26 Naposledy upravil: Mirajz (22.04. 2010 13.06)

Re: Z tisku a médií

Honkam napsal:

... Se Strahovským tunelem to muselo být ještě horší.

Se Strahovským tunelem to byla pohoda. Ten se totiž stavěl za totality. Různí rádoby ekologové jak jen cekli, tak dostali přes hubu a bulvár - tak ten neexistoval. Zkrátka Hřebenkám a Strahovu s ulehčilo a bydlet teď v klidné lokalitě je pohoda. Je tu sice provoz, ale ve srovnání s předtunelovou situací, je to procházka rajskou zahradou.
edit: Je pravda, že tunel byl dokončen až na konci devadesátých let, ale bulvár byl vlastně naočkován TV Nova (Železným) a nějaký pátek to trvalo, než mu podlehly i do té doby seriozní noviny. A různé ekologické skupiny se vyprofilovaly až začátkem tohoto století. Však také daly Mrázovce už pěkně zabrat.

Thumbs up Thumbs down

27

Re: Z tisku a médií

Strahovský tunel - i za totáče byly problémy s "Klubem za starou Prahu", tedy ve srovnání s těmi dnešními minimální. Proč ? Původně se měl totiž stavět MAT (Malostranský automobilový tunel) z Klárova podél Vltavy k Mostu Legií , měly se bourat myslím Sovovy mlýny a proti tomu Klub protestoval - vše ale ve fázi hledání řešení. Byla idea, která mimochodem se občas znova objevuje, že průtahy Prahou půjdou podle Vltavy. Jiné řešení se našlo - SAT a postupně bylo rozšířeno a SAT zakomponován do Městského okruhu. I Mrázovka měla jít původně po povrchu. Prostě je stále nějaký vývoj.
To řešení se SAT taky považuju za lepší. Podstatné je, že se řešení hledala a to schůdná a ne jen ne ne ne....

Thumbs up +2 Thumbs down

28

Re: Z tisku a médií

To je historie, pamatuji i varintu s vyústěním SAT na náměstí Kinských.
Hluboká historie: Plečnik navrhoval "magistrálu" po hřebeni v trase Střešovická-Jelení-Chotkova-Letná.
Taky existoval plá na protažení Václaváku bulvárem přes Staré město a Pařížskou na Čechův most a průkopem na Letnou.
O některých plánech se dá říct, že je klika, že se tenkrát nerealizovaly.
O jiných (třeba Suchdol) že je to velká škoda, že už třčtvrtěstoletí nestojí.

Thumbs up +1 Thumbs down

29

Re: Z tisku a médií

Dalsi kontrola tunelu, aneb propadne se Blanka znovu? :-)
http://www.ukacko.cz/video-vydrzi-tunel … -proverili

Thumbs up Thumbs down

30

Re: Z tisku a médií

noviny Metrostavu
http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/072010.pdf

3.strana - MÚK Malovanka

Největší MÚK v Praze je už téměř hotová

Uzavření Patočkovy ulice v Praze 6 přidalo do hustého automobilového provozu v hlavním městě další porci komplikací. Tentokrát však tato uzavírka ohlašuje, že stavba, označovaná jako SAT 2A a týkající se mimoúrovňové křižovatky Malovanka (foto), vstoupila do své závěrečné fáze. Už 27. července by ji stavbaři z divize 5 Metrostavu měli předat investorovi.
Popravdě řečeno, všichni si zřejmě oddychnou. Tahle stavba, na níž tým Ing. Tomáše Kohouta působí od roku 2005, dala všem jaksepatří zabrat. Jde totiž o jednu z největších a nejkomplikovanějších mimoúrovňových křižovatek nejen na trase Městského okruhu, ale i v celé Praze. Jen pro ilustraci: skládá se zhruba z 200 stavebních objektů na území o rozloze 12 hektarů a její součástí jsou i rampy z a do tunelů, neuvěřitelné množství přeložek inženýrských sítí – jenom délka ražené kanalizace přesahuje 1250 m – lávka pro pěší či rozsáhlé terénní a sadové úpravy v okolí, včetně revitalizace údolí potoka Brusnice se dvěma malými rybníky. Po svém zprovoznění MÚK Malovanka spojí Strahovský tunel s Břevnovem.
„V těchto dnech dokončujeme obklady opěrných zdí lícovými cihlami Klinker, doděláváme výtahovou šachtu a napojení nových vozovek v předpolí na ty stávající. Budujeme rampu A a pokládáme kabely PS značení a řízení provozu. V okolí křižovatky samozřejmě probíhají sadové úpravy a chystáme montáž nové lávky přes potok Brusnice,“ řekl vedoucí projektu Ing. Tomáš Kohout.
Konec dobrý, všechno dobré, tvrdí přísloví. Jistě bude platit i v tomto případě, i když vzpomínky na řadu problémů, které bylo nutno překonat, jsou stále ještě živé. Obtíže způsobily i několikaměsíční skluz v termínu dokončení prací. Na druhé straně s tím, co tato stavba dostala do vínku, se zdržení počítané na měsíce a na prstech jedné ruky dá považovat za malý zázrak. Záleží na úhlu pohledu. Stavbaři mohou těžko něco dělat, nejsou-li vyřízena všechna povolení nebo když chybí projektová dokumentace. A na této stavbě bylo projednávání těchto záležitostí včetně množství dopravních opatření opravdu moc, práce totiž probíhaly za provozu na všech komunikacích a výstavbu bylo nutné koordinovat i s navazujícími stavbami.
Velké problémy stavařům způsobily místní hydrologické podmínky, které ovlivnil i souběžný potok Brusnice. Ostatně dodnes se zde musí odčerpávat více než 300 kubíků vody denně. Sanační práce zajišťující podloží byly proto stejně důležité jako náročné. Ke slovu přišly opěrné stěny, štěrkové polštáře, geomříže... Jenže tohle je druh problémů, s nimiž si pracovníci Metrostavu umějí poradit, a svého úkolu se proto zhostili se ctí.
Stavba mimoúrovňové křižovatky SAT 2A se tedy chýlí ke konci. Její uvedení do provozu ale celkovou dopravní situaci v Praze ovlivní jen minimálně. Výrazné zlepšení pocítí Pražané až po uzavření výstavby SAT 2B, která napojí tento úsek Městského okruhu na tunely Blanka.
– r i p – , foto Josef Husák

Thumbs up +2 Thumbs down

31 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (03.05. 2010 13.05)

Re: Z tisku a médií

Lidem u tunelu město opraví domy

LETNÁ Obyvatelé pražské Letné, pod kterou se razí tunel Blanka, zřejmě budou mít garanci, že jim město po skončení stavby uvede domy do původního stavu nebo nahradí způsobené škody. Kontrolní výbor pražského zastupitelstva chce do dvou týdnů předložit radě města materiál, který by opravu domů zasažených ražbou zajišťoval. V některých domech se objevují trhliny, někde opadává fasáda.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:
(ČTK)

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=102 … dc=1378625

Thumbs up Thumbs down

32

Re: Z tisku a médií

Obyvatelé Letné chtějí odškodnění za chátrající domy
http://www.ct24.cz/domaci/88950-obyvate … jici-domy/

nic nového, pár záběrů z Letné...

33

Re: Z tisku a médií

http://www.praha6.cz/aktuality/akce.php?ID=958

a možná příjde i Neela...

Rady a doporučení, jak s Blankou žít, jaký má a bude mít tato stavba vliv na kvalitativní stránku života, ale i informace o tom, co se pro lokalitu Malovanky dále chystá, s vámi přijdou diskutovat zastupitelé Strany zelených na Praze 6 - Mgr. Petra Kolínská, Ing. Petr Hrdina, Martin Skalský, JUDr. Martin Soukup a také urbanistický architekt Ing. arch. Ivan Lejčar a zástupce občanského sdružení EKO Břevnov.

Přijďte s námi diskutovat o tom, co vás v souvislosti s těmito projekty trápí, jaké jsou další možnosti a jejich řešení nebo co se dále plánuje!

Těšíme se 13. května 2010 od 18:00 v Hotelu Pyramida Praha (salónek č. 3) na setkání s vámi!

Thumbs up Thumbs down

34

Re: Z tisku a médií

obr napsal:

http://www.praha6.cz/aktuality/akce.php?ID=958

a možná příjde i Neela...

Rady a doporučení, jak s Blankou žít, jaký má a bude mít tato stavba vliv na kvalitativní stránku života, ale i informace o tom, co se pro lokalitu Malovanky dále chystá, s vámi přijdou diskutovat zastupitelé Strany zelených na Praze 6 - Mgr. Petra Kolínská, Ing. Petr Hrdina, Martin Skalský, JUDr. Martin Soukup a také urbanistický architekt Ing. arch. Ivan Lejčar a zástupce občanského sdružení EKO Břevnov.

Přijďte s námi diskutovat o tom, co vás v souvislosti s těmito projekty trápí, jaké jsou další možnosti a jejich řešení nebo co se dále plánuje!

Těšíme se 13. května 2010 od 18:00 v Hotelu Pyramida Praha (salónek č. 3) na setkání s vámi!

Někdy by tam měl vyrazit s červeno-rudým transparentem "Zruším Blanku", "Buduju Blanku", "Fotím Blanku" či "Zbourám Blanku" :-)))))

Thumbs up Thumbs down

35

Re: Z tisku a médií

Zdroj:    Právo
Datum vydání:    7.5.2010    
Rubrika / pořad:    Praha - Střední Čechy
Strana / zpráva    13
Autor:    Petr Janiš


Investice do infrastruktury nejsou projídáním
JEDNIČKA PRAŽSKÉ KANDIDÁTKY ODS DAVID VODRÁŽKA:

nechávám tu jen část týkající se MO

* * Na billboardech se chlubíte, že umíte řídit město bez dluhů. Nepatřilo by takové heslo spíše do komunálních voleb?

Určitě ne. Chceme ukázat, že hospodařit se dá bez dluhů. A když to umí Praha jako hlavní město, měla by to dokázat Česká republika.

* * Je to ale správný příměr? Město přece čekají velké investice do okruhů, silnic, do čistírny odpadních vod, a to asi bez dluhů úplně nepůjde.

Jde o to, když se nějaký dluh vytvoří, do čeho se peníze investují. Pokud je investujete do infrastruktury nebo do věcí, které zde zůstanou, není to projídání peněz a vytváření dluhu vnitřního. Je to úplně něco jiného, než když se dotuje zdravotnictví nebo se dotují třicetikorunové poplatky. To je vytváření dluhu.

* * Pražští kandidáti ODS říkají, že ve Sněmovně městu pomohou dokončit oba okruhy. Předsedáte městskému výboru dopravy. Víte, z čeho by se to mělo platit?

Vnější Pražský okruh je stavbou, která by se měla hradit ze státního rozpočtu, z rozpočtu Ředitelství silnic a dálnic a ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Dopravní stavby uvnitř města, tunel Blanka, části městského okruhu by měly jít z rozpočtu města. Na zahloubení magistrály pod zem u Národního muzea je dohoda mezi městem, ministerstvem kultury a ministerstvem dopravy na spolufinancování.

* * Ministerstvo dopravy zatím tvrdí, že kvůli nedostatku financí se zatím nebudou realizovat stavby některých částí Pražského okruhu. Mohlo by pomoci město, když hospodaří bez dluhů?

Bude to na dalších jednáních. Osobně se domnívám, že to je stavba, kterou by mělo, pokud ne z celé, tak rozhodně z větší části hradit ministerstvo dopravy. Je to komunikace dálničního typu.

* * Už se ví, na kolik přijde tunel Blanka? Spekuluje se, že cena bude vyšší.

Měla by být dodržena.

* * Až bude ten tunel hotov, auta vyjedou za Pelc-Tyrolkou. Už se ví, kdy a za co se bude stavět další část okruhu k Palmovce?

Jedna věc jsou projektové práce a veškerá dokumentace, která musí být nejprve hotova, druhá věc je zajištění finančních prostředků. Bude to pravděpodobně na rozhodnutí příštího městského zastupitelstva a rady.

* * A nemyslíte, že se bude muset město nakonec zadlužit?

Myslím si, že na tyto stavby nebude nutné se zadlužovat. I když je možné vzít si úvěr u Evropské investiční banky, která má velmi výhodné úročení. Jsou to levné peníze, které se skutečně vyplatí si půjčit. Je to ale případ od případu.

Regionální mutace| Právo - Praha

Thumbs up Thumbs down

36

Re: Z tisku a médií

Zdroj:    ČT 1
Datum vydání:    8.5.2010    
Rubrika / pořad:    12:05 Týden v regionech - Praha
Strana / zpráva    06

Letenští žádají opravu poškozených domů
Petr SOJKA, moderátor
--------------------
Obyvatelé Letné, pod jejichž domy se razí tunel Blanka, žádají po investorovi, hlavním městu, záruky, že po dokončení stavby odstraní všechny způsobené škody. Už třičtvrtě roku musí místní snášet detonace a vrtání, které Metrostav údajně provádí i v noci. Doufali, že až se obě tunelové trouby spojí, detonace ustanou. Mýlili se. Právě prováděná ražba vzduchotechniky přináší ještě víc otřesů. Přibývá trhlin na stěnách, praskají komíny, odlupuje se omítka.

Josef ŠAFÁŘ, obyvatel Letné, Praha 7
--------------------
My nemáme jistotu, kdo nám tyto škody uhradí.

Luděk JÍRA, redaktor
--------------------
Na odstranění závad a odškodnění pamatuje stavební zákon, snaží se letenské uklidnit ředitel odboru městského investora.

Jiří TOMAN, ředitel odboru městského investora, Magistrát hlavního města Prahy
--------------------
Po dokončení ražeb měsíce listopadu, se zdokumentuje stav jednotlivých domů a na základě tohoto zjištění se majiteli konkrétních domů dohodne způsob kompenzace.

Josef ŠAFÁŘ, obyvatel Letné, Praha 7
--------------------
Nikde není specifikováno, do jaké míry, když jsem majitel baráku a pozemku, vaše právo sahá.

Tomáš VLACH, redaktor
--------------------
Letenští se proto obrátili na předsedu kontrolního výboru magistrátu, aby radním hlavního města předložil ke schválení materiál týkající se záruk.

František HOFFMAN, předseda kontrolního výboru, Magistrát hlavního města Prahy /KSČM/
--------------------
Přesto že je vyčleněno asi 150 milionů korun na opravy, mají takový pocit nedůvěry, že kdyby ty ..., kdyby ty opravy byly větší, takže se vyčerpá částka, a pak se skončí.

Luděk JÍRA, redaktor
--------------------
Vedle oprav chce Hoffman pro obyvatele Letné prosadit také finanční bonus. Pokud by na kompenzaci škod částka 150 milionů korun nestačila, další peníze by se podle něj mohly čerpat z rezerv. O garanci oprav poškozených letenských domů i případném odškodnění obyvatel by magistrátní radní měli jednat v polovině května. Luděk Jíra, Česká televize.

Thumbs up Thumbs down

37

Re: Z tisku a médií

Město projednalo požadavek petentů http://magistrat.praha-mesto.cz/83819_M … ek-petentu

/zpráva z 18. jednání Rady hl. m. Prahy 11. 5. 2010/

Městská rada dnes odboru městského investora Magistrátu hl. m. Prahy uložila  zajistit důsledný dohled nad ražbou tunelů Městského okruhu, tedy tunelů Blanka, a schválila usnesení, že město z pozice zadavatele stavby vynaloží veškerou potřebnou součinnost, aby zhotovitel dostál všem svým smluvním závazkům. Bude důsledně trvat na povinnosti zhotovitele stavby odstranit nebo nahradit veškeré prokazatelné škody, které by stavbou na nemovitostech mohly vzniknout.

Praha takovýto postup považuje od počátku výstavby za naprostou samozřejmost, nicméně někteří majitelé nemovitostí a obyvatelé nemovitostí v okolí stavby vyjadřovali obavy a požadovali i formou petice formální závazek města. V březnu se proto uskutečnilo jednání se zástupci petentů a majitelů dotčených nemovitostí. Zástupci města, zhotovitele stavby a technického dozoru na ní detailně vysvětlili postup výstavby, způsob zajištění nemovitostí a harmonogram prací. Protože na jednání znovu zazněl požadavek na jednoznačný příslib na deklarativní ujištění o náhradě vzniklých škod, byl dnes městské radě předložen návrh na uvedené usnesení a rada ho schválila.

V Praze 11. 5. 2010

38

Re: Z tisku a médií

Blanka se dostala až do volebního spotu TOP 09...

Thumbs up Thumbs down

39 Naposledy upravil: obr (12.05. 2010 10.57)

Re: Z tisku a médií

Karel Schwarzenberg  je senátorem za Prahu 6, zvolen ještě za ODA, pak když přešel k zeleným tak jeho stanovisko k Malovance a Blance bylo http://www.karelschwarzenberg.cz/mestsky-okruh.html , dnes celou stavbu Blanky jeho strana odbývá ve volebním spotu laciným populistickým náznakem zlodějny.
Se Schwarzenbergem bychom MUK Malovanku i Blanku dodnes měli ve stadiu "studií", pro stavbu nehnul prstem...
Kritiků a kazišuků hodně, stavitelů málo.

Thumbs up 0 Thumbs down

40

Re: Z tisku a médií

Pražský deník - téma ... Lidé zasažení Blankou dostanou odškodnění
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/l … 00511.html

Thumbs up Thumbs down

41

Re: Z tisku a médií

Takze kde mam poslat vsechny ty ucty za cistirny?  :-)
(a ze jich bylo - staci jednou projit a kalhoty mam zezadu jako prase)

Thumbs up Thumbs down

42

Re: Z tisku a médií

Blanka – tunely do pozítří hlavního města
Stavbu Blanka, kterou řídí divize 2 Metrostavu, dnes
rozhodně nelze v Praze přehlédnout. Díky ní v naší
metropoli v závěru roku 2012 vznikne nejdelší soubor
městských silničních tunelů v E vropě. I tam, kde se
výsledně automobilová doprava ukryje pod zem, však
zatím dnes stále pracují stavební stroje. S řadou dílčích
úkolů už ale stavbaři výrazně pokročili.
V současné době je jedním z klíčových bodů celého
komplexu stavba s označením MYPRA (Myslbekova–
Prašný most), kterou jako vedoucí projektu řídí Jiří Kordík
z divize 2. Jejím srdcem je obrovitá, dvacet pět metrů
hluboká stavební jáma na křižovatce Prašný most (foto
č. 1), která je možná nejkomplikovanějším uzlem celého
komplexu. Zdejší staveniště totiž leží v těsném sousedství
Hradu a dotýká se Pražské památkové rezervace. Jeho
součástí jsou i historické bastiony, které bude nutné
rekonstruovat. Kromě tunelů se zde musí udělat i nejrůznější
přeložky sítí, vybudovat nájezdové rampy na novou
mimoúrovňovou křižovatku či překlenout železniční trať
novým mostem. Pod zemí tu vyroste také nové technologické
centrum a garáže pro 463 vozidel.
„V březnu jsme na Prašném mostě dokončili objížďky
a dopravu převedli na novou provizorní křižovatku (foto
č. 2),“ okomentoval dílo stavbyvedoucí Ing. Libor Čada.
„Díky tomu můžeme s prací plynule pokračovat na vjezdové
rampě do tunelů. Je nazvaná Svatovítská a její
stavba má zásadní význam pro rychlé ukončení výluky
tramvajové trati Dejvice–Brusnice, která začne 1. června.
Pod železniční tratí, ale zároveň nad budoucím tubusem
rychlodráhy Praha–Kladno, jsme na milánské stěny také
v předstihu uložili železobetonový mostní nosník s kanalizační
troubou HOBAS DN 1000. Umožní nám to později
lépe založit nový most označený jako Svatovítská-západ
a při následné stavbě rychlodráhy z Prahy do Kladna už
nebude nutné překládat kanalizaci.“
Stavbaři dnes na Prašném mostě v předstihu dokončují
také objekt požárního větrání. V květnu přeloží
kanalizaci v ulici Milady Horákové na nový strop rampy
Svatovítská. Napojí poslední dvě plynovodní potrubí a jeden
vodovodní řad. Po 1. červnu, v průběhu tramvajové
výluky, dostaví rampu Svatovítská pod ulici M. Horákové
a vybudují provizorní tramvajové tratě z Dejvic na Brusnici
a do stanice Hradčanská, které budou zprovozněny v první
polovině září. Tím si uvolní prostor pro další výstavbu
rampy i hloubených tunelů přes křižovatku Prašný most.
Stavba MYPRA prostě stále pokračuje tou nejvyšší
možnou rychlostí. Do jejího závěru sice budou muset
Pražané ještě vydržet pár dopravních komplikací, ale výsledek
díla a zklidněná doprava budou určitě stát za to.
- r i p - , f o t o J o s e f H u s á k
http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/082010.pdf

43

Re: Z tisku a médií

vondře, díky, Vám opravdu nic neunikne  smile

Thumbs up Thumbs down

44

Re: Z tisku a médií

deník PRÁVO Středa 19.5.2010

Část Prahy 6 bude v létě bez tramvají
Bude se bourat původní most ve Svatovítské ulici, nový má být širší a má stát za dva roky Současný chaos v metropoli způsobený stavbou tunelu Blanka nabere v létě na obrátkách. Především obyvatelé Prahy 6 se budou muset připravit na změny, jež je čekají v dopravě...

---

nejlepší je, že se výluka tram svádí na most Svatovítská, který ale v době zahájení výluky bude na provoz tramvají připraven... smile smile

45

Re: Z tisku a médií

Zdroj:    ČRo - izurnal.cz
Datum vydání:    18.5.2010    
Rubrika / pořad:    / volby
Autor:    Václava Vařeková,Kateřina Křenová

Pražané věří v Blanku a nebojí se tolik o práci
Pětapadesát procent obyvatel Prahy čeká, že tunel Blanka zlepší dopravu i životní prostředí v Praze. Ukázal to bleskový průzkum SC&C pro Český rozhlas.

Tunelový komplex Blanka by měl být hotový před koncem roku 2011. Bude přes šest kilometrů dlouhý a stane se prvkem severozápadní části městského okruhu. O jeho přínosu pro dopravu i životní prostředí je přesvědčených pětapadesát procent obyvatel Prahy.„Další zhruba třetina lidí se domnívá, že to určitě zlepší dopravní situaci. O tom životním prostředí už přesvědčeni nejsou, protože to pravděpodobně spojují s tím, že tunel nějakým způsobem narušil stávající prostředí v Praze a než se doobnoví, tak to bude nějakou chvíli trvat,“ vysvětluje vedoucí výzkumu SC&C Jana Hamanová.Když tyto dvě odpovědi sečteme, tak nám vychází, že víc než 85 procent obyvatel Prahy věří, že tunelový komplex Blanka po svém dokončení zlepší dopravu v hlavním městě.Čtrnáct procent lidí pak ve vůči tunelu Blanka skeptická s tím, že dopravní situaci v Praze stejně nevyřeší. „Jediná závislost výpovědí, která se nám tam jeví, je, že zatímco obyvatelé obvodů Prahy 5 a Prahy 6 jsou většími nadšenci pro tunel Blanka, tak obyvatelé Prahy 8, tedy toho druhého konce, jsou skeptičtější,“ říká Hamanová a dodává:„Myslí si, že to nezlepší ani dopravní situaci, ani životní prostředí.

Thumbs up Thumbs down

46

Re: Z tisku a médií

kasme napsal:

deník PRÁVO Středa 19.5.2010
...
---
nejlepší je, že se výluka tram svádí na most Svatovítská, který ale v době zahájení výluky bude na provoz tramvají připraven... smile smile


Celé znění

Část Prahy 6 bude v létě bez tramvají
Bude se bourat původní most ve Svatovítské ulici, nový má být širší a má stát za dva roky

Současný chaos v metropoli způsobený stavbou tunelu Blanka nabere v létě na obrátkách. Především obyvatelé Prahy 6 se budou muset připravit na změny, jež je čekají v dopravě.
Zhruba tři měsíce se cestující neprojedou tramvají přes most ve Svatovítské ulici v Dejvicích. V rámci výstavby městského okruhu se totiž chystá stavba nového přejezdu, který má být širší. Stát by měl za dva roky.
„Už dvacet let se mluví o tom, že současný most je pro tramvaje a auta úzký. Nový by měl mít dva pruhy pro osobní automobily a tramvajové koleje,“ řekl Právu František Polák, mluvčí firmy Metrostav, která tunelový komplex pro metropoli kope. Podle Poláka pochází most z roku 1921. Stavitelé proto musejí na pokyn památkářů zachovat v případě nového přejezdu stávající historický vzhled.
„Stejný bude tvar a podoba zábradlí, zůstane rovněž osvětlení. Most bude proti nynějšímu zakotven zhruba o osm metrů hlouběji. Je to hlavně z důvodu budoucí stavby rychlodráhy do Kladna, aby už se pak s ním nemuselo nic dělat,“ doplnil Polák.
Po zcela hotovém novém mostě by se však auta a tramvaje měly projet až v roce 2012. Do té doby čekají na řidiče i cestující komplikace.
Obyvatelé Prahy 6 využívající k cestě do práce městskou hromadnou dopravu si užijí ale již v létě. To čeká most totální tramvajová výluka. Ta má začít první červnový den, skončit by měla poslední den v srpnu. Až do října bude úplně zrušena linka č. 2 spojující Červený Vrch a Petřiny. Mezi Divokou Šárkou a Podbabou bude fungovat zvláštní linka č. 36. V provozu budou také dvě náhradní autobusové linky X 26 a X 1.
„Pro cestu z Vítězného náměstí do centra však doporučujeme využít především metro. Víme, že v červnu bude situace komplikovanější, jelikož dobíhá školní rok. Následující dva měsíce by měly být ale v klidu. Autobusy a metro by měly všechny cestující pobrat,“ konstatoval Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která v Praze a okolí plánuje veřejnou dopravu.

***

Změny tramvajových linek od června 1 – zrušena 8 – z Pražského hradu odkloněna do zastávky Vypich 15 – ve směru od Letné zkrácena do obratiště Špejchar 20 – pojede z Malostranské k vozovně Kobylisy 25 – ve směru od Letné zkrácena do obratiště Špejchar. 26 – ve směru od Letné zkrácena do obratiště Špejchar. Zdroj: Ropid

Už dvacet let se mluví o tom, že současný most je úzký František Polák, Metrostav

Foto popis| Práce na mostě ve Svatovítské ulici jsou už v plném proudu.
Foto autor| Foto PRÁVO – Kateřina Severová

Regionální mutace| Právo - Praha

Thumbs up Thumbs down

47

Re: Z tisku a médií

Začne oprava Šlechtovy restaurace
http://www.ct24.cz/regionalni/stredni-c … estaurace/

48

Re: Z tisku a médií

Dostanu zase minusový bod?

Zdroj:    Právo
Datum vydání:    20.5.2010    
Rubrika / pořad:    Praha - Střední Čechy
Strana / zpráva    11
Autor:    Petr Janiš

Magistrát pozastavil práce v Blance
Už před měsícem museli stavbaři v tunelu Blanka mezi Špejcharem a Pelc-Tyrolkou omezit svou aktivitu.
Pražský magistrát zareagoval na verdikt Nejvyššího správního soudu a pozastavil část prací. Týká se to přeložek inženýrských sítí. I tak je lze ale překládat, a to na základě výjimky, kterou magistrát současně udělil.
Právu to potvrdil vedoucí magistrátního oddělení speciálního stavebního úřadu Jiří Archmann. „Začátkem dubna jsme provedli zápis do stavebního deníku, kterým jsme pozastavili práce,“ řekl Právu Archmann. Podle něho se však jedná o minimální část, drobné práce, protože „kabely jsou v zemi“.
Archmann připustil, že magistrát tak musel jednat kvůli soudním sporům, v nichž uspělo sdružení Za naši budoucnost. Jedno ze stavebních povolení na Blanku pozbylo právní moci, výsledek nezvrátila ani kasační stížnost ministerstva pro místní rozvoj u Nejvyššího správního soudu.
„Stavební povolení se nové nedělá. Je to v rámci odvolání,“ uvedl Archmann s tím, že se čeká, „jak se k tomu postaví ministerstvo“. Úřady se nového stavebního řízení obávají, tunel by musel podstoupit zkoumání vlivů na životní prostředí (EIA), které nemá.
Mluvčí Metrostavu, jenž tunel městského okruhu staví, František Polák Právu řekl, že by pozastavení přeložek sítí nemělo mít vliv na harmonogram prací. „Oznámili nám, že stavební povolení neplatí, ale zároveň nám přikázali, že musíme dodělat ty inženýrské sítě, jejichž nedokončení by ohrozilo zásobování či bezpečnost obyvatelstva,“ reagoval pro Právo Polák.
Podle něho nelze nechat v provizorním stavu například kanalizaci vedoucí od domů, běží dál ražba pod Letnou a další práce.
„Nepříjemné to je, některé věci se prostě zatím dělat nebudou,“ poznamenal Polák s tím, že stavbaři čekají, až se investorovi podaří napravit věci zpochybněné odpůrci stavby.
Sdružení Za naši budoucnost kritizuje především fakt, že auta z Blanky v Pelc-Tyrolce vyjedou na povrch. Obávají se více než sta tisíc aut denně v ulici V Holešovičkách a mnoha desítek tisíc v Povltavské ulici, protože není rozhodnuto o pokračování okruhu.
„Musí to vést v tunelu dál. Jakmile by Blanka skončila na povrchu, už nikdy neskočí pod zem,“ řekla Právu předsedkyně sdružení Vlastislava Šenarová. Podle ní se ale magistrát vůbec nezabývá tak zásadním podnětem ke změně územního plánu, který mu sdružení před čtyřmi lety dalo.
Jen v pražském Povltaví podle Šenarové zmizelo kvůli tunelu 400 stromů. Sdružení Arnika upozornilo, že kácení postihlo Prašný most, Střešovice, zeleň u vojenských hřbitovů pod Pohořelcem i zelený pás ve Svatovítské ulici. Martin Skalský z Arniky uvedl, že po dokončení tunelu má být vysazena pouze polovina původně oznámeného množství zeleně.
„Čísla, která jsou k dispozici, ukazují, že v Praze se dlouhodobě kácí více stromů, než kolik se jich vysadí. Průměrně je nahrazen pouze každý druhý pokácený strom. Přesně to je i případ stavby tunelu Blanka, u něhož se magistrát dušoval, že nepoškodí životní prostředí,“ uvedl Skalský a poukázal na poškození parku Stromovka a i na hrozící poškození Letenských sadů.

Některé věci se prostě zatím dělat nebudou František Polák, mluvčí Metrostavu

Regionální mutace| Právo - Praha

Thumbs up +2 Thumbs down

49

Re: Z tisku a médií

Tunel Blanka zruší jediný tramvajový most v Praze. Říkalo se mu „Rámusák“

http://technet.idnes.cz/tunel-blanka-zr … ortaze_rja

21. května 2010-idnes.cz

Thumbs up Thumbs down

50

Re: Z tisku a médií

Přes "Rámusák" opět jezdí tramvaje, ale jen jednokolejně

Praha – Na trať mezi zastávkami Nádraží Holešovice a Ke Stírce v Praze se po výluce opět vrátily tramvaje. Po mostě přes Vltavu přezdívaném "Rámusák" však nyní jezdí pouze po jedné koleji. Most je po dvou měsících prací výše proti proudu Vltavy a vede přes něj jednokolejná provizorní trať, po které se bude jezdit příští dva roky do otevření nového Trojského mostu. Potom se také definitivně uzavře třicetiletá historie dočasného tramvajového mostu...

Thumbs up Thumbs down