26

Re: Dopravní kolaps

Pokračovanie
Převrácená cisterna blokuje Barrandovský most, Prahu znehybní kolony aut
http://zpravy.idnes.cz/prevracena-ciste … _praha_cen

Thumbs up Thumbs down

27

Re: Dopravní kolaps

A další pokračování
Kolaps dopravy v Praze, u Barrandovského mostu už půl dne leží cisterna
http://www.novinky.cz/krimi/173804-kola … terna.html

28

Re: Dopravní kolaps

i pražský deník informuje
Převrácená cisterna stále blokuje Barrandovský most.
Praze hrozí kolapsPraha 5 - Jižní spojka stojí, odstraňování havárie se může protáhnout až do odpoledních hodin. V kombinaci s dalšími uzavírkami se stává dopravní situace kritickou.
http://prazsky.denik.cz/nehody/prevrace … 90715.html

29

Re: Dopravní kolaps

Letecké záběry ukázaly nekonečné hady kamiónů v kolabující Praze

http://www.novinky.cz/krimi/173866-lete … praze.html

30

Re: Dopravní kolaps

Dopravní i nervový kolaps http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=168 … ;c=1227566
21. července 2009 0:00

JAK VYDRŽET V DOPRAVNÍ ZÁCPĚ Prázdniny obvykle bývají dobou, kdy si motoristé odpočinou od kolon. Letošek je kvůli množství uzavírek i nehod výjimkou - kolony nezmizely. Proč? Přinášíme i tipy, jak je přežít ve zdraví a bez stresu.

Praha - Pražští řidiči se těšili, že o prázdninách budou mít na chvíli pokoj od nesnesitelných kolon. Každoročně totiž v červenci a srpnu klesá provoz v ulicích průměrně o 12 procent. Ve městě je v průběhu prázdnin až o čtvrtinu méně obyvatel, slabší je i kamionová doprava.

Jenže letos je tomu jinak a spíše opak je pravdou - mnohdy jsou kolony ještě horší než přes rok.

Můžou za to uzavírky na frekventovaných silnicích. Například nyní dělníci obsadili hlavní spojnici mezi východem a západem metropole - Veletržní ulici v Holešovicích.

Právě dnes má rada hlavního města schvalovat dokument, který má v následujících týdnech aměsících zabránit tomu, aby se asfaltéři neobjevovali na více místech najednou a motoristům tak ještě více znepříjemňovali život.

Co však má šofér dělat, když už se do jen pomalu cukající kolony dostane? Policisté radí, aby řidiči dodržovali větší rozestupy. Mohou pak lépe reagovat, když se třeba snaží kolonou projet sanitka. Motorista má předním oknem vidět zadní pneumatiky auta před sebou - to je bezpečná vzdálenost.

Poslouchejte vážnou hudbu Dopravní zácpy k životu ve velkoměstě patří, ale ne každý se s nimi dokáže vyrovnat. Časté čekání v koloně může způsobit vážné zdravotní potíže, může mnohé řidiče nervově rozhodit.

„Záleží na tom, v jakém stavu člověk je. Kolony mohou jeho stav zhoršit. Když se to opakuje, důsledky mohou být vážné,“ uvedla dopravní psycholožka Daniela Čajánková. Podle ní je nejlepší radou problémy předvídat, zachovat chladnou hlavu a obrnit se trpělivostí.

Odreagovat se může člověk telefonátem, poslechem klidné hudby nebo rozhovorem se spolujezdcem. „Dobré je pohovořit si na neutrální téma. Hovor by měl odvést pozornost od vzniklé situace,“ poradila Vlasta Rehnová z Centra dopravního výzkumu.

Se stresem a psychickými zátěžemi musí řidiči v Praze podle psychologů počítat. „Lidé by si měli uvědomit, že si rozčilováním nepomůžou. Zácpy jsou běžnou denní realitou a nemá smysl se rozčilovat. Situaci to jenom zhorší. Když události nemůžete ovlivnit, musíte je přijmout,“ tvrdí psycholožka Čajánková.

Motorista prožívá při jízdě sérii psychických zátěží. Jsou-li silné nebo trvalého charakteru, mohou se nepříznivě podepsat na zdravotním stavu. „Stres se projevuje v dýchacích a srdečních potížích, v problematické látkové výměně, ve snížené imunitě. Vztek a nevyřešené konflikty se mohou odrazit také v bolestech hlavy. Hrozí i poruchy trávení,“ píše Karel Havlík v knize Publikace pro řidiče.

Vztek se přenáší na ostatní Potenciální zdravotní riziko prý číhá na každého. Záleží však na tom, jak je kdo schopen se mu bránit. „Když se člověk rozhodne žít ve velkoměstě a často jezdit autem, musí s touto zátěží počítat. Stres z dopravních kolapsů prostě mít bude,“ míní psychiatr Josef Flek.

Pro někoho je příčinou stresu už pouhý výjezd z garáže, dalšímu se rozbuší srdce při předjíždění, jinému stoupne tlak až v koloně.

Vlasta Rehnová doporučuje, aby se lidé o situaci na silnicích před jízdou informovali na internetu nebo z rádia. Poučený a připravený řidič by měl totiž situaci lépe zvládnout.

Stres je také častou příčinou dopravních nehod. Člověk začne nesmyslně předjíždět, troubí, křičí, jede někomu na kufru. Nic tím neřeší, jen vynervuje další motoristy.

„U řidičů pak zafunguje davová psychóza. Když vidí, že jim někdo chce vjet do cesty, nebo se naopak objeví někde místo, přidávají plyn, aby místo doslova urvali,“ doplňuje psycholožka Pavla Rymešová.

Nejhůře prý snášejí čekání v zácpě dynamické typy a workoholici. Vytížení manažeři si pak chvíle ve voze krátí například procvičováním angličtiny.

***

* Jak přežít v koloně Buďte připraveni Před výjezdem se podívejte na aktuální dopravní situaci na internetu. Stránky s dopravním zpravodajstvím provozuje město na www.praha.eu/kamery. Ovšem kompletní seznam teprve plánovaných uzavírek nenajdete. Sledujte informační tabule Na několika místech metropole silničáři spustili digitální tabule, které ukazují čas, jejž řidiči před vámi strávili v koloně. Jsou na Evropské ulici nebo na Jižní spojce. Když řidič ví, jak dlouho bude v koloně, je klidnější. Informujte ostatní řidiče Když vidíte, že auta před vámi brzdí a zařazují se do kolony, zapněte „blikačky“. Tím upozorníte řidiče za vámi na to, že budou muset i oni náhle brzdit. Můžete tak předejít nehodě. Pokud se například kvůli dopravní nehodě tvoří kolony na netradičním místě, můžete zavolat do téměř všech rozhlasových studií. Rádia předají vaši zprávu dalším motoristům. Službu například provozuje Český rozhlas v relaci Zelená vlna. Bezplatná linka pro nahlášení informací je 800 122 012. Telefonní číslo na záznamník je 221 552 233. Držte odstupy Když zastavíte v koloně, dbejte na

to, abyste viděli pneumatiky auta před vámi. Zabráníte tak řetězové nehodě, kdyby někdo zezadu vrazil do vás. Stůjte u krajnice Stavte se ve svém pruhu ke kraji vozovky tak, aby mezi vámi a autem stojícím vedle vás bezpečně projela houkající sanitka, hasiči nebo policisté. U silnic, kde jsou v jednom směru tři pruhy (například Jižní spojka, brněnská dálnice) musí být prostor pro průjezd záchranářů či policistů mezi levým a prostředním pruhem. Nenajíždějte do odstavných pruhů, pokud na vozovce jsou. Poslouchejte rádio nebo hudbu Psychologové doporučují zkrátit si pomalu ubíhající čas nějakou smysluplnou činností. Pusťte si rádio nebo vtipy na CD, případně si přes CD procvičujte cizí jazyky. Nebo si povídejte se spolujezdcem. Mějte v autě mapu Prahy Pro jistotu s sebou vozte mapu hlavního města. Když se doprava úplně zastaví, může vám pomoci najít náhradní trasu. Uvědomte si však, že ne vždy je objížďka výhodná. Kolony se totiž pohybují často rychleji, než se zdá, a objížděním cestu neurychlíte. Zavolejte šéfovi Včas se omluvte za možné zpoždění v práci. Nebudete tím ve stresu z pomalé jízdy.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:

    * PETR ŠVEC

Město neumí řidiče včas varovat před asfaltéry
21. července 2009 0:00

Praha - Je 12. června roku 1991. Za nesnesitelného horka uvízly v dopravní zácpě uprostřed amerického Los Angeles stovky řidičů. Nervozita a napětí houstne, až jednomu z nich povolí nervy. Vystoupí z vozu a se slovy „Jdu domů“ se vydá na cestu, z níž není návratu.

Nervový kolaps, který nastartovalo dlouhé čekání v zácpě, se proměňuje v ozbrojenou pomstu světu.

To je krátký popis amerického filmu Volný pád sMichaelem Douglesem v hlavní roli. Daleko od stejného nervového zhroucení však nejsou stovky pražských řidičů, kteří dennodenně postávají v kolonách.

Je to jejich vina, mají jezdit tramvají, řeknete si. Ale svůj díl viny na tom má i magistrát. Nedávno sice spustil webové stránky, kde se řidiči mohou informovat o aktuální situaci v ulicích, ale třeba kompletní seznam plánovaných uzavírek, jež zpravidla působí největší potíže, nikde není. Na www.praha.eu/kamery jsou zobrazeny všechny uzavírky, jež právě probíhají. O těch, které začnou třeba zítra, zde není ani slovo.

Město se stále nenaučilo s dostatečným předstihem informovat ani o zásadních uzavírkách, jako byla v minulých dnech třeba ta na brněnské dálnici u Kačerova. O té se šoféři dověděli až v momentě, kdy na uzavřené místo přijeli.

Potíž je i v tom, že silnice ve městě opravuje několik subjektů. Technická správa komunikací, magistrátní odbor dopravy, odbor městského investora nebo i Dopravní podnik.

Výrazně by mohl situaci zlepšit rozvoj takzvaných telematických systémů - tedy digitálních informačních tabulí, jež informují motoristy o tom, co se na silnici před nimi děje. Před měsícem Praha získala 493 milionů korun z Evropské unie právě na výstavbu takových tabulí. „Cílem projektu je zmírnit negativní vlivy silné dopravy na životní prostředí, a následně tak zlepšit průjezdnost města autem,“ uvedl ředitel Technické správy komunikací Luděk Dostál.

Motoristé tak budou mít včas přehled o tom, kterým místům se vyhnout. Tabule se začnou objevovat na silničních okruzích a radiálách.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:

    * PETR ŠVEC

31

Re: Dopravní kolaps

kasme napsal:

U silnic, kde jsou v jednom směru tři pruhy (například Jižní spojka, brněnská dálnice) musí být prostor pro průjezd záchranářů či policistů mezi levým a prostředním pruhem.

Nesmysl. Podle vyhlášky je to mezi pravým a středním pruhem.

Thumbs up Thumbs down

32

Re: Dopravní kolaps

Kubajsu: Je pravda, že vyhláška toto sice praví, ale jde tím zcela proti zažité praxi i logice věci. Když na JS jede sanitka s houkačkou, tak jedině tak jak říká Kasme, jinak by to měla asi o dost pomalejší...

Thumbs up Thumbs down

33

Re: Dopravní kolaps

To samozřejmě, teď jen jestli by nestálo za to, tuto nelogičnost opravit ve vyhlášce...

Thumbs up Thumbs down

34

Re: Dopravní kolaps

Řidičům v Praze se uleví až po 20. srpnu, čekají je další velké uzavírky
http://zpravy.idnes.cz/ridicum-v-praze- … _praha_lpo

35

Re: Dopravní kolaps

Primátor hl. m. Prahy není spokojen s řešením havárie polského kamionu http://magistrat.praha-mesto.cz/81251_P … ho-kamionu

/zpráva z 26. jednání Rady hl. m. Prahy 21. července 2009/

Městská rada se dnes seznámila se zprávou o likvidaci havárie polského kamionu ze 14. července pod Barrandovským mostem. Tato dopravní nehoda a odstraňování jejích následků mělo vážný celodenní dopad na dopravní situaci v Praze. Primátor hl. m. Prahy Pavel Bém vyjádřil nespokojenost s řešením likvidace havárie. Radní jednomyslně konstatovali, že v případě havárií a dalších mimořádných událostech v dopravě na páteřních komunikacích je třeba co nejdříve obnovit plný provoz.

36

Re: Dopravní kolaps

A jéje. Pan primátor už zase nasadil image "nasírám se za vás". Když mu to zabírá u lidí...

Thumbs up Thumbs down

37

Re: Dopravní kolaps

Pražská doprava kolabuje. A konec uzavírek v nedohlednu
Praha - Desetitisíce řidičů denně v Praze uvízne v dopravních kolonách. Na vině jsou především stavební uzavírky, které se plánují většinou na léto. Navíc se začíná razit tunel Blanka. Z metropole se díky tomu stává pro řidiče peklo.

nevím jak ražení Blanky má souvislost s kolabováním dopravy, to je zase článek na ...
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/p … 90722.html

38

Re: Dopravní kolaps

Doprava v centru Prahy kolabuje kvůli srážce auta s tramvají
http://zpravy.idnes.cz/doprava-v-centru … _krimi_pei

http://www.novinky.cz/krimi/178167-v-ce … autem.html

39

Re: Dopravní kolaps

Prahu postihl masivní výpadek proudu, doprava kolabuje
Prahu postihl masivní výpadek proudu. Zasáhl Pankrác, Jižní město či Vinohrady. Může za něj porucha rozvodny na jihu metropole. Doprava kolabuje.

http://zpravy.idnes.cz/prahu-postihl-vy … domaci_top

40

Re: Dopravní kolaps

Kamion ucpal podjezd pod Jižní spojkou, doprava kolabuje
http://zpravy.idnes.cz/kamion-ucpal-pod … _krimi_cen

41

Re: Dopravní kolaps

vondr napsal:

Kamion ucpal podjezd pod Jižní spojkou, doprava kolabuje
http://zpravy.idnes.cz/kamion-ucpal-pod … _krimi_cen

Ale je to borec ... projel ten 3,3m tunylek s 4m vysokym kamionem až nakonec ... jen to stoupání nakonci ho zradilo...

Thumbs up Thumbs down

42

Re: Dopravní kolaps

Jo tenhle byl dobrej, ale tohle je tak 3x do roka :-D
Co ho asi napadne když mu do návěsu flákne ta brána na výškový omezení ???

Thumbs up Thumbs down

43

Re: Dopravní kolaps

_GK_ napsal:

Jo tenhle byl dobrej, ale tohle je tak 3x do roka :-D
Co ho asi napadne když mu do návěsu flákne ta brána na výškový omezení ???

to možná i častěji...

tak tu asi objel... kvůli trolejím je dost vpravo...

44

Re: Dopravní kolaps

Tady je videt jaky jsou ridici kamionu individua (neplati obecne, ale ve valne vetsine ano. Asi jako v pripade romske otazky.).
Oni jezdi s tim kamionem dost casto uz nekolik let, tak by mohli vedet kolik ma na vejsku. Ja kdyz si dam na auto na strechu kola (bicykly), tak vezmu metr a jdu si to zmerit, a pak se bojim kazdeho takoveho mostku a koukam vzdy na ty znacky...

Omluva ze pisu bez diakritiky, vypada to hrozne ale neni jina moznost.

Thumbs up Thumbs down

45

Re: Dopravní kolaps

Mosquit napsal:

...Oni jezdi s tim kamionem dost casto uz nekolik let, tak by mohli vedet kolik ma na vejsku...

Právě proto že už jezdí léta, tak dobře vědí, že značka u podjezdu je vždy s nějakou rezervou ... tj 3,3 metru podjedete s 3,5 vysokym autem obvykle OK. Případně si upustíte měchy a máte dalších pár centimetrů k dobru. Což ale nic nemění na tom, že 4 metry a 3,3 metry jsou dost velkej rozdíl a  pustit se pod dráty od tramvaje je pěkně o držku.

Jinak se zkuste vžít do situace řidiče kterej to tu nezná a prostě se potřebuje dostat na druhou stranu té tratě. Všude samej zákaz pro náklaďáky a prakticky není žádná možnost tu trať někde přejet ... jedinej možnej příjezd do týhle oblasti je po Černokostelecký ... ale to obvykle řidič zjistí až se otočí u mostu s nosností 15 tun (Moskevská), u podjezdu 3,9 metru (U Slávie), u podjezdu 3,5m (V Korytech) ... no a pak člověku prostě vypěněj nervy a po pár hodinách bloudění prostě zkusí jestli tam to 3,3 metru neni jen kvůli drátům, který se přizvednou ... mám gumový kola, tak jakej skrat, ne?

Tím toho člověka co to tam narve neomlouvám, jen prostě chápu proč to zkusil ... a znáte to ... odvážnému štěstí přeje...

Thumbs up Thumbs down

46

Re: Dopravní kolaps

Tomu odvaznemu bych nechal zaplatit celou skodu, tj. do konce zivota by doplacel na svoji odvaznost.

Ve skutenosti se mu to "promine", dostane par tisic pokutu, opravu mostu zaplati danovy poplatnik.

Pojistovna by v pripade vymahani zaplatila par desitek milionu z povinneho ruceni, zbytek by byl asi na majiteli vozidla = firme. Ta muze dat ridici k nahrade max. 4.5nasobek platu.
Jinak nemam predstavu, kolik stoji takova oprava mostu, kdyz se narusi jeho statika, takze to berte s rezervou...

Thumbs up Thumbs down

47

Re: Dopravní kolaps

největší problém konkrétního podjezdu je to, že se silnice na konci mírně zvedá. čili krátké auto kdyby mělo 4,5 metru tak projede, jenže ten kamion jak je dlouhej, tak předek už jede do kopce, což zvedne vršek a už to je. dokonce se jednou stalo, že to ráno někdo shodil, oni to v 9 opravili a v 10 tam nějakej umělec byl zas...
a druhej problém je, že když se tahle "díra" ucpe, tak z určitých částí prahy se blbě dostává na druhou stranu... a máte špunty všude.

Thumbs up Thumbs down

48

Re: Dopravní kolaps

¨Tak dneska je již pěkně připraveno... smile

SAT => P5: nehoda 5 vozidel - tunel uzavřen...
D1 => Brno: 3 nehody

49

Re: Dopravní kolaps

D1 do Prahy - kolona 10 km smile - to by mohli klidně začít převádět provoz na MÚK s R1 hned smile ale snad začnou zítra...

důvod je jednoduchý smile

Další etapa opravy ulice 5. května



Magistrát hl. m. Prahy upozorňuje na dopravní omezení související s opravou vozovky v ulici 5. května. Ukončení prací se předpokládá do 28. října.

Dnes začala oprava vozovky v ulici  5. května ve směru do centra v úseku od 0,0 km dálnice až k Jižní spojce.

„Žádáme řidiče o pochopení nutnosti opravy této páteřní komunikace. Pokud nenastanou mimořádné povětrnostní podmínky, práce na opravě by měly skončit k 28. říjnu Jedná se o dokončení opravy uvedeného úseku, kde v loňském roce byl opraven pravý a odstavný pruh. Tentokrát jsou uzavřeny zbývající dva jízdní pruhy, tj. střední a levý pruh. Všechna odbočení i připojení jsou zachována, přesto může zejména v ranních dopravních špičkách docházet k větším dopravním komplikacím,“  uvedl tiskový mluvčí Magistrátu hl. m. Prahy Jiří Wolf.

Investorem akce, jejíž náklady jsou přibližně 12 milionů korun, je stejně jako loni Technická správa komunikací hl. m. Prahy. Financována je z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.

V Praze 18. 10. 2009
---
já na MÚK Roztyly viděl nějaké hemžení Proznaku už v sobotu...

50

Re: Dopravní kolaps

Pražská magistrála se frézuje, řidičům hrozí kolony
http://zpravy.idnes.cz/prazska-magistra … _praha_itu