Re: Z tisku a médií
ČT: Praha nemá kontrolu nad stavbou tunelu Blanka
http://www.archiweb.cz/news.php?action= … mp;id=8231
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka - ARCHIV » Z tisku a médií
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
ČT: Praha nemá kontrolu nad stavbou tunelu Blanka
http://www.archiweb.cz/news.php?action= … mp;id=8231
Noviny Metrostavu, str. 3: Úspěchy Metrostavu v podzemním stavitelství - prorážka jižního tunelu + informace o V.A
Orientační termíny plánovaných akcí pro výstavbu Městského okruhu
Vážení občané,
v současné době jsme obdrželi od IDS orientační termíny plánovaných akcí pro výstavbu Městského okruhu. Termíny ještě nejsou schválené hl.m. Prahou a může dojít k jejich postunutí.
•1.1.2010 zahájení úplné výluky IAD a MHD ul. Patočkova pro stavbu 65B
•6.3.2010 zahájení totální uzávěry tramvají Prašný most
•11.6.2010 ukončení totální uzávěry Prašný most – provoz tramvají v úseku Svatovítská – U Brusnice
•1.9.2010 obnovení provozu MHD v úseku Letenské nám. – Hradčanská – Prašný most vč. komunikací
•30.11.2011 zprovoznění části MO Blanky v úseku Pelc – Tyrolka křižovatky U Vorlíků
•30.11.2011 zprovoznění nového Trojského mostu
•30.11.2012 zprovoznění zbylého komplexu Blanka vč. všech povrchových komunikací a úseků
zdroj: stránky MČ Praha 7 http://www.praha7.cz/9287_Orientacni-te … eho-okruhu
Orientační termíny
•1.9.2010 obnovení provozu MHD v úseku Letenské nám. – Hradčanská – Prašný most vč. komunikací
•30.11.2011 zprovoznění nového Trojského mostu
S tím trojským mostem budou tedy muset máknout, už před možná skoro rokem měli začít, a přitom ještě ani nekopli.
A když jsem dnes šel kolem křižovatky PM a viděl jsem tu pěknou "provizorní" křižovatku, napadla mě, i s ohledem na výše ohlášený termín a na problémy s délkou výjezdové rampy na PM kvůli většímu zahloubení tunelu, možná zcestná myšlenka: Nebude ta provizorní křižovatka nakonec definitivní? Že by se prostě křižovatka nově vedla maličko víc severovýchodněji, tak jak je dnes už nachystána. Přece by najednou nedělali provizorní tramvajovou křižovatku na pár měsíců provozu, když doteď jim nečinilo problém zavřít trať na MH klidně na cca 2 roky. Nebo už to tu bylo, jen jsem to nechytil?
Ta provizorní křižovatka je provizorní minimálně na dva a půl roku. Minimálně než vyhrabou a podhrabou úsek mezi 0080/G1 a portály tunelu Brusnice, vyrobí komplet tunel v délce cca 400 metrů a zase ho zahrabou, napojí všechny rampy... žádných pár měsíců to holt není.
To je sice pravda, ale přímo přes křižovatku vede jen asi 100 metrů. Zbytek se dělá v jámě, kterou už kutají a do křižovatky nezasahuje. Spíš mě zaujaly ty koleje. Že najednou někomu leží na srdci, aby tam jezdily tramvaje, přitom doteď byly výluky v řádech mnoha měsíců a nikdo to neřešil. Kdyby křižovatku definitivně šoupli, mohli by mít i delší rampu, takže by vyřešili i tento problém. A výluka by byla jen krátce, než by na novou křižovatku převedli dopravu, pak už by mohla fungovat napořád... No uvidíme, možná to z nějakého důvodu nejde tak, jak to myslím já.
To je snadné - zavřít na dlouho MH šlo, protože to tramvaje měly kudy objet, ale PM neobjedou, tam budou Podbaba a Vokovice po dobu výluky "tramvajově" odříznuty od zbytku Prahy. To jde udělat skutečně jen na pár měsíců.
A provizorní křižovatka jako definitivní taky není dobrý nápad a to z jednoduchého důvodu: teď je vše "rozhrabané" a vypadá to smysluplně, ale podívejte se na to očima člověka, který přijede za 5-10 let, nikdy dřív na PM nebyl. Ten by si musel hodně urputně ťukat na čelo, kdo tu křižovatku vymyslel posazenou mimo osu ulice a proč tam jsou takové "výkruty". Kromě toho rampa ze Svatovítské musí zase stihnou "zapadnout pod zem", takže tam by se povrchový provoz moc na sever asi posunout nedal.
.... 6.3.2010 zahájení totální uzávěry tramvají Prašný most
•11.6.2010 ukončení totální uzávěry Prašný most – provoz tramvají v úseku Svatovítská – U Brusnice ...
Domníval jsem se, že varianta totální výluky tramvají byla zamítnuta. Mýlím se snad ?
Vondr napsal:.... 6.3.2010 zahájení totální uzávěry tramvají Prašný most
•11.6.2010 ukončení totální uzávěry Prašný most – provoz tramvají v úseku Svatovítská – U Brusnice ...Domníval jsem se, že varianta totální výluky tramvají byla zamítnuta. Mýlím se snad ?
Nějaká výluka musí být, aby přeložili koleje na nový most a na novou křižovatku. To za provozu udělat nejde. I když tři měsíce je celkem dlouhá doba...
Tunel Blanka má další problém: Nemá všechny potřebné pozemky http://ekonomika.ihned.cz/c1-40749410-t … ne-pozemky
Firma Metrostav v dokumentech upozorňuje na možné riziko zpoždění stavby, protože nesmí na jeden menší pozemek poblíž stanice metra Hradčanská. Veřejně ale toto tvrzení bagatelizuje.
Chjo... Aspoň JEDNY seriózní noviny!
Zhotovitel jistě má povinnost předat dílo podle projektu, ovšem investor má povinnost zajistit mu k tomu právní a věcné podmínky, tedy například předat staveniště. Což se nestalo.
Zkolaudovat se dá i jen část stavby, pokud to bude část funkční. A to Blanka bez jednoho výstupu z podchodu metra jistě bude.
Stavbyvedoucí (nebo kdo) činí do do stavebního deníku burcující zápisy, aby pokud možno předešel komplikacím. Takových zápisů tam nejspíš bude...
Přichází jaro a povodně nikde. O čem sakra MÁME PSÁT !???
Že?
Chjo... Aspoň JEDNY seriózní noviny!
Zhotovitel jistě má povinnost předat dílo podle projektu, ovšem investor má povinnost zajistit mu k tomu právní a věcné podmínky, tedy například předat staveniště. Což se nestalo.
Zkolaudovat se dá i jen část stavby, pokud to bude část funkční. A to Blanka bez jednoho výstupu z podchodu metra jistě bude.
Stavbyvedoucí (nebo kdo) činí do do stavebního deníku burcující zápisy, aby pokud možno předešel komplikacím. Takových zápisů tam nejspíš bude...
Přichází jaro a povodně nikde. O čem sakra MÁME PSÁT !???
Že?
s tou seriozností bych to nepřeháněl..:) Otevření tunelu přeci tohle vůbec neohrožuje. Ohroženo je když tak dokončení části vestibulu metra, podchodu pod tratí a tím přístup k metru a ke stanicím tramvají podchodem - muselo by se chodit přes šraňky.
V každém případě by byla lepší najít pro problém "stavebniny" co nejdříve řešení. Jak ? Konkurzní správce zjevně cítí ,že investor je v časovém presu a tak to natahuje a má políčeno na 50 milionů.
s tou seriozností bych to nepřeháněl..:) Otevření tunelu přeci tohle vůbec neohrožuje. Ohroženo je když tak dokončení části vestibulu metra, podchodu pod tratí a tím přístup k metru a ke stanicím tramvají podchodem - muselo by se chodit přes šraňky.
O tom právě mluvím. Noviny zase vyrábí pisklavého velblouda, aby měly o čem psát.
Kdysi jsem považoval HN za seriózní, ale to už je dávno...
MF Dnes: Město nemá všechny pozemky pro tunel Blanka
Dejvice - Cestující možná přijdou o výstup z metra ve stanici Hradčanská, která je nyní v obležení dělníků budujících tunel Blanka.
Výstup směrem do Bubenče, který podcházel koleje železniční trati z Prahy do Kladna, se totiž musí podle plánů kvůli tunelu posunout. Jenže na pozemek, který patří soukromníkovi*. Upozornil na to server iHNed.cz. „Je to jeden z dílčích problémů na stavbě, který s ní souvisí jen okrajově,“ zlehčuje potíže František Polák, mluvčí firmy Metrostav, která zde tunel buduje.
Podle něj se nanejvýš nesplní termín kompletního zprovoznění a zprůchodnění okolí stanice metra, plánované na září. Silniční tunel, jenž bude součástí městského okruhu, prý ohrožen není. „Může se stát, že to nestihneme. Není to ale žádná tragédie,“ dodal Polák s tím, že na termín otevření tunelu v roce 2012 nemá tato potíž vliv. Přinejhorším se prý bude chodit přes železniční trať jako dnes jen o něco déle.
Pozemek s budovou, na kterém byl v minulosti sklad stavebnin, vlastní společnost Stavebniny Investis*. Ta však loni na jaře zkrachovala** a město se podle serveru nejdřív pět let nedokázalo dohodnout na jeho koupi s majiteli firmy a poté ani s jejím insolvenčním správcem.
*) Stavebniny Investis vlastní jenom budovu čp. 2558, pozemek je státní a ve správě ho má SŽDC
**) návrh na konkurs byl podaný v prosinci, prohlášení konkursu bylo na jaře
(pozn. SML)
tady je seriozní informace
MF Dnes: Město nemá všechny pozemky pro tunel Blanka
Dejvice - Cestující možná přijdou o výstup z metra ve stanici Hradčanská, která je nyní v obležení dělníků budujících tunel Blanka. - Výstup směrem do Bubenče, který podcházel koleje...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
mimochodem, přes šraňky chodí lidé již rok (?)
jak jsem psal dříve - stavba Blanka je ohromným úspěchem. O to větším, když sledujeme, s jakými problémy se musí vyrovnávat.
S tím jak se blíží volby, je třeba tenhle úspěch očernit a do hlav lidí dostat negativní postoj a těžit z toho. Ne že by tahle kampaň nebyla i dříve, ale ted se k ekoteroristům přidávají i ostatní.
Kdysi bylo o několik let kvůli propagandě (údajné ohrožení lidu zářením) takhle odloženo využití TV/FM vysílače Žižkov - pak vysílal s nižším vákonem a dnes už je v normálu. Jistě pamatujeme na stavbu tunelu Mrázovka atd. atd..
Prostě taková stavba je politikum a taky zápasem o "zrno" kde koho, ale to bude vždy, ať je "u mlíčka" kdokoliv - ti kdo jsou mimo, kritizují, taky je řada užitečných idiotů atd. - podstatné je, že se staví.
S blížícími volbami a s tím, jak bude stavba úspěšně pokračovat - těsně před pražskými volbami se má otevřít Letná a vrátit tram na Hradčanskou, tahle kampaň se bude stupňovat. Jen doufám, že to neohrozí samotnou stavbu. Mrázovku to zdrželo o rok a prodražilo o miliardu, podobně TV vysílač Žižkov atd.
Toho kdo staví a chce stavět je třeba podporovat.
Škoda, že stavitelé nemohou použít metody, které praktikují někteří soukromý investoři.
Postavit stavbu na černo i na cizím pozemku, pak zaplatit směšnou pokutu a počkat, až stavební úřad stavbu dolegalizuje.
Škoda, že stavitelé nemohou použít metody, které praktikují někteří soukromý investoři.
Postavit stavbu na černo i na cizím pozemku, pak zaplatit směšnou pokutu a počkat, až stavební úřad stavbu dolegalizuje.
Je rozdíl mezi stavbou na černo a stavbou na černo na cizím soukromém pozemku, navíc s demolicí cizích budov. To si nedovolí ani soukromý investor.
ještě jedna seriozní zpráva k témuž http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … lu-blanka/
To je pořád stejná zpráva ČTK a všichni opisují, že Stavebninám Investis patří ten pozemek. Nepatří. Ani ten s budovou, ani ten se skladištěm. Jde o to ten barák koupit a zbourat, aby se uvolnil přístup na státní pozemek ve správě SŽDC.
České noviny: Praze chybí pozemek, potřebný kvůli tunelu Blanka
Finanční noviny: Praze chybí pozemek, potřebný kvůli tunelu Blanka
Regiony Impuls: Praze chybí pozemek, potřebný kvůli tunelu Blanka
Lomozi díky, to jste mi dostal, opravdu se nedá těm novinářům věřit nic.
Pokud je stavba na cizím pozemku, tak je podstatné na základě jaké smlouvy. Pokud smlouva není, je povinen majitel na vlastní náklady stavbu neprodleně odstranit.
Nejsem právník, takže pámbu ví, jak to je. Každopádně pan Skružný, majitel Stavebnin Investis, píše, že "...podnikatelský záměr holdingu (holding Investis, zakladatel firmy Stavebniny Investis) obchodovat stavebninami vycházel zejména z jeho úspěchu v tzv. malé privatizaci, kdy získal části státního podniku Uhelné sklady". Takže asi tak, z privatizace Uhelných skladů - bývala tam prodejna paliva, to si dobře pamatuju / viz i posledních pár sekund tohohle videa.
embart napsal:Vondr napsal:.... 6.3.2010 zahájení totální uzávěry tramvají Prašný most
•11.6.2010 ukončení totální uzávěry Prašný most – provoz tramvají v úseku Svatovítská – U Brusnice ...Domníval jsem se, že varianta totální výluky tramvají byla zamítnuta. Mýlím se snad ?
Nějaká výluka musí být, aby přeložili koleje na nový most a na novou křižovatku. To za provozu udělat nejde. I když tři měsíce je celkem dlouhá doba...
A taky se musí "podkopat" pod tramvají s vjezdovou rampou ze Svatovítské. To by těm 3 měsícům odpovídalo spíš. Tramvaje přes Hradčanskou ještě jezdit nemohou a od Střešovic to po dobu výstavby rampy též nepůjde. Spíš mne překvapuje, proč se to dělá teď a ne až na podzim, kdy už budou moci tramvaje jezdit přes Hradčanskou. Myslím, že vjezdová rampa by ten půlrok ještě klidně počkala. Ale možná se pletu a má to ještě nějaké další souvislosti, které nevidím.
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka - ARCHIV » Z tisku a médií
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.137 s, vykonaných příkazů: 82.