Re: Ražený tunel Brusnice
Dnes by měla být zahájena ražba JTT.
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Ražený tunel Brusnice
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 … 10 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Ano, potvrzuji razba zahajena a konkretne leve opeří, vecer nahraju foto portalu, pobliz stalo i auto TV Nova, tak uvidime...
Ono se opěří dělá někdy dřív než kalota?
svislé dělení výrubu... Myslím, že třeba Mrázovka... následná diskuse přesunuta do technologií http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=12114#p12114
Jasně, mě jenom zmátlo to, co je v infografice; tam zatím nejsou připravení na možnost, že členění čelby je jiné v STT a jiné v JTT.
v poledne už bylo v kalotě levého opěří (opěrového tunelu) půl "vrtačky"... ![]()
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 5.JPG.html
Je vyraženo 16,27m kaloty levého opěrového tunelu a 9,07m jádra levého opěrového tunelu.
A je jasno...
Tenhle termín jsem sice ještě neslyšel..., ale to neznamená, že to tak není
![]()
Začala ražba kaloty pravého opěrového tunelu v JTT. Dopoledne už první vyraženou sekci zastříkávali betonem.
Jak koukám na fotky, při tomhle dělení výrubu je v tunelu velmi těsno, mechanizace se tam sotva vejde. A to couvání...
Věděl by někdo, jaké by mělo být vzájemné zpoždění jednotlivých fází rubání?
čelby opěrových tunelů budou od sebe vzdáleny tak cca 20-30m
a pokud by se střílelo tak podle vyhlášky to je myslim cca 30m
Rozumím dobře, že ty opěrové tunely budou předkopány o dvacet metrů a pak vždycky dokopou střed?
jj, nedřív bude čelba kaloty levého opěrového tunelu
dále s nějakým odstupem čelba kaloty pravého opěrového tunelu
dále s nějakým odstupem čelba kaloty (uprostřed nahoře)
Určitě je to pomalejší, minimálně kvůli budování a následnému bourání "vnitřních stěn opěrových tunelů...
ale když je horší geologie, tak se nedá nic dělat... ![]()
času je dost, než na Prašňáku vyhloubí tu 25 metrů hlubokou jámu... ![]()
Jestli budou opravdu razit jen z Brusnice, byla by moc pěkná fotka, až raziči vykouknou do jámy na Prašňáku ;-)
minimálně se z Prašňáku bude zabezpečovat portál... takže vykouknutí asi nebude úplně vidět... ![]()
V JTT začala ražba jádra střední části i s bouráním, už zbytečných vnitřních betonů primární obezdívky opěrných tunelů.
vondr napsal:17.02.2010 Postup prací na ražbě tunelu Brusnice: http://www.tunelblanka.cz/aktualni-vyvo … ection=136
Tunel Brusnice-JTT: "39,24 střední kaloty" (od minule 4 m ubyly) "a 13,87m protiklenby"- na dnešních fotkách jsem si teda protiklenby nevšiml. Nechtěli napsat "lavice" popř. "dno"? A že by toho bylo 14 metrů? http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 9.JPG.html
Edit: Teď jsem si uvědomil, že tam nemusí být vidět přes hranu terénu a skutečně to může být dobráno až do dna, včetně protiklenby. Potvrdí mi to někdo z přítomných na místě?
Na místě jsem poslední dobou nebyl - snad brzy budu ![]()
každopádně je to foceno ze vzdálenosti cca 200metrů a tam se ti to dno spolehlivě schová ![]()
Nejlépe je to asi vidět na levé stěně za bagrem - kde až začíná pravá klenba levého opěří...
tunelblanka.cz
11.února 2010
ražby a primární obezdívka z Myslbekovy
46,91m jádra levého opěrového tunelu
17.února 2010
ražby a primární obezdívka z Myslbekovy
46,96m jádra levého opěrového tunelu
Za 6 dní pokrok o 5 cm?Ražba zastavena, čekáme co odpadne samo ![]()
tunelblanka.cz
11.února 2010
ražby a primární obezdívka z Myslbekovy
46,91m jádra levého opěrového tunelu
17.února 2010
ražby a primární obezdívka z Myslbekovy
46,96m jádra levého opěrového tuneluZa 6 dní pokrok o 5 cm?Ražba zastavena, čekáme co odpadne samo
ten jižní tunel Brusnice je asi oproti tomu severnímu opravdu nějak problematický - nejdříve se vleklo zahájení ražby, pak zvolena jiná/vertikální metoda, ted postup 5 cm..no psali, že jsou tam složitější geologické podmínky.
Já si myslím, že ta vertikální metoda neumožňuje rychlejší postup, Udělali 50m LOT a 50m POT a pustili se do střední kaloty. V tom okamžiku, aby mohl tunelbagr začít pracovat na vršku tunelu, mu udělali rampu a tou zasypali vjezd do LOT. Když se pustili do bourání vnitřních betonů OT tak si znemožnili vjezd i do POT. Teď když razí dno (podle "www.tunelblanka" proti klembu) tak nemohou nikam. Vypadá to na ražbu po 50m cyklech - skocích. Nejsem odborník, popisuji jen co jsem viděl.
zní to logicky a také bych to tak nějak viděl...
když nezapomenu, tak se poptám ![]()
Momentálně je potřeba dodělat celý profil JTT (cca 50m), aby se mohlo pokračovat v sypání násypu objízdné komunikace...
Edit: Teď jsem si uvědomil, že tam nemusí být vidět přes hranu terénu a skutečně to může být dobráno až do dna, včetně protiklenby. Potvrdí mi to někdo z přítomných na místě?
tak ani na ofic fotkách to není vidět... http://www.tunelblanka.cz/aktualni-vyvo … allery=228
no ono lézt do pracovního prostoru bagru... ![]()
Jedině udělat bezpečné foto shora, ale to se zas musí celé obcházet... ![]()
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 … 10 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Ražený tunel Brusnice
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.161 s, vykonaných příkazů: 79.