1

Re: VIZE pro dopravu v PRAZE

Vypadá to na zajímavou výstavu!!!!

http://www.vizeprodopravuvpraze.cz/

od 4. března 2009

Staroměstská radnice - Sál architektů (4. patro)

2

Re: VIZE pro dopravu v PRAZE

Co nějaká hromadná návštěva?

3

Re: VIZE pro dopravu v PRAZE

Určitě ! Navrhuji někdy v sobotu nebo neděli odpoledne smile

Thumbs up Thumbs down

4

Re: VIZE pro dopravu v PRAZE

Jsem za.

5

Re: VIZE pro dopravu v PRAZE

S_M_Lomoz napsal:

Jo, taky bych zašel, pokud do té doby nezajdu.

tomis napsal:

btw kdy zajdem na tu vystavu?

tak nadhoď te termíny a půjdeme smile

6

Re: VIZE pro dopravu v PRAZE

příští víkend?
tj řekněme sobota 14.3?
co vy nato?

Thumbs up Thumbs down

7

Re: VIZE pro dopravu v PRAZE

Sobotu 14.3. bych osobně dost nerad, protože  do odpoledne nebudu v Praze a nevím, v kolik se vrátím. Že 21.3. mám odpoledne důležitou poradu, jo, to bych taky asi měl říct, co?

Thumbs up Thumbs down

8

Re: VIZE pro dopravu v PRAZE

Osobně jsem od 13. - 22. 3. na horách.. takže to vidím na individuální prohlídku.

9

Re: VIZE pro dopravu v PRAZE

http://magistrat.praha-mesto.cz/79593_V … vu-v-Praze

Pražský primátor Pavel Bém včera v podvečer zahájil vernisáž výstavy Vize pro dopravu v Praze. Výstava se koná v historických prostorech Sálu architektů na Staroměstské radnici. Vize pro dopravu v Praze popisuje příběh pražské dopravy od jejích prvopočátků přes současnost až po vize, kterými by se doprava v hlavním městě měla nebo mohla dále ubírat.

10

Re: VIZE pro dopravu v PRAZE

Praha zruší křižovatky

Thumbs up Thumbs down

11

Re: VIZE pro dopravu v PRAZE

A jak Kasme slíbil, tak já plním. Je tu sobotní dodatek: fotodokumentace z výstavy Vize pro dopravu v Praze http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … e/vystava/

Thumbs up Thumbs down

12

Re: VIZE pro dopravu v PRAZE

Historie i budoucnost pražské dopravy http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/052009.pdf
V úterý 3. března večer se v Sále architektů na Staroměstské radnici v Praze setkali odborníci na dopravu při vernisáži výstavy Vize pro dopravu v Praze, jejíž uspořádání podpořila i naše společnost.
Za přítomnosti pražského primátora MUDr. Pavla Béma a rektora ČVUT v Praze prof. Ing. Václava Havlíčka, CSc., je přivítal děkan dopravní fakulty prof. Ing. Petr Moos, CSc. (foto uprostřed). Výstava nabízí přehled historie a současnosti pražské dopravy a hlavně výhled do její budoucnosti. Je přístupná zdarma a otevřená v pondělí od 11 do 18 hodin a od úterý do neděle mezi 9. a 18. hodinou. Skončí 14. června a víc informací o ní získáte na adrese www.vizeprodopravuvpraze.cz a na straně 4.

Pohled do budoucnosti
Víte, co bylo dřív – doprava, nebo město? Jak se v Praze cestovalo před sto lety? Odhadnete, kdy vznikl nápad postavit metro, a víte, že v Praze jezdil i chodník? Přemýšlíte, kudy, kam a čím se bude jezdit v budoucnosti?
Odpověď nejen na tyto otázky najdete na výstavě Vize o dopravě v Praze. Do 14. června ji můžete navštívit ve čtvrtém patře pražské Staroměstské radnice.
„Chtěli jsme vyprávět příběh. Příběh o dopravě v Praze od jejích prvopočátků až po vize, kterými by se mohla pražská doprava ubírat v budoucnosti,“ říká kurátor výstavy Ing. Zdeněk Říha, Ph.D., z Fakulty dopravní ČVUT v Praze, která výstavu spolu s Útvarem rozvoje hlavního města Prahy připravila.
Náš příběh tak začíná v historicky dávné době, kdy se za časů Přemyslovců po Vltavě plavili kupci. Kdy hrad a tržiště spojila cesta a kolem ní postupně vyrůstala lidská sídla. Město tedy formoval obchod a doprava.
Genetický kód Prahy tak zřejmě pochází už z období mezi 10. a 14. stoletím, kdy byla založena její komunikační síť.
Kopcovitý terén a meandry Vltavy jí pak daly do vínku za všech časů obtížné provozní podmínky.
Protože do budoucnosti hledíme přes minulost, vize o dopravě v Praze začínají na výstavě 19. stoletím: historickými mapami i modelem prvního Křižíkova otevřeného motorového vozu z Letné z roku 1891, který koňku převedl k tramvajím. O sedm let mladší dopis železáře Ladislava Rotta upozorňuje tehdejší pražské radní i současné návštěvníky, že by souběžně s demolicí Josefova: „... šlo nákladem téměř nepatrným zříditi v Praze dráhy podzemní...“
A ten chodník, či spíše kryté pohyblivé schodiště dřevěnými stupni, jezdil v trase zrušené pozemní lanovky na Letnou od roku 1926 celých devět let. Je považován za první český eskalátor.
V modernější historii i současnosti se jako korálky na nitku navlékají stavby úzce propojené s Metrostavem – třeba výstavba podpovrchové tramvaje v Opletalově ulici, zahájená dne 7. ledna 1966. Dál i trasy metra, rozvoj letiště Ruzyně, železniční Nové spojení, „živá nádraží“, tunelový komplex Blanka...
Dnes má Praha nejlépe fungující veřejnou dopravu ve střední Evropě. Přesto je nezbytně nutné najít systém, jak bude spolupracovat s individuální dopravou. Prudce narůstající počet automobilů v úzkých uličkách přeplněných turisty totiž komplikuje život všem. A tady se přes minulost díváme do budoucnosti, na projekty, které dopravu v Praze čekají nebo mohou čekat.
„Veřejná doprava v Praze by měla být připravená za rok přepravit víc než 1,5 miliardy lidí,“ připomněl při vernisáži výstavy primátor Pavel Bém. „Už dnes má Praha 55 km provozních tratí metra, desetkrát více kilometrů linek tramvají a přes 2100 km autobusových tras. Je v ní ale navíc registrováno i 612 tisíc osobních aut. Každý rok v ní vyroste nová významná dopravní stavba, která má výrazný urbanizující efekt – jako Nové spojení. Vznikají nové stanice metra, které vytvářejí společenský prostor – jako Střížkov. Doprava se tak znovu stává fenoménem, který se podílí na rozvoji celého města.“
Moderní doprava musí přepravit velké objemy cestujících a musí splňovat i velmi přísné požadavky na ochranu životního prostředí. Musí využívat máloemisní a co nejméně hlučné dopravní prostředky. Aby zklidnila centrum města, zanořuje se pod zem a v Praze netrpělivě čeká na dokončení Pražského i Městského okruhu.
Pražská doprava se tak vlastně v Metrostavu týká téměř každého. Ať už v hlavním městě bydlí, pracuje, nebo v něm jeho divize stavěla, staví či se chystá stavět. Proto bude jistě výstava Vize pro dopravu v Praze zajímavá a poučná pro všechny (foto).
Jak tedy budou vypadat pražská letiště, železnice, tramvaje či silniční komunikace? Odpověď najdete na Staroměstské radnici, kam s bližšími podrobnostmi zvou internetové stránky www.vizeprodopravuvpraze.cz a Metrostav, který uspořádání výstavy podpořil.

13 Naposledy upravil: tomis (25.03. 2009 08.47)

Re: VIZE pro dopravu v PRAZE

takže jsem se nakonec na výstavu vypravil sám.
Hodně věcí, které jsou tam prezentovány(hlavně hitorické) znám z vyšlých publikací, zejména z publikací DP k různým výročím, ale potěšilo uceleností a pěkným shrnutím.
Docela mne překvapilo, že metoda milánských stěn se používá tak dlouho.viz  http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … ewsIndex=0
Moc pěkný je model prahy, už kvůli němu asi stojí se na té výstavě zastavit. Jinak je pár povídání o mýtném(zajímavý koncept, uvidíme jak přežije).

Na videu jsem viděl pouštět materiály s vizualizacemi Blanky, ale měl jsem pocit, že jsem to tu už viděl.(taková ta agitka jak bude dohlíženo nad jednotlivým upravením parteru).

Doporučuji vyrazit o něco dříve, v neděli po 3 hodině už bylo poměrně hodně lidí.

Ale doporučuji si na to vyhradit minimálně hodinu, pokud budete číst materiály:-)

Thumbs up Thumbs down

14

Re: VIZE pro dopravu v PRAZE

Výstava „Jak se tvoří město“ v Národní technické knihovně http://magistrat.praha-mesto.cz/84938_V … e-knihovne

Včera byla slavnostně otevřena v Národní technické knihovně v Praze 6 výstava, která svým tématem navazuje na expozici Vize pro dopravu v Praze – Jak se staví město. Výstava, která se koná pod záštitou primátora hl. m. Prahy, vypráví příběh zrození tzv. Velké Prahy.