Re: Letiště Praha
Změny názvů zastávek 5.10.2012
původní název zastávky nový název zastávky linky
Letiště Ruzyně (výstupní) Letiště
Letiště Ruzyně (nácestná) Schengenská
a to není špatný nápad, alespoň se to vejde na čelo BUSů
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Když v Praze nevíme kam s tím... » Letiště Praha
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Změny názvů zastávek 5.10.2012
původní název zastávky nový název zastávky linky
Letiště Ruzyně (výstupní) Letiště
Letiště Ruzyně (nácestná) Schengenská
a to není špatný nápad, alespoň se to vejde na čelo BUSů
Křtění Havlova letiště omezí parkování, Klaus ani Nečas nedorazí
4. října 2012 14:39, aktualizováno 14:58
Cestující, kteří se v pátek vydají na ruzyňské letiště, se musí připravit na dopravní komplikace. Kvůli přejmenování na Letiště Václava Havla budou uzavřena některá parkoviště. Odbavení cestujících se ceremoniál nijak nedotkne. Prezident Václav Klaus nebo premiér Petr Nečas se na slavnost nechystají.
Ruzyně je už minulostí. Vítejte na Letišti Václava Havla
5. října 2012 12:44
Pražské letiště v Ruzyni nese jméno bývalého českého prezidenta Václava Havla. Slavnostního ceremoniálu se účastnily stovky hostů. Nechyběl mezi nimi autor nápadu na přejmenování letiště režisér Fero Fenič, ministr Karel Schwarzenberg, architekt Bořek Šípek či boromejky, které o Havla pečovaly v době jeho nemoci.
Změny názvů zastávek 5.10.2012
původní název zastávky nový název zastávky linky
Letiště Ruzyně (výstupní) Letiště
ale dneska jezdila 119 na
LETIŠTĚ
Václava Havla
viz http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 0.jpg.html
ale v jízdním řádu má jen Letiště
a někde jsem viděl, že od 5.10. na čele bylo
LETIŠTĚ
AIRPORT
Zima na letišti: kolona dvaceti strojů uklidí dráhu za dvacet minut
19. prosince 2012
Zima může zkomplikovat provoz nejen na silnicích, ale také na letištích. Na pražském letišti v Ruzyni jsou proto v pohotovosti desítky strojů a lidí.
Letadla budou až do září létat přes Kladno, Ruzyně opravuje ranvej
7. května 2013 9:29
Za týden vjede na ranvej ruzyňského letiště těžká technika a začne oprava téměř tří kilometrů dráhy. Nad obcemi směrem na Kladno bude proto do konce září létat ve špičce až dvacet letadel za hodinu. Obce s letištěm dojednaly statisícové kompenzace.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/oprava-drahy-na-l … -zpravy_eb
Druhá etapa byla původně naplánována na rok 2013 a závěrečná třetí na rok 2014. S ohledem na technická doporučení k dalšímu průběhu opravy a požadavky obyvatel dotčených zvýšeným provozem na vedlejší dráze však byly obě etapy, původně plánové na tři a čtyři měsíce, sloučeny do jedné v délce čtyři a půl měsíce realizované v roce 2013. Letošní etapa, která je tedy zároveň poslední, je plánována od 15. května do 30. září.
http://www.prg.aero/cs/o-letisti-praha/ … ni-oprava/
Harmonogram opravy
Průběh opravy
Zodpovědný přístup k okolí
Infocentrum
Aktuálně
Fotogalerie31.1.2013 - 2. fázi generální opravy hlavní dráhy bude provádět společnost STRABAG
GALERIE: Oprava hlavní ranveje na Letišti Václava Havla finišuje
vydáno 28.6.2013 v 9:54
Závěrečná část oprav hlavní vzletové dráhy na Letišti Václava Havla Praha nabrala kvůli počasí menší zdržení. "Práce však běží podle harmonogramu
kvůli reko hlavní dráhy se přistává přes Bílou horu
Soud přibrzdil přípravu nové ranveje v Ruzyni, kraj se hodlá odvolat
23. srpna 2013 15:58
Krajský soud zastavil výstavbu nové přistávací dráhy na letišti v pražské Ruzyni. Důvodem je nedostatečné vyhodnocení vlivů stavby na prostředí a zdraví obyvatel. Vedení Středočeského kraje, do nějž rozvojové území letiště zasahuje, s rozhodnutím nesouhlasí a chystá kasační stížnost.
exkurse na letiště
Hlavní dráha na Letišti Václava Havla Praha otevřena!
http://www.praha6.cz/aktuality/hlavni-d … 09-30.html
Fotogalerie - generální oprava dráhy 2013
http://www.prg.aero/cs/o-letisti-praha/ … ni-oprava/
Brno 17. dubna (ČTK) - Nejvyšší správní soud (NSS) potvrdil verdikt, jímž Krajský soud v Praze loni zbrzdil přípravu nové ranveje letiště v Ruzyni. Krajský soud konkrétně zrušil Zásady územního rozvoje Středočeského kraje v části, jež upravovala rozvojovou plochu letiště. S následnou kasační stížností Středočeský kraj neuspěl, zjistila dnes ČTK z úřední desky. NSS zatím zveřejnil jen výrok, nikoliv odůvodnění svého rozhodnutí.
Pražský soud loni dospěl k závěru, že úřady ve sporné části územně plánovací dokumentace dostatečně nevyhodnotily vliv chystané dráhy na okolní prostředí. Právě lidé z Prahy a okolních obcí zásady územního rozvoje napadli. Hejtmanství výstavbu nové ranveje podporovalo, nynější kapacitu letiště pokládá za nedostatečnou.
Konkrétní výhrady měl krajský soud k vyhodnocení takzvaných kumulativních a synergických vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví. Kraj se hájil tvrzením, že vycházel z dřívější judikatury NSS i z politiky územního rozvoje celého Česka.
Pražské Letiště Václava Havla podle odborníků potřebuje novou vzletovou a přistávací dráhu, s její výstavbou se proto dlouhodobě počítá. Současná kapacita hlavní a záložní dráhy nestačí plnit požadavky letecké dopravy. Třetí dráha by měla kopírovat tu hlavní.
NSS již v roce 2011 zrušil část zásad územního rozvoje Prahy, která se týkala letiště a plánované nové vzletové a přistávací dráhy. Návrh tehdy podala městská část Praha-Suchdol spolu s dalšími stěžovateli. Tentokrát se však soud nezabýval pražskými, ale středočeskými zásadami. Rozvojové území zasahuje na území středních Čech.
Shodou okolností NSS v těchto dnech zamítl ještě dvě kasační stížnosti Středočeského kraje. Směřovaly proti verdiktům, jimiž krajský soud zkomplikoval stavbu severní části obchvatu Prahy.
Bylo by laciné zlobit se na soudy. Na soud bych se zlobil pouze v případě, kdy by nižší instance rozhodla jinak, než vyšší instance. Tohle jsou fatální chyby úředníků správy, za které by měla být vyvozena zodpovědnost. Není možné, aby se kvůli jejim chybám tyhle stavby táhly a prodražovaly. Úřady měly už dávno ověřit realizovatelnost záměru, vyhodnotit rizika, ke kterým patří i třeba neprůchodnost řešení na lokální úrovni - a pokud to realizovatelné není, už se dávno zabývat jinými variantami, jak problém řešit! Takhle to vypadá jen jako alibismus úředníků, my jsme se snažili, ale osud nám nepřál. Víte co bych na tohle řekl ...
Není možné, aby se kvůli jejim chybám tyhle stavby táhly a prodražovaly. Úřady měly už dávno ověřit realizovatelnost záměru, vyhodnotit rizika, ke kterým patří i třeba neprůchodnost řešení na lokální úrovni - a pokud to realizovatelné není, už se dávno zabývat jinými variantami, jak problém řešit!
Co si mám představit pod "neprůchopdností řešení na lokální úrovni"? U dopravních staveb to je všude stejné: kdo by chtěl dálnici za svým domem, že? Tady nejde o "průchodnost" či "neprůchodnost", ale o zvážení všech hledisek. Dokud soudy budou posuzovat pouze újmu žalobce a nezahrnou do rozhodování jinde vzniklé vylepšení (např. životního prostředí) pro násobný počet lidí, bude jakákoli dopravní stavba vždy lokálně neprůchodná, protože lokálně provoz prostě škodí a s tím se nedá dělat nic.
Ano, přesně to si pod tím představuji. Osobně zastávám Churchillův názor "Nesouhlasím s tím, že pes u koryta má na ono koryto konečné právo, jakkoliv dlouho tam ležel.". Systémy včetně těch dopravních si myslím je třeba navrhovat co nejjednodušší, účelné, efektivní, přímočaré. Samozřejmě priority jsou pak někde jinde a občas musí někdo uhnout. Je na státu, aby zajistit spravedlivé řešení, ke spokojenosti obou stran. Nicméně, teď tu máme jinak nastavené regule a podle toho mají úředníci fungovat. Tohle je fail úředníků a házet to jen na soud je alibismus, ten rozhodoval dle očekávání, úředníci svoji práci odvedli špatně. Co můžeme měnit jsou zákony.
2mrmarkus: já ale reagoval na něco jiného - a sice požadavek na hledání "jiných způsobů jak to řešit". Tyhle jiné způsoby by mě právě zajímaly.
MP: Varianty přímo rozšíření letiště asi jiné nebudou, nevím. Takže zkusit rozšířit kapacitu jiných letišť. K tomu se zaměřit na větší podporu jiné dopravy než letecké, tedy především vlakové. Naštěstí tu máme trh, pokud je kapacita letiště omezená, musí růst poplatky a takové alternativy budou atraktivnější. Pokud se rozšíření realizovat nebude, konec svět nenastane
MP: Varianty přímo rozšíření letiště asi jiné nebudou, nevím. Takže zkusit rozšířit kapacitu jiných letišť. K tomu se zaměřit na větší podporu jiné dopravy než letecké, tedy především vlakové. Naštěstí tu máme trh, pokud je kapacita letiště omezená, musí růst poplatky a takové alternativy budou atraktivnější. Pokud se rozšíření realizovat nebude, konec svět nenastane
Tohle je příspěvek o čem? Kde se v původním textu mluvilo o letišti? Kde se mluvilo o způsob u dopravy lidí? Nějak jste, pane, utekl od původního tématu a to Vám u mě neprojde.
Mluvilo se o zrušení UR na stvby pražského okruhu. Tedy o chybách úředníků v procesu povolování stavby silnic a dálnic. Takže znova: jaké jiné způsoby řešení vzniklé situace navrhujete? Máte jen návrhy typu "když se nebude jezdit, svět se nezboří", nebo myslíte něco konkrétního?
To poslední co bych tu chtěl se pustit do trollingu Jsme ve vlákně o letišti, tak se toho snažím držet a celou dobu se tu bavím o rozšíření letiště. Reagoval jsem na zprávu přede mnou, tedy "Nejvyšší správní soud potvrdil verdikt, jímž Krajský soud v Praze loni zbrzdil přípravu nové ranveje letiště v Ruzyni.". Nevím ani, zda se rozhodnutí týká i R1 na severozápadě, jestli jo, tak to určitě považuji za mnohem větší průšvih. Na to téma můžeme v klidu diskutovat ve vlákně k tomu určeném. Ale nemyslím si, že v tomto případě máme šannci nalézt nějakou rozumnou alternativu, protože R1 je jako celek opravdu kriticky potřeba a jiné způsoby dopravy samozřejmě tento problém neřeší, protože silniční vozidla všeho druhu tu prostě už jsou a my je jen potřebujeme soustředit na tuhle dopravní tepnu.
Moje chyba - názvu tématu jsem nevěnoval pozornost.
MP: V pohodě, komunikační problém solved
Jo, Penta má s Vodochody velké záměry, ale tam jim to zase hodně blokují panenské břežany a odolena voda
ČTK: Stanoviště pro obří letadla postaví na letišti v Ruzyni Metrostav
Praha - Stanoviště pro největší dopravní letadla světa, jako je například obří Airbus A380, postaví na pražském Letišti Václava Havla společnost Metrostav za zhruba 150 milionů korun. Vyplývá to z informací uveřejněných ve Věstníku veřejných zakázek. Zmíněný Airbus A380 by do Prahy měl začít pravidelně létat od příštího léta na lince společnosti Korean Air ze Soulu.
Obří letoun už pražské letiště v minulosti třikrát navštívil. Přílet takovéhoto stroje ale při současné infrastruktuře letiště představuje riziko možného zpoždění dalších letů, zdůvodnilo potřebu přestavby jednoho ze stanovišť Letiště Praha.
Úpravy stání počítají s vybudováním tří nových nástupních mostů, které mají výrazně urychlit nástup cestujících do letounu. Upravit se rovněž musí okolí stanoviště a další infrastruktura přímo v terminálu tak, aby bylo možné včas odbavit potřebné množství pasažérů.
Část úprav potřebných pro pravidelné přijímání obřích letadel už pražské letiště uskutečnilo. Hotový už je například i nový pás pro vykládání zavazadel.
Čtyřmotorový A380 korejských aerolinií má kapacitu 407 sedadel ve třech třídách. Na první palubě je umístěno 12 sedadel první třídy a 301 míst v ekonomické třídě. Na druhé palubě je pak 94 sedaček byznys třídy. Letoun je dlouhý 73 metrů, rozpětí křídel má 80 metrů a pojme při jiném rozložení sedadel až 880 cestujících.
Ambici rozšířit kapacity letiště o možnost odbavovat největší dopravní letadla oznámilo pražské letiště v roce 2011, kdy se na jeho ploše objevil A380 poprvé. Podobné zařízení, jaké má v současnosti vzniknout v Ruzyni, mají z velkých evropských letišť například Mnichov, Frankfurt nebo Paříž. Z letišť velikostí odpovídajících pražskému ruzyňskému letišti pak dále například letiště v Curychu nebo Manchesteru.
Soud odmítl žalobu kvůli nové přistávací dráze letiště v Ruzyni
Praha - Soud odmítl žalobu pražských městských částí a čtyř ústavů Akademie věd ČR kvůli plánované přistávací dráze letiště v Ruzyni. Navrhovaly zrušení aktualizace zásad územního rozvoje přijaté hlavním městem. Městské části budou zvažovat podání kasační stížnosti k Nejvyššímu správního soudu a podle starosty Suchdola Petra Hejla (STAN) ji nejspíš podají.
Zásady rozvoje jsou nástrojem územního plánování na úrovni kraje, mimo jiné vymezují trasy silnic, dálnic nebo železničních koridorů. Jejich aktualizaci, která se nové dráhy týká, přijalo zastupitelstvo Prahy na podzim 2014.
Žalobu podaly městské části Dolní Chabry, Ďáblice, Lysolaje, Nebušice, Satalice a Suchdol. Případná stavba dráhy letiště podle městských částí výrazně zhorší životní podmínky na jejich území, například se má výrazně zvýšit hluk. Město navíc podle nich nedostatečně posoudilo vliv staveb na životní prostředí.
"Navrhovatelé dále namítají, že proces posuzování vlivů záměru je zatížen chybami, jednotlivé výstupy jsou zpracovány chybně a v rozporu se zákonem," píše se v textu žaloby na vybudování dráhy.
Soud s jejich názorem nesouhlasil. "Na zásady územního rozvoje je třeba nahlížet jako akt, který je do značné míry ovlivněn politikou. V hierarchii aktů jsou druhý nejvyšší po politice územního rozvoje a jsou konkretizací jejího záměru," řekla dnes v odůvodněním rozsudku předsedkyně soudního senátu Ivanka Havlíková. Soud by podle ní neměl zasahovat do výkonu samosprávy obce, tedy Prahy. Městské části měly námitky podávat při projednávání zásad. "Pak jim nezbývá než je přijmout," dodala soudkyně.
Druhou žalobu podaly tyto a další městské části spolu se středočeskými obcemi na aktualizaci zásad územního rozvoje, které vymezují trasu Pražského okruhu. Tu soud začal projednávat ve středu, pokračovat bude příští týden. Odpůrci trasy okruhu a dráhy již v minulosti s žalobou uspěli, když jim dal za pravdu Nejvyšší správní soud a původní znění zásad zrušil.
Pražské Letiště Václava Havla podle odborníků potřebuje novou vzletovou a přistávací dráhu, s její výstavbou se proto dlouhodobě počítá. Současná kapacita hlavní a záložní dráhy nestačí plnit požadavky letecké dopravy. Třetí dráha by měla kopírovat tu hlavní. Po dokončení nové dráhy letiště předběžně počítá s maximální kapacitou 820 vzletů a přistání v průběhu jednoho dne.
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Když v Praze nevíme kam s tím... » Letiště Praha
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.163 s, vykonaných příkazů: 70.