Téma: Z tisku a médií
navazuje na předchozí vlákno http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=15043#p15043
---------------
Praha 1. dubna (APR) - Milé překvapení přichystala na dnešní den všem zastáncům veřejné dopravy pražská radnice. Jak prohlásil radní pro dopravu Veselin Kameník, projekt tunelu Blanka, v současné době největší dopravní stavby, bude zcela přepracován.
"Ano. Linka D pražského metra opravdu bude v provozu dříve než pokračování linky A do Motola, i když v jiné trase, než jste asi čekali," oznámil překvapeným novinářům. "První úsek zahrnuje stanice Malovanka v zastropené křižovatce, Pražský Hrad, Hradčanská s přestupem na linku A, Sparta, Troja s výhledovým přestupem na trasu C a Pelc-Tyrolka."
Že je dvoupruhový, místy třípruhový tunel pro metro luxus? "Plánujeme provoz dvou linek. V levém pruhu pojede rychlíková linka D1 se stanicemi Malovanka, Hradčanská a Pelc-Tyrolka, v pravém se pak svezete pomalejší D2, která bude stavět ve všech stanicích." Na otázku, jak bude vypadat vestavba stanic do silničních tunelů, pak odpovídá: "Ano, to je jistý problém, ale i to se dá řešit. Už jsme oslovili architekta Botase, aby připravil studii řešení pokud možno za pomoci třetích tunelových pruhů a vjezdových a výjezdových ramp křižovatek."
Projekt nalezl zastání i u dosavadních odpůrců stavby. "Konečně rozumné slovo. Je vidět, že když se blíží volby, i motyka spustí," komentuje vývoj událostí Pavla Poděbradská. "Tak proti téhle variantě nic nemáme. Nám trvalé řešení nepřinese, ale ani naši situaci nezhorší. Budeme však trvat na stavbě tunelu na Vychovatelnu, který je zakreslen v územním plánu zatím jako rezerva," tvrdí předsedkyně sdružení Za naši minulost Slávka Špinarová. Všichni ale nejsou tak optimističtí. "Zase to zvedne náklady a nalije někomu tučné všimné do kapes, a můžete hádat, kdo to bude," soudí Ivana Šilinková.
Ve výhledu město plánuje linku D jako okružní: na jedné straně bude pokračovat projektovanými úseky na Balabenku a do Štěrbohol, na druhé se stejným způsobem plánuje využít Strahovský tunel a tunel Mrázovka. Mezi stanicemi Zlíchov a Štěrboholy povede metro po povrchu. "Nic nového to není. Okružní linka metra se plánovala už v osmdesátých letech a podívejte se na její trasu," říká radní.
"Chceme občanům dokázat, že to s podporou veřejné dopravy myslíme skutečně vážně," potvrdil slova radního primátor. Tvrzení, že jde jenom o trik, jak se vyvléct ze slibu deseti nových stanic metra do roku 2010, však rázně odmítá.