Téma: MÚK U Vorlíků - jiné řešení a U-turn
Zdravím a doufám, že dotaz patří sem (možná se to už zde někde řešilo, ale nemůžu to najít).
Ví někdo, proč je MÚK na Letné naplánována s kolmým připojením vyústění z tunelu, takže vjezd a výjezd z tunelu zasahují do Letenské pláně? Připadalo mi přirozené, aby vjezd a výjezd z tunelu byly rovnoběžně s ulicí Milady Horákové, jako odbočovací/připojovací pruhy do podzemí, tak aby zabraly co nejmenší plochu pláně. Proč se použilo současné řešení? Jedná se o nedostatek místa? Kvůli semaforům to nebude, ty se daly použít i na paralelních vjezdech.
Například by se mi líbilo řešení: dvoupruh Milady Horákové směr Letenský tunel: pravý pruh se zahlubuje pod zem, levý pruh pokračuje rovně, zhruba v místě tramvajové zastávky Sparta přechází do pravého pruhu (alespoň se zpomalí doprava) a za zastávkou vystupuje ze země levý pruh z tunelu. Vše by bylo vyřešené paralelně, nevznikla by semaforová křižovatka a po okrajích by mohly být cyklistická cesta a chodník, nepřerušené výjezdem z tunelu.
Dík za vysvětlení, proč by takové řešení nefungovalo.