76

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Velmi obsáhlý článek... ještě jsem to nečetl smile

Praha zalitá betonem http://fokus.respekt.cz/Praha-zalita-betonem-3832.html

1.3.2009 16:19 - Jan Brabec

Pražané s úžasem sledují, jak jim pod okny roste obrovský tunel

Celý článek si přečtěte v pondělním vydání týdeníku Respekt.

77

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

a ještě ze soboty...


Při stavbě tunelu Blanka se poodkrývá pražská minulost http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/tun20090227.html

Praha 6 - Najdou archeologové u břehů pravěké řeky mamuta?

78

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

"malebné zahradnictví poblíž Prašného mostu" ... byli v tom zahradnictvi a okoli vubec nekdy??

Thumbs up Thumbs down

79

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

jannk napsal:

"malebné zahradnictví poblíž Prašného mostu" ... byli v tom zahradnictvi a okoli vubec nekdy??

bylo, ale příliš malebné mně osobně nepřišlo :-D noviny opět ukázaly, jak umí skvěle udělat z prasete pandu

80

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

ja vim, ze tam to zahradnictvi bylo, byl jsem tam hodnekrat - muj komentar byl jestli se tam J Brabec byl nekdy podivat, ze ho oznacil za malebne :-)

Thumbs up Thumbs down

81

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

joo, takhle :-D no, asi evidentně nebyl

82

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Chcete přejít přes Letnou? Musíte po kolejích
mf DNES 3. března 2009
Letná - Nepříjemný pocit dezorientace a úzkosti z neznámého prostředí může zažít v Praze i člověk, který zde žije od narození. A to, když po delší době vyjde schody z vestibulu stanice metra Hradčanská na ulici.

Ještě nedávno rušná křižovatka, kde se kroutily kolony aut a cinkala jedna tramvaj za druhou, se proměnila v obrovské staveniště, které smazalo rozdíly mezi silnicí, tramvajovými kolejemi i chodníky. Staví se zde silniční tunel Blanka.

Zatímco auta navigují přes Letnou značky, chodci jsou na křižovatce ulic Milady Horákové a Badeniho ztraceni. Žádné šipky je uzavřenou ulicí neprovedou.

Byli-li zvyklí jít podél Letenské pláně směrem ke Spartě po chodníku mezi vozovkou a parkem, pak dnes jistojistě po pár metrech narazí na plechovou ohradu. Nepříliš vhodnou trasou se jeví i chodník na druhé straně ulice. Průchodu směrem ke stadionu opět brání plot.

V tuto chvíli už poněkud nervóznímu chodci, který se na křižovatce objevuje potřetí, začíná tepat ve spáncích nevybouřenou agresí.

Jaká je správná cesta? Nikde nejsou žádné značky, které by chodce či cyklisty nasměrovaly. Není se proto čemu divit, že lidé hazardují se svými životy a pro cestu si volí blízkou železniční trať Praha - Kladno. Koleje se po uzavření ulice Milady Horákové staly totiž nejbližší spojnicí mezi stanicí metra Hradčanská a prostorem u letenského fotbalového stadionu. Chodci škobrtají 300 metrů po pražcích mezi přejezdy v ulicích Pelléova a U Vorlíků.

Někteří trpělivější a fyzicky zdatnější, kterým nečiní potíže ujít trasu o pár stovek metrů delší, pak staveniště obcházejí přes uličky vilové čtvrti Bruska, případně opačnou stranou oklikou přes Letenské sady.

Musí však počítat s tím, že si z procházky přinesou nánosy bahna na podrážkách bot. Otevřený chodník spojující Spartu s vilovou čtvrtí je zacákaný blátem od projíždějících nákladních aut, cesta podél ohrady v Letenských sadech zas ztěžuje hliněná cestička připomínající v přicházejícím jaru močál.

Kvůli Blance nepojede vlak A Blanka způsobí letos Pražanům i další problémy. V létě bude kvůli stavbě tunelu pozastaven provoz na tramvajové trati v Troji a také na železniční trati do Kladna. Tramvaje v Troji nebudou v létě jezdit asi měsíc, vlaky do Kladna nepojedou tři měsíce.

V červenci se vrátí tramvaje na Hradčanskou, v říjnu by mělo skončit i uzavření ulice Milady Horákové pro motoristy.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:

    * PETR ŠVEC

83

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

O tunelu se zájemci vše dozvědí v informačním centru:  http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/ak … il?id=1859

84

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

a ještě tohle jsem přehlédl smile

Blanka není sexy http://video.respekt.cz/Blanka-neni-sex … s&mf=1

2.3.2009 - Jaroslav Pašmik

Tunelový komplex Blanka v Praze dostává reálné obrysy. Pražanům ale přináší nepříjemná překvapení.

85

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

v květnu by měla začít stavba Trojského mostu viz http://www.financninoviny.cz/zpravy/v-k … avu/363627  , dle této info se bude stavět vítězný návrh

Thumbs up Thumbs down

86

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

to jsem zvědav, co se ještě dozvíme smile

Blanka zastaví vlaky už v Dejvicích
mf DNES 4. března 2009
Tři měsíce nebudou spoje z Kladenska zajíždět až na Masarykovo nádraží * Kdy chtělo město změnu vůbec oznámit? - Praha - Kdo si myslí, že dopravní chaos na Letné, kde nyní vládnou...

Plné znění ihned v trafice, nebo od 12:00 http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=053 … ;c=1150567

87

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

ještě jednou o zahájení stavby Trojského mostu http://www.estav.cz/zpravy/new/praha-no … =rdf_eStav

Thumbs up Thumbs down

88

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

iDnes.cz : Praha je na špičce městské dopravy v Evropě, říká odborník Moos

http://zpravy.idnes.cz/praha.asp?c=A090 … _praha_anv

U MHD hustotou možná, kulturou cestování asi nikoliv.

Thumbs up Thumbs down

89

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

nets napsal:

U MHD hustotou možná, kulturou cestování asi nikoliv.

doporucuji cestu libovolnou linkou metra v Londyne - Praha je proti tomu cira esence luxusu ....

Thumbs up Thumbs down

90

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Stavba Trojského mostu začne v květnu, skončí v roce 2011

datum: 5. 3. 2009
médium: Pražský deník, Lukáš Marek

Praha 7/ Už za dva měsíce má začít dlouho očekávaná stavba Trojského mostu, která je součástí tunelového komplexu Blanka. Most má zajistit spojení severu města s jeho jižní částí, přesněji spojí Holešovice a Troju. Nahradí tak provizorní tramvajový most, který se nachází před Císařským ostrovem.
Trojský most však nebude určen jen pro tramvaje, ale i pro automobilovou dopravu, cyklisty a chodce. Po zahájení by měla stavba trvat přibližně dva a půl roku.
„Ve stejném čase, kdy bude otevřena Blanka, bude zahájen i provoz Trojského mostu,“ informoval ředitel magistrátního odboru městského investora Jiří Toman. Termín zahájení prací potvrdil i František Polák, mluvčí společnosti Metrostav, která Blanku staví. Most má stát řádově desítky milionů korun.

Praha 7 očekává ulehčení dopravy

Most spojí Partyzánskou ulici v Holešovicích s Povltavskou na druhé straně Vltavy. „Most bude určitě velkým přínosem pro Prahu 7 a pomůže řešit dopravní situaci. Do budoucna počítáme s dalšími stavebními akcemi, které budou přímo na most navazovat. Vsoučasné době jsou před námi ještě jednání o tom, jak bude v době stavby mostu v místě vedena tramvajová doprava, budou-li nutné nějaké výluky a podobně,“ sdělil starosta Prahy 7 Marek Ječmének (ODS).
O podobě Trojského mostu rozhodla soutěž vypsaná magistrátem v roce 2005. Důležitým kritériem bylomimo jiné dodržení povodňové hladiny, která byla na Vltavě při tisícileté vodě v roce 2002. Z dvaceti podaných návrhů byl vybrán obloukový most s dolní mostovkou. Váha mostu je rozložena na ocelová táhla.
Most měří na délku zhruba čtvrt kilometru, celková výška nosné konstrukce je přibližně 35 metrů nad hladinou řeky. Rozpětí mostního oblouku činí 196 metrů.

Pro auta čtyři pruhy

Auta budou přes Trojský most jezdit ve dvou pruzích v každém směru, na obou stranách vzniknou široké chodníky pro chodce a cyklisty. Uprostřed bude tramvajová trať. Současný most pro tramvaje čeká po převedení tramvajové trati na Trojský most demolice.
Nový most bude napojen prostřednictvím právě budovaného tunelového komplexu Blanka až na Strahovský tunel a Jižní spojku, na severu pak povede přes křižovatku Troja na severní výpadovku.
Stavba tunelů Blanka bude také brzy pokračovat ražbou tunelů ve Stromovce. Zde se v loňském roce dvakrát propadla půda, což ražbu zastavilo.

91

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

No to jsem zvědav, co se z toho vyklube...
---
Podzemní vodopád pod Blankou http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=059 … ;c=1154760
mfDNES 11. března 2009
Letná - Stavbu silničního tunelu Blanka, který bude za dva a půl roku sloužit jako obchvat centra Prahy, spíš provázejí nepříjemnosti. - Nejprve Pražany vyděsilo, když loni v květnu...

Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
---
Blanku staví podle metra v Miláně http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=059 … ;c=1154768
mfDNES 11. března 2009
TUNEL POD LETNOU Dělníci se chystají při výstavbě části tunelu mezi Malovankou a Pelc-Tyrolkou použít novou technologii, známou jako „milánská“. Zatím stavba komplikuje dopravu v oblasti...

Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.

92

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

kasme napsal:

No to jsem zvědav, co se z toho vyklube...

Tak se z vodopádu vyklubalo kanalisační spadiště smile

a v druhém článku je dokonce zmíněno, že se nepoužívají razicí štíty smile

93

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

to jsem zvědav, co se bude dít...

ČTK 12. 3. 2009 napsal:

Praha 12. března (ČTK) - Středočeský kraj nesouhlasí s termínem výluky na železniční trati Kladno - Praha, kterou si vyžádá pokračující výstavba tunelu Blanka. Plánované tříměsíční omezení, které má začít během dubna, by znamenalo zásadní komplikaci při přepravě desítek tisíc lidí do zaměstnání a zpět, sdělila dnes ČTK mluvčí kraje Berill Mascheková. Hejtman David Rath (ČSSD) se podle ní proto obrátil na primátora Pavla Béma (ODS) s žádostí o posunutí termínu výluky na léto, kdy výrazně klesá počet cestujících.
Stejný požadavek vznesl i kladenský primátor Dan Jiránek (ODS). "Odsunutím termínu by se zmírnil dopad celého omezení. Proto hejtman doufá, že žádosti o součinnost pražský magistrát vyhoví," dodala mluvčí. Výluka se nelíbí ani Jiránkovi, kterému navíc vadí, že s vedením města nikdo její termín neprojednal. "Požadujeme, aby výluka byla v letních měsících, protože si neumíme představit - pokud nebude slušná náhradní doprava - jakým způsobem by se lidé, kteří pracují v centru, dostali do práce, aniž bychom zatěžovali silnice," upozornil primátor.
Mascheková připomněla, že prioritou kraje je i výstavba nové rychlodráhy z Prahy do Kladna. Tímto projektem by se mělo zrychlit a usnadnit cestování do Prahy a zpět všem lidem z hustě osídleného kladenského regionu. Druhým dopisem se proto Rath obrátil na ministra dopravy Petra Bendla (ODS), v němž ho žádá, aby tento záměr označil za prioritní v rámci výstavby dopravní infrastruktury v České republice. Mluvčí Bendlova úřadu Martin Kupka ČTK již dříve řekl, že urychlení výstavby kladenské rychlodráhy je i prioritou ministra.
khj

94

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

omezení železnice Kladno-Praha -  jak se budou ti lidé dopravovat, až se bude 3 roky stavět nová rychlodráha ? Snad to mají v Kladně, kraji i min. dopravy nějak promyšleno a ten model by se dal použít i teď...v každém případě další zdržení Blanky je neúnosné, vždyť rychlé dokončení Blanky bude dobré i pro dopravu z Kladna

Thumbs up Thumbs down

95

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Taky by mě zajímalo, jestli tím vlakem jezdí denně desítky tisíc lidí tam a zpátky - mimochodem, pokud by byla provizorní konečná někde u mostu, na Dejvickou nebo Prašný most to není zas až tak daleko. No nic, ono je potřeba dát o sobě vědět, že se staráme o voliče.

Thumbs up Thumbs down

96

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Vyšlo nové číslo novin Metrostavu. Je v nich o stavbě MÚK Malovanka a na konci dále článek o komplexu Blanka v Tróji. viz : http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/052009.pdf

97

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Cesta do Kladna se změní v peklo: http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/k … 90313.html

98

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot … ?id=628962
takove obecne povidani+vizualizace

Thumbs up Thumbs down

99

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

a trosku blabolu a nesmyslu, chyb k zasmani:

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-domac … lanka.html
http://www.novinky.cz/bydleni/reality-a … ltavu.html

Thumbs up Thumbs down

100

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

S obdivem jsem si prohlédl Prahu http://magistrat.praha-mesto.cz/79805_S … ledl-Prahu

Primátor hlavního města Prahy Pavel Bém si spolu s bývalým primátorem Berlína Eberhardem Diepgenem a radním pro oblast dopravy Radovanem Šteinerem prohlédl stavební jámu tunelového komplexu Blanka. Na tiskové konferenci v Informačním centru Tunelu Blanka bývalý primátor Berlína přiblížil své zkušenosti s dopravním propojením Západního a Východního Berlína po jejich spojení v roce 1989.