1

Re: Řešení - projekty - plány

jak by to mělo být, mohlo být, jak to možná bude...

jak by to být nemělo...

2

Re: Řešení - projekty - plány

S_M_Lomoz napsal:

Mám jeden dotaz na vaši kolektivní paměť, přátelé.
Někdy před rokem - rokem a půl se rozšířila zpráva, že podzemní garáže na Letné nebudou tak úplně podzemní. Při projektování byl údajně přehlédnut fakt, že Milady Horákové i Letenská pláň mezi smyčkou Špejchar a Spartou nejsou úplně v rovině, ale mírně zalomené do V, a garáže měly v některých místech trčet až cca 1,6 m nad zem, případně se to mělo řešit změnou nivelety. Snažím se to po dlouhé době dohledat, ale nemůžu najít zdroj. Nevíte někdo?

Wizard_01 napsal:

Mam pocit, ze to byla nesrovnalost v projektu. A uz vubec nevim, jak se to vyresilo...

Dr. Fe1 napsal:

Já se domnívám, že to tak bylo myšleno od začátku a že to tak taky bude tj. bude tam cca 2 m vysvahovaný zlom

jannk napsal:

podobny dotaz (i kdyz na ten je mozna jeste brzo) - na vizualizacich je M Horakove s travnatym tramvajovym pasem, na nejake tiskove konferenci jsem ale zaslechl, ze ten neni vubec jisty kvuli pozadavkum policie a zachranky. Nevideli jste nekdo nejake dalsi info na tohle tema?
K tem garazim - pochopitelne nevim, jak to dopadne, ale jsem zvedavy jak na to bude reagovat auto*mat apod - na jednu stranu je mozna dobre, ze by Letna byla odstinena od provozu (proc ne?) na druhou stranu to prece jenom meni soucasny stav ...

Wizard_01 napsal:
Dr. Fe1 napsal:

Já se domnívám, že to tak bylo myšleno od začátku a že to tak taky bude tj. bude tam cca 2 m vysvahovaný zlom

Pokud to tak bylo od zacatku, pak neni jasne ... proc to neni ve vizualizaci :-) Take by bylo mozne celou plan trosku zasypat jako pred 80 lety. Ale kdo vi, treba to byl "ucel". Urcite by byl vetsi problem s prosazovanim, kdyby tam opravdu 2m zlom byl. Ale jak se jiz tady pise - mohlo by to byt vyhodne, ze by hluk nebyl na Letne vubec slysel. Problem je pak uz jen esteticky a vizualni - musela by cela Letna jit smerem na sever dokopce.

Diky bohu za auto*mat, obcas maji napady divne, ale jinak jsou na nich videt vysledky v podobe zkvalitnovani dopravy i jine nez auto - napr. moznost prujezdu na Andelu na kole :-D

tomis napsal:

no ja nechci brat wizzardovi iluze, ale ono to na tech vizualizacich je, jen to je brane z takoveho uhlu  ze se to nezda, ale skutecne pokud mne pamet neklame tak se tam rika, ze ty garaze skutecne byly planovany od zacatku se zvysenou zatravnenou strechou...
a obavam se ze se zatravnenym tram pasem to je taky tak... budiz mu(dobremu umyslu) zeme lehka.

prijde mi, ze automati jdou do toho moc tvrde a jsou proste apriori proti a obcas je to az moc, na druhou stranu maj v nekterych vecech pravdu
zejmena to, ze po dobudovani blanky bude nahore v podstate v nekterych mistech ctyrpruh misto dnesniho dvojpruhu, coz v kombinaci kdy by se zavedlo do tunelu mytne tvori smrtelnou kombinaci a pak je cela blanka na dve veci...

Wizard_01 napsal:

A kde to vidite na vizualizaci?

Ve vyjednavani plati jedine, kdyz chcete alespon neco, musite prosazovat extrem. Potom shoda na puvodnim planu vypada jako VELKY ustupek :-) Nekolik lidi tam znam a nejsou to takovy demagove, jak se to muze znat z medii :-/ Vsechno co chteji funguje dobre po cele Evrope, u nas ale jeste ne :-(

stareksoft napsal:
tomis napsal:

... coz v kombinaci kdy by se zavedlo do tunelu mytne tvori smrtelnou kombinaci a pak je cela blanka na dve veci...

Teda nevim, ale kdyby se v Praze mělo zavést mýto (což by nebylo špatné) tak rozhodně všude jinde, než v tunelech proboha. Je potřeba zahnat auta pod zem, ne jim v tom bránit mýtem. Závést mýto jen v tunelech, to by byl krok do prázda, to pak pozbývá smylu tunely vůbec stavět ...

Martin napsal:

Na této fotce http://www.ceskedalnice.cz/foto/mof5/sl … ka_39.html je ten val docela pěkně vidět.

Dr. Fe1 napsal:

Ono je potřeba si taky uvědomit, že Letenská pláň není úplně rovná placka i když má člověk tendenci si to tak vybavovat, tak ve skutečnosti tam určité převýšení bylo vždycky. Navíc právě v místech kde budou garáže byl trochu ďolík, který bude garážemi tak trochu zarovnán viz vizualizace kterou sem dal Martin. Dneska jsem se díval do projektu pro stavební povolení a se "zlomem" se počítalo už tehdy

3

Re: Řešení - projekty - plány

stanley napsal:

Mimochodem, pri laickem pohledu na situacku na Hradcanske me vzdycky zarazi, jak jsou tunely ve smeru Prasny most uzke ve srovnani s temi prichazejicimi z Letne... Nemate nekdo nahodou nejake podrobnejsi informace o tom odkud kam jsou planovany tripruhy? Ja to teda zatim nikde nevidel...

tunelblanka.cz napsal:

Trasa okruhu je v celé délce vedena jako striktně směrově rozdělená se samostatným dvou- až třípruhovým tubusem v každém směru. Počet jízdních pruhů odpovídá intenzitám dopravy, podélnému sklonu trasy a především potřebám napojení ramp mimoúrovňových křižovatek, zajišťujících napojení komunikace okruhu na povrchovou síť.

Tohle je nejpodrobnejsi info co jsem nasel... hmm

No pokud se nepletu...
od SAT 2 pruhy
přidá se od Vypichu třetí pak zmizí na Prašném mostě
aby se vzápětí objevil na Hradčanské
a U Vorlíků opět zmizí a hned se objeví
následně končí u "odbočky" vzduchotechnického kanálu k výdechu...
nakonec vzniká odbočovací před Trojským mostem...

neboli

v mezikřižovatkových úsecích jsou vždy tři pruhy
s výjimkou úseku pod Stromovkou
tam končí třípruh na úrovni vzduchotechnického centra na letné a pod stromovkou samotnou už vedou jen pruhy dva na každé straně

4

Re: Řešení - projekty - plány

kasme napsal:

No pokud se nepletu...
od SAT 2 pruhy
přidá se od Vypichu třetí pak zmizí na Prašném mostě
aby se vzápětí objevil na Hradčanské
a U Vorlíků opět zmizí a hned se objeví
následně končí u "odbočky" vzduchotechnického kanálu k výdechu...
nakonec vzniká odbočovací před Trojským mostem...

Takže pokud se nemýlím, v podstatě to lze snadno odvodit podle umístění připojovacích a odpojovacích ramp. A k tomu navíc stoupací pruh pod Královskou oborou.

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

5

Re: Řešení - projekty - plány

Moment, stoupací pruh pod Královskou oborou? Tzn., že třetí pruh ve směru z Tróji by vznikal už dříve než v oblasti vzduchotechniky, tedy někde v místech, kde tunel začíná poměrně prudce stoupat (za Šlechtovou restaurací)? Přesné umístění začátku třípruhu do kopce mě není známo, ale jinak to kasme napsal přesně. Začátek stoupacího v těchto místech by byl logický, ale zda-li tomu tak bude?

Thumbs up Thumbs down