26

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

časopis Stavebnictví 09/08: Realizace tunelového komplexu Blanka

27

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Tak tohle je perla vedle perly smile))

Jasno o blobu musí být do února. Kvůli tunelu Blanka

Tunel Blanka vizualizace
Autor: Magistrát hlavního města Prahy

Praha - Do února příštího roku bude chtít pražská radnice znát jasnou odpověď na otázku, zda bude stát na Letné nová budova Národní knihovny.

Pokud ano, museli by stavaři z bezpečnostních důvodů speciálně zpevnit stěny tunelu Blanka, který nyní hloubí v pražské Stromovce a který má vést i pod pražskou Letnou v blízkosti zamýšlené stavby knihovny.

Jinak by mohlo hrozit to, co se stalo právě ve Stromovce, kde se půda už dvakrát propadla. Naposledy se tak stalo o víkendu, proč už řeší policie. Blanka se na Letné začne hloubit už na jaře.

"Počítáme se dvěma variantami. Že tam knihovna stát bude, ale i s tím, že tam nevyroste žádná budova," potvrdil Jiří Toman, který šéfuje odboru městského investora.

Blob se nepropadne, jestli tam bude

Ačkoliv situace kolem Kaplického knihovny spíše směřuje k tomu, že na Letné v nejbližší době knihovna nevyroste, městští investoři zatím počítají i s opakem.

"Pokud by tam měla knihovna stát, bude třeba řádově několik jednotek milionů korun navíc na zpevnění stěn tunelu," uvedl Toman. Pokud bude už v únoru jasné, že se na Letné knihovna stavět nebude, stěny Blanky stavaři zpevňovat nebudou.

"Nicméně pokud by pak měla v blízkosti tunelu vyrůst nějaká stavba, museli by její projektanti  dodržet předepsané odstupové vzdálenosti," doplnil Toman.
Stavební povolení na knihovnu? Nestíháme

Jak zjistilo Aktuálně.cz, v únoru se stavaři pravděpodobně dozví, že knihovna na Letné stát nebude. Knihovna si dosud nezajistila stavební povolení. To měla podle dohod s pražským magistrátem dodat koncem roku.

Už v březnu před dvěma lety se zastupitelé usnesli, že s knihovnou uzavřou smlouvu o smlouvě budoucí; to se mělo stát do měsíce od totoho usnesení. Krokem číslo dvě mělo být knihovnou předložené stavební povolení a poté doložení financování stavby.

Obé měl magistrát obdržet do konce roku. Protože ale pražská radnice dosud nesplnila slib a nepodepsala smlouvu o smlouvě budoucí, nemohla knihovna zadat projektové práce a poté zajistit stavební povolení.

"Stavební povolení můžu dělat na konkrétní pozemky, které mi říkají "pane", nebo musím mít souhlas majitele pozemku, že na tom můžu projektovat," vysvětlil ředitel provozu a správy knihovny Martin Vácha.

Naznačil, že už v březnu před dvěma lety byl závazek dodat stavební povolení do konce roku 2008 šibeniční. "Stačilo odvolání a nemuselo se to stihnout," řekl.

Teď je jasné, že to knihovna do konce roku nestihne. A obě se strany přou o to, kdo je za tento stav odpovědný.
Revokace usnesení?

Jedinou možností, jak konci stavby blobu na Letné zamezit, je revokovat usnesení zastupitelstva. "O revokaci usnesení musí požádat nějaký radní anebo zastupitel, knihovna to udělat nemůže," tvrdí Vácha.

Sám nepředpokládá, že by se v pražském zastupitelstvu naladěném spíše proti blobu našel někdo, kdo by to udělal.

Revokací by se dalo docílit například nového usnesení zastupitelů, ve kterém by mohly být například změněny podmínky a především datum, do kterého by knihovna musela stavební povolení pražskému magistrátu doložit.

Thumbs up Thumbs down

28

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

DP Kontakt říjen 2008: Blanka bude k tramvajím vstřícnější

Přestože DP KONT@KT čte z většiny odborná veřejnost, tak úvodem připomeňme, že pod označením Blanka se skrývá stavba severozápadní části Městského okruhu v úseku Malovanka - Pelc-Tyrolka. Rovněž připomeňme základní tezi z článku uveřejněném v prázdninovém dvojčísle, že stavba okruhu byla naplánována tak, že tramvajová doprava v jednotlivých úsecích stavby ustoupí a bude nahrazena autobusovou dopravou. Ovšem vzhledem k tomu, že tramvajová trať přes Letnou je velmi zatíženou tratí v Praze, s počtem přes 60 000 cestujících denně, bylo třeba tento přístup revokovat, což bylo a je hlavním úkolem „Krizového pracovního týmu hlavního města Prahy k zajištění plynulosti dopravy po dobu výstavby Městského okruhu“, který založil primátor hlavního města Prahy pan MUDr. Pavel Bém. Ing. Jan Šurovský, Ph.D., vedoucí jednotky Dopravní cesta Tramvaje

Dopravní podnik doporučoval jako vhodné řešení z hlediska funkce tramvajové dopravy výstavbu provizorní tramvajové tratě Sparta - Chotkovy sady. Projekční práce vedla společnost Metroprojekt a tuto variantu rozpracovala do řady dalších podvariant, jejímž cílem bylo minimalizovat zásahy do zeleně. Počet likvidovaných či upravovaných dřevin byl cca 18 kusů, a to včetně mladých stromů. Velmi hodnotný strom u preferované varianty byl likvidován jen jeden. Náročné naopak bylo křížení s inženýrskými sítěmi na Spartě a v Chotkových sadech, složitý by i byl dopravní režim v tomtéž místě.
Krizový tým proto v polovině července rozhodl, že je třeba revidovat harmonogram výstavby, a to i na základě poznatků ze skutečného provozu po jižním automobilovém koridoru, který byl zprovozněn na počátku prázdnin.
Hlavním požadavkem, nadřazeným nad původním zadáním provozovat stále 2+2 jízdní pruhy, je nyní délka tramvajových výluk a doba výstavby na površích, tj. zejména v úseku Sparta - Prašný most. Díky současné výstavbě více stavebních celků v úseku U Vorlíků - Badeniho bude tedy možné již v polovině května 2009 obnovit provoz po definitivní tramvajové trati mezi Spartou a smyčkou Špejchar. Tím se dostanou přesně po roce tramvaje přes Letenskou pláň jako takovou, a to do relativní blízkosti metra Hradčanská.
Zároveň tímto dnem přestanou být fixovány tramvaje KT8 na linky 25 a 26, rovněž bude možné zvýšit počet
spojů od Strossmayerova náměstí na Letnou. Již 1. září 2009 bude obnoven provoz tramvají v úseku smyčka
Špejchar - Badeniho - Chotkovy sady
, čímž zcela pomine důvod, který vedl Dopravní podnik k požadavku na  provizorní tramvajovou trať přes Letnou. Provizorium by nyní nemělo smysl ani ekonomicky, protože přes Letnou nejezdíme již 4,5 měsíce a 11 nám zbývá, z toho však jen 7,5 měsíce v režimu na úvrať Sparta. Na jaře 2010 se ještě bude komplexně rekonstruovat a překládat jižním směrem tramvajová trať Sparta - Letenské náměstí vč. přilehlých vozovek.
Stavební práce se také rozeběhly mezi Špejcharem a Prašným mostem. Od půlky července byly vyloučeny krajní koleje tramvajového „nádraží“ na Hradčanské, byly odkloněny autobusy PID od Prašného mostu na Dejvickou, automobily převedeny směrem do centra do ulice Na Valech a z centra do protisměrné vozovky ulice Milady Horákové. Nad Hradčanskou byl zřízen silniční přejezd přes koleje, který je zabezpečený signalizací s vysokou mírou preference. Předpokládá se, že tramvajový provoz mezi Prašným mostem, Hradčanskou a Chotkovými sady ustane 1. února 2009 a obnoven bude po prázdninách 2010. Tato trať je sice ještě frekventovanější než trať přes Letnou, ale výrazně nahraditelnější, a to tratí kolem Pražského Hradu. Dopravní podnik tedy ustoupil od své podmínky současně dlouhodobě neuzavírat úseky Sparta - Špejchar a Špejchar - Prašný most, nicméně současná uzavírka obou úseků bude pouze 3,5 resp. 7 měsíců, nikoliv v řádu roků. Plánované dlouhodobé uzavření trati přes Hradčanskou též sehrálo svoji roli při zkrácení intervalu linky 22 na polovinu a zrušení linky 23, protože lze očekávat výrazné zhoršení plynulosti provozů nejen automobilů, ale i autobusů v relaci Vypich - Dejvická, a to z důvodu výstavby stavby SAT 2B (SAT = Strahovský automobilový tunel) v prostoru Malovanka - Hládkov. Podařilo se také dohodnout, že odříznutí vozovny Vokovice od ostatní sítě by mělo být pouze přes letní prázdniny v roce 2009, v té době hodlá jednotka Dopravní cesta Tramvaje (JDCT) navázat na stavbu Městského okruhu a rekonstruovat navazující úsek Svatovítské ulice od Václavkovy ulice po Vítězné náměstí tak, aby i v tomto případě platilo pravidlo, že trať se obnovuje od výhybek k výhybkám. Po prázdninách 2010 by tedy měly být v provozu všechny tramvajové tratě v definitivní podobě, avšak s výjimkou křižovatky Prašný most, která ještě nebude v definitivní poloze, nicméně bude kompletně sjízdná po všech ramenech.
Krizový tým tedy prokázal své opodstatnění, protože nový harmonogram výstavby je v mnoha ohledech výrazným pokrokem. V budoucnu bude třeba zabývat se rovněž stavbou SAT 2B (kde ještě probíhá intenzivní příprava), neboť tato stavba bude mít výrazný dopad na autobusovou dopravu v oblasti Hládkova.

Thumbs up Thumbs down

29

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Domy na pražské Letné mají dobré podloží, uklidňuje odborník na tunely - idnes.cz 14.10.2008

30

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Mejstřík podává trestní oznámení na téma Blanka, tentokrát ne jenom kvůli propadu.

Thumbs up Thumbs down

31

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Zakázaná zóna kolem jámy ve Stromovce se zvětší - mfDNES 2.11.2008

32

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Zavřený tunel odsune opravu na Letné
velikost textu:
1. listopadu 2008 0:00
MF DNES, Praha

Letná - Ač je to pro řidiče jen těžko představitelné, uzavření nejstaršího pražského tunelu pod Vyšehradem bude mít vliv na dopravu až na druhém konci Prahy.

Dokonce se kvůli němu mění harmonogram prací na stavbě městského silničního okruhu na Letné.

„Kvůli opravě Vyšehradského tunelu se minimálně o měsíc posune uzavření ulice Milady Horákové,“ potvrdil ředitel odboru městského investora Jiří Toman. Doprava měla být původně z ulice Milady Horákové přesunuta na objízdnou trasu od soboty 1. listopadu. Magistrát se však rozhodl s uzavírkou počkat, až skončí rekonstrukce tramvajové trati ve Vyšehradském tunelu.

Proč, když je Vyšehrad na opačné straně města než Letná?

Dopravní odborníci vědí, že by obě uzavírky zároveň způsobily kolaps dopravy na Smíchově.

Řidiči jedoucí z Modřan do centra města totiž nyní nepojedou po nábřeží, ale přejedou Barrandovský most a do centra se dostanou přes Smíchov.

Smíchov by však jako objížďku využili i motoristé, kteří by se chtěli vyhnout ucpané Letné. Projeli by Strahovským tunelem a na Smíchově by se střetli s kolonou od Modřan. Celkové uzavření ulice Milady Horákové by tak dopravu ještě víc zkomplikovalo. Jeden pruh je nyní přesunut na objízdnou trasu kolem jižního okraje stavby tunelu Blanka od července. Objížďka zatím dopravní situaci nijak nezkomplikovala, protože auta využívala oba pruhy na prozatímní vozovce.

Magistrát čeká problémy Po uzavření druhého jízdního pruhu se dají očekávat dopravní problémy. „První dva dny bude dopravní situace špatná, než si lidé na objížďku zvyknou,“ řekl Toman. Hlídkovat zde proto bude dopravní policie, magistrát také chce v této oblasti preferovat hromadnou dopravu.


Magistrát počítá s uzavřením ulice Milady Horákové v prvních prosincových dnech. „Záleží, jak rychle budou dokončeny opravy ve Vyšehradském tunelu,“ vysvětluje Toman. Tramvajová doprava by se na Letnou měla vracet od května 2009. Na polovinu tohoto měsíce je naplánována obnova provozu na smyčce Špejchar směrem od Letenského náměstí. V září 2009 začnou jezdit tramvaje ze Špejcharu na Strossmayerovo náměstí. Všechny linky se kompletně vrátí v září 2010.

Posunutí začátku opravy ulice Milady Horákové by na to nemělo mít vliv. „Budeme trvat na zintenzivnění prací. Bude se opravovat v noci i o víkendech,“ slibuje radní Radovan Šteiner.

Thumbs up Thumbs down

33

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Tramvajová doprava by se na Letnou měla vracet od května 2009. Na polovinu tohoto měsíce je naplánována obnova provozu na smyčce Špejchar směrem od Letenského náměstí. V září 2009 začnou jezdit tramvaje ze Špejcharu na Strossmayerovo náměstí.

To by mě zajímalo, kam budou ty tramvaje ze smyčky Špejchar směrem k Letenskému náměstí jezdit od května do září 2009, když na Strossmeyerák to do září nepůjde. Že by pendl Špejchar-Sparta? Nebo vy v té mlze tiskové zprávy vidíte nějaké jiné smysluplné vysvětlení?

Thumbs up Thumbs down

34

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

13.5.2008 - 31.1.2009 kříž Sparta - Stross; Prašný most - Hradčanská - Chotkovy sady v provozu
1.2.2009 - 15.5.2009 kříž Sparta - Stross; Prašný most - Hradčanská - Chotkovy sady mimo provoz
16.5.2009 - 31.8.2009 smyčka Špejchar - Stross
1.9.2009 - 31.8.2010 Chotkovy sady - křižovatka Špejchar - smyčka Špejchar - Stross; úsek Prašný most - Hradčanská - křižovatka Špejchar bez provozu
1.9.2010 všechno v provozu: Prašný most / Chotkovy sady - křižovatka Špejchar - smyčka Špejchar - Stross

Thumbs up Thumbs down

35

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

...a další chvilka nenávisti Pavla Barocha na Aktuálně.

Thumbs up Thumbs down

36 Naposledy upravil: kasme (19.11. 2008 16.53)

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Tunel Blanka právě na Radiožurnálu smile

pro nás nic nového, jen samé obecné a pozitivní informace...

37

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

stromovka a Blanka právě v pořadu z metropole ČT24 po poledni na ČT1

38

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Kompletní uzavírka ulice Milady Horákové od 7. prosince 2008 http://praha7.cz/8349_Kompletni-uzavirk … since-2008

39

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

dnesni Idnes pise o zmene pro chodce na prasnem moste
http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot … ?id=624077

Thumbs up Thumbs down

40

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ledd20081219.html

...Harmonogram to ale přesto zásadně nenaruší. Bude záležet hlavně na počasí. Při uzavírce vždy začínáme přeložením sítí, na to je potřeba, aby bylo relativně dobré počasí. Až začneme kopat v zemi, tak je to celkem jedno, dokonce je lepší, když je větší mráz, pak není tolik bahna...

Fotka z Hradčanské a infografika raději bez komentáře...

41

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Další reportáž na ČT v pořadu Události v regionech cca 21. minuta
http://www.ct24.cz/vysilani/2009/01/05/ … regionech/

p. Polák a někdo z MHMP
mimo jíné tam padlo, že TRAM z Hradčanské zmizí za "dva" měsíce - že by další posun termínu?

42

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Těžkosti při budování Blanky: nedaří se proinvestovat přidělené peníze, překážejí stavebniny jež jsou v konkursu, připomínky k odmítnutým EIA na doplňkové stavby jsou nesplnitelné, u tramvajového mostu dle vítězného návrhu se shledaly jakési zásadní nedostatky, jež vyžadují podstatně dražší řešení, ale do něj se městu nechce...

Thumbs up Thumbs down

43 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (07.01. 2009 14.20)

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Podle katastru je na Stavebninách Investis exekuční příkaz k prodeji nemovitosti, podle obchodního rejstříku byla exekuce zastavena, zato bylo nově nařízeno insolvenční řízení...

Thumbs up Thumbs down

44

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

ČT 9. 1. 2009: Odvětrávací šachty tunelu Blanka děsí místní obyvatele http://www.ct24.cz/regionalni/40967-odv … obyvatele/

Praha - Obyvatelé části pražské čtvrti Letné odmítají stavbu větracího komínu, který by měl odvádět výfukové zplodiny z tunelu Blanka. Firma Metrostav začala se stavbou dvacetimetrového výdechu v těsné blízkosti činžovních domů u parku Stromovka.

Počítám, že reportáž zopáknou v sobotním pořadu Z metropole...

45

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Pražané: Změny v dopravě jsou jen horší
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/p … 90114.html

„Už v minulosti se město rozhodlo, že bude stavět tunel Blanka. Že peníze budou chybět jinde, k tomu zákonitě muselo dojít. Je to prostě systémová chyba, která má důsledky ve snížení kvality služeb dopravního podniku,“ domnívá se zastupitelka Petra Kolínská (SZ).

46

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

více o znovuobnovení ražby pod Stromovkou http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/s20090116.html

47

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Zahájení ražeb je plánováno na pondělí 26. ledna

Thumbs up Thumbs down

48 Naposledy upravil: P_V (20.01. 2009 02.58)

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Co našli a najdou archeologové

Thumbs up Thumbs down

49

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Výstava " TROJSKÉ PLÁNY II. " http://www.mctroja.cz/article.php?idtre … ;idart=164

Po úspěchu loňské výstavy připravila Městská část Praha-Troja druhou část tématické výstavy TROJSKÉ PLÁNY II. Vernisáž výstavy bude 15. ledna 2009 od 17 hodin v Galerii u Lávky, Povltavská 21, Praha 7- Troja. Připraveny jsou informace jednak z minulosti Troje, ale převážně se představují nové projekty a studie. Výstava potrvá do 8. března 2009.

pozvánka http://www.mctroja.cz/art/164/files/Gal … vky-1x.gif

třeba tam bude něco i o MO smile

50

Re: Z tisku a médií 01/08 - 03/09

Když nedostane dopravní podnik víc peněz, cestující to brzy nepříjemně pocítí http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/k … 90126.html

NAPRAVO BLANKA. Zatímco sociální demokraté navrhují vzít miliardu a půl ze stavby tunelu rovnou, zástupci ODS chtějí počkat, kolik zbyde neutracených peněz z loňského roku.

to jsem zvědav...