Re: Úsekové měření rychlosti - strategické detektory
pak sem něco doplním...
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Křižovatky, přechody, SSZ, ZPI, PDZ, telematika » Úsekové měření rychlosti - strategické detektory
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
před několika dny se objevili značky konec/začátek měření rychlosti na jižní spojce na MÚK Sulická, Vídeňská, SJM a Spořilov
zřejmě to souvisí s měřeným úsekem Jižní spojka 4 viz http://kamery.praha.eu/SemaforDetail.jsp?id=2633628
jdu udělat pár fotek a pak to rozepíšu
směr A výjezd Vídeňská http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 4.JPG.html
směr A nájezd Vídeňská http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 0.JPG.html
Dostali jste pokutu? Možná neoprávněně http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/d … 90515.html
Praha - Zaplatili jste pražským strážníkům pokutu za překročení rychlosti? Tak vám ji možná budou muset vrátit. Pokud se prokáže, že značky, které od ledna do 20. dubna instalovali u silnic, byly používány neoprávněně.
Dostali jste pokutu? Možná neoprávněně http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/d … 90515.html
Praha - Zaplatili jste pražským strážníkům pokutu za překročení rychlosti? Tak vám ji možná budou muset vrátit. Pokud se prokáže, že značky, které od ledna do 20. dubna instalovali u silnic, byly používány neoprávněně.
Nechápu, proč v této Republice je za obdivované umění považováno vyhýbání se zákonům ... ano, když nás to učí naši politici v čele s D.Rátem, není se bohužel čemu divit :-(
5. května - opraven popis Maximální rychlost 70 km/h
no nevím jestli je to úsekové měření, ale dva páry kamer nově na Strakonické z centra
první na protisměrném portálu proměnné cedule před mostem Inteligence
druhý na portálu před odbočkou Radotín, Karlštejn
je to poměrně dlouhý úsek cca 3,5km http://mapy.cz/#mm=Z@dm=133019192+13574 … 86656@z=12
DZ měření rychlosti tam nebyla
další dva páry (trojice) kamer na SJM jedny u Hlaváku a druhý na Těšnově
další dva páry (trojice) kamer na SJM jedny u Hlaváku a druhý na Těšnově
Taky jsem je včera zaznamenal, jel jsem tam 2x, takže jsem sledoval i znažky ohledně měření - nejsou tam, takže se nejspíš ještě neměří.
Další úsek jsem zaznamenal na strakonické z centra, od Barandovského mostu až po Lahovice, ale nevím jak moc nové to je, nejezním tak často.
A další nový je je na Evropské směrem z centra zhruba mezi Šáreckou a Na Vlčovce. Taktéž zatím bez značek.
Mazec ovšem bude, až nekoho napadne měřit celou Evropskou směrem do centra od Šárky až po kulaťák (nyní je ta kamera používana jen na sledování dojezdové doby). V noci si tam pak budou moct postavit kontejner na papír(y).
Ostatně, mě každej den měří pouze devětkrát. Až se jednou zapomenu, tak jsem pez papírů...
Další úsek jsem zaznamenal na strakonické z centra, od Barandovského mostu až po Lahovice, ale nevím jak moc nové to je, nejezním tak často.
Je to tam pár týdnů, ale zatím neměří (chybí tam značky). Jezdím tam poměrně často (2-3x týdně) ale zvykl jsem si jezdit (na Černošice) přes Chuchli, takže mě sice kamera zachytí na vjezdu, ale už ne na výjezdu z měřeného úseku.
Nevím zda to již bylo, ale přiibyly i kamery(a) na Průmyslové, tedy jenom konec, začátek je jenom lajna na silnici, kamera žádná, značka také ne :-)
je to zhruba tady http://mapy.cz/#mm=ZP@dm=133341312+1359 … 52672@z=15
Dneska jsem zahlédl nové kamery na Patočkově (u křižovatky s Bělohorskou) ve směru do centra. Opět jen (zřejmě) začátek.
Nevím zda to již bylo, ale přiibyly i kamery(a) na Průmyslové, tedy jenom konec, začátek je jenom lajna na silnici, kamera žádná, značka také ne :-)
je to zhruba tady http://mapy.cz/#mm=ZP@dm=133341312+1359 … 52672@z=15
Hmmm, tak to je vskutku extrémně nebezpečné místo, které hlukem přímo drtí sousední pole a tovární haly. Ach jo
Né všechno bude úsekové měření rychlosti... viz článek
Instalujeme v Praze strategické detektory http://www.eltodo.cz/informacni-servis/ … 5-2009.pdf
Společnost ELTODO dopravní systémy s.r.o. pracuje již od začátku roku na realizaci zakázky „Sběr dopravních informací“. Jejím cílem je vybudování sítě strategických detektorů, které dále usnadní sběr klíčových dopravních informací na území hlavního města.
„Celkem bude vybudováno 108 strategických detektorů řezových, 23 úsekových a 28 klimatických vozovkových detektorů,“ přibližuje rozsah zakázky Ing. Petr Zobaník, vedoucí odboru Řídící systémy, který projekt vede. „Informace z těchto detektorů jsou přenášeny do Dopravní řídící ústředny, kde je operátoři mohou využít například k přesměrování dopravy prostřednictvím proměnných dopravních značek a informačních tabulí. Přenos informací probíhá prostřednictvím metropolitní sítě TETRA, u úsekových detektorů, kde dochází i k přenosu obrazových informací, které by kapacitu metropolitní sítě příliš zatížily, se na tomto přenosu podílí mobilní operátor,“ doplňuje ho Ing. Jan Semkovič, Ph.D., který vede odbor Telematika a je zodpovědný za technické řešení zakázky.
Informace řidičům, ne sankce
Řezové strategické detektory sestávají z malé kamery a zařízení, které nasnímané informace vyhodnocuje a v pětiminutových intervalech předává do DŘÚ. „Detektor zaznamenává počet aut, která pod ním projedou, a jejich rychlost, jsou také schopné rozlišit nákladní automobil od osobního. Díky těmto údajům lze stanovit obsazenost komunikace, tedy zjednodušeně řečeno podíl času, kdy se pod detektorem nachází vozidlo,“ vysvětluje Ing. Semkovič. Na komunikace, z nichž potřebují operátoři DŘÚ podrobnější informace, se umisťují detektory úsekové. „Ty sestávají ze dvou řezových detektorů, které dokáží rozpoznat registrační značku automobilů a díky tomu určit, jak dlouho vozidlu trvá, než stanovený úsek projede,“ říká Ing. Zobaník. Fungují tedy na stejném principu, jako známé úsekové měření rychlosti. „Zásadní rozdíl je ale v tom, že údaje z těchto detektorů nejsou poskytovány Městské policii Hlavního města Prahy. Zakázku totiž částečně spolufinancuje Evropská unie z operačního programu Doprava a podmínkou je, že zařízení nebude sloužit k sankcím pro řidiče. Řezové strategické detektory dokonce SPZ ani nerozpoznávají.“
Dokončení: říjen 2010
Poslední součástí zakázky jsou již zmíněné klimatické detektory, jejichž součástí je teplotní, srážkové a vozovkové čidlo. „Ty slouží ke zjišťování informací, jako je teplota, teplota vozovky, množství a typ srážek nebo koncentrace posypové soli. Operátoři tak mohou řidiče varovat například před hrozící námrazou,“ říká Ing. Zobaník.
Společnost ELTODO dopravní systémy na zakázce spolupracuje i s dalšími společnostmi skupiny ELTODO. Konkrétně se jedná o ELTODO EG, a.s., která zajišťuje projekci a inženýring, a dále ELTODO–CITELUM, s.r.o. Většina detektorů se totiž instaluje na sloupy veřejného osvětlení a zároveň je z těchto sloupů napájena. Jednotlivé detektory jsou objednateli, kterým je TSK, předávány postupně. Ke konci září tak bylo do DŘÚ integrováno již 38 řezových, 10 klimatických a 1 úsekový detektor. „Celá zakázka by měla být dokončena nejpozději v říjnu příštího roku,“ upřesňuje na závěr Ing. Zobaník. (ln)
další článek na lednové straně 2 http://www.eltodo.cz/informacni-servis/ … 1-2009.pdf
Dneska jsem zahlédl nové kamery na Patočkově (u křižovatky s Bělohorskou) ve směru do centra. Opět jen (zřejmě) začátek.
JJ to je začátek úseku. Konec je o několik set metrů níž (těsně před starou značkou "50 - radar"). Kalibrační čáry jsou na silnici už od léta, kamery s přísvitem asi 14dní.
že zařízení nebude sloužit k sankcím pro řidiče
Takže my už to víme. Teď jen aby to nevěděli ostatní, páč tam jinak začnou jezdit jako hovada.
Né všechno bude úsekové měření rychlosti... viz článek
Instalujeme v Praze strategické detektory http://www.eltodo.cz/informacni-servis/ … 5-2009.pdf
Společnost ELTODO dopravní systémy s.r.o. pracuje již od začátku roku na realizaci zakázky „Sběr dopravních informací“. Jejím cílem je vybudování sítě strategických detektorů, které dále usnadní sběr klíčových dopravních informací na území hlavního města.
„Celkem bude vybudováno 108 strategických detektorů řezových, 23 úsekových a 28 klimatických vozovkových detektorů,“ přibližuje rozsah zakázky Ing. Petr Zobaník, vedoucí odboru Řídící systémy, který projekt vede. „Informace z těchto detektorů jsou přenášeny do Dopravní řídící ústředny, kde je operátoři mohou využít například k přesměrování dopravy prostřednictvím proměnných dopravních značek a informačních tabulí. Přenos informací probíhá prostřednictvím metropolitní sítě TETRA, u úsekových detektorů, kde dochází i k přenosu obrazových informací, které by kapacitu metropolitní sítě příliš zatížily, se na tomto přenosu podílí mobilní operátor,“ doplňuje ho Ing. Jan Semkovič, Ph.D., který vede odbor Telematika a je zodpovědný za technické řešení zakázky.
Informace řidičům, ne sankce
Řezové strategické detektory sestávají z malé kamery a zařízení, které nasnímané informace vyhodnocuje a v pětiminutových intervalech předává do DŘÚ. „Detektor zaznamenává počet aut, která pod ním projedou, a jejich rychlost, jsou také schopné rozlišit nákladní automobil od osobního. Díky těmto údajům lze stanovit obsazenost komunikace, tedy zjednodušeně řečeno podíl času, kdy se pod detektorem nachází vozidlo,“ vysvětluje Ing. Semkovič. Na komunikace, z nichž potřebují operátoři DŘÚ podrobnější informace, se umisťují detektory úsekové. „Ty sestávají ze dvou řezových detektorů, které dokáží rozpoznat registrační značku automobilů a díky tomu určit, jak dlouho vozidlu trvá, než stanovený úsek projede,“ říká Ing. Zobaník. Fungují tedy na stejném principu, jako známé úsekové měření rychlosti. „Zásadní rozdíl je ale v tom, že údaje z těchto detektorů nejsou poskytovány Městské policii Hlavního města Prahy. Zakázku totiž částečně spolufinancuje Evropská unie z operačního programu Doprava a podmínkou je, že zařízení nebude sloužit k sankcím pro řidiče. Řezové strategické detektory dokonce SPZ ani nerozpoznávají.“
Dokončení: říjen 2010
Poslední součástí zakázky jsou již zmíněné klimatické detektory, jejichž součástí je teplotní, srážkové a vozovkové čidlo. „Ty slouží ke zjišťování informací, jako je teplota, teplota vozovky, množství a typ srážek nebo koncentrace posypové soli. Operátoři tak mohou řidiče varovat například před hrozící námrazou,“ říká Ing. Zobaník.
Společnost ELTODO dopravní systémy na zakázce spolupracuje i s dalšími společnostmi skupiny ELTODO. Konkrétně se jedná o ELTODO EG, a.s., která zajišťuje projekci a inženýring, a dále ELTODO–CITELUM, s.r.o. Většina detektorů se totiž instaluje na sloupy veřejného osvětlení a zároveň je z těchto sloupů napájena. Jednotlivé detektory jsou objednateli, kterým je TSK, předávány postupně. Ke konci září tak bylo do DŘÚ integrováno již 38 řezových, 10 klimatických a 1 úsekový detektor. „Celá zakázka by měla být dokončena nejpozději v říjnu příštího roku,“ upřesňuje na závěr Ing. Zobaník. (ln)
To že se detektory nebudou využívat k "sankcím pro řidiče" není tak úplně pravda (nebo spíš na půl - tam kde se to hodí). Např na Evropské směrem do centra je u sídliště Dědina (kousek za benzínkou - Agipem) je tabule zobrazující dojezdový čas ke "Kulaťáku". Počáteční detektor je zároveň detektorem pro měřený úsek - označený značkou "začátek měřeného úseku". Koncový je opravdu čistě "statistický" těsně před kulaťákem.
S tabulemi zobrazující dojezdový čas se teď roztrhl pytel. Na některých místech mi to ale přijde, že zobrazované časy jsou spíš výsledkem "věštění z karet" (znám v čr používané způsoby získávání a zpracování dat pro tyto účely). Před 2-3 měsíci na Karlovarské ve směru do centra, mezi sjezdem z R1 odbočkou na Ruzyň, objevil LED panel informující o dojezdu k SAT. Milá to věc, až na to že na celé trase není jediné zařízení, které by umělo získávat použitelná data nutná po výpočet zobrazované doby. O tom že zobrazovaná data nesedí ani s naprosto předpisovou jízdou (a hodně velkou tolerancí pro semafory atd.) se ani zmiňovat nebudu.
Jinak informační tabule s dojezdovou dobou jsou super nápad, který se líbí i mě - nic pro ti nim nemám !
To že se detektory nebudou využívat k "sankcím pro řidiče" není tak úplně pravda (nebo spíš na půl - tam kde se to hodí). Např na Evropské směrem do centra je u sídliště Dědina (kousek za benzínkou - Agipem) je tabule zobrazující dojezdový čas ke "Kulaťáku". Počáteční detektor je zároveň detektorem pro měřený úsek - označený značkou "začátek měřeného úseku". Koncový je opravdu čistě "statistický" těsně před kulaťákem.
Toto se zřejmě týká pouze těch nových, které jsou spolufinancovány ze zdrojů EU. A to zrovna měření na Evropské asi nebylo.
V Praze příbývají desítky kamer, podobají se radarům
http://www.novinky.cz/krimi/186877-v-pr … darum.html
Jen pro pořádek: začátek úseku Strakonická z centra http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 5.JPG.html
nedávno osazený úsek na Vinohradské (u RFE)
http://mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=133215408+ … 14976@z=16
Nedávno osazený úsek Švehlova (do centra)
http://mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=133322816+ … 26240@z=15
na Strakonické u Lihovaru do centra už je taky pár pátků...
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=133049 … 36480@z=14
a kamera jen v levém pruhu před Barranďákem
Praha má radary za 45 milionů. Měřit rychlost nemohou, jsou z peněz EU
http://praha.idnes.cz/clanek.asp?c=A110 … -zpravy_ab
12. ledna 2011 14:56
V Praze jsou nové radary, ale řidiči před nimi brzdit nemusejí. Jde totiž jen o kamery, které sbírají informace o pražské dopravě. Řidiči v daném úseku nemohou dostat pokutu, protože radarový systém za 45 milionů korun financovala Evropská unie.
KDE JSOU RADARY-NERADARY
1. Wilsonova, úsek: Vinohradská - sjezd u Hiltonu, směr: z centra
2. J .Želivského I, úsek: Vinohradská - Olšanská, směr: Olšanská
3. Strakonická II, úsek z Malé do Velké Chuchle, směr: z centra
4. Koněvova, úsek: Na Vápence - Hraniční, směr: z centra
5. 5. května II, úsek: Vyskočilova - Jižní spojka, směr: z centra
6. Michelská, úsek: křížení Jižní spojka – Vyskočilova, směr: do centra
7. Plzeňská, úsek: od Kukulovy do centra, směr: do centra
8. Radlická II, úsek: Puchmajerova - Butovická, směr: z centra
9. K Barrandovu, úsek: Štěpařská - Strakonická, směr: do centra
10. Strakonická I, úsek: Nádražní - Moulíkova, směr: do centra
11. Patočkova, úsek: Bělohorská - Meziškolská, směr: z centra
12. Evropská, úsek: Šárecká - Komorní, směr: z centra
13. U Uranie, úsek: Jankovcova - Komunardů, směr: z centra
14. V Holešovičkách, Liberecká, úsek: Vosmíkových – Na Truhlářce, směr: do centra
15. V Olšinách, úsek: Kubánské náměstí - Ruská, směr: z centra
16. Modřanská, úsek: nádraží Braník - Čs.exilu, směr: z centra
17. Generála Šišky, úsek: Poljanova - Čs. exilu, směr: do centra
18. Průmyslová, úsek: Teplárenská - Českobrodská, směr: z centra
19. Švehlova, úsek: Hornoměcholupská - Pražská, směr: do centra
20. Novosibřinská, úsek: hranice zástavby - Zaříčanská, směr: do centra
21. Wilsonova II, úsek: u Hlavního nádraží k Muzeu
22. Spořilovská, úsek: Spořilovská - PIT tabule, směr: do centra
23. Vinohradská, úsek: Počernická - Pod Žid. Hřbitovy, směr: do centra
Zdroj: TSK
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Křižovatky, přechody, SSZ, ZPI, PDZ, telematika » Úsekové měření rychlosti - strategické detektory
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.266 s, vykonaných příkazů: 60.