76

Re: Z tisku a médií

Kdo to neviděl, tak tady...
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 … -nedej-se/
Řekl bych, že tohle už zavání trestným činnem šíření poplašné zprávy...

Thumbs up Thumbs down

77

Re: Z tisku a médií

tak to je mazec... a kudy by auta asi měla jezdit z toho západu na východ podle Neely? Vždyť tou samou cestou jezdí už dneska, jenomže nad zemí, jiná cesta není.

Thumbs up Thumbs down

78

Re: Z tisku a médií

Hlavně mě fascinuje to vytrhávání věcí z kontextu, přeskakování z jedné věci na druhou bez jakéhokoliv vysvětlení (třeba dodatečného, když okamžitě odpovědět nelze) a hledání pseudoproblémů bez nástinu řešení - viz Trojský most (auta se dál stejně nikam nedostanou, zácpy v holešovicích stojí už teď, tak proč by tam někdo proboha jezdil navíc) atd. atd...

Thumbs up Thumbs down

79

Re: Z tisku a médií

DRSNÝ...
takže bude všechno zničený, hradby asi spadnou do tunelu :-D

nejlepší je pro mě poškození/odstranění zeleně na Myslbekový +- 4-5 hektarů a takových míst jsou desítky :-)

a další.... :-)

Thumbs up Thumbs down

80

Re: Z tisku a médií

Teď jsem to orientačně změřil na mapách a vychází mi to tak maximálně na 2 hektary... A pak jim má člověk věřit :-(

Thumbs up Thumbs down

81

Re: Z tisku a médií

Blanka zlepší jízdu Prahou již za dva roky
datum: 2. 7. 2009
médium: Parlamentní listy, Jan Laštovka
Na zprovoznění tunelového komplexu Blanka v Praze čekají řidiči jako na smilování. Parlamentní listy si ověřily, že jedna z nejočekávanějších dopravních staveb současnosti běží podle plánu a dodržuje termíny. Již za dva roky se dopravě v metropoli výrazně uleví.
„V Troji jsou z osmdesáti procent hotové v hrubé stavbě hloubené tunely mezi portálem ražených tunelů a vyústěním na povrch. Chybějí pouze části pod dnešní tramvajovou tratí a koncový úsek bezprostředně navazující na nový trojský most,“ uvedl František Polák, mluvčí společnosti Metrostav, která se na výstavbě podílí.
Z trojského břehu je již proraženo směrem k Letné v severní tunelové troubě 1350 metrů, jižní trouba je ražena s odstupem zhruba 50 metrů a je tedy proražena v délce přibližně 1300 metrů. Fyzicky jsou tunely asi 30 metrů před Šlechtovou restaurací ve Stromovce a raziči mají před sebou ještě zhruba 70 metrů nepříznivých geologických podmínek, ve kterých je denní postup nejvíce jeden metr. „Poté se geologie výrazně zlepší, dílo se dostane do takzvaných letenských břidlic, postup se zrychlí a začne standardní ražba,“ pokračoval mluvčí Metrostavu.
Ražený úsek
Na Letenské pláni plánovaným tempem pokračují práce na budoucí podzemní křižovatce u Vorlíků. Konstrukce jsou hotovy z více než 60 procent a od Špejcharu se již celé dílo zasypává.
Rozpracován je již i úsek Prašný most-Špejchar, kde se provádějí podzemní stěny a na nich se betonuje přímo strop tunelů. Poté budou obnoveny povrchy a zpět zavede i doprava a další práce se budou dělat již v podzemí, bez omezování života města. Poslední úsek -Myslbekova-Prašný - most bude opět ražený, protože trasa probíhá v Pražské památkové rezervaci pod barokním opevněním. U Myslbekovy ulice se intenzivně pracuje na portálu ražených tunelů a ražby začnou v létě letošního roku.
Primátor nechce zdržení
Tunelový komplex Blanka v Praze je největší podzemní stavbou budovanou v současné době v České republice. Tato rozsáhlá stavba je realizována v rámci výstavby severozápadní části Městského okruhu, jejíž celková délka činí 6382 m a doplní tak již provozovanou část okruhu délky cca 17 km s tunely Zlíchovským, Mrázovkou a Strahovským. Po zprovoznění, které je předpokládáno v roce 2011, tak vznikne nejdelší tunel v České republice a nejdelší městský tunel v Evropě. Současně vznikne i nejdelší souvislý ražený tunel na našem území dlouhý až 2,23 km.
Pražský primátor Pavel Bém potvrdil, že je realizace dopravních staveb ve stanovených termínech pro metropoli důležitá. „Každé zdržení by znamenalo nejen zvýšení nákladů na vlastní stavbu, ale také prodlužování současného neutěšeného stavu životního prostředí dotčených městských oblastí a negativních vlivů na zdraví obyvatel. Společně proto musíme udělat vše ke zdárnému uvedení stavby do provozu v co nejkratším čase,“ řekl.
***
TUNELOVÝ KOMPLEX BLANKA
Úsek Brusnice vede od severního portálu Strahovského tunelu ulicí Patočkovou nejdříve hloubenými tunely. Za křižovatkou s ulicí Myslbekovou vstupuje trasa do raženého úseku, který končí před křižovatkou Prašný most, kde pokračují opět tunely hloubené. Celková délka úseku je 1,4 km, z toho je 550 m ražených tunelů. Úsek Dejvice začíná v křižovatce Prašný most a pokračuje v celé délce hloubenými tunely třídou Milady Horákové až do prostoru stavební jámy na Letné, kde je umístěna budoucí křižovatka U Vorlíků. Celková délka úseku je 1,0 km. Úsek Královská obora pokračuje od křižovatky U Vorlíků nejdříve krátkým hloubeným úsekem na Letné, na který navazuje ražený úsek vedoucí směrem pod zástavbu, Stromovkou (Královskou oborou), plavebním kanálem, Císařským ostrovem, Vltavou a potom dalším hloubeným úsekem až k trojskému portálu. Celková délka úseku je 3,09 km, z toho je 2230 m ražených.

http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/ak … il?id=1917

82

Re: Z tisku a médií

Opuštěný Špejchar http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=156 … ;c=1219924

7. července 2009 0:00
Již skoro týden jezdí tramvaj po Letné. Ale lidé tudy zatím jezdit moc nechtějí

Letná - Od 1. července je opět slyšet cinkání tramvají z Letné. Dopravce postavil novou trať v uliciMilady Horákové mezi stadionem Sparty a smyčkou Špejchar.

Cestující si však cestu přes Letnou nacházejí jen velmi pomalu. Přitom před rokem, než tramvaje z Letné vyhnali dělníci hloubící tunel Blanka, tudy jezdilo denně 65 tisíc lidí a zdejší trať byla druhou nejvytíženější v metropoli.

Nyní v páteční ranní špičce mezi 7. a 8. hodinou na konečnou přijížděly poloprázdné vozy. Linka 15, 25 a 26 jedoucí od Letenského náměstí moc cestujících nelákala.

Na autobus, nebo po svých?

Tramvaj zastavuje před stadionem Sparty na zastávce, která byla ještě před týdnem konečnou. Hrstka lidí za okýnky napjatě sleduje trať vinoucí se rozestavěnou ulicí před čelem vozu. Stoupající rtuť teploměru s přicházejícím slunečným dopolednem přilákala na ostrůvek i tři dělníky z nedaleké stavby. Proč si v tom parnu nezkrátit cestu. Na opačný konec staveniště je tramvaj doveze za minutu.

Na smyčce Špejchar, kde se v předchozích třinácti měsících prohánělo místo tramvají maximálně tak spadané listí a chuchvalce prachu, je plno. Ovšem nikoli cestujících, ale odpočívajících souprav.

Patnáctka zastavuje a zhruba deset lidí vystupuje. Drtivá většina z nich zamíří směrem k ulici Na Špejcharu. Dva starší muži nejistě vykročí k ulici Milady Horákové, dvě ženy zrychlí krok opačným směrem, do míst, kde tuší zastávku náhradního autobusu. Očividně mají všichni namířeno ke stanici metra Hradčanská. „Tady ne. Tam je ohrada,“ informuje svého spolucestujícího rychlejší z dvojice mužů.

Ulice Milady Horákové, kudy by Pražan logicky hledal cestu k metru, je obehnaná plechovými zábranami. „Objížďka“ pro chodce je vedena oklikou kolem bloku domů.

Přestup na metro za 6 minut „Značené je to dobře, akorát tu člověk prochází staveništěm a do toho jezdí auta,“ komentuje situaci na polovině cesty k metru Markéta Petrová. Není se čemu divit, že jí chůze po plechových lávkách a drceném štěrku vadí - na nohou má plážové žabky.

U Hradčanské by Pražané jen těžko hledali kontury bývalého dopravního uzlu. Místo zastávek je jen obrovská hromada hlíny.

Od konečné ke vstupu do metra to je pěšky šest minut, autobus X-1 jede jen o dvě tři minuty rychleji. Jede totiž v koloně.

Čtěte Téma na str. C3

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:

    * PETR ŠVEC

83 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (13.07. 2009 15.21)

Re: Z tisku a médií

Praha 13. července (ČTK) - Hlavní město uvažuje o tom, že vybuduje další tunel pro automobilovou dopravu, který by navazoval na vyústění tunelu Blanka v Troji. Auta by tak navíc jezdila pod povrchem i v několik set metrů dlouhém úseku od plánovaného nového Trojského mostu po křižovatku Pelc Tyrolka. Nad tunelem by vznikl nový rekreační park, který by propojil areál vysokoškolských kolejí s vltavským nábřežím. Vyplývá to ze studie firmy Satra a architektonické kanceláře VHE, kterou má ČTK k dispozici.
Studii představili její tvůrci na posledním jednání výboru územního rozvoje pražského zastupitelstva. Výbor doporučil, aby se projektem dál zabýval odbor městského investora.
Automobily po dokončení tunelu Blanka vyjedou před novým Trojským mostem a dál už by měly jezdit po povrchu. Studie ale navrhuje z většiny zakrýt i půlkilometrový úsek za mostem, který vede podél vysokoškolského areálu Karlovy univerzity tak, aby byl areál propojen s vltavským nábřežím. Kvůli odlišné technologii ale nebude možné spojit tunel Blanka a nový tunel v jeden celek.
Jen samotný tunel by podle zástupce firmy Satra Pavla Šourka stál asi půl miliardy korun. Nad tunelem by pak měl vzniknout rekreační park s in-line dráhou, dětským hřištěm, občerstvením a s rybníky napájenými vodou z Vltavy.
Podle mluvčího Karlovy univerzity Václava Hájka počítaly zhruba čtyři desítky let staré plány s využitím tohoto území pro dostavbu areálu, plánovala se nová ubytovací zařízení a sportoviště. Nebyly ale realizovány. V současnosti chce univerzita v těchto místech přestavět bývalou menzu na nové sídlo Fakulty humanitních studií.
Tunel by se zřejmě nestihl vybudovat ve stejném termínu, kdy má být dokončena Blanka. "Dá se to realizovat až po zprovoznění severozápadní části městského okruhu," uvedl Šourek. Podle něj by ale bylo třeba už nyní počítat s případným překrytím komunikace a položit vozovku o něco níže, aby pak její přesypání bylo co nejméně viditelné.

Thumbs up Thumbs down

84

Re: Z tisku a médií

Praha 15. července (ČTK) - Nynější bouřky a silné deště komplikují život stavbařům. V Praze někteří z nich museli dočasně přerušit pozemní práce, většinou však s výkyvy počasí v harmonogramech dopředu počítali. Pro další, kteří musí stavby dotáhnout do konce během několika dní, jsou ale průtrže vážnou komplikaci. ČTK to dnes zjistila mezi stavebními firmami.
"V takovéto průtrži nemůžeme dělat, protože bychom mašiny utopili," řekl ČTK František Polák, mluvčí Metrostavu, který v metropoli staví například rozsáhlý tunel Blanka na Letné a pod Stromovkou. "Na Letné jsme měli vodopády," dodal mluvčí. V Praze tak nyní podle něj dva dny zemní práce nepoběží. Problémy by totiž mohlo mít v dešti například betonování. Přesto však nepřející počasí nepředstavuje podle Poláka tragédii. Firma zahrnuje povětrnostní výkyvy do svých harmonogramů.

Thumbs up Thumbs down

85

Re: Z tisku a médií

Policie: Za obří kráter ve Stromovce nikdo nemůže. Udělal se sám

Thumbs up Thumbs down

86 Naposledy upravil: Kubajsu (16.07. 2009 15.26)

Re: Z tisku a médií

Tak to je výsměch... První to beru, to byla shoda náhod, ale u tohoto...

Thumbs up Thumbs down

87

Re: Z tisku a médií

Policie přestala hledat viníka propadu země. Už podruhé
Praha - Policie už podruhé odložila vyšetřování případu, kdy se ve Stromovce propadla půda. Tentokrát přestala hledat viníka loňského říjnového propadu země při ražbě tunelu Blanka,...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=165 … ;c=1225719

88

Re: Z tisku a médií

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … xu-blanka/

informace a fota jsou staršího data

Thumbs up Thumbs down

89

Re: Z tisku a médií

Metrostav dostal pokutu 200 tisíc za ražbu tunelu ve Stromovce
http://www.novinky.cz/domaci/174334-met … movce.html

Thumbs up Thumbs down

90

Re: Z tisku a médií

Metrostav dostal pokutu od báňského úřadu za ražbu ve Stromovce
http://zpravy.idnes.cz/metrostav-dostal … _praha_abr

Thumbs up Thumbs down

91 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (21.07. 2009 15.52)

Re: Z tisku a médií

Praha 21. července (ČTK) - Výstavba pražského tunelového komplexu Blanka dnes vstoupila do nové etapy ražbou ve směru z Letné do Tróje. Dosud se tunel razil jen ze směru z Tróje. Podle pražského magistrátu by obyvatelé Letné průvodní jevy způsobené ražebními pracemi neměli téměř pocítit.
V souladu s hornickou tradicí ražba začala osazením sošky svaté Barbory na portále tunelů. Stavební práce v podzemí budou probíhat v nepřetržitém provozu. Suť, která vznikla v souvislosti s ražbou od Tróje, bude vyvážena jako dosud přes Libeň. Hornina od Letné bude odvážena směrem na západ od Letenské pláně, tedy jako hornina z výkopu stavební jámy na Letné.
Veškeré budovy ve spádové oblasti byly předem prohlédnuty soudním znalcem, uvedl magistrát. Znalec navrhl případné zesílení konstrukcí, pokud to stav jednotlivých objektů vyžadoval.
Důvodem ražby z obou směrů je podle primátora Pavla Béma zpoždění, které výstavba nabrala při loňských propadech zeminy ve Stromovce. Loni v květnu a na podzim se v tamním parku opakovaně propadla půda nad místem ražby. Metrostav, který je hlavním dodavatelem stavby, potom musel z rozhodnutí Báňského úřadu ražbu zastavit a nadloží ve Stromovce zpevnit.
Vyšetřování podzimního případu policie minulý týden odložila, viníka nenašla. Podnět k vyšetřování dal Bém. "Musím se přiznat, že jsem (výsledkem vyšetřování) mírně překvapen, ale to v tuto chvíli nic nemění na faktu, že byl případ odložen a tunelové ražby běží dál," řekl dnes při zahájení ražby primátor.

Thumbs up Thumbs down

92

Re: Z tisku a médií

protiražba z Letné i s fotkou http://www.financninoviny.cz/zpravy/tun … tne/389052

Thumbs up Thumbs down

93

Re: Z tisku a médií

Tunel Blanka dohání zpoždění výstavby, začalo se razit i z Letné
v článku i video
http://zpravy.idnes.cz/tunel-blanka-doh … _praha_abr

94

Re: Z tisku a médií

http://magistrat.praha-mesto.cz/81265_P … elu-Blanka

95

Re: Z tisku a médií

a ještě jednou...

http://www.praha.eu/jnp/cz/obcan/mesto/ … letne.html

96

Re: Z tisku a médií

Tunel Blanka se začal razit i od Letné
Letná - Obrovská hromada hlíny na Letenské pláni, kde se staví silniční tunely budoucího městského okruhu, bude opět růst.

Důlní bagry se včera totiž poprvé zakously do skály pod Letnou a razící čety vyrazí metr po metru podzemím směrem k Troji. Dosud se tunel razil jenom v opačném směru od Troje a původně se předpokládalo, že se odtud dělníci propracují až na Letnou. Jenže výstavba tunelového komplexu, jenž má být v provozu v roce 2011, je ve skluzu. Zřejmě hlavně kvůli tomu, že razící čety musely na půl roku podzemí opustit poté, co se na ně loni v říjnu sesunuly stovky tun zeminy v parku Stromovka, když se tunel propadl.

Dvě party dělníků nyní půjdou proti sobě. Brzy se tak začne pracovat poprvé i pod zástavbou. Tunel má totiž vést pod domy přiléhajícími ke stadionu fotbalové Sparty.

Podle magistrátu by obyvatelé Letné průvodní jevy způsobené ražebními pracemi neměli téměř pocítit. „Ve sklepích domů jsou instalované měřicí přístroje, které zaznamenají jakékoli jevy spojené s ražbou. Obyvatelé již byli informováni, že se začíná pracovat,“ řekl Armin Sandmann, který Metrostav zastupuje. „Veškeré budovy ve spádové oblasti byly předem prohlédnuty soudním znalcem,“ uvedl primátor Pavel Bém (ODS). Znalec navrhl případné zesílení konstrukcí, pokud to stav jednotlivých objektů vyžadoval. Bém včera vyjádřil přesvědčení, že rozpočet stavby překročen nebude.

Viz Za Stromovku... str. C2

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:

    * (peš)
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=169 … ;c=1228188



Za Stromovku 200 tisíc  http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=169 … ;c=1228191
22. července 2009 0:00

Metrostav dostal od báňského úřadu pokutu za propadlý tunel pod parkem Stromovka

Bubeneč - Propadlý park Stromovka přinesl stavební firmě Metrostav mnohem větší problémy, než se ještě minulý týden mohlo zdát.

Zatímco policie před několika dny nadobro odložila hledání viníka mezi zaměstnanci firmy za obecní ohrožení a manažeři si mohli oddechnout, včerejšek pro ně šťastným dnem nebyl.

Metrostav, který mezi Malovankou a Pelc-Tyrolkou razí silniční tunel Blanka a jehož dělníkům se loni dvakrát po sobě propadl nad hlavou, dostal totiž za havárii pokutu od báňského úřadu. Musí zaplatit 200 tisíc korun. Podle ředitele úřadu Ivo Pěgřímka úředníci nezjistili přímou souvislost s havárií, ale firma porušila některá nařízení úřadu.

„Organizace neučinila včas všechna preventivní opatření,“ řekl Pěgřímek s tím, že Metrostav měl podle předpisů nechat posoudit svůj postup Oblastní báňský úřad v Kladně, což neučinil.

„Potvrzuji pokutu, která ale nebyla v příčinné souvislosti s havárií tunelu ve Stromovce,“ řekl mluvčí Metrostavu František Polák. Firma ji podle něj již zaplatila.

Báňský úřad původně zahájil tři správní řízení. Vedle Metrostavu také s jeho závodním a projektantem. Zatímco u závodního nebylo shledáno porušení předpisů, projektantovi původně kladenský úřad pokutu udělil. V odvolacím řízení ji nadřízený Český báňský úřad zrušil.

Trestní oznámení podal magistrát i občanské sdružení Podle Pěgřímka dotyčný neporušil zákon o hornické činnosti, diskutovalo se pouze o porušení některých paragrafů stavebního zákona.

Půda se ve Stromovce propadla nedaleko bývalé Šlechtovy restaurace, na místě vznikl kráter o průměru zhruba 30 metrů, nikdo nebyl zraněn. To však řada lidí považuje pouze za šťastnou náhodu, protože se nehoda stala o víkendu, kdy Stromovku navštěvuje mnoho Pražanů. Jen asi 50 metrů daleko od říjnové nehody se tunel propadl již v květnu.

Trestní oznámení poté podal na popud primátora Pavla Béma (ODS) pražský magistrát i nezisková organizace Arnika. Policie při vyšetřování žádného viníka neodhalila, stejně jako při předchozím propadu z května minulého roku. Případ proto odložila.

Báňský úřad po nehodě Metrostavu zakázal další ražbu, společnost musela nejdříve zpevnit nadloží zbývající části, kterou musí ve Stromovce prorazit. S další ražbou Metrostav začal na začátku dubna.

Výstavba severozápadní části vnitřního automobilového obchvatu začala loni. Náklady na stavební práce budou 21,2 miliardy korun, technologie budou stát dalších 4,5 miliardy korun. Silnice budou dokončeny v roce 2011.

O autorovi| PETR ŠVEC, s využitím agentury ČTK

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:

    * PETR ŠVEC

97

Re: Z tisku a médií

jezis to zas budou kydy....

Thumbs up Thumbs down

98 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (28.07. 2009 15.58)

Re: Z tisku a médií

Praha 28. července (ČTK) - V pátek bude obnoven provoz na železniční trati v úseku Praha Dejvice - Masarykovo nádraží. ČTK o tom dnes informoval mluvčí magistrátu Jiří Wolf. První vlak po trati projede zhruba ve 22:00 podle běžného jízdního řádu. Trať byla uzavřena kvůli stavbě.
"Výluka tak skončí podle dohodnutého harmonogramu. Správa železniční dopravní cesty ji využila k řadě prací na trati, včetně úprav budovy nádraží Dejvice," uvedl Wolf.
Podle Metrostavu, který tunel Blanka staví, byla během výluky založena část budoucího přemostění Svatovítské ulice přes Buštěhradskou dráhu. Na východní straně nádraží Dejvice u stanice metra Hradčanská byly přeloženy inženýrské sítě. Zároveň byla vybudována část konstrukce budoucích tunelů Blanka a posunuta železniční kolej do prostoru, kde nebude kolidovat s pokračující stavbou.
Vlaky v současnosti končí v provizorní zastávce Gymnasijní, která bude od pátečního večera mimo provoz, zůstane ale zachována pro předpokládané další výluky. Jedna by se měla uskutečnit ještě letos na podzim, druhá na jaře příštího roku. Během těchto výluk bude Správa železniční dopravní cesty pokračovat v pracích na trati.
Železniční trať z Kladna do Prahy je jednou z nejdůležitějších spojnic metropole se Středočeským krajem, denně tu vlaky přepraví téměř 4500
cestujících.

http://magistrat.praha-mesto.cz/81298_V … dske-trati

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/v … 90728.html

Thumbs up Thumbs down

99

Re: Z tisku a médií

Noviny Metrostavu - poslední stránka obsahuje Letecké fota ze stavenišť + pár informací
http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/13142009.pdf

100

Re: Z tisku a médií

iHNed.cz: Tunel Blanka přináší komplikace podnikatelům. Praha jim sleví nájem.

http://domaci.ihned.cz/c1-38043020-tune … levi-najem