Téma: Z tisku a médií
D8 bude dokončena kvůli obstrukcí ekoteroristů asi až v polovině 2012
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » D8 » Z tisku a médií
D8 bude dokončena kvůli obstrukcí ekoteroristů asi až v polovině 2012
http://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logi … ena-nebude
Úsek severočeské dálnice D8 přes České středohoří letos nebude letos dokončen a pravděpodobně ani příští rok. Nejspíše až v roce 2012. I když o letošním termínu kdekdo delší dobu pochyboval, konečně to zaznělo natvrdo.
Celá stavba se tím neúměrně prodražuje. Původně měli vit firmy Eurovia a Metrostav postavit úsek přes České středohoří za 9,85 miliardy korun.Vloni se však rozpočet vyšplhal už na 16,3 miliardy korun. Za viníky rezort dopravy i investor označuje ekologické aktivisty.
Ohromný dálniční průšvih, ekologové odsouvají dostavbu D8 na neurčito
Je tak dál, jen tak dál, za chvilku bude tydle děti (země) drtivá většina lidí tak nesnášet, že se snad něco změní...protože jinak to opravdu nepůjde..
ODS navrhuje, aby stěžovatel v případě neúspěchu napříště nesl vzniklé finanční náklady
a co soudní znalec ? v každém případě je třeba něco udělat s tím, aby pár jedinců nemohlo terorizovat zbytek republiky, škodit zdraví lidí a ještě tahat z lidí peníze
Lidovec loví voliče na sen o autostrádě z Liberce do Vídně
Dostavba dálnice D8 bude trvat 30 měsíců od vydání všech povolení
Stavbě brání odvolání ekologických organizací, především Dětí Země, proti stavebním povolením a výjimkám ze zákona o ochraně přírody. Lány uvedl, že ŘSD je mělo, ale ekologové se proti nim odvolali. Dokud je ŘSD mít nebude, nesmí na některých úsecích stavět. Tam, kde povolení má, stavba stále pokračuje.
http://www.denik.cz/z_domova/sok-dalnic … 00520.html
Hejtmanka Ústeckého kraje Jana Vaňhová oslovila starosty všech měst a obcí Ústeckého kraje, aby podpořili výzvu Vládě České republiky k přijetí všech dostupných opatření pro urychlenou dostavbu dálnice D8.
„Ústecký kraj je znepokojený neustálým odkládáním termínu dostavby dálnice D8. Soudní spory záměrně vyvolávané „ekology“ znemožňují dokončení stavby, ale především hazardují se životy a zdravím obyvatel,“ uvádí Vaňhová. Rozestavěný úsek D8 zahrnuje 18 mostů (z toho 8 nadjezdů) a 2 tunely. Smluvní cena stavby je 10 miliard korun bez daně, počítá se však s jejím navýšením.
Není mezi námi právník, který by podal trestní oznámení na Zelené Škůdce, Zemské Parchanty, kužvarty a podobnou sebranku? Napadají mne trestné činy Obecné ohrožení, úmyslné ublížení na zdraví končící smrtí, zločinné spolčení. raketýring... právník by to jistě dokázal líp.
Musel by to ovšem dělat jako dobrovolník, protože nedisponujeme desítkami milionů, vyinkasovanými jako výpalné, pardon "jako příspěvek na rozvoj nezisklových organizací"
http://www.rsd.cz/doc/Stavime-pro-vas/D … dalnice-d8
Informace o aktivitách bránících včasnému zprovoznění posledního úseku dálnice D8 Lovosice - Řehlovice.
Tady je par fotek z vystavby a termin 2013.
Aktuálně z výstavby dálnice D8 http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … alnice-d8/
Dne 5.5.2010 vyšel v Mladé frontě Dnes článek autorky Andrey Angermanové obsahující rozhovor s předsedou ekologického sdružení Děti Země Miroslavem Patrikem. Považujeme za účelné reagovat na některé uvedené odpovědi Dr. Patrika na položené otázky.
http://byznys.lidovky.cz/pod-milesovkou … oprava_nev
Přísně chráněné údolí, kterým vede železniční trať
Ústí nad Labem 15. června (ČTK) - Problémový úsek dálnice D8 přes České středohoří bude hotový nejdříve v roce 2012, spíš až později. Po dnešním společném jednání to přiznali zástupci Ústeckého kraje a Ředitelství silnic a dálnic. Připravují tři možné scénáře, z nichž ten nejhorší počítá s tím, že by se dálnice vůbec nemusela dostavět. Kvůli velkým dopravním problémům, které rozestavěná dálnice v kraji způsobuje, by se ale příští rok měl otevřít alespoň tříkilometrový úsek mezi Lovosicemi a Bílinkou.
Je zřejmé, že původní termín dostavby, tedy letošní rok, už stavaři nestihnou. "Pokud dostaneme příslušné výjimky, do konce roku snad stihneme požádat o všechna stavební povolení. Pak bude potřeba zhruba 30 měsíců na stavbu," řekla dnes novinářům ředitelka pražského závodu ŘSD Marie Nádvorníková. I když by prý zhotovitel dokázal stavbu urychlit, pod 25 měsíců to nestihne. Chybějící povolení se týkají zhruba pětikilometrového úseku, kde se vyskytují cenné biotopy, ve zbytku trasy se staví.
Krajské scénáře mají barvy jako na semaforu. Zelený, optimistický, počítá s "koncem obstrukcí ze strany ekologického sdružení Děti země" a zřejmě by umožnil dálnici otevřít už v roce 2012. Krajský úřad se proto obrátil na všechny zainteresované ekologické organizace s žádostí, aby přestaly výstavbu blokovat. Nepředpokládá se ale, že by uspěl.
Proto je nejpravděpodobnější takzvaná oranžová varianta, která doufá v pomoc vlády a parlamentu. "Předpokládá, že se schválí nové zákony, které do budoucna zabrání u podobných staveb obstrukcím," řekla dnes novinářům hejtmanka Jana Vaňhová. Už dříve se obrátila s žádostí o pomoc na končícího premiéra Jana Fischera a i když její dopis s podporou 162 starostů měst a obcí nedošel žádné odezvy, politickou podporu pro dokončení stavby dálnice prý bude hledat i dál. Chtěla by, aby nová vláda jmenovala zmocněnce pro dostavbu D8.
Kdyby zákonodárci nepomohli, ve hře je ještě jedna varianta - červená."Dálnice by se tím odložila na neurčito vinou obstrukcí. Pro mě osobně je naprosto nepřijatelná," řekla Vaňhová. Na dotaz ČTK ale odpověděla, že "nemůže vyloučit, že se to nestane."
Současný stav ale má s ekologickou dopravou pramálo společného. Dálnice končí před Lovosicemi a velká část dopravy míří přímo do města. Podobným způsobem je na druhé straně chybějícího úseku zatíženo i Ústí nad Labem. Na obou místech se tvoří ve špičkách dlouhé kolony a trpí i mezilehlé obce i jejich silnice. Jen škody na vedlejších silnicích, způsobené nadměrným provozem, odhadlo ŘSD na minimálně 50 milionů korun. "Uvažujeme, že tyto peníze budeme později vymáhat," prohlásila Vaňhová.
Situace by se mohla trochu zlepšit koncem letošního roku, kdy se otevře nová křižovatka u Lovosic. Příští rok se navíc zprovozní první a nadlouho i poslední úsek dálnice mezi Lovosicemi a Bílinkou, dlouhý zhruba tři kilometry. To zřejmě změní dopravní toky a část dopravy směrem do Německa odkloní přes Teplice. Víc ale zprovoznit nelze. Na přání CHKO České středohoří, která jinak dálnici jako celek podporuje, totiž od Bílinky žádný další sjezd není. "Rozestavěná dálnice je dlouhodobě neudržitelná, přináší víc škody než užitku," řekla vedoucí CHKO Markéta Peřinová.
Poslední nedostavěný úsek dálnice D8, spojující Prahu s podkrušnohorskou aglomerací a Saskem, je dlouhý 16,4 kilometru. O jeho dostavbu se vedou spory už od konce 90. let, konečná podoba trasy byla schválena v roce 2005 a před třemi lety se začalo stavět. Podle původního plánu měl stát úsek, jehož většina je na území CHKO, zhruba 11,7 miliardy korun.
..jeden z nekonečných příběhů..
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/492450
Ústecký krajský úřad se bude muset znovu zabývat odvoláním ekologických organizací proti územnímu rozhodnutí o dálnici D8 na trase přes České středohoří. Mluvčí krajského soudu Irena Jeřábková ČTK řekla, že soud dnes rozhodnutí úřadu, který zamítl odvolání ekologů proti územnímu rozhodnutí Městského úřadu Litoměřice, zrušil. Stavba dálnice má zpoždění, měla být hotová letos, nejbližší možný termín dokončení je nyní rok 2012 nebo 2013.
Já se obávám, že vedoucí stavby bude moct v důchodu vydat pětisvazkovou knihu mapující 40 let jeho života s názvem "Jak jsem stavěl D8"
Demonstranti blokovali silnici E55, chtěli rychlejší dostavbu dálnice D8
http://zpravy.idnes.cz/demonstranti-zab … domaci_vel
Vtipné je, že tu zprávu ČTK, kterou všichni citují, podepsal redaktor s příznačným jménem Jan Beránek ;-)
Za průtahy při dostavbě dálnice D8 si prý může Ředitelství silnic a dálnic samo. Myslí si to alespoň ekologové z hnutí Děti Země, kterým se v poslední době podařilo stavbu posledního úseku dálnice přes České Středohoří zablokovat. Předseda sdružení Miroslav Patrik dnes ve svém prohlášení poukázal na to, že se úředníci dopustili při přípravě dálnice závažných chyb, na něž sdružení jen poukazuje. Jak naložit s kolabující dopravou pod Českým Středohořím, už ale neřekl.
Další hřebík do rakve D8: soud uznal, že celá trasa je neplatná.
Podle všeho zhasla i poslední naděje, že se v příštím roce nezastaví práce
na stavbě dálnice D8 přes České středohoří. Krajský soud dal tento týden
za pravdu sedm let staré žalobě Dětí Země, kterou napadly vydání územního
rozhodnutí.
http://ekonomika.idnes.cz/dalsi-hrebik- … oprava_jan
nekonečný příběh...
http://www.novinky.cz/domaci/208649-sou … ce-d8.html
Stavba kilometrového úseku dálnice D8 přes České středohoří může pokračovat. Rozhodl o tom pražský městský soud, který zamítl jednu z žalob ekologické organizace Děti Země. Ekologové napadli stavební povolení rozestavěného úseku. O rozhodnutí soudu v pátek informovala mluvčí ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » D8 » Z tisku a médií
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.176 s, vykonaných příkazů: 79.