Dvanáct stavařů zvedlo za tři dny 720 tun oceli do výšky 16 m
V pátek 14. září začali pracovníci divize 5 zvedat u holešovického břehu druhou část ocelového oblouku Trojského mostu (foto č. 1). „Také tento díl svařili svářeči z divize 3 ve zdvižené pozici na mostě ze dvou montážních celků,“ popsal Ing. Jiří Lukeš z provozu mostů divize 5, který spolu s Ing. Tomášem Wanglerem zvedání mostu připravil a řídil. Dílec byl kloubově spojen se zárodkem oblouku, na volné straně byl přes pomocnou věž z materiálu PIŽMO (foto č. 2) zavěšen na 8 závitových tyčích s průměrem 47 mm; každou zvedal hydraulický válec s nosností 100 tun (foto č. 3). Válce a matky na tyčích obsluhovali čtyři dělníci, dva technici řídili zdvih dílce a vodorovný posun závěsného zařízení, svislou pozici tyčí ověřovali pomocí digitální vodováhy a inklinometrů. Polohu dílce, svislost tyčí a náklony věže nepřetržitě monitorovali také dva geodeti ze společnosti CCE Praha, kteří k tomu využívali totální stanice (foto č. 4). Při zdvihání (foto č. 5) kontrolovali dělníci a technik z divize 3 svary a otočný čep u zárodku (foto č. 6). Kompletní zdvih dílce o hmotnosti 720 tun (foto č. 7) provedli pouze tři technici, šest dělníků a dva geodeti s projektantem. Po 15cm krocích jej za 3 dny zvedli o 16 m (foto č. 8), závěsy se přitom vodorovně posunuly o 2,5 m.
http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/172012.pdf