176

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Podle mého názoru se bude v rámci Blanky budovat jen ta část podchodu po první výlez za ulicí Milady Horákové. Podchod pod soušasnou tratí už se podle mě dělat nebude. Řešení budoucí stanice rychlodráhy (obrázek 1 obrázek 2 obrázek 3)má však takové řešení, že vystavět podchod nyní by defacto znamenalo postavit i velmi značkou část stanice, k čemuž ale zcela jistě nedojde, takže do doby dostavby rychlodráhy se bude přes koleje chodit horem.

Thumbs up Thumbs down

177

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

martini - díky - já žiji v tom, že se staví podchod i přes budoucí tunel rychlodráhy, že se staví tak, aby další stavba rychlodráhy nenarušila provoz Hradčanské.
Navíc má dojem, že jsem viděl plánek, kde se má dělat i severní milánská stěna rychlodráhy, protože ta jižní je současně stěnou MO.  Podle vizualizace zůstane ulice pro auta tam, kde je dnes přejezd/šraňky, je to hned vedle pěšího podchodu/výlezu. A i pod touto silnicí půjde tunel rychlodráhy. To jsem myslel, tohle překlenutí.
Takže se mýlím ?

Thumbs up Thumbs down

178

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Těžko asi najít víc než poměrně podrobnou koordinační studii. Podle ní by se měla stavět severní milánská stěna železniční stanice, ale část stropu pod železničním přejezdem a ulicí K Brusce ne - aspoň tak si to tedy vykládám. V době výstavby "rychlodráhy" by tedy podle toho měl být k dispozici východ z metra na Dejvickou, ale silniční spojení mezi Milady Horákové a Dejvickou ne. Ta milánská stěna vede pod stavebninami Investis, takže všeho do času.
Pámbu ví, jak to nakonec všechno bude.

Thumbs up Thumbs down

179 Naposledy upravil: martini (24.05. 2009 16.46)

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Podle mého osobního názoru by stavba tohoto podchodu vyžadovala opravdu velké doprovodné práce, tedy konkrétně severní milánskou stěnu rychlodráhy. Navíc ten podchod, vedoucí těsně pod povrchem by v místě nad kolejemi budoucí rychlodráhy neměl mít stěny, takže si dokážu ten provizorní stav těžko představit. Navíc v současné době by se strop tohoto podchodu musel dimenzovat tak, aby do doby výstavby "rychlodráhy" unesl vlaky, což v budoucnu nebude nutné. Z těchto důvodů se domnívám, že v rámci Blanky bude vystavěn podchod pod Milady Horákové, budou dva výlezy na severní straně Milady Horákové před železniční tratí a budoucí pokračování podchodu nebude již v rámci Blanky realizováno a na vlak se bude chodit horem přes koleje do Dejvické ulice. Přijde mě to takto nejlogičtější, neboť v momentě, kdy se začne stavět "rychlodráha" tak již nebude nutné zasahovat do provozu na Milady Horákové a to je jediné o co v podstatě jde. Vystavět již nyní skoro kompletní stanici rychlodráhy Hradčanská nevidím moc reálně a nějaké jiné provizorium nedává moc smysl z výše zmíněných důvodů.

Co se týče provizorní zastávky Gymnasijní, těch výluk bude ještě do 05/2010 několik, takže zastávka bude využita vícekrát než jen teď na ten měsíc a půl. Vzhledem k etapovité výstavbě mostu na Svatovítské budou nutné pravděpodobně ještě dvě výluky vlaku pod mostem. Někde jsem četl, že další výluka cca v září/říjnu a další pak na jaře 2010, ale nevím už kde, nejspíš na káčku, jsem to četl.

Thumbs up Thumbs down

180

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Vývoj na Hradčanské v sobotu, neděli, pondělí ráno.

Dilatační díl D: Občas slouží jako zařízení staveniště. Za koncem vybetonované vnější stěny výjezdové rampy něco vzniká a za tím se pokračuje v zemních pracech. Občas je potřeba použít i hrubou sílu a rozbít čerstvě položený beton, aby skrz něj mohly jít provizorní sítě.
Dilatační díl A: Pokračuje těžba podzemních stěn. Něco málo bylo vloženo do dělicí stěny, rohový armokoš v neděli do jižního SOS výklenku.
Dilatační díl C: Celý víkend se činila vrtná souprava. V pondělí ráno měla vyvrtáno a odjela.

...A to vše pozoruje ze své řiditelné vzducholodi Karel hrabě Ferdinand von Zeppelin...

Thumbs up Thumbs down

181

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Tak dnes ráno to máme celkem: nuda, nuda, šeď, šeď. Včera byla zasazena jedna lamela u severní zdi. Přes strop B/2 vede stavební komunikace. Zmizel východ z metra na Dejvickou a podchod na východní straně šraněk. Jeřáb, který byl včera rozebrán, se podle všeho přesunul do prostoru dilatací 3-6 na Letné.

Thumbs up Thumbs down

182

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Ale zajímavé například je, že si nasypali rampičku pro vjezd na hotové Béčko.

Thumbs up Thumbs down

183

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

ty jeřáby pořád stěhují, nedávno ho z Letné přivezli na Hradčanskou a dneska zase zptáky, asi zjistily,že jim tam stačí jen jeden smile

184

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Dnes kromě obvyklé slepenice nejsou detailní fotky. Světla bylo tak málo, že jsem nemohl fotit teleobjektivem z ruky. A ani by toho moc nebylo: bagr odtěžuje na přejezdu železniční trati původní podchod směrem na Dejvickou, jáma po podchodu na východní straně už je zasypaná. Ve střední stěně je přidaná další lamela poloviční šířky.
Přijde mi, že změnili systém těžby podzemních stěn - vypadá to, že vždycky rozpracují několik úseků a ty dokola po dosažení stejné hloubky opakují. Důvod mi není jasný. A mimochodem: včera v půl jedenácté večer ještě svítil jeřáb a motalo se tam pár lidí v přilbách a reflexních vestách.

Thumbs up Thumbs down

185

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

objevil se tam žlutý lanový jeřáb, který pracoval na novém založení mostu Svatovítská

186

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Dnes ráno na Hradčanské.
- V dilatačním díle A se během včerejška objevilo provizorní schodiště u výdechu z metra.
- U trati se pořád pracuje. Zaváží se pravý podchod, těží se východ z metra. Vestibul metra mizí, ale na východní straně zůstávají ještě svislé stěny. Ani obložení nikdo neodstranil.
Včera zase pracovali minimálně do deseti do večera - to odjížděl poslední mix od lamely v jižním SOS výklenku a vytáhli drapák z prostřední stěny - a v sedm ráno už zas šli do práce.

Thumbs up Thumbs down

187

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Dnes se nic moc nezměnilo - lamely byly včera usazováno do jižní stěny, která není vidět. Jedna z lamel byla osazena někdy v půl jedné v noci, kdy jsem zrovna přicházel domů.
Zdá se, že se něco dělá i na prostupovém otvoru v dělicí stěně STT a JTT - ta díra, která je mezi lamelami, se betonuje podle všeho jinak. Osadili rám tvaru hranatého U, který se vybetonuje, a pak se dodatečně vybetonuje vršek. Tedy IMHO, pochopitelně. Ovšem že na dvou místech u krajů otvoru lili do trychtýřů beton, aniž do díry hodili výztuž, to tomu napovídá.

Thumbs up Thumbs down

188

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

k výdechu metra se rýsuje nová komunikace, včera jí asi vyštěrkovali(je pěkně vidět u toho vlaku)

189

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

vondr napsal:

k výdechu metra se rýsuje nová komunikace, včera jí asi vyštěrkovali(je pěkně vidět u toho vlaku)

a to už je snad definitivní komunikace

190

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Nemyslím, že je definitivní, spíš jen dlouhodobější stavebni, a vine se tak, že definitivní by se tak vinout neměla. Stejně by se asi demolovala při stavbě "rychlodráhy". Co mě trochu mate, jsou ty sloupy u ní, to je fakt...

Thumbs up Thumbs down

191

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Rychlovečka zatím bez obrázků.
V dilatačním dílu A pneumatické kladivo rozbíjí pojezdový beton v jižním SOS výklenku. V dilatačním dílu C se odtěžuje terén u trati. A aby se ušetřilo, odtěženou zeminou se začal zavážet strop dílu B.
Obrázky pochopitelně pořizuju, časem je sem dám.

Thumbs up Thumbs down

192

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

to už mají zabetonované mezery mezi stropem a záporovou stěnou, že už začali se zavážením dilatačního dílu B. Na včerejší slepenici je ještě vidět,že ta mezera je volná.

193

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Mají,  vybetonovali to během včerejška.

Thumbs up Thumbs down

194

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Dění na stavbě 0080 tak, jak je na slepenicích ze soboty, neděle a dneška. Fotky jsou dělané ráno/dopoledne, takže rozdíly zahrnují předcházející den. Něco se možná bude duplikovat s fotkami Honzy Mynaříka, akorát z jiného úhlu.
- Dilatační díl D: vzniká pokračování vnější stěny výjezdové rampy.
- Dilatační díl A: práce na podzemních stěnách u jižní stěny východní části jsou nepochybně hotové - rozbili a odvezli pojezdový beton nad budoucím JTT. Drapáky se přesunuly k severní stěně, kde byly vloženy další lamely. Zbývají ještě 4 délky lamel, označené jako L42-L45. A jenom taková zajímavost: ze sklonu tekutin v rýze podzemní stěny jde určit sklon tunelu.
- Dilatační díl B: hotový strop je zasypáván zeminou z dilatačního dílu C.
- Dilatační díl C:
   --- začalo se s odtěžováním na první kotevní úroveň, postupem času se odhalilo místo budoucího východu směr Dejvická. To by jeden neřekl, že tudy za dva měsíce pojedou vlaky. Navíc je evidentní, že bude potřeba zbořit stavebniny Investis.
  --- dokončují se demoliční práce na podchodu - jak směrem na Dejvickou pod tratí, tak těleso severní části vestibulu.

Thumbs up Thumbs down

195

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Podle mě se podchod pod tratí v tomto místě nebude zprovozňovat. Už jsme to probírali v jiných vláknech, ale podchod pod tratí zkrátka podle mě zprovozně vůbec nebude. Neboť právě v odkazovaném místě má jít rychlodráha ještě o mnoho hlouběji než je tato první kotevní úroveň a v této kotevní úrovni pak defacto vznikne přechodová lávka nad tratí budoucí rychlodráhy. Nedokáži si představit, jak by to provizorně udělali, aniž by to pak při stavbě rcyhlodráhy museli bourat...

Thumbs up Thumbs down

196

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Myslím, že kdyby podchod nehodlali zprovoznit s tunelem Blanka, tak by ho teď nebagrovali, ale stavěli by ho až se stanicí rychlodráhy.

Thumbs up Thumbs down

197 Naposledy upravil: jk2 (01.06. 2009 12.36)

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

Pokud vím, má být tento podchod vybudován takovým způsobem, aby později při výstavbě rychlodráhy už nebyl dotčen. Proto má být vybudována i přímo související část konstrukce tunelu rychlodráhy. Jestli to teda ještě platí, přece jen se teď šetří...

Edit: pokud si teď vzpomínám, konstrukce podchodu má být budována jako samonosná mostní konstrukce, která pak bude bez problémů podtunelována.

Thumbs up Thumbs down

198

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

martini napsal:

Podle mě se podchod pod tratí v tomto místě nebude zprovozňovat. Už jsme to probírali v jiných vláknech, ale podchod pod tratí zkrátka podle mě zprovozně vůbec nebude. Neboť právě v odkazovaném místě má jít rychlodráha ještě o mnoho hlouběji než je tato první kotevní úroveň a v této kotevní úrovni pak defacto vznikne přechodová lávka nad tratí budoucí rychlodráhy. Nedokáži si představit, jak by to provizorně udělali, aniž by to pak při stavbě rcyhlodráhy museli bourat...

Podchod by měl být vybudován. Bylo to avizováno již předem a na schematu staveniště na tunelblanka.cz je i zakreslena v předstihu vybudovaná milánská stěna tvořící severní stěnu budoucí stanice rychlodráhy. Pokud by neměl být budován podchod, její výstavba by ztratila význam.

Thumbs up Thumbs down

199

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

proč neudělají rovnou tak i vedle silnici (nyní přejezd) ? aby se pak nemusela zase přerušovat (auto) doprava ?

Thumbs up Thumbs down

200 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (02.06. 2009 08.19)

Re: Hradčanská - postřehy ze staveniště II.Q 2009

obr napsal:

proč neudělají rovnou tak i vedle silnici (nyní přejezd) ? aby se pak nemusela zase přerušovat (auto) doprava ?

Tomu se říká "řečnická otázka", na to je nejlíp ptát se ve středu odpoledne v informačním středisku ;-)

Dnes ráno to vypadalo cca takhle.
Dílatační díl D: na západní straně nenápadně vzniká konec výjezdové rampy směr Prašný most.
Dilatační díl A: za včerejšek nebyla vložena další lamela, ale bagrovalo se v celém zbylém úseku severní stěny a jsou připraveny dva armokoše poloviční délky.
Dilatační díl B: zásypy, zásypy, zásypy. Tempo není nic moc, ale je dané množstvím zeminy, která se uvolní odtěžením o kus vedle.
Dilatační díl C: Stěny zdemolované části vestibulu jsou drceny na prach přivezenou drtičkou. Pokračuje rozšiřování stavební jámy do první kotevní úrovně. Na východní straně dospělo až k bývalému podchodu z metra pod tratí. V místě, kde stavební jámu překročí železniční provizorium, se objevily místo zápor pilíře... že by vlaky nějakou dobu jezdily po provizorním mostě přes stavební jámu? Je to možné, on se na stěně Stavebnin dá přečíst nápis "mostné proviz.".

Thumbs up Thumbs down