MP: To ano, chápeme to stejně, ale před odstraněním dočasné stěny v rámci vertikálního členění výrubu musí být přeci zabezpečeno spolupůsobení se střední částí klenby. Není přece možné, aby to (i při různých rizikových situacích) jen tak spadlo. Já osobně tu havárii vidím jako problém konstrukční - problém při provádění (navazování jednotlivých prvků) primárního ostění. A nedovedu si pomoci jinou formu takového selhání než vědomé podcenění pracovníky Metrostavu popřípadě stavbyvedoucím/někým výše postaveným ve firmě. Závadný projekt by neměl projít přes schvalovací řízení. Můj názor.
PS: Pokud se nepletu (jenom odhaduju, mám zkušenost pouze z oboru pozemních staveb) - provádějí se přece i posouzení konstrukcí na různé mezní situace, jako je třeba výbuch, a to i v rámci samotné realizace. Ale nevím - to je spíš dotaz pro Kubajsu nebo AGa.. Kdyžtak dík.