Re: Břevnovská radiála - stavba č. 7553
Jak je možné, že tu ještě nebyla?
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Komunikace mimo MO » Břevnovská radiála - stavba č. 7553
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
aktualizováno
aktualizována dokumentace
http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v … ;id=MZP108
aktualizována dokumentace
http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v … ;id=MZP108
Tak novy navrh je mnohem lepsi nez to puvodni, navic se predpoklada razeni primo uz Vypichu a pak hloubeny tunel pres Vypich :-) Drsne ... a 2,2km razene. No nevim, nevim, ale na tohle jiste Praha mit nebude :-) Z Rep na Malovanku to vypada na 260m po povrchu a pak jinak vsechno v tunelu :-) ach ja si snad zalozim nejakou tunelovaci firmu, v Praze to bude mit budoucnost!!!
kompresor: po posouzení všech nápadů se posuzovaly varianty:
1a ve stopě dle ÚP s MÚK Slánská;
1b alternativa bez MÚK Slánská a s MÚK Karlovarská;
2 od SOKP celoražená až k Vypichu (s MÚK Karlovarská), dál dle ÚP;
3 od SOKP k Vypichu dle ÚP, dál na Malovanku raženým tunelem (vyžaduje zbourat MÚK Malovanka a postavit ji znovu a jinak)
konstatováno: varianty jsou vhodné v pořadí dle číslování, varianta 3 se nedoporučuje.
Alternativa s MÚK Karlovarská i MÚK Slánská neexistuje?
Dokumentace EIA byla vrácena k přepracování. Shit.
Článek o břevnovské radiále (autor patrně není jejím zavilým příznivcem)
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/b … 00519.html
Článek o břevnovské radiále (autor patrně není jejím zavilým příznivcem)
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/b … 00519.html
především si myslím, že paní Urbanová a EKO se stavby už nedožijí, nebudou peníze, zejména pokud budou trvat na raženém tunelu.
Po Praze je tolik jiných potřebných staveb...bude se stavět ne tam, kde je to nejnaléhavější, ale tam, kde to půjde, což se ostatně dnes děje i na dálnicích
Článek o břevnovské radiále (autor patrně není jejím zavilým příznivcem)
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/b … 00519.html
Sorry, ale autor zřejmě není především svéprávným tvorem. Anebo jím nejsem já, protože jsem nepochopil, o co jde. Pan novinář v tom má trochu zmatek.
asi se řídí heslem "je jedno co se píše, ale hlavně že se píše"
Byla zveřejněna nová/přepracovaná dokumentace EIA
Břevnovská radiála budí obavy http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/b … 10110.html
Praha - Břevnovská radiála. Budoucnost dopravy v Praze nebo velký omyl? Podle některých by přivedla další desítky tisíc aut do ulic Břevnova.
Autor: Lukáš Marek
Radiály jsou jedny z nejdůležitějších dopravních tepen, které mají přivádět, nebo naopak odvádět desetitisíce aut z hlavního města.
Oznámení o vrácení dokumentace: MZP108__vraceni.zip (23098 kB) - 21.02.2011 17:19
S ohledem na nesplnění požadavků MŽP na její doplnění a k ní obdržená nesouhlasná vyjádření (Hygienické stanice hlavního města Prahy, Městské části Praha 17, Magistrátu hlavního města Prahy, odboru ochrany prostředí, včetně občanských sdružení aj.) je MŽP nuceno i nadále trvat na dopracování této dokumentace.
...a to vzhledem k absenci řady údajů a informací (zejména rozptylová a akustická studie jsou z roku 2008 a nebyly aktualizovány), které jsou nezbytné pro zpracování posudku a jsou opětovně požadovány ve vyjádřeních, včetně nedůsledného naplnění závěrů zjišťovacího řízení. Dokumentaci je třeba dopracovat důsledně dle závěru zjišťovacího řízení a na základě připomínek obsažených ve vyjádřeních k dokumentaci k tomuto záměru.
http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot … ?id=692260
Pavel Baroch :Podřízení nepovolili Chalupovi novou dálnici v Praze
Praha - Úředníci ministerstva životního prostředí vrátili pražskému magistrátu k dopracování ekologický posudek na novou autostrádu, která má propojit tunelovýkomplex Blanka s karlovarskou dálnicí.
Břevnovskou radiálu, jak se nová široká silnice na západě hlavního města jmenuje, přitom ještě jako starosta Prahy 6 prosazoval současný ministr životního prostředí Tomáš Chalupa.
Do posuzování vlivů staveb na okolí (EIA) sice oficiálně nemá ministr právo zasahovat, podle lidí, kteří znají zákulisí tohoto procesu, ovšem tato pravidlo prakticky všichni ministři u významných projektů porušovali.
"Jenže posouzení vlivu Břevnovské radiály na životní prostředí bylo tak špatné, se spoustou chyb a nedostatků, že to prostě nešlo schválit," řekl Aktuálně.cz Aleš Ohrablo ze sdružení EKO Břevnov, která se stavbou nesouhlasí, protože podle ní zhorší životní podmínky tamních obyvatel.
Autostráda dlouhá bezmála sedm kilometrů se má propojit vnější Pražský okruhs vnitřním Městským okruhem na křižvotce Malovanka, kde naváže na tunel Blanka.
"Břevnovská radiála je logickým pokračováním a my budeme intenzivně pracovat na tom, aby byla její stavba zahájena co nejdříve," řekl loni v listopadu v Pražském deníku Chalupa, podle něhož radiála pomůže snížit dopravní zátěžtéto části metropole.
Zahájení stavby se odkládá
Chalupova přání se ovšem jen tak nevyplní. Bez dokončeného a řádně projednaného posouzení vlivu na životní prostředí není možné stavbu, která vyjde až na 20 miliard korun, zahájit. O stavbě radiály se přitom jedná už roky.
"Vrácení dokumentace k přepracování vítáme," okomentoval rozhodnutí ministerstva Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat, která takový krok rovněž požadovala.
"Břevnovská radiála zřejmě není vůbec potřebná. Praha trvá na budování dalších kapacitních komunikací pro automobily bez toho, aby se zvažovaly skutečné alternativy. Město by mělo dát přednost modernizaci železniční trati na Kladno, zkvalitnění veřejné dopravy a vybudování terminálů P+R nabízejících možnost nechat auto před hranicemi města.," dodal Filler.
Posouzení bylo úplně špatné
Podle úředníků ministerstva životního prostředí byly v dokumentaci EIA, kterou nechal zpracovat pražský magistrát, vážné nedostatky. Úřad přitom vrací ekologický posudek už podruhé.
"V řadě případů jsou údaje obsažené v doplněné dokumentaci již neaktuální. Jde o zásadní údaje týkající se stavu životního prostředí v dotčeném území a údaje týkajících se vlivů předloženého záměru na životní prostředí a veřejné zdraví," uvádí se ve zdůvodnění, které má Aktuálně.cz k dispozici.
Ministerstvo zároveň požaduje důkladnější a transparentnější posouzení jednotlivých variant stavby.
Ražený, nebo hloubený tunel?
Například sdružení EKO Břevnov žádá, aby radiála - pokud už by se vůbec začala stavět - vedla Břevnovem raženým tunelem. Prosazovaná varianta ovšem počítá s levnějším hloubeným tunelem.
"Pro Břevnov by to bylo devastující," tvrdí Aleš Ohrablo z tamního občanského sdružení. Vysvětlil, že hluboký tunel by se hloubil jen pár metrů od oken domů. Všechna auta by musela jezdit po objížďce hustě zabydlenou čtvrtí.
Podle odpůrců stavby by Břevnovská radiála by navíc nenávratně poškodila tvář historických čtvrtí Střešovic, Břevnova, Vypichu a Bílé hory. Jedna z variant počítá s vyústěním dálničního tunelu v bezprostřední blízkosti Břevnovského kláštera.
"Ve všech ulicích v okolí radiály by zásadně zesílil automobilový provoz," dodalo sdružení Auto*Mat.
a ještě jednou...
Ministerstvo peskuje Prahu: projekt radiály je starý a neodborný
26. února 2011 15:34
PRAHA - Praha musí opět přepracovat dokumentaci k plánované stavbě Břevnovské radiály kvůli posouzení jejího vlivu na životní prostředí (EIA). Magistrátu ji již podruhé vrátilo ministerstvo životního prostředí (MŽP). Informoval Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat.
Nestačilo by zkapacitnit Bělohorskou? Velká část již je čtyřproudá a rychlejší spojení s MÚK by mohla obstarat radlická radiála, která má připravené napojení na MO. Přijde mi to i lepší než předělávat Malovanku, která by mohla být už celkem chaotická. Navíc Praha těžko tuhle radiálu v dohledné době zaplatí... (nebo to bude na úkor potřebnějších staveb).
On přínos radiály má být zejména zlepšení životního prostředí pro lidi, co bydlí kolem..což zkapacitnění silnice vedoucí přímo mezi domy moc není
Ale jinak bez obav, tato radiála je v prioritách někde hodně vzadu...máme tu přednější radlickou radiálu, dokončení MO, dokončení vysočanské radiály, metro D, atd, atd. Myslím že ani za 20 let ještě stát nebude
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Komunikace mimo MO » Břevnovská radiála - stavba č. 7553
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 1.201 s, vykonaných příkazů: 92.