1

Téma: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem, stavbou SOKP 513 - křižovatka s SOKP Komořany, stavba č. 8560

Jedná se o napojení KOMOKO (KOmunikace MOdřany KOmořany) na R1 (SOKP, Pražský okruh).

Dnes byla zveřejněna doplněná dokumentace k procesu EIA (PHA253. Celé to má 100 MB a je tam opět spousta zajímavých informací a situaček.

Thumbs up Thumbs down

2

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

Hezké shrnutí na závěr.
Varianta 5a (po Komořanské a dvoupruh podle trati) bude mít problémy se stísněnou MÚK, což nevyhovuje normě. Ale ona se nám norma mezitím změnila a po novu už to vadit nebude, zbytek se pořeší zázračnými proměnlivými značkami a SSZ.
Varianta 9 (šikmý most u gen Šišky a dále po nábřeží Lahoviček) bude mít problémy s maximálním sklonem nevyhovujícím normě - až 9,6 ‰. Že na lahovičském nábřeží, majícím doposud rekreační charakter, vznikne před těmi vilkami zaclánědlo v podobě 9m náspu + PHS, už ani ve zhodnocení vypichováno není.
Varianta 7 (po Komořanské a kolmý most u soutoku) technické nedostatky nemá, vede ponejvíce ve stopě nynějších komunikací, ale zasáhne zdejší příbřežní tůně.
Závěr: Zelená a havěť v tůních=poplach! Doporučuje se 5a, 9 je akceptovatelná, 7 se nedoporučuje. :-)

Thumbs up Thumbs down

3

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

pár posbíraných poznámek...

doporučuju stranu 129 posledni odstavec a v jeho kontextu se podivat na zaver, strana 131 a dal
je tam hafo zajimavych informaci, jak jsem to v rychlosti prolitl
hlavne z toho konecne trochu vyplyva ze na obyvatelstvo ma nejvestsi vlivy 5A...
na prirodu (modranske laguny) 7ka
a bezpecnost provozu je nejhorsi u 9ky, kde je sileny skoro 10%ni klesani dolu navic ke krizovatce, pp se SSZ

ÚRM nově navrhuje územní rezervu pro možnost prodloužení tramvajové trati do Komořan
s využitím vlečky. Předběžný návrh je znázorněn na obrázku, definitivní návrh bude
respektovat realizovanou variantu propojení, trasu tramvaje lze dobře koordinovat s variantami
5A a 9, s většími obtížemi s variantou 7 (úrovňové křížení). Vlivy tohoto záměru budou řešeny
samostatně v případě jeho schválení.

dopravni predpovedi intenzit na moste pres Vltavu na R1 .... nulova varianta 2x 30.000, Varianta s druhym mostem pres vltavu 2x 29.000 a ta prosazovana varianta ma na R1 na moste pres vltavu 36.000 + 38.000 aut za 24 hodin...

používaná zkratka KPMČ nejspíš znamená komunikační propojení městských částí

Vlákno na okruhprahy.cz http://www.okruhprahy.cz/forum/viewtopic.php?id=21

4 Naposledy upravil: P_V (03.12. 2008 03.08)

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

Úrovňové křížení s tramvají ve var. 7 je podivný protiargument. V oblasti se zatím nekoplo a místa na nějaký nadjezd nebo podjezd je dost.
Ohledně zásahu do lagun (jedné laguny abych byl přesnější): jaký vlastně "zásah" to má být? Že cca 12 m nad částí jedné laguny bude viset mostovka a kousek plochy možná zabere pilíř? (mapa na str 101) Přírodní jev laguny nejsou, samy od sebe laguny nevznikly. Kdyby před asi takovým stoletím existovali zelení, tak by se z toho "brutálního zásahu do přirozené mokřadní nivy" zvencli :-) Od zprovoznění vltavské kaskády nedochází k jejich povodňovému proplachování, takže postupně zanikají nánosem humusu. Leda že by se pravidelně bagrovaly - snesli by to zelení? Nesnesli, problém je totiž jinde.
Za komančů se do lagun zvesela vypouštěly sajrajty z místních továren (těžké kovy, polychlorované a polyaromatické uhlovodíky...). Ony sedimenty tam leží dodnes! V dokumentaci EIA lze najít větu: "Existuje reálné nebezpečí mobilizace znečištěných sedimentů (TK, ClU, PAU), pokud by laguny byly dotčeny výstavbou". Čili to asi bude ten pravý důvod. Nechce se vynakládat peníze na ekologickou likvidaci tohoto svinstva, jež by se při zakládání dočasných nebo trvalých staveb muselo odklidit aby neuniklo do řeky, tak se to maskuje ekologickými pseudokecy.
Jak vidno, ty tzv. "citlivé a snadno zranitelné mokřadní biotopy" si do těch industriálních jímek našly cesty samy, jen co se přestaly využívat k odkalování, i přes zátěž tam ležící. Takže přírodu určitě nerozhodí ani stavba mostu, která bude probíhat jistě šetrněji. Kdyby se jako podmínka SP dala likvidace eko zátěže (a zároveň se ostatní varianty zamítly kvůli zjevným technickým nedostatkům i většímu rozsahu TRVALÉHO znehodnocení území), bylo by to vynikající řešení.

Thumbs up Thumbs down

5 Naposledy upravil: andy (09.09. 2009 10.53)

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

Vydáno souhlasné stanovisko EIA, doporučená varianta je 5A:

Stanovisko záměru Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem, stavbou 513 – křižovatka s SOKP Komořany, stavba č. 8560

Thumbs up Thumbs down

6

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

http://okruhprahy.cz/forum/viewtopic.php?pid=1052#p1052

Stanley_K napsal:

Rad bych zde po delsi dobe polozil jeden dotaz: Toto jsou zaklady mostu pro napojeni KOMOKO, nebo se jedna o neco jineho? Jestli ano, je uz tato dodatecna MUK definitivni? Diky. smile

moderátor napsal:

Ano, jedná se o základy pilířů mostního objektu, který se stane součástí mimoúrovňové křižovatky KOMOKO, jejímž invetorem je Hlavní město Praha. K realizaci došlo z důvodu koordinace obou úsce souvisejících staveb. Založení obou mostů by po dokončení a následném zprovoznění SOKP SO 513 nebylo možné.
O aktuálním stavu přípravy MÚK KOMOKO poskytne informace OMI - Odbor městského investora, org. sl. Magistrátu hl. m. Prahy.

to se Stanley_K ani nemusel ptát smile

7

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

Připojení Prahy 12 na Pražský okruh a obchvat Písnice http://www.praha12.cz/mc-rozvoj-historie/13822.html

Komunikační propojení městské části Praha 12 (KPMČ) se Silničním okruhem kolem Prahy (stavba SOKP 513) zatím nebude. Městská část se na okruh po jeho zprovoznění napojí přes Zbraslav nebo Cholupice, kde se na SOKP budují mimoúrovňové křižovatky. Toto řešení není pro obyvatele Modřan dopravně optimální, neboť vyvolává zbytečné a nežádoucí navýšení dopravních intenzit na příjezdových trasách.

MČ, rozvoj, historie | ÚMČ Praha 12 | 02.04.2010 10:50

----
ještě jedna starší malůvka MÚK Komořany http://www.okruhprahy.cz/_file_store/181207123249.pdf
(nemohl jsem to najít - tak pro příště)

a jedna malůvka http://komoko.goo.cz/fotky/fotky_zari_04/3176.jpg

8

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

kasme napsal:

... most pro "KOMOKO" první pilíř hotov, zabedněn druhý - ...

Něco mi asi uniklo. Co je prosím pěkně most "KOMOKO"? Vždyť nad tunely vede silnice, tak k čemu další most? Díky za odpověď.

Thumbs up Thumbs down

9

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

Mirajz napsal:

Něco mi asi uniklo. Co je prosím pěkně most "KOMOKO"? Vždyť nad tunely vede silnice, tak k čemu další most? Díky za odpověď.

sám som to včera študoval v návrhu územného plánu. jednoduchý náčrt sa dá nájsť na stránkach odporcov
http://komoko.goo.cz/dokumenty/navrh200 … 0_most.jpg

Thumbs up Thumbs down

10

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

KOmunikace MOdřany - KOmořany - takový obchvat Komořan vedený současnou velmi klidovou a odpočinkovou zónou u Vltavy.

Thumbs up Thumbs down

11 Naposledy upravil: Jirka (30.05. 2010 15.38)

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

KOMOŘANY – přemostění R1 29.5.2010
Komořanská ulice bude před komořanskými portály v severním směru odbočena vlevo na nově budované přemostění R1, za nímž má být tato cesta vedena novou komunikací podél železniční trati a v Modřanech se má tato komunikace napojit na stávající ulici Generála Šišky.
http://www.rychnovinky.cz/9365-komorany … -2010.html

PS: kdyby to patřilo jinam tak se prosím o přesunutí do správného vlákna. Děkuji

Thumbs up Thumbs down

12

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

Jen doplním, že by to neměla být Komořanská ulice a že zatím se staví jen ten most... smile
Nic víc se jen tak nezačne smile

13

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

Komořany – přemostění R1 26.6.2010

fotoreport z výstavby přemostění R1 před komořanskými tunely.
http://www.rychnovinky.cz/11516-komoran … -2010.html

Thumbs up Thumbs down

14

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

Komořany – přemostění R1 21.8.2010
Na jedenácti snímcích je pohled na postup prací na přemostění silnice R1, nasnímaných postupně ve směru hodinových ručiček od komořanských portálů. Vypadá to, že se podaří hrubou stavbu před dokončením této část okruhu nakonec dokončit v tak rekordně krátké době. Škoda, že se tak nedaří i u jiných staveb, zrovna tento most vede prozatím odnikud nikam. Na dvanáctém snímku mne zaujala drahá návěst o uzavření silnice.

http://www.rychnovinky.cz/14678-komoran … -2010.html

Thumbs up Thumbs down

15

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

Komořany – přemostění R1 11.9.2010

Vzhledem k brzkému otevření této části pražského okruhu, přináším asi na delší dobu poslední snímky přemostění R1 u komořanských portálů. Dá se tušit, že po otevření komunikace opadne intenzita prací na tomto mostě, zvláště s ohledem na fakt, že most nikam nevede. Na obr. 1 a 2 je pohled z komořanských portálů směrem k Vltavě. Stále zde straší návěstí o uzavřené komunikaci ve směru k radotínským portálům.......

http://www.rychnovinky.cz/15883-komoran … -2010.html

Thumbs up Thumbs down

16

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

Každopádně by se na ten most měla alespoň položit hydroizolace a nejlépe i s provizorním odvodněním, aby počasí neznehodnotilo celé dílo.

Thumbs up Thumbs down

17

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

Hánův most inteligence se hned tak používat nebude. Tohle je pro amatérismus pana Hány a místostarostky Chudomelové (má na starost mimo jiné územní plánovaní) typické, další z mnoha přehmatů:

Usnesení o zastavení řízení - Stavba č. 8560 - Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem na pozemcích v k.ú. Modřany a Komořany

http://www.praha12.cz/urad-mc/uredni-de … 15007.html

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

18

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

Brečim až se za své daně popadám :

http://domaci.ihned.cz/c1-46594700-most … -asi-zmizi

Most za 110 milionů u Komořan nikam nevede. Asi zmizí
Úředníci z odboru výstavby Prahy 12 poslali na magistrát podnět k odstranění stavby. Podle jejich posudku je nelegální.

Most za 110 milionů, který se od srpna klene přes novou část pražského obchvatu nedaleko Komořan, bude muset zřejmě zmizet. Úředníci z odboru výstavby Prahy 12 právě poslali na magistrát podnět k odstranění stavby. Podle jejich posudku je stavba nelegální.

Most se měl stát součástí sjezdu z nové části obchvatu do Komořan. Jenže dosud stojí bez jakéhokoliv napojení a odříznutý od okolí. V Komořanech se totiž nemohli místní dohodnout, kudy jejich přípojka k obchvatu povede. Dosud k ní nemají hotové územní řízení a to podle odboru výstavby Prahy 12 nebylo skončeno ani u stavby mostu.

Nyní bude o osudu stavby rozhodovat pražský magistrát. Právě tam podnět k odstranění stavby míří. „Zbourání mostu by bylo velké neštěstí. Napojení na obchvat máme v územním plánu a nyní probíhá územní řízení,“ řekl starosta Prahy 12 Petr Hána. Podle něj by měly mít Komořany napojení na obchvat zhruba za čtyři roky. Že je most nelegální, upozornilo Sdružení občanů Prahy 12 už v létě. „Na místě je povolená jen stavba přechodu pro zvěř, která už sice vznikla, ale je v tak těsné blízkosti, že to odporuje normám,“ upozornila zástupkyně sdružení Daniela Rásková.

Ředitelství silnic ale na most stavební povolení dostalo. Dal mu ho magistrát, podle něhož je vše v pořádku.

Thumbs up +1 Thumbs down

19

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

Psal jsem starostovi Prahy 12 a odpověděl mi, že to blokují určití lidé, které nebude jmenovat.

Thumbs up Thumbs down

20

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

Změna pro Prahu 12, která se prezentuje jako silný odpůrce stavby, získala v obecních volbách téměř 18% hlasů. Kdyby tu TOP09 nereprezentovala zrovna Chudomelová, nejspíše by se dalo věřit i v jiné možnosti spojenectví než ODS + TOP09. Takto se ale těžko na radnici zástupci Změny pro Prahu 12 objeví, TOP09 je tu jen rádoby novým klonem ODS. Most ani KOMOKO tak zatím v příliš velkém ohrožení nejsou, jen budou věci trvat déle.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

21

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

Jak jsem psal, tak se i stalo. Na Praze 12 bude vládnout TOP09 s ODS a VV. Změna pro Prahu 12 tak bude i nadále plnit svou opoziční roli. Dále, ohledně magistrátu už je známá koaliční smlouva a jeden z bodů zní: "3. Odvést tranzitní a průjezdnou dopravu z ulic v obytných celcích města dokončením Vysočanské radiály v úseku Novopacká - Kbelská, výstavbou Radlické radiály, přípravou výstavby Břevnovské radiály a Libeňské spojky a propojením Pražského okruhu s městskou částí Praha 12;". Stavba tak bude mít od města i MČ zelenou.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

22

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

mrmarkus napsal:

"3. Odvést tranzitní a průjezdnou dopravu z ulic v obytných celcích města dokončením Vysočanské radiály v úseku Novopacká - Kbelská, výstavbou Radlické radiály, přípravou výstavby Břevnovské radiály a Libeňské spojky a propojením Pražského okruhu s městskou částí Praha 12

Nevidím tam a dost mi chybí alespoň intenzivní příprava východní části MO sad

Thumbs up Thumbs down

23

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

29.12. bude veřejné ústní jednání k územnímu řízení na ÚMČ P12
ouřední dokument jsem vyfotil v Komořanech

http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 8.JPG.html
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 9.JPG.html
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 2.JPG.html

24

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

citace z http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=2059386

K. A. F.  napsal:

ÚMČ Prahy 12 vydal Rozhodnutí o umístění stavby, "Stavba č. 8560 Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem – stavbou 513", jejíž součástí je i přeložka trati Praha Modřany - Praha Zbraslav. Jak má nově kolejiště vypadat je vidět z výkresů v ÚR.

http://www.praha12.cz/VismoOnline_Actio … %2Dokruhem

Tomáš_záruba napsal:

Odesláno Pondělí, 21. února 2011 - 17:17
Takže nejzbytečnější zastávka v Praze nejen, že se nezruší, ale ještě se postaví jako dvoukolejná?! A pak se to jistě vykáže jako "nová zastávka" a řekne se, že proto vlastně nemusí být třeba RZ... :-/

Jinak tedy dvojkolejnost přeložky je samozřejmě pozitivum. To bude SŽDC spolufinancovat, nebo to komplet řeší silničáři?

K. A. F. napsal:

Odesláno Pondělí, 21. února 2011 - 17:37
Mělo by to být komplet hrazené městem.

Tommasel napsal:

Odesláno Pondělí, 21. února 2011 - 17:43
Z dokumentu: 5. Přeložka železniční trati
Začátek přeložky bude v km 11,600 (staničení z Prahy Vršovic), konec přeložky bude v km 14,230
(SO 6141 a SO 6142).
Celý úsek je koncipován jako novostavba železniční stanice. Prostorové uspořádání bude odpovídat průjezdnému průřezu UIC G-C ... Osové vzdálenosti mezi hlavními kolejemi budou 5,0 m.
Výškově bude přeložka trati řešena jako ochrana zastavěného území před povodní pro úroveň hladiny Vltavy Q2002, tedy s výraznými výškovými změnami nivelety.

No to bude dílo.

25

Re: KOMOKO (Komunikační propojení MČ Praha 12 s Pražským okruhem)

Územní rozhodnutí na KOMOKO potvrzeno s úpravami:
http://servis.praha-mesto.cz/path/aplik … ;ids=13385

Thumbs up Thumbs down