Bludiště místo nádraží
Vlaky od Kladna přestaly jezdit na Masarykovo nádraží. Cesta na náhradní nástupiště je obtížná
Dejvice - Příchod k provizornímu nádraží v Dejvicích, které od včerejška slouží jako konečná vlaků od Kladna, působí lidem potíže. Na cestě od metra je řada zledovatělých míst, poslední metry zdolávají cestující po chodníku sevřeném mezi posprejovanými zdmi, kde musí cupitat po vrstvě sněhu bohatě posypané štěrkem.
Končí a začínají zde vlaky, které ještě v úterý jezdily mezi Jenčí a Masarykovým nádražím. Jenže trať u dejvického nádraží obsadili dělníci, jež zde staví nový Prašný most.
Malé nádraží s dřevěným nástupištěm nesoucí název Praha-Gymnasijní je od stanice metra Dejvická vzdálené 500 metrů. Cedule, které cestující navigují, jsou v celé trase pravidelně rozestaveny, takže se jde dobře. Ovšem pouze za předpokladu, že nespěcháte a máte dost času se kolem sebe rozhlížet a hledat žluté tabule často ukryté mezi zaparkovanými auty. Právě čas scházel Martině Davidíkové, která včera po druhé hodině odpolední vyrazila na vlak do Kladna. „O výluce jsem se dověděla, až když jsem došla na zavřené dejvické nádraží,“ krčila rameny Davidíková.
Stanice Praha-Dejvice je od improvizovaného nástupiště kilometr vzdálená. Davidíková i se svým malým synem ušli ještě o pár set metrů víc. „Pospíchali jsme. Vlak nám jel za 7 minut. A zastávku jsme přešli. Nevšimli jsme si cedule,“ popsala. Vlak jí ujel a musela čekat na další.
Na cestě od metra vadil led Na špatné značení si stěžovala imladá žena, která dobíhala předchozí spoj. Její soukromý závod odstartoval už u vzdálené stanice metra Hradčanská. „Šla jsem spíš po čuchu. Když to šlo, tak přímo podél kolejí, takže jsem zastávku našla,“ sdělila.
Obě cestující jezdí po zdejší železnici sice pravidelně, ale podle svých slov nijak často. Pravidelní cestující, kteří dráhu využívají k cestě do zaměstnání či do školy, prý nebloudili. „Většina lidí jezdí vlakem do Prahy pravidelně a stejná výluka tu byla už loni. Pamatují si to a ani se moc neptají. Jsou informovaní,“ popisovala zkušenost z ranní špičky průvodčí vlaku.
Její slova potvrdila Jarmila z Kladna, která neměla problém trefit na nástupiště, ale zas si stěžovala na naplánování výluky. „Proč to neudělali až na jaře? Teď to všude klouže,“ zlobila se. Navíc jí vadí, že cestuje o hodinu déle - pracuje totiž přímo u Masarykova nádraží.
Se stavbou se chvátá, protože nový most souvisí s tunelem Blanka, který se v této lokalitě také staví. „Chceme si udržet mírný předstih výstavby a dodržet termín otevření tunelu koncem roku 2012,“ sdělil František Polák z firmy Metrostav, která most i tunel buduje.
Výluka na trati mezi Dejvicemi a centrem města potrvá až do 16. března.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=mfp … ;c=1334028
P.S.: Delší a širší most