andy napsal:MP napsal:Mě zase zaujalo, že i když plánovanou konečnou v 1. etapě bude Motol (a má tam pro vracení koleje), je vyprojektováno kompletní kolejiště se dvěma odstavnými kolejemi za stanicí Pteřiny. Že by se už teď plánoval úsporný provoz a do Motola jezdil jen každý druhý vlak?
To je možné - jedna z připomínek hl. m. k oznámení záměru EIA byla:
Posuzovaný úsek trati metra v horizontu r. 2015 bude zejména v úseku Petřiny - Motol přepravovat velmi malý počet cestujících. Je třeba podrobněji komentovat, co z uvedených skutečností vyplývá.
Zkuste se mrknout do dokumentace EIA, jestli to tam nebude víc rozvedené.
Druhé možné vysvětlení je, že se jedná o relikt původní etapizace (V.A1 – Dejvická – Petřiny, V.A2 – Petřiny – Motol), který se po sloučení etap již "nestihlo" eliminovat.
Pravdou je že dle koordinačních plánů (stažených z EIA) existují 2 konce/začátky VA.1/VA.2 , jeden za stanicí Petřiny a druhý (snad správný) za stanicí Motol. Z toho usuzují, že jde o něčí laidáckost. Kříž a odstavné koleje za stanicí Petřiny bude asi taky pozůstatek, přestože stanic s křížem (případně i odstavnými kolejemi) by na celé VA mělo být docela dost. Určitě Motol, Bílá Hora, Letiště ruzyně. Dále jsem někde četl o právě Veleslavíně NEBO Petřinách.
Druhou možností je, že křížení za stanicí Petřiny bude pozůstatek uvažované etapizace jednotlivých etap , která u VA.1 vzala za své otočením směru ražby. U VA.2 to tak je určitě se stanicí Bílá Hora (kde je to stále reálné). Bohužel si už fakt nevzpomínám, kde jsem tyhle informace posbíral - je to tak 1/2 až 3/4 roku.
Pokud tam fakt bude, tak nechápu jeho význam (stanice od dočasné konečné s obratištěm). Vzhledem ke vzdálenosti stanic je úspora vlaků při pásmovém provozu taky minimální.