Re: Metro - trasa D
kromě obsloužení jihu byla vždy jedna ze zásadních vuvažovaných funkcí metra D převzetí dopravy v případě výpadku/rekonstrukce C (plánovaná odstavka Nuselského mostu...)
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » MHD Praha » Metro - trasa D
Stránky Předchozí 1 … 10 11 12 13 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
kromě obsloužení jihu byla vždy jedna ze zásadních vuvažovaných funkcí metra D převzetí dopravy v případě výpadku/rekonstrukce C (plánovaná odstavka Nuselského mostu...)
Nuselský most je ovšem již vyřešen, několikaletá oprava je u konce.
Nuselský most je ovšem již vyřešen, několikaletá oprava je u konce.
Obávám se, že to je jen "nejnutnější udžení v chátrání" a kompletní rekonstrukce se tím pouze oddálila.
Presne tak, aby to nebyla "díra nikam" :-)
Na tom mostě podle mě nemá co chátrat, když se bude dobře udržovat. Nyní se opravila hydroizolace, udělala se sanace betonu. O 10 let předtím se vyměnil roznášecí rošt metra. Tak už jen hlídat stav a závady opravovat hned.
K potřebnosti metra D bych podotknul, že na jih od Prahy je asi nejvíc železnice-prostá oblast aglomerace. Takže středočeští dojížděči tam jezdí do Prahy autem, i když nechtějí. Tam by to chtělo metro v nadzemně-tunelové železniční podobě protáhnout přes Jesenici co nejdál na jih, nejlíp až k Sázavě. Pásmovalo by se dle poptávky. Alternativa je aspoň BRT, ze kterého by se přestoupilo co nejpohodlněji na metro v Písnici.
Na sídlištích jižně od JS žije přes 200 tisíc lidí, takže tam je metro naprosto opodstatněné.
O vedení na sever nemám jasný názor, současné trasování přes hlavák na republiku asi není ideální, ale ostatní jsou spíš horší.
....k tomu prodlouzeni na sever - slysel jsem i o variante na Zizkov...
200 000 lidi? Jaky sidliste myslis? Pokud nepocitam Jiznak (tam je trasa C, ktera sice nestiha obcas.....jinak sidliste Krc, Pisnice, Libus...Lhotka...Novodvorska...tam 200 000 ani nahodou. A s tou Jesenici, to vidim dost blede...myslim, ze je to neprotlacitelny....ale pravdou je, ze tam bydli silene lidi, ty Busy z Budejarny byvaji pekne narvane ve spickach.
Jo, 200 tisíc to nebude, to jsem přestřelil, započítal jsem tam celou Prahu 4.
S Jesenící uvidíme. Napsal jsem mojí představu řešení, nečekám, že se tím bude někdo řídit . Koleje tam imo velmi chybí, vlak už skrz město postavit nejde, prodloužené metro k Sázavě by to řešilo.
Po Hudečkově zásahu, když zarazil koncept metra s trolejí a vyšším napájecím napětím, by se metro do takové dálky prodlužovalo dosti draho. Nutnost kompletního oplocení a možná i dohledu, žádné přejezdy a přechody, neprakticky vysoká nástupiště, dražší napájecí systém. V předchozí podobě by to prostě jezdilo jako obyčejný příměstský vlak.
Další věc je, že příměstská dráha požaduje jiné parametry co do kapacity vlaků, intervalu a časové tolerance, že by se něco takového jen obtížně vmezeřovalo mezi běžným metroprovozem, který musí jezdit na sekundu přesně. Spíš by to byla samostatná trasa se společným vozovým parkem a přestupem v Písnici či Jesenici.
Poslední věc, kudy byste to vedl dál za tou Jesenicí, aby to mělo co nejlepší pokrytí? Ta oblast je hodně rozlezlá a i když je tam hodně obyvatel, návozem k metru by se jim mnohdy cesta dost prodloužila, než kdyby dojeli k nějakému terminálu v Praze. A jak pokrýt samotné obce - uprostřed koridor nemají, a po okraji by se proti autobusu velmi prodloužila docházka, že by silně klesl zájem o nějakou hromadnou dopravu.
Máte pravdu (a děkuji za ujasnění technické záležitosti metra), nebudu ty úvahy rozvíjet, Stč. kraj má v ZÚR akorát VRT do Benešova a pro nereálné úvahy nových kolejí je spíš K-report, kde to už určitě někdo promýšlel.
Sportoviště TJ Pankrác se rušit nebude. Výstavba metra D začne na pozemku před nákupním centrem Arkády
Stavba metra D začne na pozemku před nákupním centrem Arkády na Pankráci.
Po dokončení prací uvede Dopravní podnik pozemek do původního stavu.
Sportoviště TJ Pankrác, které bylo původně zamýšleno, se tak rušit nebude.
Stavba trasy pražského metra D by měla začít na pozemku před nákupním centrem na Pankráci. Tady budou do podzemí dopraveny razicí stroje. Zrušeno tak nebude sportoviště TJ Pankrác, jak se původně plánovalo. Novinářům to ve středu řekl generální ředitel DPP Martin Gillar. Stavba metra D by měla začít částí trasy mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Stavbě bude předcházet doplňující geologický průzkum, který začne v létě 2018. První část trasy má spojit Pankrác s Písnicí a odlehčit metru C, následně bude prodloužena z Pankráce na náměstí Míru.
"Pro přístup pod stanici Pankrác nebudeme využívat pozemky TJ Pankrác, ale přišli jsme s novým způsobem, jak se razící štít může dostat do stanice," řekl Gillar.
Před nákupním centrem Arkády Pankrác je pozemek částečně blokovaný stavební uzávěrou a částečně v soukromém vlastnictví. "Tento prostor využijeme, abychom zepředu stanice i zezadu stanice zkonstruovali zařízení, které dovede razící štít pod stanici, aby se mohl nastavit a nakonfigurovat směrem nové trasy a do stanice Olbrachtova," řekl Gillar.
Poté, co DPP dokončí práce, uvede pozemek do původního stavu. "Pokud není dohoda jiná, děláme to tak vždy," řekl Gillar. Od jednání s TJ Pankrác podle Gillara podnik již ustoupil. Klub prý požadoval například vytvoření nového sportoviště, kam by se mohl na 10 let přestěhovat, a následně finance na opravu místa, na které se vrátí.
O stavbě úseku metra D z Pankráce na Olbrachtovu rozhodla minulý týden dozorčí rada DPP. Důvodem je, že v tomto úseku je nejsnazší získat potřebné pozemky. Město má totiž potíže s výkupy zejména v Krči. Až letos se podařilo s vlastníky vyjednat znění dohody, kdy oni umožní Praze stavět metro, ta jim zase povolí uskutečnit developerské projekty. "Jednáme s majiteli a jsme na dobré cestě. Detaily jednání nesdělím, protože v průběhu jednání se nesdělují," řekla primátorka Adriana Krnáčová (ANO).
V případě, že se DPP a Praha s vlastníky domluví, na úsek Pankrác-Olbrachtova má navázat další část vedoucí až ke stanici Nové Dvory. Tento úsek by mohl být hotov v roce 2023. Pokud by se podmínky s vlastníky v Krči nepodařilo vyjednat, podle Gillara by DPP otočil směr výstavby a zahájil stavbu trasy z Pankráce na náměstí Míru. "Významný blok v Krči ale nyní nepředpokládáme," řekl.
a KTEREJ POZEMEK U aRKAD TO JE? tO JE TEN NA ROHU U KRIZOVATKY hVEZDOVA X nA pANKRACI? s TIM OTOCENIM VYSTAVBY JE TO ÚSMEVNE.....
http://byznys.lidovky.cz/nova-podoba-kl … prava_pave
Přestup na Pankráci s novou tváří. Za pár měsíců se může stanice úplně změnit
PRAHA Na posledním návrhu přestupní stanice Pankrác zdobí strop nad nástupištěm hodinový stroj ze Staroměstského orloje. Převládající barvou na vizualizaci je modrá, která symbolicky provází celou připravovanou linku metra D. Přitom ale ještě letos můžou hodiny i barva z návrhu dočista zmizet.
S trochou nadsázky lze říct, že vizuální podoba budoucích stanic čtvrté linky metra budí mnohem větší emoce než datum jejich otevření. I proto se pražští politici rozhodli nenechat konečnou podobu vestibulů a nástupišť jen na firmě Metroprojekt (kterou za to hlavní město platí), ale určí ji vítězové výtvarné soutěže.
Už se těšým na nové, sqělé a pokrokové dyzajny ve stylu černé jeskyně s lehce svítivým tenkým modrým vodicím páskem - viz zmiňované návrhy "zveřejnění semestrálních prací studentů architektury", už si nevzpomenu, jestli prvního či druhého ročníku
Hlavní město vykoupí od soukromých vlastníků pozemky nutné pro výstavbu metra D z Pankráce do Písnice. Za parcely v katastru Písnice a Kunratic zaplatí zhruba 15 milionů korun. Na pozemcích bude stát depo. Stavba metra D má spojit centrum metropole se sídlišti na jihu a odlehčit přetížené trase C.
Více na http://praha.e15.cz/praha/novinky/praha … nu-1339481
2. ledna 2018 • 13:28
Nejpozději na podzim má v Praze začít geologický průzkum předcházející výstavbě linky metra D.
Hodnota tendru na geologické práce nebude daleko od jedné miliardy korun.
Více na http://zpravy.e15.cz/byznys/reality-a-s … -d-1341687
Příprava metra D už bude vidět. V Praze vzniknou šachty pro průzkum i štoly
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/pr … 1466601409Geologický průzkum: "Staveniště mají být předána letos 1. června a práce mají skončit nejpozději 31. srpna 2019."
- první šachta jihovýchodně od křižovatky ulic Na Strži a Budějovická
- druhá hloubená šachta bude mezi ulicí 5. května a nájezdovou rampou ulice Na Strži
- poslední šachta bude vyhloubena na křižovatce ulic Na Strži a Antala Staška
Město chce kvůli trase metra D vyvlastňovat
23. ledna 2018 8:38 Filip Jaroševský Metro.cz
Rychlejší výkup pozemků pro novou linku metra D, dostavba silnic navazujících na Pražský okruh i jednodušší budování tramvajových a železničních uzlů. To má v hlavním městě umožnit chystaná změna zákona, po jejímž schválení bude možné budovat už během vyvlastňovacího procesu.
Podle náměstka primátorky a poslance Petra Dolínka nyní takzvanou novelu zákona o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury chystají poslanci a ministerstvo dopravy.
Metro D možná povede podkopaným Žižkovem, odborníci ale radí jinou trasu
22. února 2018 17:41
Radnice Prahy 3 a 9 usilují o vedení metra D přes jejich městské části, které čeká velký rozvoj a tramvajová síť je na maximu. Tvůrci nového Metropolitního plánu ale preferují, aby metro D vedlo ze stanice Náměstí Míru přes Hlavní nádraží na Náměstí Republiky.
Podobu stanic metra D výtvarníci nezmění. Projektanti nechtějí ustoupit
5. března 2018 9:14
Praha chtěla vyhlásit výtvarné soutěže na podobu stanic metra D, aby výsledná díla reprezentovala pražskou architekturu podobně jako oceňované stanice ze sedmdesátých a osmdesátých let. Město se však nedohodlo s Metroprojektem a šance na architektonickou výjimečnost je mizivá.
Zdroj: https://praha.idnes.cz/metro-d-stanice- … zpravy_nuc
Vypadá to, že z.s. Kolínká nedostane provizi
Vláda dnes schválila novelu zákona o drahách, která má umožnit na českých kolejích provoz vlaků bez strojvedoucího. Návrh předložil poslanec a pražský radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD), podpořil jej i ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).
Dolínkovým primárním zájmem je chystaná linka metra D, kde se počítá se čtyřvozovými soupravami bez řidiče. „Zákon umožní, aby dopravní podnik mohl uvést požadavek na bezobslužnost ve specifikaci k výběrovému řízení na nové soupravy,“ řekl deníku Zdopravy.cz Dolínek. Podle něj je ale novela obecná a týká se železnice jako celku, nikoliv pouze metra.
Už za deset let. Možná...
Metro D vyrazí na cestu možná už za deset let. Bude jezdit bez řidiče
Bude tomu již čtyřicet let, kdy se začala stavět zatím poslední trasa metra, tedy žluté béčko. Obrovské časové rozpětí asi nejlépe dokumentuje, jak velkým přelomem bude, až stavbaři za pár měsíců poprvé „kopnou do země“ a začne geologický průzkum pro čtvrtou „modrou“ trasu pražského metra D.
První vlaky by tam měly vyjet za deset až za dvanáct let. Vše nasvědčuje tomu, že nejdřív bude sloužit prvních šest stanic a pak až zbytek za dalších několik let.
Vlak na trase z náměstí Míru do stanice Depo Písnice ovšem nabral trochu zpoždění, protože se o čtvrté trase mluvilo dokonce dřív, než vznikla ta zmíněná třetí.
„Já jsem se nastěhoval na sídliště Krč v roce 1970 a naše návštěvy vždycky říkaly: To jste si dobře vybrali, za pár let tu budete mít metro,“ vypráví současný starosta Prahy 4 Petr Štěpánek. Právě jeho čtvrtí trasa převážně povede.
„Geologický průzkum začne v oblasti zastávky Olbrachtova. Už jsem v těch místech nechal přesázet stromy na novou lokalitu, aby nebyly při pracích zničeny,“ popisuje první přípravy starosta Štěpánek.
Metro bude mít obrovský význam nejen pro Pražany. S výstavbou nových stanic vzniknou i nová autobusová nádraží a tady by měli zbystřit kromě Středočechů hlavně Jihočeši, protože právě k Písnici je vyprojektované vedení pražského konce dálnice D3. Lidé z Benešovska a Táborska či Českých Budějovic tak budou jednou přijíždět autobusem právě sem. Ale to je budoucnost.
„Jako Mašinka Tomáš“
Podstatné je, že v následujícím volebním období by se mělo začít stavět a prakticky všichni lídři hlavních stran kandidujících na primátora Prahy dali jasně najevo, že déčko chtějí.
„V roce 2030 by se mohlo jezdit po prvním úseku, to by mohlo sedět. My se soustředíme na to následující volební období a v něm by se měl začít stavět ten první úsek,“ sdělil lídr Pirátů Zdeněk Hřib, tedy kandidát momentálně nejsilnější pražské strany.
První muž na kandidátce ANO Petr Stuchlík se dokonce nedávno rozněžnil: „Konečná metra se sice bude jmenovat Depo Písnice, ale bude to jiné depo, než je obvyklé. Vlaky budou přes noc spinkat v tunelech, tak jako to znáte třeba z Mašinky Tomáše,“ líčil kandidát na primátora.
A konečně kandidát ČSSD Jakub Landovský byl ještě větší optimista. „Díky dobře připravenému rozpočtu je v tuto chvíli na první fázi stavby našetřeno 1,5 miliardy korun na financování prvních stavebních prací. Když příští vedení nic nepokazí, mohlo by metro jezdit na Nové Dvory už v roce 2028,“ uvádí ještě dřívější termín Landovský.
Ve srovnání s ostatními trasami nepůjde o žádnou technologicky výjimečnou stavbu. Bude mít deset stanic, z nichž na dvě již existující na jiných trasách (Pankrác a Náměstí Míru) se napojí a stanou se přestupními. Pojmenují se po lokalitách, kudy procházejí. I spisovatel Ivan Olbracht dostane „svoji“ stanici prostě proto, že eskalátory budou vyjíždět nahoru v Olbrachtově ulici.
Zato dvě stanice budou mít hodně podobná jména – „Písnice“ a „Depo Písnice“.
Trasa se nejspíš nepostaví najednou, ale v první etapě se otevře úsek do stanice Nové Dvory (šesté stanice z deseti). Celá trasa bude dlouhá deset kilometrů.
Pro zajímavost, zatím poslední úsek áčka mezi Dejvickou a Nemocnicí Motol vznikl za pět let mezi lety 2010 a jde o čtyři stanice. Na prvních šest stanic déčka mají stavbaři deset let.
„Zprovoznění v roce 2028 jistě možné je,“ souhlasí i ředitel firmy Metroprojekt David Krása, tedy šéf firmy, která déčko vyprojektovala (projektuje metro ostatně už od začátku).
Společný podnik neprošel
Pražští politici a manažeři dopravního podniku strávili léto tím, že prosazovali, aby Praha vytvořila firmu s developerem Penta, oficiálně nazvanou Společný podnik.
Fígl je v tom, že firma snadněji vykoupí potřebné pozemky, protože může nabídnout majitelům vyšší cenu a měla by lepší vyjednávací pozici než město svázané více předpisy. Radní však Společný podnik v srpnu odmítli a náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) pak uložil dopravnímu podniku vymyslet náhradní řešení.
Náměstek Dolínek odpověděl MF DNES, že se zatím nenašlo, ale zdůraznil, že je důležité, že „dozorčí rada dopravního podniku schválila rozšíření první etapy na Nové Dvory“. Jinými slovy, Praha se soustředí na tu první část trasy, která je jistější.
Ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Martin Gillar ve čtvrtek na tiskové konferenci potvrdil, že trasa D už má územní rozhodnutí a geologický průzkum může začít. Na první polovině do Nových Dvorů už vlastně chybí dohoda jen s jednou rodinou, která má pozemky v Krči, a pak se může začít stavět.
Přesto zatím platí termín, že za deset let by už mohla zaznít prvně věta: „Ukončete výstup a nástup, dveře se zavírají, příští stanice Olbrachtova.“
Stránky Předchozí 1 … 10 11 12 13 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » MHD Praha » Metro - trasa D
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.130 s, vykonaných příkazů: 85.