Téma: Stromovka - nadvýlom při ražbě STT 20.5.2008
To nevypadá, že by se to stalo v čele tunelu. Už by měli být přece dál ... zajímavé bude řešení :-)
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Stromovka - nadvýlom při ražbě STT 20.5.2008
To nevypadá, že by se to stalo v čele tunelu. Už by měli být přece dál ... zajímavé bude řešení :-)
No podle mě by to mělo být v prostoru čelby, dál než u Šlechtovky určitě nejsou, viz včerejší zpráva na tunelblanka.cz - 1112m raženého tunelu, změřte si to na mapy.cz :-) Ještě že nikdo nepřišel k úhoně. Zdá se že přes veškerá opatření (mikropiloty a jánovímcoještě) prostě geologie udělala své... Řešení bude ale asi dost obtížné, napadá mě leda rozkopat Stromovku a kus udělat jako hloubený, a to by bylo maso... Jsem zvědav s čím se vytasí ta komis.
Neviem či na to pozerám správne, ale zdá sa mi, že sa prepadla oblasť, ktorá injektovaná nebola....
Taky bych řekl... Je to až na druhém okraji louky než je Šlechtovka (podle fotek)
Podľa záberov Novy je prepad tu:
http://www.mapy.cz/#x=133064240@y=13602 … 20/05/2008
A podľa toho čo tam jazdí sa to bude riešiť betónom ...
Celkem by me ted zajimalo, jak se to bude resit. Zahrabat to jen tak nemuzou ... :-)
Bol som sa tam pozriet. Je to naozaj na druhom konci louky, na mieste kde sa nerobila injektáž. Už tam bola beton pumpa, kterou do diery pumpovali betón vid. foto .
Majesty> niesi toto ty? :-) http://i.idnes.cz/08/053/gal/VOT2330da_ZG0H5570.jpg
Majesty> niesi toto ty? :-) http://i.idnes.cz/08/053/gal/VOT2330da_ZG0H5570.jpg
nie
Netusite co budou delat s takovou hroudou betonu, kterou lili dovnitr? Betonovani sten bez armovani?
Třeba je to jen nějakej málo tvrdej odlehčenej beton s nějakym bordelem pro zabránění dalšího sesuvu. Dole to maj třeba podepřený a pod tím udělaj znova klenbu, nebo to trochu odkopou a dobetonujou. Určitě vědí co dělaj a česem se dozvíme, a't už oficiálně či nikoliv, jak se to řešilo.
Pár krátkych záberov z tunelu:
z oficiálního zdroje
"...Důvodem havárie byla mimořádná strukturní nestabilita horninového masivu v čele výrubu, tzn. nepříznivé křížení velmi intenzivních průběžných systémů diskontinuit s vyhlazeným povrchem v kombinaci s přítoky podzemní vody, které snižovaly smykovou pevnost na puklinách. Došlo k velmi rychlému vyjetí horninových bloků, následnému zvýšenému přítoky podzemní vody a proniknutí kvarterních sedimentů do podzemí (písků, štěrků, hlín). Na čelbě došlo k závalu a poškození 2 bretexů 716 a 717, což současně způsobilo kráter na povrchu o průměru cca 15 m ve Stromovce. Lokální charakter popsaného procesu nebylo možno v předstihu identifikovat prováděným monitoringem a v předstihu provedeným průzkumem..."
"...Během noci bylo uloženo 58 m3 betonu po půlmetrových odezvách – stávající tloušťka desky 1 m v hloubce od terénu 8 m. Další pokračování betonáže bude po 2 mixech
(7 m3) do celkové výšky 4 m betonu. Předpokládá se, že zbytek kráteru, tj. cca 5 m bude zasypán štěrkopískem a v horní vrstvě humusem.Ražba JTT bude pokračovat v NRTM 5a s délkou záběru 1 m. Při ražbě kaloty JTT bude MTS udržovat zábor 10 x 10 m od čelby směrem dopředu..."
Pár informací opět na ČT, tentokráte v pořadu Události v regionech (cca v druhé třetině).
K závalu došlo i na stavbě Pražského okruhu v Radotíně (v médiích ani zmínka) - R1 stavba 514
"Zhruba třicet metrů před ústím tubnelu nad Radotínem poměrně nízké nadloží, v tomto místě tunelu asi 11,5 metru, nevydrželo a došlo k závalu asi 160 m3 hlíny a kamení. Bylo urychleně třeba odtěžit nejen vzniklý zával, ale i vyplnit vzniklou kavernu nad stropem tunelu, která byla zaplněna asi 160 kubíky popílkové betonové směsi, která zatuhla a strop tunelu je v pořádku."
Celý článek na http://www.silnice-zeleznice.cz/index.php?clanek=1090
Ahoj, taktéž sleduji zajímavé stavby v Praze viz. můj pokus o zachycení nějakého řádu, http://rodenneo.blogspot.com/. Co se týče Stromovky, propadu části tunelového výrubu, tak mě tam moc nesedí ten déšť, neboť je to v oblasti kde za císaře Rudolfa měl být rybník, tudíž je zde jílová izolace dna, která se neblaze projevila o povodních v roce 2002.
Problém je spíše ve složení vrstev půdy a její unosnosti vzhledem k bývalému řečišti Vltavy a úzkého hrdla pro prostor tunelových tubusů při přechodu do svahu kopce Letná.
Zajímavé a asi horké to bude v místech bloku činžovní zástavby. Myslím si že něco obdobného se dělo při ražbě stanice metra A Staroměstská, kde z tohoto důvodu se neprovedl druhý vestibul na Staroměstské náměstí, i když se prý do budoucna též plánuje.
mojmir neo
Nepovedl ? :-) Nejaky zdroj, reference by bylo ?
Ohledně druhého vestibulu stanice Staroměstská, tak už nevím z jakého zdroje jsem to čerpal je to již dávno, možná že z publikace o Pražském metru, nebo článku v nějakém časopise.
O té Staroměstské jsem to taky četl. Jednalo se o článek v DP - Kontaktu, ale už je to nějaký čas. Nedostavěnými druhými (či dalšími) vestibuly se tam pravděpodobně zabýval Ing. Fojtík, nebo někdo jemu podobný. Jestli si dobře pamatuju tak tam zmiňoval situaci u Staroměstská tak, že 1) domy v okolí stojí na vrstvách odpadků a jílu z řeky a celé by to v případě neopatrného postupu ujelo (v podstatě jako teď ve Stromovce, akorát přímo pod barákama) a za 2) tento druhý vestibul stejně není z hlediska dopravní obslužnosti zapotřebí.
Pokud vím, všechny stanice úseků I.A a II.A (tedy od Dejvic po Želivského) jsou navrženy tak, že umožňují dodatečné vybudování druhých vestibulů (s výjimkou Malostranské). Tato úprava spočívá většinou v tom, že jsou navazující technologické tunely odsazené od čela stanice, takže tam lze vložit další eskalátorový tunel. Vážně se o tom uvažovalo u Hradčanské, Staroměstské, Muzea, Náměstí Míru, Želivského. Zrovna tak na B u stanic Můstek a Národní třída (možnost je i u Florence).
U té Hradčanské se o tom ještě pořád uvažuje v souvislosti s rychlodráhou, i když řeči o tom jdou od už osmdesátých let. Uvažování je pravda jedna věc, víc než pravděpodobný nedostatek městských financí v letech 2011-12 během výstavby SOKP, rychlodráhy, V.A a možná I.D najednou druhá.
Když už jsme u tématu metra, tak co mě vrtá aktuálně hlavou, jestli se s přestavbou Hlavního nádraží, peronů a podchodů, počítá s budoucím napojením na stanici metra D, nebo alespoň propojení v rámci podchodu, náměsti W.Churchila s Šervůdem respektive Opletalovou ulicí.
To by asi vedeli lepe na novespojeni.cz. Nekdo povidal, ze se s tim planuje v prave budovanem podchodu ...
Na Nove dneska mela byt reportaz s p. Polakem primo z tunelu. Uvidime, jestli v te reportazi bylo neco zajimaveho :-)
To Mojmir neo: Co já vím,tak s ničím podobným se nepočítá,protože stále není rozhodnuto kudy bude D vést z Náměstí Míru.Jestli starou variantou na Vysočanskou a nebo,jak navrhovali někteří nadšenci,přes Náměstí republiky na Letnou.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Stromovka - nadvýlom při ražbě STT 20.5.2008
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.119 s, vykonaných příkazů: 89.