1

Téma: NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přeprav

silnice-železnice
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“

Thumbs up Thumbs down

2 Naposledy upravil: pp21 (16.05. 2010 19.48)

Re: NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přeprav

Jen bych doplnil, že se jedná o názor, pod nímž je úplně dole podepsán Ing. Hejl Petr (tj starosta Suchdola). Jaksi to z toho článku není patrné čí to je názor, což by logicky mělo být uvedeno někde hned zpočátku.

PS: tohle prostě musím citovat: "Příklad: Maminka, která veze dcerku do školky z Bohnic do Suchdola, se dostává mezi kamiony vezoucí mandarinky z Turecka do Hamburku."

Thumbs up Thumbs down

3

Re: NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přeprav

Další škodič starosta hejl. Tras aje stabilizovaná od třicátých let, od té doby je na trase stavební uzávěra. Pozemky na trase (např. zahrádková kolonie) jsou již dávno vykoupené, soudruh starosta tam asi nebyl dost zaháčkovaný. Jím prosazovaná severní trasa (prokázaná jako neekologićká) je asi pro něj (nebo jeho přátele) ekonomicky výhodnější.

Thumbs up Thumbs down

4

Re: NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přeprav

Jo, jo, jimi prosazovaná Ss je prý jednodušší, ekologičtější, levnější, etc, etc, prostě lepší. Nikdy jsem ale od nich neslyšel ani jediné slovo o DOPRAVNÍ funkčnosti této varianty. Jako by to ani nebyla dopravní stavba.
Problémem této části okruhu jsou přitom hlavně širší dopravní vztahy. Po odsunutí jižní poloviny okruhu daleko do polí až za Jesenici se tato stala zcela neatraktivní pro východozápadní tranzit. Aby ten neskončil zase na Městském okruhu, musí jeho funkci převzít trasa severní. Ta aby mohla konkurovat zkratce přes MO, musí být krátká a rychlá. A to Ss není. Při realizaci Ss značná část v-z tranzitu zbytečně skončí zase na Barrandovském mostě. A pak je tu ještě problém zvaný Blanka. Původně šestiproudá trasa byla na nátlak různých iniciativ redukována už od Mrázovky na čtyři pruhy. Tím se pro Prahu, krom jiného, radikálně snížily náklady a zvýšila průchodnost projektu (formálně i fyzicky). Takže proč ne. Podmínkou ale bylo, že v Blance neskončí ani kapka tranzitu a že vnější okruh převezme i část vnější a vnitřní městské dopravy. Jinými slovy, SO v souběžné trase MUSÍ být krátký, rychlý a atraktivní i pro spojení mezi okrajovými čtvrtěmi. Což Ss - není... Realizace SO ve variantě Ss hrozí, že se trasa MO v západní a severní části ukáže jako poddimenzovaná. To jsou hlavní důvody, proč město Praha trvá na svém.
A ještě si neodpustím srovnání. Situace jako by z oka vypadla jinému dálničnímu problému, zvanému R43 kolem Brna. Stejná podstata sporu, stejný vývoj. Jen jeden malý rozdíl. Ve vyhodnocení obou variant (Bysrcké a Ostrovačické) v procesu EIA bylo konstatováno, že odsunutá Ostrovačická varianta je sice ekologicky po všech stránkách šetrnější a také mnohem levnější, avšak je tak dopravně nefunkční, že enviromentální škody způsobené realizací této varianty jsou, cituji: "neodůvodnitelné" a je jednoznačně doporučena trasa bystrcká.
No comment...

Omlouvám se za rozsáhlost a zjednodušení, ale štve mě, jak se ve spojení s různými dálničními stavbami rozebírá kdejaká pitomost, ale to nejdůležitější, že totiž každá stavba musí být především funkční, se pomíjí.

Thumbs up +12 Thumbs down

5

Re: NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přeprav

Už teď vidím, jak se Blanka ucpává tranzitem východ-západ a kdekdo křičí - vidíte, já to říkal, že se to nemá stavět. IMHO se vzhledem k odsunování severní částí R1 dočkáme v Blance stejného průseru jako na Barrandovském mostě. Jen zbývá doufat, že nebude trvat 22 let jako tam ...

Thumbs up +1 Thumbs down

6

Re: NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přeprav

v pátek odpoledne zase Praha zažila jeden z dopravních kolapsů. K tomu jsem napsal. že v tom kolapsu a dešti chyběli jen aktivisté ekoteroristů a auto*matu, aby vysvětlili lidem jedoucím s rodinami na chalupu, že mají jet vlakem nebo na kole...a spustila se na mě smršť až na minus 11 karem.

Takže ještě dodávám - mezi těmi vysvětlujícími aktivisty měl být i starosta Hejl se a všem těm řidičům vysvětlit, jak se dnes dá dostat z Bohnic do Suchdola..

Thumbs up +7 Thumbs down