1 Naposledy upravil: Wizard_01 (01.12. 2008 12.04)

Téma: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

EIA : http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v … ;id=PHA495

V jarních měsících 2008 probihalo v okolí Motola a Vypichu nezpočet vrtu na podivných místech, hned mě napadlo, ze to bude na EIA. Nemýlil jsem se :-)

Thumbs up Thumbs down

2

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Víte jak to vypadá s přípravou pro SP? A kdy se začne?

Thumbs up Thumbs down

3

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Tohle mě ale štve, když se podívám na mapu jak je trasována linka A, tak se mi dělá blivno. Je to úplná "vyhlídková" trasa pražským podzemím, popírá to základní smysl metra - rychlou a přímou dopravu do centra. Mohli by to ukazovat jako učebnicový příklad, jak to (špatně) dopadne, když chce někdo vyřešit dopravu do několika  vzdálených míst jedinou trasou. Jakoby se stavěla dálnice Praha - Brno a zároveň jste tím chtěli vyřešit dopravu do Českých Budějovic a tak by dálnice Praha - Brno  vedla přes Budějovice ............. Já alespoň doufám, že to v Motole skončí, to protažení a letiště z Motola je opravdu pitomost.

Thumbs up Thumbs down

4

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Učebnicový případ už máme na trase C do Letňan, ale to asi nestačí.
Mě zase na celém tom prodloužení Ačka vadí, že bylo odsunoto Déčko někam do propadliště dějin.

Thumbs up Thumbs down

5

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

No pak by se mula změnit koncepce linek kompletně. Ale přesto, neslyšeli jste neco o SP či přípravách? Ani na metrowebu nic není, tam spíš diskutují nad provozem - ne stavbou :-) Tunelařina asi patří sem ;-)

Thumbs up Thumbs down

6

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

prodloužení metra A - na přímou rychlou dopravu z letiště a Dědiny do centra bude rychlodráha. Prodloužení A obslouží Motol a Bílou horu, nemá smysl stavět dvě uplně souběžné "rychlé dopravy". Už tak je rychlodráha a metro A tak blízko sebe luxus.
K trase D - rozumím tomu, že je stále ve hře levnější varianta využít železnice přes Krč, Vršovice na Hlavní.

Thumbs up Thumbs down

7

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Metro skončí na dlouhá léta v Motole. Pokud se konečně podaří postavit rychlodráhu, tak vlak bude z letiště na Masaryčce za 19 minut! To je čas, kterému metro nebude konkurovat. Zároveň tam budou jezdit i vlaky zastávkové, sloužící pro obsluhu terminálu Dlouhá Míle a ostatních zastávek po cestě v trase nynější buštěhradské dráhy.

Čili Áčko není vedeno špatně, jen jeho pokračování na letiště je nesmysl, logičtější je varianta propojení s Béčkem na Zličíně. Ad metro D. Praha v současné době vědoma si nutnosti alternativy k Céčku řeší, jak na rychlejší výstavbu trasy metra D. Jednou ze zvažovaných variant pořízení je i PPP. Povrchová varianta Déčka byla zmítnuta, celkově by byla údajně o 1,5 mld dražší než podzemní. Využití železnic v Praze pro městskou dopravu je nutnost, ale ne je kombinovat s metrem. Je nutné jen zřizovat společné uzly. Což např. rekonstrukce rychlodráhy na Kladno velmi dobře řeší a umožňuje přestup na A (Hradčanská), C (Vltavská) i B (Náměstí Republiky). Zahrnutí železnice a její rozvoj je pro MHD v Praze teď dost klíčové.

Thumbs up Thumbs down

8

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

V historii tu lze dohledat Kasmeho fotky z výstavy o vývoji dopravního řešení v Praze. Tam je mj. zdokumentováno že chalupoida je podstatně starší vynález. Dříve ta plánovaná trasa vynechala i Červený Vrch a hned z Dejvic se stočila na Malovanku, asi kvůli spartakiádnímu stadionu, a pak vedla rovnoběžně s Bělohorskou. To byste teprv nadávali na nesmyslnost trasování...

Thumbs up Thumbs down

9

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

pp21:  Ty Letňany mě taky štvou, tím to začalo. Kvůli imaginární olympiádě je konečná metra v polích. Podle mě měla být jedna stanice na Proseku (někde v místech Střížkova) a druhá v Letňanech u Tesca. Bylo by to o polovinu kratší, daleko levnější a efektivnější. Na Prosek mohla být případně protažena tramvaj z Ďáblic.

Co se týče áčka, tak ono i když to skončí v Motole tak to nebude ideální, protože je to pořád koncipováno jako metro až na letiště. To se konkrétně projevuje vynecháním stanice Bořislavka, která by se dle mého hodila. Stanice Červený vrch má mít zase jeden z výstupů řešen jen  pomocí výtahů !!! to mi taky pije krev, to podle mě nemůže pořádně fungovat. U stanice Motol by se zase hodilo, aby zde byla návaznost na tramvaj tj. aby to nebyla stanice Motol ale spíš stanice Vypich. Podle mě je vůbec iluzorní představa, že když do Motolské nemocnice jezdí x lidí, že jich taky x pojede metrem. Hlavní spádová oblast Motola jsou sídliště JZM, Řepy a oblast směrem ke Smíchovu. Nikdo z těch lidí metro stejně nevyužije ....

Thumbs up Thumbs down

10

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Dr. Fe1 napsal:

pp21:  Ty Letňany mě taky štvou, tím to začalo. Kvůli imaginární olympiádě je konečná metra v polích. Podle mě měla být jedna stanice na Proseku (někde v místech Střížkova) a druhá v Letňanech u Tesca. Bylo by to o polovinu kratší, daleko levnější a efektivnější. Na Prosek mohla být případně protažena tramvaj z Ďáblic.

Co se týče áčka, tak ono i když to skončí v Motole tak to nebude ideální, protože je to pořád koncipováno jako metro až na letiště. To se konkrétně projevuje vynecháním stanice Bořislavka, která by se dle mého hodila. Stanice Červený vrch má mít zase jeden z výstupů řešen jen  pomocí výtahů !!! to mi taky pije krev, to podle mě nemůže pořádně fungovat. U stanice Motol by se zase hodilo, aby zde byla návaznost na tramvaj tj. aby to nebyla stanice Motol ale spíš stanice Vypich. Podle mě je vůbec iluzorní představa, že když do Motolské nemocnice jezdí x lidí, že jich taky x pojede metrem. Hlavní spádová oblast Motola jsou sídliště JZM, Řepy a oblast směrem ke Smíchovu. Nikdo z těch lidí metro stejně nevyužije ....

Podle jízdních řádu jede do Motola nejvíc lidí z Anděla (167 tuším). Napojení Motola na tram se asi neřeší kvůli pokračování na Bílou Horu, ale je jasné, že druhý výstup poblíž Vypichu by se hodil ...

Thumbs up Thumbs down

11 Naposledy upravil: P_V (23.02. 2009 07.44)

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Dr. Fe1: Koncepce C jak ji zmiňuješ, má zas jiné mouchy. Na Proseku podle starého ÚP by nefungoval přestup z obvodových autobusových linek, ty by musely najíždět jalové kilometry po Vysočanské. Podél Tupolevovy, kde je zdánlivě místo na hloubený tunel, zas vede hlavní pražský teplovod - aspoň miliarda na přeložení. Navíc tam už vyrostly obytné stavby jimž by busterminál velice vadil... ovšem na druhou stranu, busterminál by mohl být až u další stanice u Globusu.

Thumbs up Thumbs down

12

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

- Miliardu za přeložení teplovodu? Ale no tak... Pamatuju si když se v polovině 80. let stavěl a není to zase taková megastavba. Navíc to není "hlavní teplovod". Teplovody jsou tam tuším dva vedle sebe. Jeden propojující teplárnu Třeboradice a Malešice a druhý je ta sporná stavba co je s účinností na (nebo za?) hranici rentability propojující Mělnickou elektrárnu s Prahou.
- Díky BUS terminálu u Tupolevovy by nebyla potřeba tahat BUS do stanice uprostřed Proseka.
- A obytné stavby na Tupolevově u Teska? Nemají tam co dělat! Nechci nikomu sahat do svědomí, ale jak je možné, že celá oblast je územním plánem daná pro jiné využití než obytné, ale někomu se podaří protlačit změnu UP a postavit tam bytovku? Vždyť je to napříč jakékoliv koncepci! A to ani nemluvím o tom, že hned vedle proběhla nedávno další změna UP, takže na "špatné" staraně Tupolevovy v dohledné době vyroste totožná bytovka (stejný investor).

Thumbs up Thumbs down

13

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

P_V:  Taky bych uvažoval s terminálem mnezi Kbelskou a Tupolevovou jak píše pp21. Případně by to mohlo být v Čakovicích, jak píšete vy. O teplovodu jsem nevěděl, ale to by snad nebyl neřešitelný problém. A i kdyby to stálo tu miliardu, tak to pořád v součtu bude stát míň než to co se realizovalo.

Thumbs up Thumbs down

14

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Tu mld jsem plácnul narychlo, jelikož podobný problém mají v Malešicích, cca 1,5 km dvojitého potrubí které se kvůli tramvaji musí přeložit, a náklady vycházejí kolem mld.

Thumbs up Thumbs down

15

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

pro P_V - teplovod z Mělníka je popisován jako obrovský úspěch, s vysokou efektivností, minimálními ztrátami tepla. Odkud máte info, že je to špatně ?

Thumbs up Thumbs down

16

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

obr napsal:

pro P_V - teplovod z Mělníka je popisován jako obrovský úspěch, s vysokou efektivností, minimálními ztrátami tepla. Odkud máte info, že je to špatně ?

i podle mych informaci je teplovod z melnika pomerne efektivni, poptam se po presnejsich cislech

Thumbs up Thumbs down

17 Naposledy upravil: Prochaine (23.02. 2009 20.20)

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Nějaké info jsem našel zde:
http://www.tretipol.cz/index.asp?clanek … ew&485

Vybírám:

... ztráta tepla při dopravě z Mělníka do Třeboradic při přenosu 600 MW tepelných je pouhých 1,8 maximálně 2 %, úbytek teploty na vzdálenosti 34 km činí pouhé 2 °C. Běžné ztráty v teplovodech činí ve světě 5 až 20 %.

18

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Jenom odbocim, sice z tematu, ale snad mi to odpustite...
Ten melnicky plynovod ma vytapet Jizak - ok, tak nechapu, k cemu jsou vsude po Jiznim meste rozesety takove ty kotelny s typickymi ctyrcetnymi kominy... Podle http://koda.kominari.cz/?action=pregion&pg=PHA jsou to plynove kotelny, podle mych pozorovani funkcni (bily dym z nich vidim vychazet celkem pravidelne), tak co se teda cim vytapi?

Thumbs up Thumbs down

19

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Podle mě, jestli fungují, tak jen některé, většina z nich je už leta mimo provoz. V jedné z bývalých kotelen jsem dělal autoškolu ...

Thumbs up Thumbs down

20

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

ty kotelny byly staveny daleko drive a teprve v 90 letech se postavil ten teplovod(ne plynovod) ktery zasobuje teplem a teplou vodou prahu, zejmena JM. teplarny v praze slouzi jako spickove(tj kdyz je vetsi spotreba)
jinak to teplo v te elektrarne je v podsate jen zbytkove teplo, ktere vznika pri vyrobe el-energie. proto se to vyplaci.
A jak rika enRico, tak spousta tech kotelen dneska slouzi jinemu ucelu nez kotelnovani

Thumbs up Thumbs down

21

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Prochaine napsal:

Nějaké info jsem našel zde:
http://www.tretipol.cz/index.asp?clanek … ew&485

Vybírám:

... ztráta tepla při dopravě z Mělníka do Třeboradic při přenosu 600 MW tepelných je pouhých 1,8 maximálně 2 %, úbytek teploty na vzdálenosti 34 km činí pouhé 2 °C. Běžné ztráty v teplovodech činí ve světě 5 až 20 %.

Osobně jsem tam byl před lety na exkurzi, říkalo se o ztrátě 1-2 stupně na celou délku a mnoha dalších unikátech (hydraulické dilatace apod.) celkově byla celá koncepce vychvalována a měli i mapku která sídliště vytápí nebyla to souvislá mapa, ale taková flekatá mapa velký části Prahy takže dost záleží na tom kdy co bylo postaveno.

Thumbs up Thumbs down

22

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

přidávám odkat na vizualizace prodloužení trasy A směrem na Ruzyň
http://www.metroweb.cz/metro/BUDOUCNOST/A/V-VIIA.htm

23

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Ha! Jsem sem nelinknul to územní rozhodnutí...

Thumbs up Thumbs down

24

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

S_M_Lomoz napsal:

Ha! Jsem sem nelinknul to územní rozhodnutí...

A co SP? Podle zakazky by se melo zacit uz tento rok v prosinci ...

Thumbs up Thumbs down

25

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Bohužel, když už mám vydáno územní rozhodnutí a schválen investiční záměr, nic mě nebrání vybrat zhotovitele...

Thumbs up Thumbs down