Téma: Železniční most
... ten z Výtoně na Smíchov...
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Pražské mosty » Železniční most
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
novinky z portálu TSK Praha
Oprava lávek na železničním mostě na Výtoni startuje v dubnu
29.03.2018
Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s., zahájí v dubnu práce na lávkách V025 a V026, které jsou součástí železničního mostu na Výtoni, spojujícího smíchovský a výtoňský (vyšehradský) břeh řeky. Lávky slouží pouze chodcům a s ohledem na špatný stav některých konzol musely být lokálně opravovány již v září loňského roku.
Hodnocení stavebního stavu stávající konstrukce lávek je na klasifikačním stupni VII, který znamená havarijní stav. Nosná konstrukce plošně koroduje a oslabení některých průřezů konzol lávky dosahuje 100 %, došlo tedy k destrukci některých prvků.
Správce železničního mostu, tedy Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), připravuje jeho rekonstrukci. Most je ve špatném technickém stavu, a do několika let je proto nutná jeho celková oprava. Práce budou probíhat ze závěsných lávek a z toho důvodu není možné na most umístit obě lávky současně. „S opravami jsme mohli začít již loni, ale SŽDC nám zahájení prací zamítla z důvodu probíhající diagnostiky. Zároveň byl problém s odstávkou plynovodního potrubí, ke které nám daly zamítavé stanovisko pražské plynárny,“ upřesňuje ředitel TSK Petr Smolka.
Rekonstrukce nahradí poškozené prvky novými, případně zesílí nevyhovující prvky tak, aby byla zaručena dostatečná únosnost lávky. Protože kvalita obnovy protikorozní ochrany je závislá na teplotě a vlhkosti vzduchu a zároveň práce související s plynovým potrubím je možné provádět pouze mimo topnou sezonu, lze stavební práce realizovat v průběhu května až září. „Obě lávky na železničním mostě jsou kvůli havarijnímu stavu uzavřené od konce loňského roku. Už na konci září budou chodci moct po jedné z nich opět bezpečně procházet,“ uvádí k opravám radní pro dopravu Petr Dolínek.
Dřevěná mostovka je viditelně opotřebovaná, prkna jsou značně deformovaná, mezery mezi jednotlivými mostinami jsou i 20 mm. Lokálně jsou mostiny pokryty řasami, což svědčí o vlhkosti dřeva, a může tak docházet ke skryté hnilobě. Vnitřní zábradlí s výplní z pletiva je ve značně špatném stavu a také se vymění.
Investorem této stavební akce je Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s., a zhotovitelem je společnost Strabag a. s.
http://www.sudop.cz/o-nas/sudop-e-revue
V časopise Sudop Revue 1/2018 je článek o neradostném stavu mostu. Oprava by vyžadovala vyměnit nejméně 60% ocelových prvků, a ten zbytek by se rozpadl do 30 let.
Oprava lávky pro pěší na vyšehradském mostě začíná, vlaky nemusí zpomalit
28. 4. 2018 10:00
Jan Sůra
Technická správa komunikací hlavního města Prahy (TSK) začne o víkendu s opravou lávky pro pěší na vyšehradském železničním mostě mezi Výtoní a Smíchovem. Rekonstrukce má být hotová do konce roku.
„Podařilo se dosáhnout dohody se SŽDC ohledně způsobu rekonstrukce, oprava může tedy začít,“ řekl ředitel investičního úseku Jiří Mayer. Na první pohled banální opravu lávky komplikuje totiž několik věcí.
Tou hlavní je památková ochrana mostu, která veškeré schvalování zdržuje. Druhou je po mostě vedoucí plynovod, jehož majitelé nedovolili kompletní vypnutí, ale vždy jen jednu ze dvou trubek a opravu jen mimo topnou sezónu od května do září. Třetí je velmi špatný stav samotného mostu. „SŽDC nám kvůli tomu nedovolila zavěsit po celé délce na most lešení, z kterého bychom lávku opravovali. Musíme proto dělat opravu jen jedné strany a ještě po částech,“ vysvětlil Mayer.
Výtoňský most je neopravitelný a půjde k zemi, na základech vyroste kopie
24. května 2018 11:14
Železniční most spojující Výtoň se Smíchovem chce Správa železniční dopravní cesty zbourat. Podle studie, kterou si společnost nechala vypracovat, je ocelová konstrukce neopravitelná. Památkově chráněný most by mohla nahradit kopie. S rozšířením kolejí železničáři nepočítají.
Lávka mezi Smíchovem a Výtoní má problém. TSK druhý směr asi neopraví
Technická správa komunikací se možná příští rok nepustí do plánovaných oprav druhé z lávek na železničním mostě pod Vyšehradem. Důvodem je nejasná budoucnost samotného mostu, o jehož osudu rozhodne Správa železniční dopravní cesty. Projevuje se tak historické dvojvládí nad mostem, kdy původní konstrukce s tratí patří státu a o něco později zavěšené lávky jsou města.
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ … 80718.html
VIDEO: Nýt za nýtem, nosník vedle nosníku. Podívejte se, jak se opravuje železniční lávka pod Vyšehradem
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2 … zeleznicni
V dubnu začala oprava lávky pro pěší, která přiléhá k železničnímu mostu na Výtoni. Na postup prací v rámci dnešního kontrolního dne dohlíželi zástupci Technické správy komunikací i dodavatelské společnosti Strabag. Potvrdili, že opravovaná lávka se pro chodce znovu otevře na konci září a druhá by se mohla opravovat v příštím roce. Zde bude záležet na dohodě se Správou železniční dopravní cesty, která se stará o samotný most.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Pražské mosty » Železniční most
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 6.730 s, vykonaných příkazů: 7.