201 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (03.06. 2009 12.46)

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Monolog pokračuje obrázkem z dnešního rána.
Dilatační díl D: na konci výjezdové rampy vznikají jakési stupně zakreslené i ve schématu staveniště.
Dilatační díl A: oproti včerejšímu očekávání zůstaly dva připravené armokoše pro lamelu L42 ležet, zato byl osazen rohový kus severního SOS výklenku (lamela L44). Očisťují se hlavy střední stěny.
Dilatační díl C: pilíře pod (patrně) provizorní mostní konstrukcí byly obloženy kari sítěmi a ostříkány betonem.

Thumbs up Thumbs down

202

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Nevíte jestli je někde znázorněno kudy má vést definitivní přeložka té kanalizace?
Mám dojem, že někdo kdysi zmiňoval, že se kvůli tomu musí v těchto místech jinak řešit strop.

Thumbs up Thumbs down

203

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Podle koordinační studie to vypadá, že na severní straně stropu bude ústit zpod železniční trati zhruba v místě východního konce stropu dilatace B/2 a pak půjde našikmo jihozápadně. Na jižní straně by měla ústit pod zem ve stejném místě jako dnes, tzn. tam, co je v záporové stěně šikmý zub.

Thumbs up Thumbs down

204

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

S_M_Lomoz napsal:

Dilatační díl D: na konci výjezdové rampy vznikají jakési stupně zakreslené i ve schématu staveniště.

Myslím, že stupně jsou tam proto, že výjezdová rampa stoupá k povrchu, takže klesá i hloubka opěrné stěny.

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

205

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

anasazi napsal:
S_M_Lomoz napsal:

Dilatační díl D: na konci výjezdové rampy vznikají jakési stupně zakreslené i ve schématu staveniště.

Myslím, že stupně jsou tam proto, že výjezdová rampa stoupá k povrchu, takže klesá i hloubka opěrné stěny.

Jinak řečeno plošný základ opěrné stěny. Jak stoupá rampa, zvyšuje se základová spára (zásadně skokem, základová spára musí být vodorovná, aby neujížděla). A jak se snižuje výška stěny, snižuje se i šířka základu, o který se rampa opírá proti překocení. Jako člověk o chodidlo. Čím menší člověk, tím kratší chodidlo.

Thumbs up Thumbs down

206

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Dnes po osmé ráno na Hradčanské
- U severní stěny východní části dilatačního dílu A už zbývají jenom lamely L43 a L45. L45 se bagruje, osazuje se ovšem západněji - podle značek patrně L35 nebo tak něco. V jižní části se už rovná povrch pod podkladní beton.
- Nově budované záporové stěny i pilíře pod tratí už mají vložené kotvy první úrovně.
Porůznu se objevují tlusté trubky - jednak za tratí, jednak u Stavebnin.

Thumbs up Thumbs down

207

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

And now for something completely the same. Milada Horáková Dnes
Zřejmě nejzajímavější změna je tentokrát v dilatačním dílu B, respektive těsně za ním - konečně se objevilo místo, kde překříží železniční trať přeložka kanalizace. Na slepenici si můžete všimnout i složených trubek v chráničkách, ještě včera byly bez nich. Jinak je to typicky pořád totéž - v dilatačním dílu A se drápe  v severním SOS výklenku, čistí se hlavy střední stěny, v jižní části se rovná terén.

Thumbs up Thumbs down

208

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

to S_M_Lomoz : díky za průběžné info. Od té doby co uzavřeli trať (od níž bylo na stavbu vidět) je to obzvláště milé.  Nicméně  zdvořilá prosba- nedala by se ta "slepenice" ještě o kousek prodloužit na východ, aby na ní byl vidět jak se meění prostor bývalého vestibulu metra ?
PS - Není mi jasné  jak vyjde výškově ta přeložka kanalizace ve vztahu k budoucímu nádraží. Nad ní by se nevešlo => takže jeho budoucí strop bude výškově korespondovat se stropem tunelu ?

Thumbs up Thumbs down

209

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

embart: toto snáď odpovedá na tvoju otázku.  http://mo.ttnz.cz/wordpress/wp-content/ … anice_.jpg

Síce tam nieje priamo kanalizácia, ale jasne z toho vyplýva, kam sa musí vojsť. (do úrovne, v ktorej vedie podchod.)

Thumbs up Thumbs down

210

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Takže by se v souvislosti s kanalizací ukázal skutečný smysl té 'záhadné' zídky na hraně dilatace B? Tedy ne že by, vzhledem ke koord. výkresu, vedla po ní, ale podrží zásyp na desce v takové výši, aby potrubí mohlo být položeno.
A ten mohutnější sokl na straně u trati poslouží jako opěra, až se bude hloubit rychlodráha a kanalizace bude podkopána a bude se přes jámu muset unést sama jako most.

Thumbs up Thumbs down

211 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (05.06. 2009 13.16)

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Vzal jsem obrázek "Půdorys ŽST Praha Dejvice/Hradčanská v úrovni terénu" (tady) a pokusil jsem se ho prolnout s koordinační studií. Z toho je vidět, že přeložka kanalizace půjde v místech dnešní trati po stropě budoucí vlakové stanice. Zdá se, že i v tomhle směru se něco momentálně mění ("zmenšení světlíků nad nástupištěm podzemní stanice dráhy (ze tří zůstává jeden)" tady), ale ani to by snad kanalizaci nemělo ovlivnit.

Thumbs up Thumbs down

212

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

S_M_Lomoz napsal:

Vzal jsem obrázek "Půdorys ŽST Praha Dejvice/Hradčanská v úrovni terénu" (tady) a pokusil jsem se ho prolnout s koordinační studií. Z toho je vidět, že přeložka kanalizace půjde v místech dnešní trati po stropě budoucí vlakové stanice. Zdá se, že i v tomhle směru se něco momentálně mění ("zmenšení světlíků nad nástupištěm podzemní stanice dráhy (ze tří zůstává jeden)" tady), ale ani to by snad kanalizaci nemělo ovlivnit.

Hezky :-) na me je tam uz moc car, budu si to muset prohlednout pozdeji pomalu :-))

Thumbs up Thumbs down

213

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Report za víkend - slepenice sobota, neděle, pondělí. Na Embartovu žádost jsem se je pokusil protáhnout na východ.
Dilatační díl D: jak už nafotil kolega Mynařík, vnější strana výjezdové rampy se zase o něco prodloužila.
Dilatační díl A: lamely u severní stěny východní části jsou kompletní, takže stejně jako před časem u jižní stěny může přijet sbíječka a rozbít pojezdový beton a... atd. V jižní části téhle sekce pracoval v neděli vibrační válec, hutnil podloží navezené pod budoucí podkladové betony. Už jsou připraveny další armokoše, drápací práce se soustředí k severní stěně směrem na západ.
Dilatační díl C: likviduje se podchod směrem na Dejvickou, jinak už je značná část trosek odvezena nebo rozdrcena a použita v díle A jako podloží pod podkladní beton.

Thumbs up Thumbs down

214

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

S_M_Lomoz: Srdečný dík za ukojení zvědavosti.

Thumbs up Thumbs down

215

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Na hradčanské frontě klid.
Pokračuje se v tom, co se začalo, akorát jedna změna - objevily se vodicí drážky pro podzemní stěny stěny výjezdové rampy a výklenku okolo budoucího portálu. Je na nich vidět počnající stoupání. Večer vložili armokoš do severní  stěny na samém levém konci slepenice, tj. v dilatačním dílu D u konce výjezdové rampy.

Thumbs up Thumbs down

216

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

to S_M_Lomoz: děkuju moc za fotoserial, který každý den sleduju...
Poslední dobou bych řekl, že se tempo prací hlavně na Hradčanské hodně zpomaluje.
Nejsem sice stavař, ale minimálně by tam mohlo kmitat 3x tolik techniky a lidí smile

Thumbs up Thumbs down

217

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Dnešní ráno
Zásadní jsou snad jenom dvě věci:
- v dilatačním dílu A se při hutnění podloží pod podkladní beton konstrukce stropu JTT ukazuje, že tam bude o něco vyšší strop - jako jinde nejspíš pro větráky;
- v místě podchodu kanalizace pod železniční tratí se objevila uložená chránička.
A k tomu, že na fotografiích se pohybuje míň personálu než dřív: začal jsem před nějakou dobou chodit do práce v rozumnější dobu. Slepenice jsou tím pádem namísto půl desáté teď focené okolo sedmé ráno, kdy dělníci teprve chodí do práce. To pochopitelně neznamená, že by tempo prací nemohlo být minimálně třikrát vyšší ;-)

Thumbs up Thumbs down

218

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Dnešní slepenec
Z novinek je zajímavé to, že bagrem se už rozebírá i pojezdový beton budoucí STT. Můžete si všimnout i nové staveništní komunikace na západní straně na místě výjezdové rampy; provizorní vozovka nepochybně nahradí i přejezd přes strop dilatačního dílu B, který za chvíli nepůjde použít. Plus nějaká ta nová lamela severní stěny dílu A. A pak tu máme konečně převázky na kotvách první úrovně v dílu C.

Thumbs up Thumbs down

219

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

To Lomoz: Více na západ Tvé vševidoucí oko nedohlédne? Pokud mohu vidět přes plot, proti nádraží roste velká halda, která se zdá, jakoby stála přímo v cestě tunelu, je to jen optický klam a ve skutečnosti mezi ní a plotem je dost místa, nebo haldu budou za chvíli muset převézt jinam? Dnes jsem si také všiml, že u této haldy vzniká něco, co vypadá jako dočasné zapažení stavební jámy, vidím vršky zápor a zábradlí, ale zdá se mi to umístěné severněji, než by měl vést tunel...

Thumbs up Thumbs down

220

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Dnes, tentokrát zase okolo půl desáté.
- V dilatačním dílu D se dokončuje boční stěna povrchové části výjezdové rampy.
- U severní stěny dilatačního dílu A už chybí jenom jedna lamela plné délky, drapák se přesunuje k jižní.
- Nad STT východní části dilatačního dílu A už je pojezdový beton rozbořený, začíná uhlazování.
- Problém na západnbí straně dilatačního dílu C: přeložená trubka napraskla  a nateklo za východní stranu dilatace B/2. Včera večer to jenom čuralo, dneska už je tam slušný bazének.
- V místě, kde byl podchod směr Dejvická, se pokládají nějaké trubky. Jestli je to mezisklad nebo přeložka, není zatím k poznání.

huberokororo: Trčím se z okna, jak můžu. Už tak je vodorovný zobrazený úhel té slepenice cca 180°. Halda proti nádraží je vidět i na téhle slepenici, ale je poněkad v dálce.

Thumbs up Thumbs down

221

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Lomoz: každopádně velký dík za pravidelné zásobení fotodokumentací, z přízemní úrovně toho člověk moc nevidí.

Thumbs up Thumbs down

222

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

S_M_Lomoz napsal:

huberokororo: Trčím se z okna, jak můžu. Už tak je vodorovný zobrazený úhel té slepenice cca 180°. Halda proti nádraží je vidět i na téhle slepenici, ale je poněkad v dálce.

To S_M_L: Děláš to skvěle, na snímku je vše podstatné a hlavně denně čerstvé. Jen tak dál. Dík.

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

223

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Asi  to není echt otázka k "Blance" jako takové -  nicméně :  na jeře pokládali pod Dejvickou ulici (jen o  pár metrů jižněji) dvě kanalizační trubky. Nyní tam budují stoku (viz: http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/0 … s/088.html ). Nerozumím tomu proč jsou vedle sebe paralerně vedeny tři větve - a ne jedna s větším průřezem .

Thumbs up Thumbs down

224

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Slepennice ze soboty, neděle, pondělí.
Nic moc zvlláštního ke komentování - u severní stěny dílu A zbývá (kromě výklenku u výdechu) poslední lamela, něco se asi ještě bude dít i s prostupovým otvorem v dělicí stěně. Na východní straně už zmizela i zadní stěna vestibulu metra a strop východu na Dejvickou.

Thumbs up Thumbs down

225

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Dnes:
- Drapák se přesunul do dílu D, ke konci výjezdové rampy, a těží tam severní podzemní stěnu.
- V díle A pokračuje očišťování hlav severní stěny. U prostupového otvoru ve střední stěně se objevilo bednění, uvidíme, co se z něj vyvine. Lamela L37 v severní stěně pořád chybí.
- Chránička kanalizace vedoucí na strop dilatace B/2 už je utěsněna.

Thumbs up Thumbs down