ještě to nějak upravím, ale vložím to hned, než to ztratím http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1418018
je to celkem věcné...
Martin_Šubrt
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1080
Registrován: 2-2004
Odesláno Čtvrtek, 21. května 2009 - 20:37:18 Poslat uživateli soukromou zprávu Editovat příspěvek Smazat příspěvek Vytisknout příspěvek Odkaz na tento příspěvek Přesunout příspěvek (jen Moderátoři/Administrátor) Zobrazit příspěvek/IP adresu (jen Moderátoři/Administrátor) Zakázat IP adresu (jen Moderátoři/Administrátor)
Iamgood: Liší se v tom, že to místo je vyznačeno na vozovce. Ne zebrou, ale dvěma přerušovanými časrami na jeho okraji, které řidič vidí. Dále je označeno dopravní značkou Pozor, chodec. Takže opět řidič ví, že zde může očekávat chodce. Dále je stavebně upraveno pro vozíčkáře a kočárky, dokonce může být vyznačen uprostřed vodící pás pro nevidomé. Toto místo je umístěno u pěších tras, nebo jsou k němu chodci směřování, aby právě nepřebíhali tam, kde třeba je špatně vidět. Takže se takové místo umístí tam, kde je vidět dobře, kde řidiči jezdí pomaleji.
Příklad. Máme dnes Smetanovo nábřeží cca uprostřed. Přechody byly zrušeny. Babička vyleze v zastávce Karlovy lázně z tramvaje a jde směrem k Národnímu divadlu. Rozhodne se přejít. Nikde nic jen kolona střídavě rychle jedoucích aut v obou směrech. Skočí kdokoliv kromě mladíka kdekoliv jen tak mezi auta? Může to zkusit, ale příjemné to nebude. Automobilista by musel nepřetržitě koukat po chodníku, zda mu tam někdo neskočí. Většinou by neskočil, ale pokud je celkem dost frekventovaná ulice, ale i méně, kde zas auta jedou rychleji, musí tam jednou chodec, co chce na druhou stranu skočit. Takže až tím skokem je řidič upozorněn, že někdo přechází, jinak ne. Nebo si skupina chodců, čili dav, přecházení vynutí.
Máme-li místo pro přecházení, budou na Smetanově nábřeží napříč vozovkou v běžné šířce přechodu dvě přerušované čáry vedle sebe a před nimi dopravní značky Pozor, chodec. Chodci budou mít povinnost, bude-li takto vyznačené místo do 50 metrů daleko toto místo použít. Řidič bude vědět, že se blíží k "přechodu". Uvidí značku i vodorovné zančení na vozovce. Na rozdíl od přechodu bude zde značka Pozor chodec muset být. U normálního přechodu značka být kupodivu nemusí, což je problém v zimě.
Takže ta babička dojde k takovému místu a rozhlédne se. Bude čekat. Auta budou projíždět a buď jí za chvilku nějaké pustí, nebo se vyskytne větší mezera. Babička vejde do vozovky a v tu chvíli jí žádné auto nesmí ohrozit. Bude platit ta úprava, která platila na všech zebrách do roku 2000. Auto nesmí ohrozit, chodec auto omezit. Prostě chodec nesmí skočit před auto a očekávat přednost, řidič ale nesmí přejet chodce, co přechází. Při dvou pruzích v jednom směru, musí druhý řidič rovněž zastavit.
Takže principiálně je místo pro přecházení zebra, jak jsme ji znali do roku 2000, na níž prostě není "přednost" chodců. Tudíž tam musí chodec pustit vše, co jede rychle a do vozovky může vkročit en, když ho někdo pustí, nebo je-li velká mezera. Pak je ale chráněn, protože na něj je řidič dopravním značením upozorněn, na rozdíl od přecházení kdekoliv.
Martin_Šubrt
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1081
Registrován: 2-2004
Odesláno Čtvrtek, 21. května 2009 - 21:03:58 Poslat uživateli soukromou zprávu Editovat příspěvek Smazat příspěvek Vytisknout příspěvek Odkaz na tento příspěvek Přesunout příspěvek (jen Moderátoři/Administrátor) Zobrazit příspěvek/IP adresu (jen Moderátoři/Administrátor) Zakázat IP adresu (jen Moderátoři/Administrátor)
Brejšín: Ano, to je možné, že by se to k odstraňování i dalších zeber mimo TT využilo. Mnozí policisté se na to opravdu těší. Ovšem lépe mít alespoň ta místa pro přecházení, než dnes rušit 300 přechodů přes TT, protože ministerstvo tvrdě vyžaduje plnění vyhlášky, při jejíž přípravě se na Prahu a její specifika vykašlalo a náhrada zatím není.
Petr Vlček: Bohužel to místo pro přecházení prostě v zákoně ani vyhlášce není a v normě je jen stavebně snížený obrubník, takže pak vypadá jako dva vjezdy do dvora proti sobě :-). Jen v zákoně je ta zmínka, že se musí přechod, nebo místo pro přecházení použít, jsou-li do 50 metrů. Jenže to tam zůstalo při nesystémovém škrtání termínu místo pro přecházení, které poslanci vyškrtali těsně před přijetím zákona v roce 2000... Toto opomenutí alespoň umožňuje tam kde jsou jen koleje, jako třeba na Barrandov či u hradu udělat jen to stavební místo pro přecházení, ale to neřeší ty případ Jindřišské, Jaromírovy apod.
Dokonce Praha 4 prý přijala usnesení, že rušit nebude, vědomě poruší zákon a vyhlášku a případné nehody si prostě zodpoví u soudu. Praha 2 zase vyznačuje vše napůl, taky v rozporu s legislativou. A protože některé ulice jsou města a některé městských částí, i některé křižovatky mají na různých ramenech jiné značení, na půlce vymazáno jen na kolejích, na půlce zrušeny přechody zcela. Prostě Kocourkov.
Martin_Šubrt
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1083
Registrován: 2-2004
Odesláno Čtvrtek, 21. května 2009 - 21:37:05 Poslat uživateli soukromou zprávu Editovat příspěvek Smazat příspěvek Vytisknout příspěvek Odkaz na tento příspěvek Přesunout příspěvek (jen Moderátoři/Administrátor) Zobrazit příspěvek/IP adresu (jen Moderátoři/Administrátor) Zakázat IP adresu (jen Moderátoři/Administrátor)
9001: Sám si odpovídáš. Třeba příklad. Korunní - Sázavská. Tramvaj se poprvé přihlásí už když zabočuje z Francouzský do Blanický, pokud si v tu chvíli dá chodec požadavek, okamžitě jej dostane, aby se to stihlo do příjezdu tramvaje. Pak se tramvaj podruhé přihlásí na výjezdu na Korunní a to už signalizace na tramvaj čeká, i když si chodec zmáčkne v tu chvíli. Nestihla by se žlutá pro auta, červená, volno pro chodce, oba mezičasy, žlutá a volno pro tramvaj. To už by tramvaj stála. Ale t tramvaj je přece jen ještě daleko, takže chodec jde na červenou. Tramvaj má sice volno a na stůj padá hned za ní autům a někdy hypotetické další tramvaji.
Pokud přidáme do blízkosti druhá světla, třeba do Blanické, jakože tam se taky chystají, už máme Mírák, Francouzskou - Blanickou, Blanickou - Korunní a Korunní - Sázavskou moc u sebe. Na prvních dvou ani preference z toho důvodu není. Můžeme udělat zelené vlny pro tramvaje, ale právě pak získáme ten efekt, o kterém píšeš. Chodci budou čekat moc dlouho a jsou i limity, jak dlouho mohou čekat. A protože ty semafory nejsou extra nutné, bude na nich většina chodců chodit na červenou. Naučí se to, ale mačkat si to budou stejně. Sice je to nepustí hned, ale druhý a třeba čtvrtý semafor bude čekat, ale třetí už by nestihl vše vybrat a přes nasazenou preferenci tramvaj stopne, aby chodec nečekal moc dlouho. Začnou se překrývat preference tramvají i chodců, byť tramvajové bývají nadřazené. i na tramvaj semafor čeká jen nějaký čas, pak jí volno stopne, udělá minimální fázi chodcům a pak dává volno zas tramvaji. Při víc křižovatkách za sebou je pravděpodobnější, že se tramvaj někde netrefí do maximálního prodloužení, nebo přijede nevhodně k okamžiku rozhodování řadiče. Pro dobrou preferenci je nejlepší se přihlašovat poměrně daleko a do semaforu nemít žádné stání. Při tolika světlech se to těžko splňuje a logika programů je taková, že to ztrácí logiku :-).