51

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Pokud se pohne s rychlodráhou, tak si myslím, že to tak nakonec stejně dopadne. Až za těch cca 10-15 let bude hotová trasa do Motola (těm smělým datům v PR článcích se jen směju), tak už klika Prahy 6 na magistrátu bude vystřídána klikou jiné MČ a pokud vůbec půjde metro dál, bude to přes Řepy do Zličína.

Thumbs up Thumbs down

52

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Pražský deník - Metro do Motola se může začít stavět
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/m … 90528.html

53

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Trasa A „vygumuje“ 1 100 spojů
MINULOST A BUDOUCNOST PODZEMNÍ DRÁHY. Už na podzim by se měly začít stavět čtyři nové stanice trasy A, které o pět let později spojí Dejvice a Motol. Jak měly původně vypadat vlaky...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=135 … ;c=1205816

54

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

vondr napsal:

Trasa A „vygumuje“ 1 100 spojů
MINULOST A BUDOUCNOST PODZEMNÍ DRÁHY. Už na podzim by se měly začít stavět čtyři nové stanice trasy A, které o pět let později spojí Dejvice a Motol. Jak měly původně vypadat vlaky...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=135 … ;c=1205816

Tohle moc rád nečtu, protože spojení P6 a P13 jistě urpí. Na druhou stranu, 167 která na 100% bude silně redukována tvoří skoro 300 spojů...

Thumbs up Thumbs down

55

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Oznámení o zahájení stavebního řízení veřejnou vyhláškou
Stavebník, Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. se sídlem Sokolovská 217/42, Praha 9, IČ 00005886, v řízení zastoupený na základě mandátní smlouvy a plné moci společností Inženýring dopravních staveb, a.s., Na Moráni 3/360, Praha 2,
IČ 27923673, požádal dne 20.07.2009 o vydání stavebního povolení pro stavbu dráhy
a pozemních komunikací: “Prodloužení trasy A metra v Praze ze stanice Dejvická“
– provozní úsek V.A – Dejvická (mimo) – Motol

http://magistrat.praha-mesto.cz/path/ap … p;ids=1683

56

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

v časopisu Metroprojektu informace o připravovaném prodloužení trasy metra A
http://www.metroprojekt.cz/files/casopi … 2_2009.pdf

57

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Vydána stavební povolení:

"Prodloužení trasy A metra v Praze ze stanice Dejvická" -provozní úsek V.A - Dejvická (mimo)-Motol (pro stavbu dráhy a stavbu pozemních komunikací)
"Prodloužení trasy A metra v Praze ze stanice Dejvická" - provozní úsek V.A - Dejvická (mimo) - Motol - stav. povolení pro stavbu inž. sítí, SSZ a souvisejících objektů

Thumbs up Thumbs down

58 Naposledy upravil: nets (14.09. 2009 23.35)

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Chápu-li to dobře, tak tunely budou raženy (razícím štítem - pokud TBM nemá ještě jiný stavařský význam) směrem od Motola k Dejvické. Tzn možnost zprovoznění jakékoliv zkrácené verze (kdysi jsem četl nějaké úvahy o kříži ve Veleslavíně) prakticky neexistuje.

Existuje někde nějaký situační nákres vedení tratě? Zajímal by mě dopad na provoz na Evropské. Z povolení je jasné, že tramvají se to dotkne dost vč smyčky Červený vrch, ale změny/opatření na povrchu z toho moc jasné nejsou.

Mimochodem dělá to na mě dojem, že tam pojedou dva štíty (jeden pro STT, druhej pro JTT) paralerně.

Thumbs up Thumbs down

59

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

nets napsal:

Chápu-li to dobře, tak tunely budou raženy (razícím štítem - pokud TBM nemá ještě jiný stavařský význam) směrem od Motola k Dejvické.  ...

Z čeho tak usuzujete? Já našel ve stavebním povolení

SOD 02 Traťový úsek Dejvická - Červený Vrch               
         V.A1-02-18    Stavební jáma pro vytažení TBM   
         V.A1-02-19    Přístupová štola do TT

což na mě dělá dojem, že se bude razit od Dejvické. Nebo se pletu?

Thumbs up Thumbs down

60

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Něco by snad mělo být i v dokumentaci EIA.

Thumbs up Thumbs down

61 Naposledy upravil: nets (15.09. 2009 14.36)

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

MP napsal:
nets napsal:

Chápu-li to dobře, tak tunely budou raženy (razícím štítem - pokud TBM nemá ještě jiný stavařský význam) směrem od Motola k Dejvické.  ...

Z čeho tak usuzujete? Já našel ve stavebním povolení

SOD 02 Traťový úsek Dejvická - Červený Vrch               
          V.A1-02-18    Stavební jáma pro vytažení TBM
         V.A1-02-19    Přístupová štola do TT

což na mě dělá dojem, že se bude razit od Dejvické. Nebo se pletu?

Přesně z toho co jste sem vložil. Tady je k tomu zbytek pro lepší pochopení úvahy :

SOD 09 Stanice Motol               
V.A2-09-11    Chráničky v ul. Kukulova       
V.A2-09-16    Strojovna VZT v km 10,059 a montážní jáma TBM
V.A2-09-17    Větrací objekt v km 10,059

Kromě těchto údajů ze SP i z toho, že v Motole si pravděpodobně budou moci dovolit zábory na delší dobu, aniž by nějak zvlášt omezovali dopravu na povrchu. V Dejvicích to bude muset jít ráz na ráz.

To jak jsem psal ražbě obou tubusů najednou je opravdu čistě má domněnka vycházející z terminologie použité ve stavební povolení, odhadu uvedení do provozu a historických údajích o rychlosti ražby.

Thumbs up Thumbs down

62

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Je to tak. Nečetl jsem až do konce, hanba mi sad

Thumbs up Thumbs down

63

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

MP napsal:

Je to tak. Nečetl jsem až do konce, hanba mi sad

V poho big_smile
Škoda že v koordinačním nákresu Dejvické není ta jáma zakreslena. Ale ta v Motole tam je zcela jasně a bude použita jako startovací (cílová) i pro ražbu VA2 (sice je pak směr ražby Motol - Dejvice nelogický, ale už se v tom radši pitvat nebudu big_smile)

Thumbs up Thumbs down

64

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

nets napsal:
MP napsal:

Je to tak. Nečetl jsem až do konce, hanba mi sad

V poho big_smile
Škoda že v koordinačním nákresu Dejvické není ta jáma zakreslena. Ale ta v Motole tam je zcela jasně a bude použita jako startovací (cílová) i pro ražbu VA2 (sice je pak směr ražby Motol - Dejvice nelogický, ale už se v tom radši pitvat nebudu big_smile)

Jak to, že není zakreslená? Objekt 02-18. A je mimo ulice na rohu Evropská - Gymnazijní.
Mě zase zaujalo, že i když plánovanou konečnou v 1. etapě bude Motol (a má tam pro vracení koleje), je vyprojektováno kompletní kolejiště se dvěma odstavnými kolejemi za stanicí Pteřiny. Že by se už teď plánoval úsporný provoz a do Motola jezdil jen každý druhý vlak?

Thumbs up Thumbs down

65

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

MP napsal:

Mě zase zaujalo, že i když plánovanou konečnou v 1. etapě bude Motol (a má tam pro vracení koleje), je vyprojektováno kompletní kolejiště se dvěma odstavnými kolejemi za stanicí Pteřiny. Že by se už teď plánoval úsporný provoz a do Motola jezdil jen každý druhý vlak?

To je možné - jedna z připomínek hl. m. k oznámení záměru EIA byla:

Posuzovaný úsek trati metra v horizontu r. 2015 bude zejména v úseku Petřiny - Motol přepravovat velmi malý počet cestujících. Je třeba podrobněji komentovat, co z uvedených skutečností vyplývá.

Zkuste se mrknout do dokumentace EIA, jestli to tam nebude víc rozvedené.
Druhé možné vysvětlení je, že se jedná o relikt původní etapizace (V.A1 – Dejvická – Petřiny, V.A2 – Petřiny – Motol), který se po sloučení etap již "nestihlo" eliminovat.

Thumbs up Thumbs down

66 Naposledy upravil: nets (16.09. 2009 00.25)

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

andy napsal:
MP napsal:

Mě zase zaujalo, že i když plánovanou konečnou v 1. etapě bude Motol (a má tam pro vracení koleje), je vyprojektováno kompletní kolejiště se dvěma odstavnými kolejemi za stanicí Pteřiny. Že by se už teď plánoval úsporný provoz a do Motola jezdil jen každý druhý vlak?

To je možné - jedna z připomínek hl. m. k oznámení záměru EIA byla:

Posuzovaný úsek trati metra v horizontu r. 2015 bude zejména v úseku Petřiny - Motol přepravovat velmi malý počet cestujících. Je třeba podrobněji komentovat, co z uvedených skutečností vyplývá.

Zkuste se mrknout do dokumentace EIA, jestli to tam nebude víc rozvedené.
Druhé možné vysvětlení je, že se jedná o relikt původní etapizace (V.A1 – Dejvická – Petřiny, V.A2 – Petřiny – Motol), který se po sloučení etap již "nestihlo" eliminovat.

Pravdou je že dle koordinačních plánů (stažených z EIA) existují 2 konce/začátky VA.1/VA.2 , jeden za stanicí Petřiny a druhý (snad správný) za stanicí Motol. Z toho usuzují, že jde o něčí laidáckost. Kříž a odstavné koleje za stanicí Petřiny bude asi taky pozůstatek,  přestože stanic s křížem (případně i odstavnými kolejemi) by na celé VA mělo být docela dost. Určitě Motol, Bílá Hora, Letiště ruzyně. Dále jsem někde četl o  právě Veleslavíně NEBO Petřinách.

Druhou možností je, že křížení za stanicí Petřiny bude pozůstatek uvažované etapizace jednotlivých etap big_smile, která u VA.1 vzala za své otočením směru ražby. U VA.2 to tak je určitě se stanicí Bílá Hora (kde je to stále reálné). Bohužel si už fakt nevzpomínám, kde jsem tyhle informace posbíral - je to tak 1/2 až 3/4 roku.

Pokud tam fakt bude, tak nechápu jeho význam (stanice od dočasné konečné s obratištěm). Vzhledem ke vzdálenosti stanic je úspora vlaků při pásmovém provozu taky minimální.

Thumbs up Thumbs down

67

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

MP napsal:
nets napsal:
MP napsal:

Je to tak. Nečetl jsem až do konce, hanba mi sad

V poho big_smile
Škoda že v koordinačním nákresu Dejvické není ta jáma zakreslena. Ale ta v Motole tam je zcela jasně a bude použita jako startovací (cílová) i pro ražbu VA2 (sice je pak směr ražby Motol - Dejvice nelogický, ale už se v tom radši pitvat nebudu big_smile)

Jak to, že není zakreslená? Objekt 02-18. A je mimo ulice na rohu Evropská - Gymnazijní.
Mě zase zaujalo, že i když plánovanou konečnou v 1. etapě bude Motol (a má tam pro vracení koleje), je vyprojektováno kompletní kolejiště se dvěma odstavnými kolejemi za stanicí Pteřiny. Že by se už teď plánoval úsporný provoz a do Motola jezdil jen každý druhý vlak?

Fakt tam je (i jsem tohle místo předtím zkoumal). Jsem blbec co věří, že barvy v legendě budou odpovídat barvám popisků a jak jsem koukal po modrém popisku tak jsem to přehlíd ... Díky big_smile

Thumbs up Thumbs down

68 Naposledy upravil: andy (16.09. 2009 09.02)

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

nets napsal:

Pokud tam fakt bude, tak nechápu jeho význam (stanice od dočasné konečné s obratištěm). Vzhledem ke vzdálenosti stanic je úspora vlaků při pásmovém provozu taky minimální.

Tipuju, že jde hlavně o úsporu el. energie - vzhledem k intervalům metra se může jednat o poměrně vysoké částky. Na opačném konci trasy A je taky už pár let běžnou praxí, že vlaky končí jednu nebo dvě stanice před konečnou. Úsek Petřiny - Motol je navíc celkem dlouhý. Na druhou stranu stavba obratiště taky nebude zadarmo..

Thumbs up Thumbs down

69

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Na Petřinách se prý vybuduje obratiště s JEDNOU kolejí, ne dvěma, aby se ušetřilo. Jestli tam někdy bude pásmový provoz, tak snad až po prodloužení z Motola dál. Jinak by to nemělo smysl, zvlášť jen při jedné koleji, kdy se neušetří ani na strojvůdcích - na jedné koleji strojvůdce nebude stíhat přejít na druhý konec vlaku, takže tam budou muset sloužit pomocní strojvůdci na obrat.

Thumbs up Thumbs down

70

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

P_V napsal:

Na Petřinách se prý vybuduje obratiště s JEDNOU kolejí, ne dvěma, aby se ušetřilo. Jestli tam někdy bude pásmový provoz, tak snad až po prodloužení z Motola dál. Jinak by to nemělo smysl, zvlášť jen při jedné koleji, kdy se neušetří ani na strojvůdcích - na jedné koleji strojvůdce nebude stíhat přejít na druhý konec vlaku, takže tam budou muset sloužit pomocní strojvůdci na obrat.

Budiž, ale v té zde prezentované dokumentaci jsou obratové koleje 2 smile

Thumbs up Thumbs down

71

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

To je stará dokumentace, ještě před příchodem "balíčku úsporných opatření". Na metrowebu se to probíralo, ovšem poněkud tajnůstkářským stylem.

Thumbs up Thumbs down

72 Naposledy upravil: P_V (26.09. 2009 14.10)

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

V časopise Tunel 2009/3 je článek o postupu ražby V.A. Dvoukolejné tunely okolo Motola a ražené stanice se budou razit NRTM, jednokolejné tunely TBM. Budou nasazeny dva razicí stroje s možností zeminové podpory čelby, které začnou v jámě na Vypichu, v místě kde se jednokolejné tunely z centra spojují do dvoukolejného. Jako komora pro montáž strojů se použije již vyražený začátek dvoukolejného tunelu. Stroje budou razit do stanice Veleslavín, kde již budou hotovy boční staniční tunely. Stanice Petřiny se začne razit až po průchodu strojů. Úspora proti tomu obrázku v EIA spočívá v tom, že se na plný profil jednolodní stanice nebude razit i prostor obratových kolejí, kam by se tak vešly dvě, ale vyrazí se tam (NRTM) jen střední tunel na jednu obratovou kolej. Za stanicí Veleslavín směrem k ČV bude stavební jáma, kam se od Vypichu přesune zázemí pro razicí stroje. Stroje budou protaženy stanicí Veleslavín a pokračují ražbu do již vyražené stanice Červený vrch. Z ní pak pokračují do vyražené komory před Dejvickou, odkud se demontují a vytáhnou bočním přístupovým tunelem. Převezou se do jámy za stanicí Motol a razí bez přestávky směr Letiště...

Thumbs up Thumbs down

73

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Praha: Na metro do Motola může město dostat 8 miliard z EU

.Na prodloužení trasy metra A z Dejvické do Motola může hlavní město Praha získat v rámci operačního programu Doprava až o osm miliard korun. Novináře o tom v pátek informoval mluvčí ministerstva Karel Hanzelka.

Žádost, kterou musí magistrát předložit v nejbližších týdnech, bude posuzována nejprve na národní úrovni. „Jelikož se bude jednat o takzvaný velký projekt s výší celkových nákladů nad 25 milionů eur, bude muset být po schválení na národní úrovni potvrzena podpora i ze strany Evropské komise,“ sdělilo ministerstvo.

74

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Odvolání proti stavebnímu povolení
http://magistrat.praha-mesto.cz/path/ap … p;ids=3151

Thumbs up Thumbs down

75

Re: Metro V.A2: Motol - Dejvická => startuje

Rodina Dvořáčkova chce nejspíš nová okna...

Thumbs up Thumbs down