Re: Dilatační celky - označování
přece jen postřehů z Hradčanské je víc než dost a když se tam ještě řeší písmenka
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Dilatační celky - označování
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
přece jen postřehů z Hradčanské je víc než dost a když se tam ještě řeší písmenka
Teda, když koukám na slepenice paně S_M_Lomoze, tak v Céčku je zaarmovana třetina plochy. Nicméne podle plánku jsou C/1 a C/2 stejně dlouhé. Takže mi to nevychází. Buď je polovina z C/2 ještě pod přechodem (a Céčka se budou dělat nadvakrát - tohle je asi pravděpodobnější varianta) nebo nyní armují E/1. Další varianta je že ten plánek už neplatí . Nevíte někdo, jak je to doopravdy ?
S_M_Lomoz napsal:E1 to bude těžko, protože o milánských stěnách pro dilatační díl E se na tunelblanka.cz zatím nepsalo. Občas si tam spletou dilataci (třeba D3/D4), ale dilatační díly ne. Na odpověď si holt musíme počkat do příští středy. A debatou na stavbě se myslím taky moc nedozvíme - jak tu někdo kdysi psal, oni mají jiné číslování a C1, C2, E1 jim nic neříká.
Na tunelblanka.cz se s datem 16. října píše "...Na dilatačním díle C se provádějí milánské stěny L190, L191, L197, L206 a L215...". Existuje nějaký popis, kam patří ony jmenované milánské stěny? Patří přece do nějaké konkrétní dilatace, ne? Nebo že by šlo o tajný údaj, který se za žádnou cenu nesmí zvěřejnit?
Tak beru zpátky, byl to "blbej" nápad. S datem 7. října je totiž na stejné stránce uvedeno, že "...Na dilatačním dílu H se provádějí milánské stěny L214, L203, L191 a L190...". Tak nevím, že by L190 a L191 bylyv dílu C i v dílu H? Proč potom tak velká čísla?
Hmm, obávám se, že v číslech lamel je ještě větší zmatek než v číslech dilatací.
Pokud bych se řídil striktně podle plánku, tak to je E1 (podle umístění vestibulu metra i podchodu pod tratí). Dokonce, pokud to měřím na slepenici, tak to co nyní armují není úplná třetina (a E1 je kratší než C2) Nicméně mi to přijde trochu divné.
Mar3ek napsal:MP napsal:Tak nevím, že by L190 a L191 bylyv dílu C i v dílu H? Proč potom tak velká čísla?
ano je to tak, jsou tam stejná čísla lamel a nejen tyto dvě :-)
Paráda, tak na tohle asi moje vzdělání nestačí. Jaký to může mít význam? Mám to chápat tak, že projektant, nebo někdo u zhotovitele se podíval do stropu a vymyslel nějaká čísla stavebních objektů (dilatace, lamely a já nevím co ještě) a to bez jakékoli logiky a návaznosti?
Když už jsme u toho, taky mi "hlava nebere", proč diltace na staveništi Hradčanská mají od západu k východu označení GHDABCE. Není to ani podle abecedy, ani podle toho, jak se postupně budují. Podle čeho to tedy je? Zas podle "nálady"?
Vím, jde jen o drobnosti a na mohutnosti celé stavby to nijak neubírá, jen to nechápu. Pokaždé, když se mluví o nějaké dilataci na Hradčanské, musím si vzít plánek a podívat se, která to vlastně je. Prostě si nepamatuju pořadí písmen a už vůbec si nepamatuju kolik dilatací je pod kterým písmenem G má 2, H 3 a D jich má 8. A zase se vkrádá dotaz: proč? V čem se liší ony 2 dilatace G od sousedních 3 v sekci H, aby ospravedlnili vlastní písmeno, když následuje 8 v jedné sekci D? Nevím, nechápu, hledám plánky a znovu a znovu koukám o čem se to vlastně píše.
Přitom staveniště Letná má dilatace 1-20 a je to celkem zřejmé.
No nic, to byl jen takový povzdech. Pokud toto značení má nějaký hlubší smysl, víte někdo jaký? Rád se poučím a třeba pak budu schopen si i zapamatovat, kde je které písmeno.
Věci se mění. Je klidně možné, že ABCDE(F)GHI byl předpokládaný postup výstavby před X lety a časem se to vyvinulo jinak - BAD(C+H)(E+G)I - tedy zhruba, ono tam nejde postihnout souběžnost - se zakomponováním F do D. Možná proto taky D má 8 dilatací, jsou to slepené dva díly.
Ona například na Letné taky z nějakého důvodu chybí dilatace 3 a hranice mezi některými dilatacemi se posouvaly... Ale pámbu ví, do hlav jim jeden nevidí. A zrovna tak bychom se mohli bavit o tom, proč se provozní úseky trasy B metra realizovaly v pořadí I.B - III.B - II.B - V.B - IV.B.
A není to u metra tak, že na jednu stranu jsou liché a na druhou sudé... nechce se mi to hledat
ano bylo to tak, ještě před rokem a něco se plánovalo že se bude stavět podle abecedy :-) , ale asi se to změnilo jako ostatně dost věcí (např.: Letná s čelním se měly dělat po půlkách s objízdnou komunikací apod.)
neni to rozděleno na liché a sudé, třeba v Céčku má jižní stěna čísla L186 - L198 , a nápodobně to pokračuje i v severní stěně a střední stěně
...liché a sudé...
ehm, to nadhodil Lomoz stavbu Metra
dle nového postupu prací v dilatačním díle armují strop C3
"Na dilatačním díle C se provádějí milánské stěny L194, L195, L196, L198, L214, L213, L211 a L210. Probíhá armování stropu dilatace C/3"
dle nového postupu prací v dilatačním díle armují strop C3
"Na dilatačním díle C se provádějí milánské stěny L194, L195, L196, L198, L214, L213, L211 a L210. Probíhá armování stropu dilatace C/3"
Je vidět, že maj' na oficiálním webu "pořádek" Hezky odkaz na schéma staveniště, kde C3 není, v postupu na ní je odkaz a hlavně, že se "chlubí" čísly milánských stěn, které jsou úplně tajné. Ach jo
vondr napsal:dle nového postupu prací v dilatačním díle armují strop C3
"Na dilatačním díle C se provádějí milánské stěny L194, L195, L196, L198, L214, L213, L211 a L210. Probíhá armování stropu dilatace C/3"
Je vidět, že maj' na oficiálním webu "pořádek" Hezky odkaz na schéma staveniště, kde C3 není, v postupu na ní je odkaz a hlavně, že se "chlubí" čísly milánských stěn, které jsou úplně tajné. Ach jo
No jo... PR je něco jinýho, než samotný projektování... Je to holt složitá stavba a pravděpodobně jsou nuceni reagovat na aktuální poznatky a proto se některé věci v projektu mění za pochodu. A je jasný, že o změnách se nejdřív dovědí na stavbě a až potom všichni ostatní.
A ještě bych chtěl říci, že se domnívám, že ona písmena (A,B,C...) označují jednotlivé etapy stavební jámy (což souhlasí, nejprvě byl kus A, pak B, pak malý kousek C, potom D, potom zároveň (de facto) zbytek C, začátek E a H, nakonec poněkud nelogicky G) a dilatace se zde označuje podle těch konkrétních jam. A protože se etapizace výstavby za dobu přípravy projektu výrazně měnila, některé jámy ubyly (nebo spíš, byly sloučeny s jinými) a geologické průzkumy pravděpodobně ukázaly nutnost jiného řešení jednotlivých dilatačních celků (díly označené čísly).
Tak úplně ty stavební jámy nesedí. Když se někdy v říjnu '08 vrtaly zápory jámy A+B, začínaly zároveň zemní práce v díle D. Na díl C se pak ještě dlouho nesáhlo.
Tak úplně ty stavební jámy nesedí. Když se někdy v říjnu '08 vrtaly zápory jámy A+B, začínaly zároveň zemní práce v díle D. Na díl C se pak ještě dlouho nesáhlo.
Na druhou stranu, myslím, že u Cčka je výrazně zdržel archeologický průzkum, podle toho, co bylo vidět na slepenicích.
Ba dokonce - a toho jsem si všiml až teď, je to nádherně vidět přímo tady. V legendě je světle modře šrafovaná plocha s písmenem označena jako stavební jáma. Jinými slovy, písmena na Hradčanské mají technologický (organizační) význam, zatímco čísla stavební.
už se v těch dilatačních celcích na Hradčanské nevyznám. Dilatační díl E a dilatace písmena D
viz:
"Na dilatačním dílu E (viz schema staveniště) se provádějí podkladní betony pro armování stropu dilatací D/1, D/2 a D/3. Provádějí se milánské stěny L251, L252, L253, L295, L296 a L297 na dilatacích D/4, D/5 a D/6".
už se v těch dilatačních celcích na Hradčanské nevyznám. Dilatační díl E a dilatace písmena D
viz:"Na dilatačním dílu E (viz schema staveniště) se provádějí podkladní betony pro armování stropu dilatací D/1, D/2 a D/3. Provádějí se milánské stěny L251, L252, L253, L295, L296 a L297 na dilatacích D/4, D/5 a D/6".
Myslím, že se jenom spletli (jak se jim někdy stává) a zaměnili É za Dé Pak mluví o regulérní dilataci D2
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Dilatační celky - označování
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.140 s, vykonaných příkazů: 85.