Re: Z tisku a médií
Slepá kolej se protáhne http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=251 … ;c=1279949
27. října 2009
Tramvaje již nebudou končit na Špejcharu, ale pojedou dál do Badeniho ulice
Praha - Konec října a začátek listopadu přinese velké změny v tramvajové dopravě. Nejprve bude uzavřena trať u Výstaviště, aby se pár dní poté po mnoha měsících vrátily tramvaje do Badeniho ulice u Špejcharu na Letné.
Tím se Letenská pláň rozloučí se slepou kolejí a konečně bude opět trať mezi Strossmayerovým náměstím a Dejvicemi propojená. Dosud zde byla místo kolejí stavební jáma tunelu Blanka.
Nejdřív výluka u Výstaviště Zítra od 12 hodin obsadí tramvajovou křižovatku v ulici U Výstaviště dělníci a vydrží zde až do soboty 31. října. „Důvodem uzavírky je rekonstrukce kolejového křížení,“ řekl Jiří Wolf z magistrátu.
Od Strossmayerova náměstí až po Nádraží Holešovice tak nepojedou tramvaje - čtyři denní a dvě noční linky budou muset změnit trasu a uzavřené místo objet přes Vltavskou a Dělnickou.
Se značkami Zákaz vjezdu musí počítat ale i řidiči aut. Objížďka kvůli uzavřené křižovatce u železničního viaduktu přímo u Výstaviště povede Bubenskou a Veletržní ulicí.
Tyto úpravy skončí v sobotu -ovšem ty, které budou v tramvajovém provozu následovat, jsou mnohem významnější a dlouhodobější.
Bude totiž zprovozněna trať v Badeniho ulici na rozhraní Holešovic, Bubenče a Hradčan, která propojí koleje vedoucí od Klárova a Břevnova s kolejemi od Holešovic.
Bez tramvají tak po brutálním zásahu do tramvajového provozu kvůli výstavbě tunelu Blanka zůstane už jen úsek ulice Milady Horákové mezi Špejcharem a Prašným mostem. Badeniho ulicí mají opět znít tramvajové zvonce od 3. listopadu, čímž se upraví trasy pěti linek. V mnoha případech se vrátí do svých původních tras, po nichž jezdily před zahájením stavby.
Po roce a půl se spojí Praha 6 a 7 Svůj provoz 3. listopadem skončí náhradní autobusová linka X-1 a také tramvajová linka 36. Linka 8 bude opět zajíždět do Podbaby, čísla 20 a 26 budou opět typická pro konečnou Divoká Šárka.
Jen linka číslo 25 zůstane z kapacitních důvodů ukončena na Špejcharu.
Pokračování na str. C2
Slepá tramvajová kolej na Letné se protáhne
Pokračování ze str. C1
Cestující se tak po roce a půl mohou pomalu znovu učit svým bývalým cestovním návykům. A nebude jich málo.
Trať přes Letnou byla před uzavírkou loni v květnu jednou z nejvytíženějších v metropoli a v tramvajích se tu každý den svezlo na 65 tisíc lidí.
Tramvaje jedoucí po nově otevřené trati mají také stavět na provizorní zastávce Hradčanská, která bude v Badeniho ulici u budovy izraelského velvyslanectví. To proto, aby byla zajištěna návaznost na metro.
Naopak tramvaje nebudou stavět v blízké zastávce Chotkovy sady. Stanice by byly totiž příliš blízko vedle sebe.
Odříznuté Dejvice Spojením kolejí v Praze 6 a 7 přes Letnou však rošády s linkami v této části metropole ještě zdaleka nekončí. Jak si již mnozí vnímaví Pražané všimli, u Prašného mostu kousek od ulice Milady Horákové roste zcela nový most, po jeho dokončení na něj budou převedena nejen auta, ale i tramvaje, aby se mohl starý most zbourat.
Očekává se tedy výluka v provozu, která na pár dní odřízne od zbytku sítě tramvajové koleje v Dejvicích. Od Vítězného náměstí tak pojede do centra pouze metro. Tramvaje budou pendlovat mezi Podbabou a Divokou Šárkou.
* Změny u tramvají
Od 28. do 31. října - Výstaviště
5 zkrácen interval na polovinu
12 Barrandov-Vltavská-Palmovka
14 Barrandov-Vltavská-Nádr.
Holešovice-Kobylisy
15 Špejchar-Vltavská-Vysočany
17 Modřany-Vltavská-Nádr.
Holešovice-Ďáblice
53 Pankrác-Vltavská-Ďáblice
55 Barrandov-Vltavská-Lehovec
Od 3. listopadu - Badeniho ulice
1 Petřiny-Sparta-Spojovací
5 zůstává odkloněna přes Těšnov
8 Podbaba-Malostran.-Hloubětín
15 Vysočany-Špejchar-Vypich
20 Barrandov-Divoká Šárka
25 nadále končí na Špejcharu
26 Hostivař-Sparta-D. Šárka
36 zrušena (nahrazena 15 a 26)