechny tabule, pokud je řídí počítač, správně zareagují na šestnáct typů událostí. Zvládly signalizovat kolony, náledí, mlhu zvíře na silnici i auto v protisměru a snížily rychlost. To vše za provozu, přičemž řidiči na výstrahy zareagovali. Nyní se cedule napojí na systém Národního dopravně informačního centra se sídlem v Ostravě.

Thumbs up Thumbs down

49

Re: Z tisku a médií

http://ekonomika.ihned.cz/c1-47774900-n … lion-korun

Nová část okruhu "sype". Denně vynese přes milion korun

Vybrané mýtné na nové části okruhu představuje zhruba pět procent denních výběrů z celé zpoplatněné sítě, která měří 1300 kilometrů.

Vytížení 30 kilometrů dlouhé spojky mezi plzeňskou dálnicí D5 a brněnskou D1 není rovnoměrné. Největší hustotu provozu lze pozorovat na starším kompletně zrekonstruovaném úseku u Třebonic, kde počet vozidel přesahuje denně 70.000, nejméně vytíženou částí je napojení na brněnskou dálnici s méně než polovičním provozem.

Podle pražské policie se ale i díky tomu po otevření okruhu doprava na Jižní spojce, která patří k nejvytíženějším dopravním tepnám v Praze, výrazně zklidnila a snížil se i počet nehod. Podle Ředitelství silnic a dálnic se počet aut na Barrandovském mostě snížil po otevření okruhu o 50.000 na zhruba 80.000 denně.

Thumbs up Thumbs down

50

Re: Z tisku a médií

Pražský okruh: Stavba za miliardy má chyby
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/s … 01108.html

Praha - Nová část Pražského okruhu, po které se jezdí od září, měla původně vypadat jinak, teď na to doplácí řidiči.
Autor: Lukáš Marek

Zhruba jeden a půl měsíce je v provozu nová část Pražského okruhu na jihozápadě metropole. Za tu dobu se zde stalo již několik závažných nehod.

Policie to zatím nehodnotí jako nic mimořádného, přece jen zde denně projede na šedesát tisíc vozidel, a tak je nutné s nehodami počítat. Přesto pravdou je, že okruh měl původně vypadat trochu jinak, a to by zřejmě přispělo k větší bezpečnosti a lepší průjezdnosti. Kamenem úrazu se tak zdá být zejména sjezd z okruhu na dálnici D1, ten je totiž pouze provizorní.
Nedohodli se dodnes

Původně zde stavba měla vypadat úplně jinak. Jenže Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se nedohodlo s majiteli pozemků, kde měl původně vést sjezd, respektive nedokázalo je vyplatit, a tak se pak narychlo měnily plány. Výsledkem jsou zde časté kolony a také se zde již stala vážná dopravní nehoda. „Je to tak, na první pohled je to nedořešené, tvoří se tu kolony a komunikace by podle mě měla mít větší kapacitu,“ hodnotí sjezd u D1 řidič z povolání Radek Baráček.

Stejný názor mají také majitelé přilehlé čerpací stanice. Právě jejich pozemky se staly zmíněným svárem. Původně zde už neměly více než rok existovat a stanice měla být srovnána se zemí, i to svědčí o pochybení a Deník o tom již v minulosti informoval.

ŘSD se ale opakovaně vyjádřilo v tom smyslu, že dokumentace byla přepracována a stavbu to nakonec nijak nenarušilo. „Vše je v souladu s platnými povoleními,“ sdělila vícekrát mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.
Provizorní sjezd

Majitelé čerpací stanice ale nesouhlasí. „Teď se jasně ukazuje, že je s tím provizorním sjezdem problém. Došlo již k několika dopravním nehodám, naposledy minulý týden, a to ještě není zima a náledí. To tam bude hotová katastrofa,“ míní Rudolf Želinský ze společnosti Greyhound Company, které pozemky patří. Problémy zde pravděpodobně neskončí, dokud nebude vyřešeno napojení D1 další částí okruhu na hradeckou dálnici D11.

Chyby pak byly objeveny na Lochkovském mostu, kde byly vady ve svárech. Dalším problémem je most v Komořanech, který nikam nevede a čeká na silnici, navíc přemostění bylo možná postaveno načerno a Praha 12 již podala žádost o zahájení řízení o jeho odstranění. Zavřen je také sjezd u Písnice.