26

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

Rušení přechodů je pozastaveno
Rušení přechodů v místech, kde se kříží s tramvajovými kolejemi, a kde chybí světelná signalizace, je pozastaveno. V Praze z důvodu vyhlášky ministerstva vnitra, která takové přechody nedovoluje, zmizelo na 80 přechodů pro chodce, a to vzbudilo obrovskou vlnu nevole. Technická správa komunikací tak tento týden přestala další přechody odstraňovat. Chystá se totiž jednání magistrátu hlavního města a zástupců ministerstva dopravy, kteří by se měli pokusit najít nové řešení. Jednání se uskuteční ve středu 27. května.
Zdroj: http://prazsky.denik.cz/kratce_region/488732.html

27

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

ještě to nějak upravím, ale vložím to hned, než to ztratím smile http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1418018
je to  celkem věcné...

Martin_Šubrt
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1080
Registrován: 2-2004
   
Odesláno Čtvrtek, 21. května 2009 - 20:37:18       Poslat uživateli soukromou zprávu Editovat příspěvek Smazat příspěvek Vytisknout příspěvek Odkaz na tento příspěvek  Přesunout příspěvek (jen Moderátoři/Administrátor) Zobrazit příspěvek/IP adresu (jen Moderátoři/Administrátor) Zakázat IP adresu (jen Moderátoři/Administrátor)
Iamgood: Liší se v tom, že to místo je vyznačeno na vozovce. Ne zebrou, ale dvěma přerušovanými časrami na jeho okraji, které řidič vidí. Dále je označeno dopravní značkou Pozor, chodec. Takže opět řidič ví, že zde může očekávat chodce. Dále je stavebně upraveno pro vozíčkáře a kočárky, dokonce může být vyznačen uprostřed vodící pás pro nevidomé. Toto místo je umístěno u pěších tras, nebo jsou k němu chodci směřování, aby právě nepřebíhali tam, kde třeba je špatně vidět. Takže se takové místo umístí tam, kde je vidět dobře, kde řidiči jezdí pomaleji.

Příklad. Máme dnes Smetanovo nábřeží cca uprostřed. Přechody byly zrušeny. Babička vyleze v zastávce Karlovy lázně z tramvaje a jde směrem k Národnímu divadlu. Rozhodne se přejít. Nikde nic jen kolona střídavě rychle jedoucích aut v obou směrech. Skočí kdokoliv kromě mladíka kdekoliv jen tak mezi auta? Může to zkusit, ale příjemné to nebude. Automobilista by musel nepřetržitě koukat po chodníku, zda mu tam někdo neskočí. Většinou by neskočil, ale pokud je celkem dost frekventovaná ulice, ale i méně, kde zas auta jedou rychleji, musí tam jednou chodec, co chce na druhou stranu skočit. Takže až tím skokem je řidič upozorněn, že někdo přechází, jinak ne. Nebo si skupina chodců, čili dav, přecházení vynutí.

Máme-li místo pro přecházení, budou na Smetanově nábřeží napříč vozovkou v běžné šířce přechodu dvě přerušované čáry vedle sebe a před nimi dopravní značky Pozor, chodec. Chodci budou mít povinnost, bude-li takto vyznačené místo do 50 metrů daleko toto místo použít. Řidič bude vědět, že se blíží k "přechodu". Uvidí značku i vodorovné zančení na vozovce. Na rozdíl od přechodu bude zde značka Pozor chodec muset být. U normálního přechodu značka být kupodivu nemusí, což je problém v zimě.

Takže ta babička dojde k takovému místu a rozhlédne se. Bude čekat. Auta budou projíždět a buď jí za chvilku nějaké pustí, nebo se vyskytne větší mezera. Babička vejde do vozovky a v tu chvíli jí žádné auto nesmí ohrozit. Bude platit ta úprava, která platila na všech zebrách do roku 2000. Auto nesmí ohrozit, chodec auto omezit. Prostě chodec nesmí skočit před auto a očekávat přednost, řidič ale nesmí přejet chodce, co přechází. Při dvou pruzích v jednom směru, musí druhý řidič rovněž zastavit.

Takže principiálně je místo pro přecházení zebra, jak jsme ji znali do roku 2000, na níž prostě není "přednost" chodců. Tudíž tam musí chodec pustit vše, co jede rychle a do vozovky může vkročit en, když ho někdo pustí, nebo je-li velká mezera. Pak je ale chráněn, protože na něj je řidič dopravním značením upozorněn, na rozdíl od přecházení kdekoliv.

Martin_Šubrt
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1081
Registrován: 2-2004
   
Odesláno Čtvrtek, 21. května 2009 - 21:03:58       Poslat uživateli soukromou zprávu Editovat příspěvek Smazat příspěvek Vytisknout příspěvek Odkaz na tento příspěvek  Přesunout příspěvek (jen Moderátoři/Administrátor) Zobrazit příspěvek/IP adresu (jen Moderátoři/Administrátor) Zakázat IP adresu (jen Moderátoři/Administrátor)
Brejšín: Ano, to je možné, že by se to k odstraňování i dalších zeber mimo TT využilo. Mnozí policisté se na to opravdu těší. Ovšem lépe mít alespoň ta místa pro přecházení, než dnes rušit 300 přechodů přes TT, protože ministerstvo tvrdě vyžaduje plnění vyhlášky, při jejíž přípravě se na Prahu a její specifika vykašlalo a náhrada zatím není.

Petr Vlček: Bohužel to místo pro přecházení prostě v zákoně ani vyhlášce není a v normě je jen stavebně snížený obrubník, takže pak vypadá jako dva vjezdy do dvora proti sobě :-). Jen v zákoně je ta zmínka, že se musí přechod, nebo místo pro přecházení použít, jsou-li do 50 metrů. Jenže to tam zůstalo při nesystémovém škrtání termínu místo pro přecházení, které poslanci vyškrtali těsně před přijetím zákona v roce 2000... Toto opomenutí alespoň umožňuje tam kde jsou jen koleje, jako třeba na Barrandov či u hradu udělat jen to stavební místo pro přecházení, ale to neřeší ty případ Jindřišské, Jaromírovy apod.

Dokonce Praha 4 prý přijala usnesení, že rušit nebude, vědomě poruší zákon a vyhlášku a případné nehody si prostě zodpoví u soudu. Praha 2 zase vyznačuje vše napůl, taky v rozporu s legislativou. A protože některé ulice jsou města a některé městských částí, i některé křižovatky mají na různých ramenech jiné značení, na půlce vymazáno jen na kolejích, na půlce zrušeny přechody zcela. Prostě Kocourkov.

Martin_Šubrt
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1083
Registrován: 2-2004
   
Odesláno Čtvrtek, 21. května 2009 - 21:37:05       Poslat uživateli soukromou zprávu Editovat příspěvek Smazat příspěvek Vytisknout příspěvek Odkaz na tento příspěvek  Přesunout příspěvek (jen Moderátoři/Administrátor) Zobrazit příspěvek/IP adresu (jen Moderátoři/Administrátor) Zakázat IP adresu (jen Moderátoři/Administrátor)
9001: Sám si odpovídáš. Třeba příklad. Korunní - Sázavská. Tramvaj se poprvé přihlásí už když zabočuje z Francouzský do Blanický, pokud si v tu chvíli dá chodec požadavek, okamžitě jej dostane, aby se to stihlo do příjezdu tramvaje. Pak se tramvaj podruhé přihlásí na výjezdu na Korunní a to už signalizace na tramvaj čeká, i když si chodec zmáčkne v tu chvíli. Nestihla by se žlutá pro auta, červená, volno pro chodce, oba mezičasy, žlutá a volno pro tramvaj. To už by tramvaj stála. Ale t tramvaj je přece jen ještě daleko, takže chodec jde na červenou. Tramvaj má sice volno a na stůj padá hned za ní autům a někdy hypotetické další tramvaji.

Pokud přidáme do blízkosti druhá světla, třeba do Blanické, jakože tam se taky chystají, už máme Mírák, Francouzskou - Blanickou, Blanickou - Korunní a Korunní - Sázavskou moc u sebe. Na prvních dvou ani preference z toho důvodu není. Můžeme udělat zelené vlny pro tramvaje, ale právě pak získáme ten efekt, o kterém píšeš. Chodci budou čekat moc dlouho a jsou i limity, jak dlouho mohou čekat. A protože ty semafory nejsou extra nutné, bude na nich většina chodců chodit na červenou. Naučí se to, ale mačkat si to budou stejně. Sice je to nepustí hned, ale druhý a třeba čtvrtý semafor bude čekat, ale třetí už by nestihl vše vybrat a přes nasazenou preferenci tramvaj stopne, aby chodec nečekal moc dlouho. Začnou se překrývat preference tramvají i chodců, byť tramvajové bývají nadřazené. i na tramvaj semafor čeká jen nějaký čas, pak jí volno stopne, udělá minimální fázi chodcům a pak dává volno zas tramvaji. Při víc křižovatkách za sebou je pravděpodobnější, že se tramvaj někde netrefí do maximálního prodloužení, nebo přijede nevhodně k okamžiku rozhodování řadiče. Pro dobrou preferenci je nejlepší se přihlašovat poměrně daleko a do semaforu nemít žádné stání. Při tolika světlech se to těžko splňuje a logika programů je taková, že to ztrácí logiku :-).

28

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/prechody.html

Středa může rozhodnout o osudech přechodů v Praze

Praha - V metropoli bylo odstraněno 80 přechodů, nyní se rušení zastavilo a všichni čekají na výsledek jednání na ministerstvu dopravy.
Autor: Lukáš Marek
Na snímku křižovatka na I.P. Pavlova, kde byly zrušeny všechny čtyři přechody. Lidé tam ale nadále chodí a automobily je pouštějí.

Jediný přechod už nebude odstraněn. Tedy alespoň do středy 27. května. V tento den se totiž uskuteční velmi důležitá schůzka, na které by se mohlo rozhodnout o osudu přibližně tří set přechodů pro chodce v hlavní městě.

29

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

Praha zvažuje, že znovu namaluje na silnice nedávno zrušené přechody
http://zpravy.idnes.cz/praha-zvazuje-ze … _praha_lpo

Kocourkov, jak jinak. Nejprve přechody smažeme a pak je opět nakreslíme znovu. Ať to stojí, co to stojí..

30

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

Praha chce zpátky zrušené přechody
UDÁLOSTI - PRAHA Primátor Pavel Bém se lidem omluvil za rušení přechodů v místech, kde kříží tramvajové koleje. „Všude tam, kde přechody byly a mají být, musí být znovu namalovány,“...

Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=122 … ;c=1197096

31

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

U několika zrušených přechodů jsem dnes viděl DZ, keteré chodce na zrušení upozorňovaly...

32

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

Praha přestane rušit přechody, všechny smazané ale nejspíš neobnoví

http://zpravy.idnes.cz/praha-prestane-r … _praha_lpo

33

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

ještě Pražský deník - Rušení přechodů odzvonilo
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/k … 90527.html

34

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

Přechody ve městě jsou zachráněny
Další zebry přes tramvajové koleje se již rušit nebudou - Praha - Chodci v hlavním městě se už nemusí bát, že by z ulic mizely další přechody. Dohodlo se na tom ministerstvo dopravy...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=123 … ;c=1197702

35

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

Vymazané přechody se hned tak nevrátí http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/v … 90611.html

Praha - Jednání dopravního výboru hlavního města skončilo fiaskem. Nakonec byl počet členů tak malý, že výbor nebyl usnášeníschopný.

36

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

Lidé se postavili proti rušení přechodů přes koleje a perou se o jejich návrat
http://zpravy.idnes.cz/lide-se-postavil … _praha_lpo

37

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

Martin_Šubrt napsal:

Odesláno Pondělí, 15. června 2009 - 21:09:26
Info k přechodům přes TT. Podle výkladu ministerstva je ve vyhlášce napsáno, že zebra nesmí být na tramvajovém pásu. Tramvajový pás je ale dle definice cosi, na čem jezdí PŘEVÁŽNĚ tramvaje. Tam, kde tedy jezdí na kolejích i auta (stěžejní počet cca 200 přechodů), tam tedy jezdí PŘEVÁŽNĚ auta, tudíž nejde o tramvajový pás, a tudíž tam zebra být snad může. Na zvýšeném tram. pásu tedy zebra zatím nebude. Přechody se tedy dále rušit nebudou a těch cca 40 nevhodně zrušených se individuálně posoudí, obnoví, osadí SSZ, přidá se ostrůvek apod...

hmmm smile

38

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

Dohoda: přechody se budou vracet
Praha - Až osmdesát pět procent přechodů, které přednedávnem nechal magistrát zrušit, se zase vrátí do ulic. Při včerejší schůzce o tom rozhodli úředníci spolu se zástupci z ministerstva dopravy.

Magistrát nařídil vymazat sedmdesát devět přechodů, které vedly přes tramvajové koleje a u nichž chyběl semafor. Nařizovala jim to asi rok a půl stará vyhláška ministerstva dopravy, která takové přechody označila za nebezpečné. Proti jejich masovému rušení se však vzedmula silná vlna odporu. Za záchranu přechodů se postavilo občanské sdružení Pražské matky, sdružení nevidomých i jednotlivé pražské radnice. Třeba v Nuslích zmizelo osm přechodů. „Pět na náměstí Bratří Synků, dva na Táborské a jeden na Chodovské,“ vypočítává Žaneta Pilařová z nuselské radnice.

Viz Jak vrátit... na str. C2

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:

    * (vef)

39

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

Jak vrátit přechody
Magistrát se dohodl s ministerstvem dopravy, že se většina přechodů obnoví

Praha - Likvidování přechodů zejména na tramvajových kolejích rozčilovalo nejen radnice a různá občanská sdružení, ale hlavně samotné chodce. Rozhodnutí úředníků jim v ulicích přichystalo nejednu past.

Ti se snažili učinit zadost více než rok a půl staré vyhlášce ministerstva dopravy, kterou si žádné jiné město v republice nevzalo k srdci tak jako právě Praha.

Magistrát na bílé pruhy vypustil frézy a dělníky Technické správy komunikací, dřív než skončila všechna jednání mezi ministerstvema policií. Úřad však odmítá, že by se unáhlil. „Kdybychom to neudělali, jednání by ani nikdy nezačala. S ministerstvem jsme si v této věci psali už v roce 2007. Odpověď byla jednoznačná. Přechody neodpovídající vyhlášce se musí vymazat,“ hájil rozhodnutí magistrátu ředitel dopravního odboru Jan Heroudek.

Ministerstvo však tvrdí, že s ním nikdo rušení přechodů neprobíral. „Konzultováno to s námi nebylo. Nechci zástupce města nijak hanět, ale vzhledem k dnešním jednáním se jejich řešení může zdát unáhlené,“ řekl včera mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Mazání 79 přechodů přitom spolklo pěkných pár desítek tisíc korun.

Rušení přechodů stálo tisíce „Rušení jednoho přechodu vyšlo na deset tisíc. Namalování nového bez stavebních úprav vyjde na šest tisíc korun,“ vypočítával Tomáš Mrázek z Technické správy komunikací. Podle Jana Heroudka se bílé pruhy na ulice vrátí asi v pětaosmdesáti procentech případů. Do konce tohoto týdne pak ministerstvo doručí magistrátu písemné stanovisko, jak mohou přechody na kolejích vypadat.

„Tam, kde je tramvajový pás součástí vozovky, slouží tedy i pro auta, může přechod zůstat i na kolejišti. Na vyvýšeném pásu zebra být nesmí. V obou případech ale doporučujeme nápis,Pozor tram‘,“ vysvětlil Hanzelka. Změn se dočká i vyhláška. Opravena však bude nejdříve za čtyři měsíce.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:

    * VERONIKA FEJTKOVÁ

40

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

Zrušené přechody se mají vrátit do konce prázdnin
Praha - Jako na houpačce je to s devětasedmdesáti zrušenými přechody pro chodce. Ještě minulý týden to vypadalo, že je jejich návrat hodně vzdálený.
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/z … 90616.html

41

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

Návrat vymazaných přechodů se stále nekoná
Praha - Deník má k dispozici písemné vyjádření ministerstva dopravy, které ale návrat některých přechodů umožňuje. Sliby a prohlášení mnoho neznamenaly, hlavní město nevrátilo ještě ani jeden přechod pro chodce.

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/n … 90705.html

42

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

Obnova zrušených přechodů vázne

PRAHA - Hlavní město dosud neobnovilo ani jeden ze 79 přechodů, které byly na jaře zrušeny. Vyhláška z roku 2006 totiž stanovila, že přes tramvajovou trať může vést přechod pouze tam,...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=mfp … ;c=1230767

43

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

Pár zajímavých příspěvků http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1487865

Jonášek Odesláno Pátek, 31. července 2009 - 08:13:29
Na křižovatce Dělnická x Na Maninách se objevily nápisy v zebře: Pozor tramvaj! Jsou vyvedené v žluté barvě.
Chválím zastávkou službu, neboť už i zastávka Dělnická od Pražské tržnice má správně označenou 12 (na žlutém podkladě).

Káem Odesláno Pátek, 31. července 2009 - 08:34:50
Jonáš: Ano, stejná kombinace domalované zebry a žlutého nápisu je i na Miladě H. Minimálně neuvážené vybroušení původní zebry bych nechal někomu k náhradě a běda, jestli někdo přijde s tím, že žlutej nápis Pozor tram není v žádném zákoně uveden.

Martin_Šubrt
Odesláno Pátek, 31. července 2009 - 09:58:48
Jonášek, KM: Ano, podařilo se mi připravit pro 36 původně vybroušených přechodů podklady a MHMP a jednotlivé Prahy začaly vydávat stanovení. Nápis POZOR TRAM bude vyveden ve žluté barvě. U nových přechodů bude mezi prvním a druhým pruhem zebry po vstupu do vozovky, když budou hned u chodíku koleje, tak před tím. U přechodů, co existují a nebyly jen na kolejích, tam se nápis dá tam, kde to půjde, v Praze 7 je tam často dlažba, tak se může dát i na chodník. Obnova zeber čeká i dolní Korunní ulici, Nábřeží Edvarda Beneše. Opět se oběví přechod u zastávky Karlovy lázně, dva, možná tři přechody na Náměstí Bratří Synků. Pak dva přechody v Zenklově, u zastávky Vosmíkových a kousek před Bulovkou. Pak dva přechody v Nuslích pod mostem, u Ostrčilova nám. a kousek před zastávkou Svatoplukova. U zastávky zatím nebude, tam se řeší větší přestavba. Obnoví se též přechody na Tylově nám. a u Londýnské.

Žlutý nápis není uveden v žádném zákoně, neb nemusí, je to pouze doplňková informace pro chodce, jiank chování chodce na přechodu je dáno zákonem o pozemních komunikacích a tam je jasně dáno, že před tramvají nemá "přednost".

Z celkových 79 nějak zrušených přechodů, zbývá dořešit něco přes 20, kde budou asi větší stavební úpravy. Jinak přechody v Seifertově (v kopci) a Táboritské (před zast. Lipanská dc) nechtěla P3 obnovit, tak ty nebudou.

44

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

Do ulic se vrací zrušené přechody
Praha - Pro chodce to byl v květnu šok. Dělníci Technické správy komunikací totiž vtrhli s frézami do ulic a ze silnic vymazali sedmdesát devět přechodů. Ty, které vedly přes tramvajové...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=mfp … ;c=1234654

45 Naposledy upravil: Prochaine (03.08. 2009 15.45)

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

Obrázek zde:
http://i.idnes.cz/09/081/gal/JB2cdc65_foto_jb_009x.jpg

46

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

Návrat vymazaných přechodů. Konečně
Praha - Prvních 12 je zpět, dalších 18 bude následovat. Postupně by se mělo vrátit 59 přechodů, dvacítka byla odstraněna definitivně.
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/n … 90803.html

47

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

Na pražské ulice se nevrátí skoro pětina zrušených přechodů
http://zpravy.idnes.cz/na-prazske-ulice … _praha_lpo

48

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

Radnice: Přechodů je málo
Silničáři vrátili dvě třetiny zrušených přechodů. Některým radnicím to nestačí, chtějí obnovit další - Praha - S úlevou přihlíželi Pražané, jak silničáři obnovovali dvě třetiny z přechodů...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=204 … ;c=1250129

49

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

Vraťte chodcům všechny přechody, vyzývá radnice pražský magistrát
http://zpravy.idnes.cz/vratte-chodcum-v … _praha_itu

50

Re: Rušení přechodů pro chodce křižující tram bez SSZ

Mcbain
Odesláno Sobota, 10. října 2009 - 00:39:06

Jaxe musí na přechodu chovat autobus, jedoucí po kolejích ? Dává přednost, nebo ne?
Padesát let přepravy silničních návěsů po železnici

Martin_Šubrt
Odesláno Sobota, 10. října 2009 - 01:43:45
Mcbain: Pokud je v tom místě vyhrazený jízdní pruh autobusu na tramvajových kolejích, tak autobus přednost dávat nemusí. Ovšem myslím, že to řada řidičů neví, takže přednost dává. Aby byl chyos ještě větší, někde zebra ještě i na kolejích zbytečně je, nekde ve stejném případě (ostrůvky z obou stran kolejí) už správně není, takže někde bus dává přednost před neexistující zebrou, jinde (Bílá labuť) k překvapení všech profrčí přes zebru okolo uskakujících chodců. Řešení bude součástí balíku projednávaného na podzim na MD ČR ohledně úpravy vyhlášky.

---

to bude ještě na dlouho... smile