26

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

Odvolávám se na svůj příspěvek z 28.3.
Pan Press-Kristensen je obchodník s alarmistickými výkřiky, a článek opakuje (jestli není dost opsán, nemám sílu to číst znova) jeho únorové bláboly typu "je šokující, že na stanici autobusu je víc prachu, než v parku".
Ohledně článku si říkám Qui bono? Že by babišoidi chtěli vstoupit do koalice s hudečkoidy a automatoidy jako tichým hlučným společníkem? Volební kampaň začala.. sad

Thumbs up Thumbs down

27

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

Volby skončily, takže můžeme s klidnou hlavou rozmýšlet, jestli znečištění ovzduší automobilovou dopravou je výmysl pomatenců nebo skutečný problém, který ve vyspělejších městech než je Praha řeší komplexně už desítky let...
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 … ky-zabijak

Lidé stojící denně v kolonách by se měli zamyslet nejvíc.

Thumbs up Thumbs down

28

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

vlakno napsal:

Lidé stojící denně v kolonách by se měli zamyslet nejvíc.

Naštěstí se za ně zamyslelo moudré vedení města a staví jim nové silnice, kde snad již pohonné hmoty jízdou přískokem v kolonách páleny nebudou.

Thumbs up Thumbs down

29 Naposledy upravil: mrmarkus (13.10. 2014 08.15)

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

Pořad "Nedej se" rozhodně neřadím mezi seriozní informace. Čímž nezlehčuji problém znečištění životního prostředí dopravou, ale zkusme k tomu přistoupit trošku konstruktivně. Ta doprava co znečišťuje prostředí také lidem přináší užitek. Když tuto dopravu omezujeme (už se tak dávno děje, třeba regulační SSZ, snižování kapacity komunikací apd.), tlak na tyto potřeby stoupá, takže spíše je třeba se ptát, jak ve městě zvládnout pokrýt všechny ty potřeby, ale udělat to šetrněji k životnímu prostředí. Za mě leží klíč v lepším využívání současné tramvajové sítě a jejím dalším rozvoji, zejména pak výstavbu tt v místech "autobusových dálnic". Nemluvím úmyslně o metru, protože to je, přiznejme si to už konečně, příliš drahá záležitost a Praha má více kilometrů metra na obyvatele než většina jiných měst světa. Dále pak dle dostupnosti větší zapojení elektrobusů (trolejbusy jako další typ dopravy už řešit nebudu, to už raději tramvaj). No a samozřejmě je v dobré více využívat železnici, ovšem dost populismu, většina tratí nemá kapacitu a pro skutečný s-bahn by se muselo hodně stavět a zabírat i další území, což je diskutabilní, jak je to pak s tím životním prostředím ... No a ještě z druhého konce, územní plánování by mělo konečně více motivovat k rovnoměrné výstavbě různých typů využití území po celém městě. Ne že to je jako v Modřanech, kde se každé ráno sebere obyvatelstvo sídliště a hromadně vyrazí do jiných částí města do práce. Děje se tak především proto, že v Modřanech je práce málo - proč tu není více státních úřadů, vyšších škol, zdravotních center, chybí nám tu solidní business centrum, město by mělo podpořit rozvoj okrajových částí města a dorovnat to. Pak budou lidé více cestovat jen lokálně, což by problému životního prostředí hodně prospělo.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

30

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

mrmarkus napsal:

Ne že to je jako v Modřanech, kde se každé ráno sebere obyvatelstvo sídliště a hromadně vyrazí do jiných částí města do práce. ... chybí nám tu solidní business centrum, ...

Tím by si Modřany moc nepomohly. Znamenalo by to jen to, že k těm, co odjíždějí pracovat někam jinam by přibylo x tisíc těch, kteří přijedou pracovat sem z jiných částí Prahy. hmm

Thumbs up Thumbs down

31 Naposledy upravil: mrmarkus (13.10. 2014 08.28)

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

MP: Lidé jedoucí ráno směr z centra a odpoledne do centra jsou v MHD vždy vítáni, pomáhají vyvážit zatížení v obou směrech. Proto považuji za důležité v centrech města více bydlet a na krajích nabídnou různorodé typy práce. Pak už to chce jenom čas, v business centrech se pohybuji už 20 let a spousta lidí se přizpůsobí, výběrem zaměstavatele s přihlédnutím k lokalitě i třeba pronájmem bydlení blíže práci.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

32

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

mrmarkus napsal:

MP: Lidé jedoucí ráno směr z centra a odpoledne do centra jsou v MHD vždy vítáni, pomáhají vyvážit zatížení v obou směrech.

A kde berete tu jistotu, že budou bydlet v centru? Já jsem přesvědčen, že by to přineslo tlak na tangenciální směr dopravy, která v podání MHD v Praze téměř chybí, tedy jednoznačně tlak na nárůst IAD - přesný opak toho, čeho tím chcete dosáhnout.

Thumbs up Thumbs down

33 Naposledy upravil: mrmarkus (13.10. 2014 09.16)

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

MP: Správně, tangenciální doprava je v Praze zanedbaná a také je třeba jí urychleně řešit, zejména tramvajovými tratěmi a železnicí. Zažívám tuhle dopravu často už teď, třeba když cestuji busem 118, lidé poptávku mají, ale město jí dlouhodobě ignoruje. Už dávno měla stát TT mezi Smíchovem, Budějovickou, Vršovicemi a Želivského, hodně by pomohla ... Cestování přes centrum je mor, protože pak musíme v mít centru superkapacitní tepny a uzly, v místech kde je to nejdražší na výstavbu i údržbu ... časovaná bomba, až se bude jednou dělat rekonstrukce metra.

Já mám za sebe uklizeno, po těchto věcech volám po různých diskuzích už 15 let. Zkoušel jsem i psát na úřady včetně ROPID, ale totální ignorance.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up +1 Thumbs down

34

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

vlakno: Jak je to s mikročásticemi u motorů spalujícících LPG nebo CNG?

Thumbs up Thumbs down

35 Naposledy upravil: vlakno (13.10. 2014 10.02)

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

Proč se ptáš mě? Pokud tě to opravdu zajímá, tak směruj svůj dotaz na kompetentní místa. Můj laický názor je, že pokud se spaluje plyn, žádné pevné částice nevznikají.

P_V napsal:

Naštěstí se za ně zamyslelo moudré vedení města a staví jim nové silnice, kde snad již pohonné hmoty jízdou přískokem v kolonách páleny nebudou.

A které nové silnice to jsou a kolik desítek/stovek miliard nás budou stát, aby odstranily kolony aut na nábřežních komunikacích, na P2, na magistrále a vyřešily problém znečištění ovzduší ve městě?

Souhlasím s tím co píše mmarkus. Bohužel ředění funkcí zastaveného území je běh na velmi dlouhou trať a navíc nic mu v Praze nenasvědčuje, lidé na sídlištích si tam novou zástavbu nepřejí a paneláky na kanceláře nikdo předělávat nebude. Spousta lidí navíc pracuje v cestovním ruchu, který je fyzicky navázaný na centrum města. Co může pomoct je zastavení brownfieldů v širším centru města.
Co se týká MHD, nechápu, že tak bohaté město jako Praha kupuje morálně zastaralé dieselové autobusy, které jsou už na Západě neprodejné. Rozvoj tramvají - ano, bohužel všichni o něm mluví ale nikdo ten rozvoj už deset let neviděl. Je to o prioritách a komplexním plánu mobility města. Praha za Béma chtěla pořádat olympiádu, stavět superdrahé tunely pro auta (které neřeší ani dopravu ani kvalitu života) a superdrahé metro do nikam vozící vzduch, ale je zřejmé, že na to vůbec nejsou prostředky. Chce to trochu chytřejší a koncepčnější přístup k dopravě ve městě. Inspirace ve světě je dostatek.

Thumbs up Thumbs down

36

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

vlakno napsal:

Chce to trochu chytřejší a koncepčnější přístup k dopravě ve městě. Inspirace ve světě je dostatek.

S touto větou se dá těžko nesouhlasit, jen si pod tím neumím představit nic konkrétního. můžete, prosím, neznalého poučit, jak by mohl vypadat takový "koncepčnější přístup v dopravě" v případě Prahy?

Thumbs up Thumbs down

37

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

Tak například ve Stockholmu dávají okruh do tunelu. Nebo ve Vídni mají čtyřpruh a mimoúrovňové křižovatky po obou březích Dunaje. Takové inspirace ve světě... smile

Thumbs up Thumbs down

38

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

Inspirace pekna, ale v Praze za vlady ANO, ktera opravdu nema zadny program pro dopravu v Praze (nebo o nem moc nevim), si muzeme nechat ted jenom zdat o nejakych velkych dopr. stavbach. Myslim, ze padne okruh i dalsi tram trate, mozna i metro D.....mozna je to prehnane pesimisticke, ale........

Petr od Pankráce

39

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

MP napsal:

jak by mohl vypadat takový "koncepčnější přístup v dopravě" v případě Prahy?

Praha nemá žádný plán mobility, který by řešil všechny módy dopravy, jejich návaznosti a stanovoval priority ve výstavbě a údržbě. Staví se redukovaný modifikovaný ZÁKOS z 60. let, pak sem tam nějaké metro (absolutně bezkoncepčně), tram trať se postavila naposled na Barrandov před 10ti lety plus nějaké cancoury. Na údržbu infrastruktury se kašle, vznikl velký vnitřní dluh na většině sítě. Neexistují cíle, priority, kalkulace nákladů na výstavbu a údržbu, porovnání alternativních scénářů, cost/benefit analýzy, všechno se dělá a staví ad hoc stylem "tohle by asi mohlo pomoct".
Velkou zásluhou Hudečka je, že oživil a transformoval ÚRM a ten začal skutečně tvořit střednědobou koncepci města. Součástí toho, pokud vím, bude i nová celoměstská koncepce dopravy, která zahrne všechny možné faktory, protože se jde opravdu od základu. Určitě se všechno staré nezahodí, ale město bude mít v ruce jasný plán co stavět, do čeho investovat a analýzy co to bude stát (včetně vlivů na životní prostředí) a co to přinese. Bez nějaké koncepce by se nemělo dělat nic, pražská doprava není triviální téma, které jde řešit od stolu.

Co se týká té Vídně, doporučuji třeba toto: http://dopravni.net/nezarazene/13870/sr … omunikaci/
Inspiraci bych hledal zejména v parkovacím systému, zklidňování dopravy v obytných částech města - zóny 30 (nedávno udělali z Mariahilfe strasse obytnou ulici), podpoře cyklistické dopravy a intermodality veřejné dopravy s ostatními módy.

Thumbs up Thumbs down

40

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

vlakno napsal:
MP napsal:

jak by mohl vypadat takový "koncepčnější přístup v dopravě" v případě Prahy?

Praha nemá žádný plán mobility, který by řešil všechny módy dopravy, jejich návaznosti a stanovoval priority ve výstavbě a údržbě. Staví se redukovaný modifikovaný ZÁKOS z 60. let, pak sem tam nějaké metro (absolutně bezkoncepčně), tram trať se postavila naposled na Barrandov před 10ti lety plus nějaké cancoury. Na údržbu infrastruktury se kašle, vznikl velký vnitřní dluh na většině sítě. Neexistují cíle, priority, kalkulace nákladů na výstavbu a údržbu, porovnání alternativních scénářů, cost/benefit analýzy, všechno se dělá a staví ad hoc stylem "tohle by asi mohlo pomoct".
Velkou zásluhou Hudečka je, že oživil a transformoval ÚRM a ten začal skutečně tvořit střednědobou koncepci města. Součástí toho, pokud vím, bude i nová celoměstská koncepce dopravy, která zahrne všechny možné faktory, protože se jde opravdu od základu. Určitě se všechno staré nezahodí, ale město bude mít v ruce jasný plán co stavět, do čeho investovat a analýzy co to bude stát (včetně vlivů na životní prostředí) a co to přinese. Bez nějaké koncepce by se nemělo dělat nic, pražská doprava není triviální téma, které jde řešit od stolu.

Co se týká té Vídně, doporučuji třeba toto: http://dopravni.net/nezarazene/13870/sr … omunikaci/
Inspiraci bych hledal zejména v parkovacím systému, zklidňování dopravy v obytných částech města - zóny 30 (nedávno udělali z Mariahilfe strasse obytnou ulici), podpoře cyklistické dopravy a intermodality veřejné dopravy s ostatními módy.

Hezká "úvaha na příbuzné téma", ale odpověď na mou otázku tam jaksi chybí, že?
První odstavec je pouze popis chyb vedení Prahy v minulých letech - nástin nového přístupu tam není ani zmíněn, natož uveden.
Druhý odstavec je pochvalou primátora Hudečka, že by to znamenalo, že to dělá dobře? Proč potom tedy ten původní pláč, že vše je špatně? Nebo to znamená, že to, co dělá je stále málo? Co tedy má dělat víc?
A konečně poslední odstavec se tváří jako návrh řešení, ale obsahuje pouze odkaz na stránky, které dopravní řešení Vídně příliš nevychvalují (to asi nebude vzor pro následování, co?) a obecnou frázi "...  podpoře cyklistické dopravy a intermodality veřejné dopravy s ostatními módy" - co to, proboha, znamená? Můžu požádat o překlad do "obecné češtiny"?

Thumbs up Thumbs down

41

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

Pokud tam tu odpověď nevidíš, tak ti asi nepomůžu.
Co se týká inspirace z Vídně, měl jsem namysli návaznosti všech druhů dopravy, od P+R na krajích města (v německy mluvících městech běžné) přes přestupní uzly tramvaj - metro - s-bahn až po v podstatě 100 % bezbariérovost nejen MHD, ale celého města. Praha ani za 20 let nebude tam kde je Vídeň teď, jde ale o celkový trend, abysme přestali aspoň zaostávat. S magistrálou v centru se Vídni přiblížíme sotva.

Thumbs up −1 Thumbs down

42

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

Další inspirace: Curych http://youtu.be/6EUg6PMhomo
Nepřekročitelný limit počtu parkovacích míst v centru.
Limitování počtu aut přijíždějících do centra dynamickou signalizací, aby tam nevznikaly zácpy.
V Praze naprosté sci-fi. Jak by asi vypadalo Smetanovo nábřeží, Karmelitská nebo magistrála, kdyby byly v Curychu?

Thumbs up Thumbs down

43

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

Doporučení vláknu:
Odstěhuj se do libovolně mluvícího města, do zóny s nulovým příjezdem automobilů, do zóny s nulovými parkovacími místy a užívej si , jak je to tam krásné.
A přestaň obtěžovat lidi, kteří ve svém městě chtějí docela normálně žít a dopravovat se za svými povinnostmi či radostmi.
Už to vlákno vidím, jak si radostně jede s bágly (děti to snad nemá) tramvají do Braníka na vlak, aby pak od vlaku zase šlo pár kiláků na chalupu. Anebo jak si radostně nese na ramenou skříň a koberec, protože prodejce k němu zajet nesmí, případně si k ceně započte důrazné mýtné.

Thumbs up Thumbs down

44

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

To je reakce na dopravní systémy Vídně nebo Curychu? To je asi trochu mimo ne...
Lidé přepravující vlastní osobu autem po Praze obtěžují lidi, kteří ve svém městě chtějí docela normálně žít, dýchat čistý vzduch a dopravovat se po Praze plynule, nikoliv čekat na semaforech nebo trčet v zácpách.

Thumbs up −1 Thumbs down

45

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

Vřele všem doporučuji nereagovat na vláknité bláboly. Jenom se tady snaží rozčilovat lidi nekonstruktivní kritikou. Akorát tím marníme čas a místo. Howgh.

Thumbs up +1 Thumbs down

46

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

Ultrajemné částice zvyšují riziko nemocí dýchacích cest

"V případě Prahy může být dáno do souvislosti s vyšším množstvím ultrajemných částic v ovzduší 15 úmrtí denně," řekl dnes novinářům při zveřejnění průběžných výsledků Miroslav Dostál z Ústavu experimentální medicíny Akademie věd ČR.

http://www.ceskenoviny.cz/ekologie/zpra … st/1143291

Thumbs up Thumbs down

47

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

Vědci zjistili, že bionafta škodí zdraví.
http://osel.cz/index.php?clanek=7858

Thumbs up Thumbs down

48

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

Pořád říkám, že bionafta se pít nemá smile

Thumbs up Thumbs down

49

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

Měření znečištění nanočásticemi je u nás v plenkách
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1031 … deo/227809

Thumbs up Thumbs down

50

Re: Znečištění životního prostředí dopravou

Elektromobily produkují stejné množství škodlivých částic jako běžná auta.
http://www.novinky.cz/auto/353944-elekt … -auta.html

Thumbs up Thumbs down