1

Téma: Řídící centrum Rudná

Řídící centrum SOKP Rudná (ŘC SOKP) http://portal.dopravniinfo.cz/ridici-centrum-sokp-rudna

Řídící centrum silničního okruhu kolem Prahy (ŘC SOKP) Rudná se dokončuje a bude oficiálně uvedeno do provozu 20. září 2010 společně se zahájením provozu na jihozápadní části SOKP.

Pracoviště je složkou ŘSD ČR a sídlí v budově SSÚD Rudná. Součástí pracoviště je řídící centrum tunelů Lochkov a Lahovice s komplexním dohledem nad provozními, bezpečnostními i technologickými systémy obou tunelů. Zároveň je zde řízen i primární provoz na jihozápadní části SOKP mezi D1 a D5 prostřednictvím portálů liniového řízení dopravy, PDZ a ZPI i dalších telematických technologií. Řídící a informační procesy budou úzce koordinovány s NDIC. Některé technologie budou ovládány na základě společných pravidel operátory obou center.

Pracoviště bude v provozu nonstop 7 dní v týdnu 24 hodin denně a bude obsazeno směnou operátorů složenou z pracovníků ŘSD ČR a pracovníků Policie ČR.

2

Re: Řídící centrum Rudná

připomenu fotky ze 17. srpna
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … /100817/d/

3

Re: Řídící centrum Rudná

Tam asi DOD neudělají, co? sad

Thumbs up Thumbs down

4

Re: Řídící centrum Rudná

je to jen pár monitorů smile

5 Naposledy upravil: obr (04.09. 2010 07.42)

Re: Řídící centrum Rudná

nějak se nám množí ta "dílčí" řídící centra. Další je avizováno pro tunely, pro městský okruh - a co centrální dispečink Na Bojišti ? Je to tam nějak propojeno ? Navíc je dálniční centrum někde v Ostravě ?
V době PC by se měl systém budovat tak, aby byl cílem nějaký "centrální dispečink" pro celou ČR. A nejen regulovat přes navigace na silnicích - která je tím nejdražším řešením.  GPS už má snad každý, kdo více jezdí a přes TMS by mohl získat info/doporučení, kterou trasou aktuálně jet třeba z Prahy do Budějic..navíc je GPS už relativně k ceně auta tak levné, že by mohlo být povinnou výbavou aut (stejně jako, že řidič má mít k dispozici mobil). Stačilo by i to GPS v mobilech..

Thumbs up Thumbs down

6

Re: Řídící centrum Rudná

Nevím, přílišná centralizace čehokoliv je taky na škodu... Obsluha by podle mě měla mát místní znalost a to při celorepublikovém centru není dost dobře možné...

Jednotlivá řídící centra jsou především v  místě tunelů...

Praha je řízena z "Bojiště" - SSZ i tunely (PČR)
Na Strahově (později přesun na Malovanku) je technický dispečink pražských tunelů LAT, TAT, SAT, ZAT, ATM (Eltodo - TSK)

PČR má CDI (centrum dopravních informací)

a pak máme NIDC http://portal.dopravniinfo.cz/narodni-d … ni-centrum
ze kterého se ovládají také ZPI

7

Re: Řídící centrum Rudná

pro počítač dodávají tu "místní znalost" různá místní čidla/detektory (na křižovatkách, úsecích a vůbec leckde) co se hýbe/jede a pak PC průběžně na základě těhle info vypracovává dle daného algoritmu/software dle zadání to optimální pro celek či dle zadaných priorit. K tomu je přehled z kamer.
Ony ty lokální systémy už na mnoha místech jsou, další fáze je propojovat to do větších celků a bezprostředně on-line informovat řidiče. Evropské, dnes je Praha z Bojiště dopravně řízena jako celek...no, postupuje to.
Už dnes v GPS zadáme cíl a sestaví to optimální trasu dle délky či po dálnicích atd. Ted jde o to, aby to mělo i aktuální dopravní info a  mohlo vzít tak v úvahu i aktuální dopravní situaci, což dělá TMS.
No vývoj jde postupně, díky za to co je, i ty současné navigační systémy určitě dopravu na 512-514 zefektivní.

Thumbs up Thumbs down

8

Re: Řídící centrum Rudná

návod k obsluze ZPI

Zobrazování zpráv na informačních portálech ovládaných Řídící centrem SOKP Rudná 1. fáze
vydání 1/2011
Tato příručka obsahuje schémata přiložená k žádosti o stanovení užití ZPI a doplněná o podmínky uvedené ve stanovení
zpracoval Michal Prášil ŘSD

http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/a3eda25d0 … nocené.pdf

a nebo je odkaz "Schémata pro VMS - Zobrazování VMS - 1.fáze - sjednocené" (skoro dole)
http://www.rsd.cz/doc/Technicke-predpis … ceni-ruzne