Jízda za Prahou jistě pro rekreační jízdu je příjemnější jak v dopravě v Praze, ale po Praze jezdí cyklisté hlavně "dopravní". Tedy ti, co se chtějí odněkud někam dopravit, nikoliv se jen tak kdekoliv projet na kole. A jezdit třeba do práce z Vinohrad do Holešovic se jinak jak přes Prahu nedá. A co se historického jádra týče, kdyby se mělo chránit plně, měli bychom zde snad pouze metro. Co se cyklistů týče, jsou daleko více tradičnější, než automobilisté. A těm se v historickém centru také postavili silniční tahy na úkor právě chodců, cyklistů a trochu přehnaně i na úkor MHD. :-)
Nevím, jestli jste někdy po Praze jízdu na kole zkoušel, ale problém s kopci zde rozhodně není. Není zde sice naprostá rovina jako v Amsterdamu, ale i tak je terén Prahy velmi přívětivý. K cestě odkudkoliv kamkoliv vám totiž stačí sjet k řece a pak vyjet jediné stoupání. A převýšení mezi 60 a 100 metry je směšné, stačí si šikovně naplánovat trasu. Bydlím na Vinohradech a od řeky v poklidném tempu jsem za půl hodiny doma. Jediné větší stoupání je most přes železniční trať vedoucí na nákladové nádraží. Problémem jsou zde hlavně neukáznění řidiči snažící se natěsno předjíždět cyklistu, který se musí vyhýbat většině pražských kanálů (s podélnými vpustěmi) a kouskovitost infrastruktury. Přejet centrum se dá pouze po hlavních tazích (okolo ND, Smetanovo nábřeží) a realizace levných a účinných opatřeních většinou skončí na politické atmosféře v Praze. Například na Praze 5 se neuskutečnilo (navzdory slibům) ani jedno opatření pro cyklisty. Velkým problémem je vyznačení stoupacích pruhů na Jeremenkově ulici. Přitom pruhy pro cyklisty by měli uvítat i řidiči, kteří se tak vyhnou téměř bez problémů.
Takováto řešení nejenže nestojí desítky milionů jako drahé stezky, ale jsou i na potřebnějších místech.
Jinak elektronické sčítání je neodpovídající hlavně z důvodu nevhodného umístění sčítacích cívek. Ty jsou většinou mimo hlavní tah nebo na cyklisty nepoužívaných místech. Když procházím statistiky, jsem si jist, že zde je i technický problém. Například sčítač na Těšnově dnes v období od 11:00 do 17:00 neregistroval žádného cyklistu, já jsem okolo projížděl a cyklistu jsem zde alespoň jednoho viděl.
Konkrétní statistiky manuálního sčítání ze dne 16. 6. 2010 na Fügnerově náměstí (zcela mimo cyklostezky) je v období 7:00 až 9:30 a 15:00 až 18:00 cca 1 cyklista za 2 minuty. Ze dne 23. 6. 2010 (opět středa) ve stejném časovém období na Nuselském mostě je to více než jeden cyklista co minutu. Zde pak mají cyklisté povolenu jízdu po chodnících na mostě.