Re: Z tisku a médií
je to jen průzkum...
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » D8 » Z tisku a médií
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Ha. 14. května se otevře kousek u Bílinky:
Po dálnici D8 za Lovosice konečně od 14. května
4. 5. 2012 15:38, autor: mld
Lovosice – Dálnice D8 z Lovosic do Bílinky bude v provozu od 14. května. Čtyřkilometrový úsek je sice postaven už od konce loňského roku, dosud na něj ale auta nemohla kvůli úředním průtahům. Otevření nové části dálnice bude znamenat velkou reorganizaci provozu na silnicích z Lovosic na Ústí nad Labem a Teplice. Dálnice nově bude ústit do teplické silnice I/8, kdo včas nesjede, nebude moci využít pobřežní silnici I/30. Na ní tak pravděpodobně ubude provoz, naopak ještě zesílí na teplické silnici.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region … 14-kvetna/
Trasa z Lovosic k Bílince je úvodem k delšímu úseku přes České středohoří, který začne Ředitelství silnic a dálnic stavět příští týden. Zatímco stavbu zbylé části k Teplicím blokovaly vleklé soudní spory, prvních 3,7 kilometru vzniknout mohlo. Až po jejím fyzickém dokončení se však ukázalo, že ani tato stavba není úředně "čistá". ŘSD totiž nechalo postavit most Vchynice jinak, než bylo povoleno. Schválena byla společná konstrukce pro oba jízdní pásy, nakonec však vznikla pro každý pás oddělená konstrukce. Navíc neodpovídají ani rozměry, most je o 30 centimetrů delší a o 60 centimetrů užší.
Nové stavební povolení, které stavbu zlegalizovalo, vydaly úřady v polovině dubna, dnes mluvčí ŘSD oznámila, že se nová část D8 otevře za deset dnů. "Otevření by měl doprovázet slavnostní akt, který by měl být někdy dopoledne, kolem poledního pak na dálnici vyrazí auta," upřesnila mluvčí Ledvinová.
Nový úsek dálnice D8 vede od Lovosic po trase, kudy vedla stará silnice E55. Obec Vchynice míjí po mostě dlouhém 243 metrů zakrytém protihlukovým tubusem. Měl by pomoci s dopravní situací v Lovosicích, kudy zatím vedou obě objízdné trasy za nedostavěnou část dálnice a doprava proto často kolabuje. Poslední dva roky před dokončením zbylé části dálnice se však může ještě více přitížit obyvatelům Velemína, centrem jejichž obce prochází silnice I/8. Právě ji bude podle odhadů využívat ještě více aut než dosud. Zatím využívá objízdnou trasu po silnici I/8 přes Teplice asi 8 500 aut denně, zatímco kolem po silnici I/30 po labském břehu směrem na Ústí nad Labem jezdí přes 10 tisíc aut denně.
Už příští pondělí potom chce ŘSD zahájit stavbu poslední části D8, která na tu čerstvě otevřenou naváže. Vše bude hotovo na přelomu let 2014 a 2015.
Tady píšou, že to má stavět Eurovia a že jim to zadaj až ve středu (doufám, že tím myslí 9.5.2012...).
Je tam i náznak, že by moh bejt problém v tom, že se vedou spory o kvalitu D47...
Stavba poslední části D8 začala, Středohoří protne do zimy 2014
http://usti.idnes.cz/stavba-posledni-ca … zpravy_oks
Poslední škyt Patrikův na téma D8: Oni mají dálnici, my zase pravdu
Poslední škyt Patrikův na téma D8
Projektanti z Pragoprojektu v roce 2005 dokonce tvrdili, že tunel Kubačka bude příliš drahý, neboť počítali s cenou 2,3 mld. Kč/km. Děti Země naopak oponovaly s cenou 1,3 mld. Kč/km. Podle normativu Fakulty dopravní ČVUT z roku 2007 má hloubený dálniční tunel stát kolem 1,6 mld. Kč/km. „Odborníci“ tak svůj odhad nadhodnotili o 43 procent, kdežto „laici“ ho podhodnotili o 20 procent. Nicméně ti byli opět blíže pravdě, a to se u nás neodpouští. Jak jinak.
už neví co píše...
Poslední škyt Patrikův na téma D8: Oni mají dálnici, my zase pravdu
Tak jsem si ten pamflet přečet. Když pominu pravopisné chyby (Stát je totiž tak silný a tak slabí, jak slabá..) a to, že mi to připomíná Maryčku Magdonovu (akorát je tam "Jak jinak"), tak tam nenacházím období, kdy byl Superpatrik zaměstnán panem Bártou a zpracovával podklady pro nové stavební povolení, které bude vyhovovat i ekologickým organizacím.
Viz zde:
http://zpravy.idnes.cz/barta-plati-za-r … _domaci_hv
Autům se otevřely další čtyři kilometry dálnice D8, stály tři miliardy
Zdroj: http://usti.idnes.cz/novy-usek-dalnice- … zpravy_oks
D8 má opět problém. Souzený aktivista chce dokončení zastavit žalobou
21. května 2012 14:13
Stavbu posledního úseku dálnice D8 ohrožuje další žaloba. Podal ji litoměřický aktivista Lubomír Studnička, který má problémy se zákonem kvůli vydírání investorů. V žalobě požaduje, aby soud vydal do vynesení rozsudku předběžné opatření, kterým stavbu D8 v Českém středohoří okamžitě zastaví.
Aktivista požaduje, aby soud do vynesení rozsudku stavbu zastavil předběžným opatřením. (Ilustrační snímek) | foto: Martin Stolař, MF DNES
"Krajský úřad zamítl jeho odvolání proti vydanému stavebnímu povolení a on nyní toto rozhodnutí krajského úřadu napadl správní žalobou," upřesnil vedoucí lovosického stavebního úřadu Petr Soldon.
Stavba posledního úseku dálnice D8 začala 9. května. Studnička podal žalobu ke krajskému soudu dva dny poté. Tak jako ve svém odvolání trvá na tom, že proces EIA ke stavbě dálnice byl v roce 1996 nezákonný.
"Nemohu nikdy vyloučit, že soud nějakou procesní chybu v postupu lovosického stavebního úřadu nezjistí. Na druhou stranu odvolací orgán ani soud už našich několik posledních rozhodnutí nezrušil,“ poznamenal Soldon.
Průtahy nás sužují, říká starostka Lovosic
Práce na dálnici zatím pokračují. Jestli se stavba zastaví, bude záležet na rozhodnutí soudu.
"Pro obyvatele Lovosic je dostavba dálnice nezbytná. Proto nás neustálá odvolávání velmi sužují. Nezbývá nám, než doufat v co nejkratší průtahy,“ poznamenala starostka Lovosic Lenka Lízlová.
Aktivista Studnička je známý mimo jiné tím, že u litoměřického soudu čelí obžalobě kvůli vydírání firem. Podle žalobce od nich požadoval úplatek za to, že nebude blokovat stavební řízení (o soudu více zde).
Autor: alh
Zdroj: http://usti.idnes.cz/aktivista-podal-za … zpravy_alh
Krajský soud v Ústí zrušil stavební povolení na dostavbu D8
Ústí nad Labem - Ústecký krajský soud v úterý zrušil stavební povolení na dostavbu poslední části dálnice D8. ČTK o tom informovala mluvčí soudu Irena Jeřábková. Zatím není jasné, zda rozhodnutí zastaví stavební práce. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) situaci nechce komentovat, dokud nebude mít rozsudek v ruce. Ekologové připouštějí, že se stavba spíše nezastaví. Žalobu na stavební povolení podala litoměřická Společnost ochránců životního prostředí kvůli nedostatečnému řízení EIA.
Autor: ČTK
http://www.financninoviny.cz/zpravodajs … -d8/821106
a je to tu zas:-(
Z toho je mi opravdu na zvraceni :-(((((((
Dostavba dálnice D8 je stále v ohrožení, ekolog uspěl s žalobou
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/aktivista-stu … zpravy_klm
Silničáři řeší, zda odstraní po zastavení dostavby D8 dopravní omezení
Zakonzervování nedokončené D8 stojí miliony. Nikdo neví, na jak dlouho
Nemá někdo přehled, kterých úseků se zastavení stavby týká?
Z článku jsem pochopil, že jde hlavně o křižovatku u Řehlovic. Jak je to ale s ostatními úseky - mohou pokračovat např se stavbou mostů u Radejčína? Může se pokračovat s ražením tunelů a výstavbou mostu mezi nima?
Mimochodem - na ŘSD maj napsáno, že že ukončují práce u Řehlovic:
http://www.rsd.cz/doc/Informacni-servis … u-rehlovic
Může se pokračovat s ražením tunelů a výstavbou mostu mezi nima?
Na tunelech už není co razit... Maximálně ten most ještě zbývá.
Ústecký kraj se proti zneplatnění povolení na D8 odvolávat nebude
vydáno: 09.08.2012, 16:12 | aktualizace: 09.08.2012 16:25
Ústí nad Labem - Ústecký krajský úřad se nebude odvolávat proti soudnímu verdiktu, který po třech měsících znovu zneplatnil stavební povolení na dokončení dálnice D8. Jediný opravný prostředek, tedy kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu, bylo možné podat do dneška. Kraj to ale neudělal. ČTK to řekla jeho mluvčí Magdalena Hanáčková. Neproblematičtější, asi pětikilometrový úsek přes České středohoří, měl platné stavební povolení jen asi tři měsíce. Teď ho stavaři opět opouštějí a krajský úřad se musí s připomínkami ekologů vypořádat znovu.
Stavební a územní povolení vydal vloni před Vánoci lovosický stavební úřad, ale ekologové se odvolali ke krajskému úřadu. Ten jejich námitky na konci dubna zamítl, jenže právě tento verdikt teď soud zrušil. Úřad by se nyní měl připomínkami ekologů znovu zabývat.
Rozhodnutí soudu krajský úřad obdržel 26. července a od té doby běžela čtrnáctidenní lhůta na podání stížnosti, která vyprší dnes. "Stížnost jsme nepodali a podávat ani nebudeme," řekla dnes odpoledne ČTK Hanáčková. Kraj vysvětluje nepodání stížnosti tím, že by byla stejně protizákonná, protože zneplatnění stavebního povolení se opíralo o závazný verdikt Nejvyššího správního soudu.
Zatím není zřejmé, zda nebude potřeba nechat zpracovat novou ekologickou studii EIA. Ta původní z 90. let byla podle ekologů jedním z důvodů, proč jim soud vyhověl. Nové EIA na podobně velkou stavbu by mohla trvat měsíce, nebo spíš roky.
Ve vyjádření, které poslala Hanáčková lovosickým zastupitelům, se píše, že soud podle názoru kraje vyhověl jen dvěma ze sedmi námitek. Jedna výtka soudu směřovala k rozhodnutí CHKO České středohoří a ministerstva životního prostředí, které prý v roce 2001 nedostatečně odůvodnily souhlas se zásahem do krajinného rázu a udělaly i další procesní chyby.
Druhá výhrada, kvůli níž soud povolení zneplatnil, spočívala v tom, že pro územní řízení měla být udělena výjimka ze zákazu škodlivě zasahovat do životního prostředí rostlin. Vydána sice byla, ale v době vydání územního rozhodnutí ještě nebyla pravomocná.
Krajský úřad by se s výhradami ekologů měl začít vypořádávat, jakmile soud potvrdí, že rozhodnutí nabylo právní moci. To se podle Hanáčkové očekává někdy okolo víkendu.
Na stavební povolení se čekalo nezvykle dlouho - práce na úseku dlouhém 12,7 kilometru přes CHKO České středohoří začaly v roce 2007 a teď se opět omezily asi na sedmikilometrový úsek, který všechna povolení má. Zbylých pět kilometrů, jež opět povolení nemají, je ale pro její dostavbu klíčových. Ředitelství silnic a dálnic odhadovalo, že na jejich dokončení potřebuje asi 30 až 32 měsíců, zatím se ale pracovalo jen dva měsíce a už se zase stavba zakonzervovala. "Teplická" dálnice D8 má spojit Prahu s půlmilionovým Podkrušnohořím a se severní polovinou Německa.
Autor: ČTK
http://www.financninoviny.cz/zpravodajs … ude/826713
Kvůli stavbě dálnice D8 podalo ŘSD další kasační stížnost
http://www.novinky.cz/domaci/275926-kvu … znost.html
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podalo další kasační stížnost kvůli stavbě dálnice D8. Směřuje proti červencovému verdiktu, jímž Krajský soud v Ústí nad Labem nařídil úředníkům znovu přezkoumat územní a stavební rozhodnutí pro úsek dálnice dlouhý 4,7 kilometru. Potvrdila to mluvčí soudu Sylva Dostálová.
Na téměř pětikilometrovém úseku dálnice, který je předmětem aktuálního sporu, se letos pracovalo jen zhruba tři měsíce. Stavební a územní povolení vydal lovosický stavební úřad. Po nedávném zásahu soudu jsou důležitá povolení opět nepravomocná. Stavbaři proto úsek opustili a stavbu zakonzervovali.
Jak dříve informovalo Právo, takové zakonzervování přijde na milióny korun.
Krajský úřad se nyní musí znovu vypořádat s připomínkami ekologů, které původně v dubnu zamítl. Také kraj mohl podat kasační stížnost, ale možnost nevyužil.
Poslední úsek D8 přes CHKO České středohoří je dlouhý 12,7 kilometru. Nyní se práce opět omezily na asi sedmikilometrový úsek, který všechna povolení má. Zbývající část je však pro dostavbu D8 klíčová. "Teplická" dálnice D8 má spojit Prahu s půlmilionovým Podkrušnohořím a Německem.
Ekologové podruhé neuspěli s odvoláním proti D8. Opět se začne stavět
Ústecký krajský úřad podruhé zamítl odvolání ekologů, kteří napadli stavební povolení na úsek dálnice D8 přes České středohoří. Stavba se kvůli tomu musela zakonzervovat. Dostavba dálnice bude mít nyní brzy opět platné stavební povolení.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/ekologove-pod … oprava_fih
Tomuhle opravdu nerozumím?
Já tomu taky nerozumím...
Tady je taky něco napsáno:
http://www.novinky.cz/domaci/276060-sta … speli.html
Zajímavé je tam vyjádření hejtmanky:
„Chtěla bych vyzdvihnout velmi rychlou a profesionální reakci zaměstnanců Krajského úřadu Ústeckého kraje na nedávný rozsudek krajského soudu. Práce na dostavbě dálnice se mohou po krátké přestávce opět obnovit. Přesto se chystám oslovit Společnost ochránců životního prostředí a vyzvat je k ukončení bojkotu této stavby. Nicméně jsem přesvědčená, že poslední slovo ekologických aktivistů k dálnici D8 již zaznělo“
Kraj zahájil salámovou metodu. Dostavět D8, když má zrovna povolení
Kvůli odkládané dostavbě D8 chtějí místní zablokovat objížďky
Lovosice - Lidé z okolí Lovosic chystají kvůli průtahům kolem dostavby dálnice D8 blokády jejích objížděk. Uskutečnit by se měla do dvou měsíců a postihnout by mohla obě objízdné trasy, tedy směr na Ústí nad Labem i na Teplice. ČTK to dnes řekl jeden z organizátorů Vladimír Brchel. Blokáda má upozornit na problémy, které lidem v přilehlých obcích nadměrná doprava způsobuje. Blokádou chtějí ukázat soudu, že další zneplatňování stavebního povolení nikomu neprospěje.
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » D8 » Z tisku a médií
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.354 s, vykonaných příkazů: 46.