76

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Prodloužení trasy A pražského metra z Dejvické

Prodloužení trasy A západním směrem se konečně dostalo na pořad dne. Opouští oblast diskusí a prognóz a nový čtyřstaniční úsek se připravuje k realizaci.

http://magistrat.praha-mesto.cz/82451_P … z-Dejvicke

77

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

pěkný článek ale nic o tom kdy by se mělo začít :-(

Thumbs up Thumbs down

78 Naposledy upravil: andy (15.12. 2009 00.30)

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Metro do Motola postaví Metrostav a Hochtief

Praha – Tendr na dostavbu prodloužení trasy A pražského metra do Motola vyhrály firmy Metrostav a Hochtief. Ostatní účastníci výběrového řízení se ještě mohou odvolat, informaci proto nechtěli zástupci Metrostavu komentovat. Celkové náklady na výstavbu mají činit zhruba 18,7 miliardy korun, z toho více než osm miliard má tvořit dotace z evropských fondů...

Dopravní podnik už dříve doufal, že by se mohlo začít stavět ještě letos v prosinci. V současnosti to ale vypadá, že se stavba zahájí až na začátku příštího roku...

EDIT - A ještě tady:

Metro do Motola dostaví Metrostav a Hochtief. Stavět začnou na jaře

Thumbs up Thumbs down

79

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Metro do Motola, nebo až na letiště?
Praha - Magistrát počítá v novém územním plánu s prodloužením trasy metra A do Motola. Lukrativní zakázku na jeho stavbu získalo sdružení firem Metrostav a Hochtief. Radnice Prahy...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=291 … ;c=1304994

80

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Metro dostaví Metrostav a Hochtief
datum: 15. 12. 2009
médium: Hospodářské noviny, Roman Šitner
Prodloužení pražského metra o čtyři stanice má vyjít na 18,7 miliardy Stavět se má začít již začátkem příštího roku. Skončit se má za pět let

Pražský dopravní podnik si v tendru vybral dodavatele na prodloužení linky A pražského metra z Dejvic do Motola. Zakázku v hodnotě 18,7 miliardy korun získá sdružení firem Metrostav a Hochtief CZ.
„Zatím se k tomu nechceme vyjadřovat, smlouva ještě není podepsána, ostatní účastníci tendru se stále mohou odvolat,“ říká mluvčí Metrostavu František Polák.
Podle mluvčího dopravního podniku Ondřeje Pečeného je vítěz znám dva týdny. Lhůta pro odvolání však ještě nevypršela. „Až pak bude možné smlouvy podepsat,“ vysvětluje Pečený. Kromě Metrostavu a Hochtief CZ se užšího kola výběrového řízení zúčastnily také firmy OHL SŽ a Strabag.
Počítá se s tím, že stavba začne hned z kraje příštího roku a firmy potvrdily, že už připravují stavební techniku.
Obří zakázka má stavební firmy zaměstnat na dalších šest let. Pražské zastupitelstvo chce na výstavbu uvolnit 10,7 miliardy korun, dalších osm miliard se má čerpat z fondů Evropské unie. Ve hře je ale inflace, která se může nepříznivě projevit v koncové ceně, která může vzrůst až na 21,6 miliardy korun. Další náklady ponese dopravní podnik, který bude muset dokoupit soupravy metra, zatím počítá s necelými dvěma miliardami.
Výstavba šestikilometrové první etapy prodloužení trasy A je prvním krokem k prodloužení metra směrem k pražskému letišti. To však ale nadále zůstává nejisté. Územní plán s metrem na pražské Ruzyni opět nepočítá.
Spory o to, zda směrem k letišti vést metro či železnici, se naplno vedou od devadesátých let. V roce 2005 se rozhodlo, že se dá přednost metru, které ale nepovede přímo, nýbrž přes odbočku směrem k motolské nemocnici. A tam má zatím končit. Další prodloužení na letiště přes Bílou Horu a Dlouhou Míli tak zůstává pouze na papíře.
Poslední plány počítaly podle starosty Prahy 6 Tomáše Chalupy s tím, že se pokračování poslední části metra A do Ruzyně začne stavět v roce 2018. Jenže město nyní v územním plánu, který má platit deset let od roku 2011, zakreslilo pouze trať do Motola. A pokračování na Ruzyň je pouze ve výhledu po roce 2021.
***
Metro v Praze
18,7
miliardy korun bude stát první fáze prodloužení linky A. Na zhruba šesti kilometrech vzniknou čtyři nové stanice.
Prodloužení má ulevit přetížené dopravě na Praze 6.
57
stanic má v současné době na třech linkách systém pražského metra. V následující dekádě se má rozrůst o stanice na prodloužené lince A a o novou linku D.
600
milionů cestující přepravilo metro v loňském roce a jejich počet v posledních letech roste. Rekord s 630 miliony cestujícími ale padl v roce 1992.

http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/ak … il?id=1998

81

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Prodloužení metra může začít
Praha - Stavbu, za zhruba 19 miliard, která povede podzemní dráhu do Motola, budou mít na starosti Metrostav a Hochtief.

82

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Nestáhnul jste to někdo? Odkazy už nefungují sad

Thumbs up Thumbs down

83

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

netušítě někdo, jestli je plánovanému prodloužení metra věnována vlastní webová adresa?
o metru vím jen o této: http://www.metroweb.cz/

84

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Není. Když stavěli IVC1, měl magistrát takovou poněkud zastrčenou stránku (postupy ražeb, zprávy ze stavby...), která postupně upadala až ji v půli výstavby zrušili. Předtím ani potom nic, a teď taky ne, když nepočítám semtam nějaký PR článek. Tak doufejme že metroweb týmu elán vydrží.

Thumbs up Thumbs down

85

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Dopravní podnik podepsal smlouvu na prodloužení metra A

Praha - Smlouvu na výstavbu nových stanic metra linky A do Motola dnes podepsal Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) se sdružením společností Metrostav a Hochtief CZ. Předmětem smlouvy je zhotovení stavební části úseku Dejvická-Motol v hodnotě 13,6 miliardy korun bez DPH. Celkové náklady na výstavbu mají činit zhruba 18,7 miliardy korun, z toho více než osm miliard má tvořit dotace z evropských fondů. Podpisem smlouvy se otevírá cesta k výstavbě čtyř nových stanic, které prodlouží současnou délku linky A o šest kilometrů, uvedl dopravní podnik.

Staveniště se začnou dodavatelům předávat ještě letos, od 23. prosince. Přípravné práce budou pokračovat v lednu příštího roku a vlastní výstavbu stanic Červený vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol sdružení dodavatelů zahájí ve druhé polovině března 2010. Metrostav při podpisu smlouvy uvedl, že velká část trasy bude ražena mechanizovanými štíty a celá trasa bude stavěna s minimálními zábory na povrchu...

Thumbs up Thumbs down

86

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Metrostav napsal:

...velká část trasy bude ražena mechanizovanými štíty a celá trasa bude stavěna s minimálními zábory na povrchu...

To jsem zvědav, kdo jim to (po "problémech" ve Stromovce a na Letné) uvěří... smile smile smile

87

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Stavba metra trasy A začne v březnu
PRAHA - Dopravní podnik podepsal smlouvu se sdružením stavebních společností Metrostav a Hochtief na výstavbu nových stanic metra linky A. Již dnes začne předávání stavenišť dodavatelům...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=298 … ;c=1309356

88

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Podepsáno. Přístavba metra A začne v březnu

89

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Jak bude realizováno napojení na Dejvickou ? Původně snad měla být tato část trasy hloubená (= uzavření Evropské), spojená s výměnou stropní desky celé stanice Dejvická, tedy s vyloučením provozu.

Thumbs up Thumbs down

90

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Podle EIA bude jáma pro vytažení TBM na křižovatce Gymnazijní x Evropská (ale stranou vozovek), tedy opravdu kousek od současného ukončení trasy I.A. Ražená kaverna pro demontáž TBM je pak téměr v sousedství st. Dejvická. Nicméně je mezi tímto místem a prostory stanice Dejvická značen krátkodobý zábor v oblasti vozovky a uvedeno "úpravy komunikací a chodníků po stavbě". Pravděpodobně z důvodu zakreslených přeložek kanalizace a vodovodu. Proto bych řekl, že k nějakému omezení dopravy na Evropské dojde, ale asi jen kvůli přeložkám. Vlastní trasa bude pravděpodobně ražená, nikde jsem v EIA nenašel zmínku, že by poblíž Dejvické měla být jáma a hloubené tunely. Dále se v EIA píše:

za stanicí Dejvická
Stavební práce ve středu vozovky na Evropské pro piloty neomezí stávající tramvajovou dopravu na středovém tělese. Automobilová dopravu do centra se odkloní z Evropské na objízdnou trasu po ulici Gymnazijní a Generála Píky. SSZ v křižovatce bude pro každou fázi výstavby upravena. Při budování podélných vrtů bude vždy zabrána část ulice Evropské. Podél záborů zůstane jeden jízdní pruh o šířce 3,5 m.




Ohledně stropní desky st. Dejvická - opět dle EIA:

SOD 01 Úpravy ve stanici Dejvická

V.A1-01-01 Úpravy v garážích pro stavbu*
V.A1-01-20 Stavební úpravy MDT, PC92, osvětlení tunelů*
V.A1-01-21 Stavební úpravy v garážích*
V.A1-01-22 Úpravy pro napojení I.A/V.A1*
V.A1-01-96 Prostorové úpravy stav. konst. a inž. sítí*

takže asi se nic konat nebude, čemuž nasvědčuje i fakt, že už hodně dlouho o tom nepadlo ani slovo.

Thumbs up Thumbs down

91 Naposledy upravil: nets (30.12. 2009 03.14)

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Mosquit napsal:

Jak bude realizováno napojení na Dejvickou ? Původně snad měla být tato část trasy hloubená (= uzavření Evropské), spojená s výměnou stropní desky celé stanice Dejvická, tedy s vyloučením provozu.

To mi přijde "trochu" nereálné.
1) Dejvická je stavěna z povrchu (jako jediná na I.A) stejně jako tunely Blanka na Hradčasnské (stěny, strop -> otěžit -> podaha).
2) Ať už z pohledu provozu metra (křížení se nachází těsně před odstavnými kolejemi a další křížení je až těsně před NM tzn během prací by v úseku DE - NM museli jezdit pouze 2 soupravy kyvadlově...vražda) nebo dopadu na povrchu (stanice se nachází z části pod kulaťákem a od něho cca 230m pod Evropskou - tram, bus, IAD).

Myslím, že část mezi současným koncem odstavných kolejí (1a, 2a) a demontážní komorou razícího štítu (a tunely ražené TBM) se bude razit pomocí NRTM. Půjde vždy o výluku jedné odstavné koleje (na DE jsou 4).

Je to jen odhad, ale příjde mi to jako jediné reálné řešení.

Thumbs up Thumbs down

92

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Souhlasím s oběma, také jsem to tak čekal. Jen ta deska DE mě překvapila, před pár lety se hovořilo o jejím velmi špatném stavu a nutnosti rychlé opravy, s čímž se "počká" na V.A2.

Thumbs up Thumbs down

93

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Metro Motol: letos začínáme
velikost textu:
4. ledna 2010 0:00

Praha - Rok 2010 se vepíše do dějin pražské hromadné dopravy zřejmě jedinou událostí. Bude zahájena stavba podzemní dráhy z Dejvické do Motola. Metro A se tak začne protahovat na západ po dvaatřiceti letech - v roce 1978 byla zprovozněna linka A mezi Dejvicemi a náměstím Míru.

Další změny, které cestující letos čekají, jsou spíše smutné. Bude omezen provoz tramvají a autobusů, podraží SMS jízdenka, čeká se tříměsíční výluka na tramvajové trati do Motola a Řep.

Stavba metra začne na jaře Dopravní podnik v prosinci podepsal smlouvu se sdružením stavebních společností Metrostav a Hochtief na výstavbu čtyř nových stanic metra za 13,6 miliardy korun. Práce začnou v polovině března.

Sama stavba se nemá lidí příliš dotknout. Velká část trasy bude ražena mechanizovanými štíty, tedy s minimálními zábory na povrchu. První cestující se podzemkou z Dejvické až k nemocnici Motol svezou za čtyři roky.

„Nové metro zajistí kvalitní dopravní obsluhu největšího nemocničního komplexu v Praze - nemocnice Motol a Homolka,“ řekl primátor Pavel Bém.

Metro také konečně osvobodí dejvické Vítězné náměstí od náporu městských i příměstských autobusů, které se přesunou k novému terminálu na Veleslavíně. Nyní lidé dojíždějící do metropole z Kladna a okolí vystupují na provizorních zastávkách přímo pod okny obyvatel dejvických činžáků.

Nové stanice metra prodlouží současnou délku linky A o šest kilometrů. Naopak mohou Pražané zapomenout na metro k letišti do Ruzyně, o němž se také mluvilo. Sem měla být podzemní dráha vedena právě z Motola. Jenže nepovede. Radní tento návrh smetli ze stolu.

Další významnou stavbou má být i oprava motolské tramvajové trati, kterou slíbil ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák. Oprava dosti zdevastované spojnice mezi Řepy a Smíchovem, kde nyní musí tramvaje jezdit na mnoha místech velmi pomalu, potrvá prý tři měsíce. Začne zřejmě v létě.

„Zrekonstruujeme i trať v Myslíkově ulici a začneme s prodloužením tramvají do Podbaby,“ uvedl ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák.

***

* Rok 2010 v MHD v Praze

Začne stavba metra A do Motola

Ubude spojů MHD, přibude vlaků

Je naplánována oprava tramvajové trati v Plzeňské ulici

Opraví se trať v Myslíkově ulici

Mohly by být zahájeny práce na nové tramvajové trati v Podbabě

Podraží SMS jízdenka, plánuje se denní jízdenka za 100 korun

Cestující začnou jezdit novými tramvajemi ForCity

Do stanic metra se vrátí koše

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - střední čechy (střed)
Autor:

    * PETR ŠVEC

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=002 … ;c=1312426

94

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Metro Motol: začínáme
velikost textu:
4. ledna 2010 0:00

Letos se významné stavby soustřeďují do Motola. Opraví se i tamní tramvajová trať

Praha - Rok 2010 se vepíše do dějin pražské hromadné dopravy zřejmě jedinou událostí. Bude zahájena stavba podzemní dráhy z Dejvické do Motola. Metro A se tak začne protahovat na západ po dvaatřiceti letech - v roce 1978 byla zprovozněna linka A mezi Dejvicemi a náměstím Míru.

Další změny, které cestující letos čekají, jsou spíše smutné. Bude omezen provoz tramvají a autobusů, podraží SMS jízdenka, čeká se tříměsíční výluka na tramvajové trati do Motola a Řep.

Stavba metra začne na jaře Dopravní podnik v prosinci podepsal smlouvu se sdružením stavebních společností Metrostav a Hochtief na výstavbu čtyř nových stanic metra za 13,6 miliardy korun. Práce začnou v polovině března.

Sama stavba se nemá lidí příliš dotknout. Velká část trasy bude ražena mechanizovanými štíty, tedy s minimálními zábory na povrchu.

První cestující se podzemkou z Dejvické až k nemocnici Motol svezou za čtyři roky. „Nové metro obslouží rezidenční čtvrti v Praze 6 a zajistí kvalitní dopravní obsluhu největšího nemocničního komplexu v Praze - nemocnice Motol a Homolka,“ řekl primátor Pavel Bém.

Metro také konečně osvobodí dejvické Vítězné náměstí od náporu městských i příměstských autobusů, které se přesunou k novému terminálu na Veleslavíně. Nyní lidé dojíždějící do metropole z Kladna a okolí vystupují na provizorních zastávkách přímo pod okny obyvatel dejvických činžáků.

Nové stanice metra prodlouží současnou délku linky A o šest kilometrů. Naopak mohou Pražané zapomenout na metro k letišti do Ruzyně, o němž se také mluvilo. Sem měla být podzemní dráha vedena právě z Motola. Jenže nepovede. Radní tento návrh smetli ze stolu.

Nová trať v Podbabě?

Další významnou stavbou má být i oprava motolské tramvajové trati, kterou slíbil ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák. Oprava dosti zdevastované spojnice mezi Řepy a Smíchovem, kde nyní musí tramvaje jezdit na mnoha místech velmi pomalu, potrvá prý tři měsíce. Začne zřejmě v létě. „Zrekonstruujeme i trať v Myslíkově ulici a začneme s prodloužením tramvají do Podbaby,“ uvedl ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák.

Přestože zde budou muset místo tramvají jezdit autobusy, město tím paradoxně ušetří. „Náhradní doprava podle našich zkušeností vždy vyjde mnohem levněji než pravidelné linky,“ řekl Filip Drápal.

O to více peněz bude možné vložit do projektu stavby tramvajových kolejí mezi náměstím před hotelem Crown Plaza v Dejvicích a železniční tratí v Podbabě. Zde má vzniknout nový přestupní terminál. Bude však potřeba přesunout bubenečské nádraží.

Viz Letošní hit... na str. D3 http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=11825#p11825

* Rok 2010 v MHD Začne stavba metra A do Motola Ubude spojů MHD, přibude vlaků Je naplánována oprava tramvajové trati v Plzeňské ulici Opraví se trať v Myslíkově ulici Mohly by být zahájeny práce na nové tramvajové trati v Podbabě Zdraží SMS jízdenka, plánuje se denní jízdenka za 100 korun Cestující začnou jezdit novými tramvajemi ForCity Do stanic metra se vrátí koše

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:

    * PETR ŠVEC
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=002 … ;c=1312740

95

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Výstavba metra do Motola změní celé čtvrti
velikost textu:6. ledna 2010 0:00
Motol - Podzemní dráha do Motola, která se začne za dva měsíce stavět, nezmění jen mapy městské hromadné dopravy v celé Praze 6. Výrazně se kvůli ní promění i čtvrti, jež protne. V okolí budoucích stanic se plánuje rozsáhlá výstavba nejen objektů souvisejících s metrem, ale také nových domů, parků, autobusových stanovišť, překládat se budou také silnice.

Veleslavín: terminál autobusů V místě, kde dnes motoristé tankují benzin u čerpací stanice OMV, vznikne malý autobusový terminál, jemuž bude muset benzinka ustoupit, stejně jako sklady u železniční trati. Autobusové nádraží se roztáhne podél Evropské ulice mezi Veleslavínskou ulicí a hotelem Krystal.

Vyplývá to z dokumentace stavby vytvořené pro posouzení vlivu na životní prostředí, s níž pracoval magistrát a kterou má MF DNES k dispozici. Autobusové nádraží ve Veleslavíně není jedinou změnou, která lokalitu čeká. Projekt počítá s mírným vychýlením jízdních pruhů v Evropské ulici tak, aby mohl být na zdejší tramvajové zastávce vybudován vstup do metra. Další vstupy budou také po obou stranách Evropské ulice a i v přilehlém parku.

Až pojedou lidé za čtyři roky Evropskou ulicí, nepoznají ani okolí Bořislavky. Zde, vedle nového moderního obchodního a kancelářského komplexu, vznikne stanice Červený vrch. Tato stanice bude mít východy z podzemního vestibulu na dvě strany. Z jedné se cestující dostanou k Nigerijské ulici, z druhé k ulici Liberijské. Zde má vzniknout také nová konečná stanice pro autobusy městské hromadné dopravy. Ty se budou otáčet po nové silnici kolem budovy Uniqa Centra.

Motol: prosklené nástupiště Další stanice s názvem Petřiny vznikne na křižovatce ulic Na Petřinách a Brunclíkova. Zde vznikne povrchový vestibul, upravena bude i vozovka s parkovacími zálivy.

Druhou velkou povrchovou stavbou na celé trase bude ještě konečná stanice u nemocnice Motol. Prosklený tubus s nástupištěm se stane novou dominantou lokality a vyroste v nynějším lesíku při Kukulově ulici přímo před vchodem do nemocnice.

Výstavba metra se dotkne Pražanů minimálně ve srovnání s výstavbou podzemky v sedmdesátých a osmdesátých letech. Je pochopitelné, že na uzavírky silnic a plechové ohrady lidé narážet budou. „Stavební práce budou postupně probíhat v místě budoucích stanic, tedy na Červeném vrchu, ve Veleslavíně, na Petřinách a v Motole. Vlastní trasa je ražená, a to převážně pomocí mechanizovaných razicích štítů. Totéž platí o prvních třech stanicích,“ popisuje František Polák ze společnosti Metrostav, která se na stavbě bude podílet.

„Povrchové práce se budou týkat jen podchodů a vestibulů. Pouze stanice Motol je hloubená, a bude spojena s větším dopadem na povrch,“ dodává Polák. Kvůli výstavbě vestibulů bude omezen provoz v Evropské ulici v místě obou nových stanic a také na Petřinách.

Viz Místo Dejvic... na str. C2

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=004 … ;c=1314040

96

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Něco už kopou na Vypichu :-)

Přijde mi, že spíš ale Metrostav převzal staveniště a vyváží tam zeminu z Blanky (je to možný??)

I když možná to s metrem vůbec nesouvisí...

Thumbs up Thumbs down

97

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

to SPCV: Kde presne? Ono se tam stavel Kaufland, jestli to jeste neni ono :-)

Thumbs up Thumbs down

98

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

je to vpravo od silnice směr Motol... ten zábor mi připadá docela velkej na to, aby tam jenom dodělávali chodníky

Thumbs up Thumbs down

99

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

SPCV napsal:

je to vpravo od silnice směr Motol... ten zábor mi připadá docela velkej na to, aby tam jenom dodělávali chodníky

jezdim tam skoro denně, taky jsem nad tim přemýšlel, spíš mi to přijde jako kdyby chtěli nějakou komunikace připojit na tu Kukulovu
asi takhle http://www.mapy.cz/?query=#mm=ZP@dm=132 … 20224@z=15

- taky by mě zajímal důvod a co tam tvoří

Thumbs up Thumbs down

100

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Mar3ek napsal:
SPCV napsal:

je to vpravo od silnice směr Motol... ten zábor mi připadá docela velkej na to, aby tam jenom dodělávali chodníky

jezdim tam skoro denně, taky jsem nad tim přemýšlel, spíš mi to přijde jako kdyby chtěli nějakou komunikace připojit na tu Kukulovu
asi takhle http://www.mapy.cz/?query=#mm=ZP@dm=132 … 20224@z=15

- taky by mě zajímal důvod a co tam tvoří

Dle informací z Metroprojektu a Metrostavu jde o přípravné práce. V tomto místě bude hloubená šachta, která bude použita pro montáž razícího štítu. Ze šachty povede i přístupová štola do 2. koleje.

Vůbec jsem se dozvěděl zajímavé věci (něco zde už proběhlo) :
a) V březnu by se mělo začít s ražbou jako takovou - přípravné práce už jsou v běhu/budou brzy startovat (montážní komory pro TBM, přístupové štoly do stanic atd.)
b) Ražba jako tunelů bude probíhat 20měsíců (denní průměr 9m) - oba TT paralerně (2 štíty).
c) Stanice se budou razit nezávisle z přístupových štol (NRTM).
d) Nejproblematičtější stanicí bude Motol (stabilita svahu). Nejproblematičtější TT bude úsek za st. Červený vrch.
e) Kvůli stavbě metrostav zakoupil nový razící štít.

Pokud si ještě  na něco vzpomenu, tak to sem přidám.

Thumbs up Thumbs down