Re: Z tisku a médií
Primátor Kladna chce místo ruzyňské rychlodráhy metrovlak. Tunel má být delší než Blanka
http://zpravy.aktualne.cz/regiony/stred … 590604f2e/
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Modernizace trati Praha – Kladno » Z tisku a médií
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Primátor Kladna chce místo ruzyňské rychlodráhy metrovlak. Tunel má být delší než Blanka
http://zpravy.aktualne.cz/regiony/stred … 590604f2e/
Jak říkáme už léta: od ´Veleslavína a furt pryč nemáme problém.
PRAHA Mnoho let slibovaný (a odkládaný) projekt takzvané rychlodráhy na ruzyňské letiště se zase o kousek přiblížil k uskutečnění. Podle zjištění serveru Lidovky.cz vybrala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) projektanta pro důležitý úsek mezi železniční stanicí Praha-Veleslavín a budoucí zastávkou Praha-Letiště Václava Havla.
Územní rozhodnutí na rychlodráhu má být do dvou let. Kladno k ní má výhrady
23. listopadu 2016 19:10
Po dvaceti letech plánů a odkladů by mohly začít projektové práce trati z Prahy do Kladna. Vydání územního rozhodnutí se však může protáhnout na dva roky. Jednání brzdí některé obce, kterým se nelíbí dvojkolejná varianta. Město Kladno zase dál hovoří o nutnosti zahloubení tras pod zem.
docela logiské rozhodnutí.... tak uvidíme co z toho bude....
Stát podepíše smlouvu pro klíčovou část rychlodráhy na letiště v Ruzyni
PRAHA Devět kilometrů z takzvané rychlodráhy spojující pražský Veleslavín a Letiště Václava Havla budou projektovat firmy Metroprojekt a Sudop Praha. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) s nimi v úterý podepíše smlouvu.
31.01.2017
Správa železniční dopravní cesty, METROPROJEKT Praha a Fakulta dopravní ČVUT v Praze si vás dovolují pozvat k veřejné prezentaci a diskusi ke zpracování projektové dokumentace stavby Modernizace a novostavba trati Praha-Veleslavín – Praha-Letiště Václava Havla.
Prezentace se koná ve čtvrtek 16. 2. 2017 od 16 hod na Fakultě dopravní ČVUT, Konviktská 20, Praha 1.
Více informací v přiložené pozvánce.
Na Letišti Václava Havla vlak zastaví v podzemí. Ubude třetina autobusů
Zdroj: http://praha.idnes.cz/rychlodraha-stavb … zpravy_mav
https://metroweb.cz/diskuze/viewtopic.p … 515#p84515
Včera jsem byl na přednášce SŽDC na dopravní fakultě ČVUT. Několikrát během prezentace i diskuze zazněl apel na novináře ať nepoužívají termín rychlodráha.
Ráno si odevřu metro a hned vidím rychlodráhu. Při pojmu rychlodráha se mi otvírá kudla v kapse. :evil: :evil: :evil:
Co je rychlodrážního na normální dvoukolejné trati s rychlostí 80 km/h?lidovky.cz: Rychlodráha do Kladna s odbočkou na letiště vyjde na 31 miliard korun
metro.cz: Rychlodráha na Ruzyni. Sliby a marné čekání
http://www.metroprojekt.cz/public/files … 17-web.pdf
Článek o aktuálním dění na úseku Bubny - Výstaviště...
Nové soupravy nabídnou na této frekventované příměstské lince nejen moderní interiér, ale také nové služby. Jejich příkladem je připojení k internetu prostřednictvím palubní Wi-Fi sítě.
Tunel na pražské letiště se odkládá. Podle sdružení nahrává zakázka velkým
Vznik železničního tunelu pod pražskými Střešovicemi se komplikuje. Soutěž na vyprojektování nejnáročnějšího úseku železničního spojení z centra Prahy na Letiště Václava Havla a dále do Kladna napadlo Centrum pro efektivní dopravu Cedop a požaduje její zrušení.
Sdružení podobu soutěží na železniční projekty napadá opakovaně, v minulosti například kritizovalo postup státní Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) při výběru projektanta rychlého železničního spojení mezi Brnem a Přerovem.
Železniční spojení na pražské letiště je letitý projekt, který byl původně zamýšlený jako rychlodráha. Nyní se připravuje v méně ambiciózní podobě elektrifikované dvojkolejné trati na letiště s pokračováním do Kladna. Stavba za předpokládaných 31 miliard korun by měla zkrátit cestu z letiště k nejbližší zastávce metra na Veleslavíně na 11 minut.
Magistrát chce dostat lidi z aut do vlaků
Do centra na Masarykovo nádraží by vlak cestující dovezl za 25 minut. Modernizace dráhy do Kladna pak má podle plánu správy železnic zvýšit počet cestujících z Kladenska z nynějších zhruba šesti tisíc na čtyřnásobek. Kolem zastávek mají rovněž vzniknout záchytná parkoviště. Od toho si magistrát i správa železnic slibuje přesun tisíců lidí z aut do vlaků a zklidnění dopravy na Praze 6.
Soutěží na úsek mezi Veleslavínem a Výstavištěm se ale nyní zabývá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) na podnět Cedopu. Sdružení se do soutěže nepřihlásilo, nenapadá proto průběh tendru, ale požadavky, které státní správa železnic nastavila jako vstupní síto opravňující jednotlivé firmy ucházet se o projekční zakázku za necelých 70 milionů korun.
Podle Petra Šlegra z Cedopu je podobně jako v předchozích případech hlavním problémem požadavek SŽDC na akreditaci odborného týmu. Sdružení vadí, že u příliš vysokého počtu členů odborného týmu správa železnic vyžaduje akreditaci České komory autorizovaných inženýrů a techniků (ČKAIT) a zároveň alespoň pětiletou praxi v přípravě železničních projektů. Takovéto podmínky mohou ale v Česku splnit pouze největší projektantské firmy, jimž takto nastavené podmínky nahrávají.
Nesrovnalosti byly i v minulosti
Cedop se do soutěží na modernizaci železnice pravidelně hlásí spolu s francouzskými projektanty ze společnosti Egis Rail. Ti ale měli opakované problémy s uznáváním odborné způsobilosti ze strany české komory inženýrů, se kterou česko-francouzské sdružení vede i soudní spor. Nynější stížností chce proto vyjasnit, jaké požadavky může státní investor po uchazečích o projekční zakázky požadovat. Pokud mu ale antimonopolní úřad vyhoví a soutěž zruší, prodlouží se tím příprava spojení na letiště zhruba o rok.
Správa železnic nyní podle mluvčího Marka Illiaše vyčkává na rozhodnutí antimonopolního úřadu. Do konce roku 2020 přitom chtěla mít projekt hotový a zažádat o vydání územního rozhodnutí. Pražská část spojení na letiště by se pak měla stavět mezi lety 2024 až 2028. Kvůli omezení hluku v rezidenční části Prahy mají vést vlaky od Dejvic k Veleslavínu tunelem v osmdesátimetrové hloubce pod střešovickým masivem. Zbytek trasy přes Stromovku na Výstaviště bude veden po povrchu.
Úsek vedený v tunelu má v současnosti za ostatními zpoždění i bez komplikací v podobě sporu s Cedopem. U sousedních úseků mezi letištěm a Veleslavínem a mezi Výstavištěm a pražskými Bubny už je projektová dokumentace hotová. Ještě o krok dál jsou pak úseky za Prahou z Ruzyně do Kladna a dále do Ostrovce, kde jsou už podané žádosti o vydání územního rozhodnutí.
Zároveň už vloni správa železnic zahájila opravu pražského Negrelliho viaduktu, což je nezbytné pro výrazné navýšení počtu vlaků směřujících na Masarykovo nádraží. Před rekonstrukcí a modernizací je ale rovněž i trasa takzvaného Pražského semmeringu vedoucí ze Smíchova přes Hostivice do Rudné u Prahy. S touto trasou správa železnic počítá jako s náhradním spojením do Kladna během stavebních prací na trase původní trati do Kladna.
https://ekonomika.idnes.cz/praha-letist … oprava_rts
Rozumím tomu dobře tak, že podnět k ÚOHS může dát KDOKOLIV a ÚOHS se tím MUSÍ zabývat?
Kladno s centrem Prahy spojí moderní trať. Do deseti let, slibuje SŽDC
16. května 2018 18:29
Do deseti let mají vyrazit z Kladna na letiště Václava Havla a do centra Prahy moderní vlaky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) pokračuje v přípravě modernizace. O rychlodráhu však nepůjde.
Železniční spojení na letiště bude kratší a rychlejší
Město připravilo a projednalo aktualizaci Zásad územního rozvoje (ZÚR) související s modernizací železniční trasy Praha – Kladno s připojením na letiště. Aktualizace umožňuje v úseku mezi stanicemi Dejvice – Veleslavín tunelovou variantu. Rada hl. m. Prahy aktualizaci schválila na návrh radní pro územní rozvoj Petry Kolínské minulý týden. Pražské Zastupitelstvo se jí bude zabývat na čtvrtečním zasedání.
Nový nápad: SŽDC posune dejvické tunely na jih a vyhne se Ořechovce, příprava se protáhne
Modernizace trati Praha-Výstaviště — Praha-Veleslavín
SŽDC
Publikováno 6. 6. 2019
Nová varianta tunelového řešení na trati Praha-Dejvice — Praha-Veleslavín na trati Praha — Kladno.
SŽDC představí podobu veleslavínského nádraží, u tratě na letiště znovu řeší trasu tunelů
Po získání územního rozhodnutí pro úsek Kladno – Kladno-Ostrovec dnes představí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) další posun v přípravě stavby kolejového napojení na Letiště Václava Havla. Správce železnic ukáže vítězný architektonický návrh pro novou stanici Veleslavín. SŽDC ale stále neví, kudy přesně povede trasu z Výstaviště na Veleslavín.
Návrh vzešel z architektonické soutěže. Právě výběr konečného architektonického řešení Veleslavína umožní pokračovat v další přípravě části trati až na letiště, konkrétně dokumentací pro územní rozhodnutí.
Složitým procesem v přípravě pak prochází úsek mezi Výstavištěm a Veleslavínem, kde se aktuálně zpracovává dokumentace pro územní řízení. Praha 6 si prosadila takzvanou jižní variantu. Tu představují dlouhé tunely, podcházející jižně vodojem Bruska. Budou ražené metodou TBM.
S původním úsporným povrchovým vedením nesouhlasila v minulosti Městská část Praha 6, a to zejména kvůli nutným demolicím některých domů v oblasti Proboštského dvora ve Starých Dejvicích. Investor stavby tedy prověřil několik tras vedení tunelů a jako nejvhodnější a z jeho pohledu nejméně konfliktní vůči zástavbě vybral vedení v podobě této jižní trasy. I tato varianta ale naráží na odpor části veřejnosti.
Jižní varianta je vedena v největší hloubce ze všech prověřovaných variant, místy přes 80 metrů pod zemí, což je skoro dvojnásobná hloubka oproti nejhlouběji vedenému metru.
„Zadali jsme aktuálně studijní posouzení všech dosud prověřovaných variant včetně varianty, která vychází ze sledované jižní varianty a pouze v lokalitě Na Bateriích posouvá trasu pod Střešovickou ulici, byť budou tunely umístěny v menší hloubce. Toto studijní prověření by SŽDC rádo představilo zastupitelům Prahy 6 na únorovém zasedání,“ říká Pavel Paidar, náměstek ředitele Stavební správy západ.
I přes umístění nové stopy do tunelů pod hustě obydlenou zástavbou sebou přináší i velké diskuze mezi veřejností, kdy velká část není podložena reálným základem. „V poslední době čelíme velkému tlaku veřejnosti , u kterého se snažíme trpělivě vysvětlovat důvody proč je trasa umístěna právě v této lokalitě, ale je třeba podotknout, že největším nepřítelem se stává spousta dezinformací, která mezi občany koluje a která se mnohdy nezakládá na pravdě,“ doplnil Paidar.
V dalších úsecích je pak situace jednodušší. Mezi Bubny a Výstavištěm má SŽDC už územní rozhodnutí a čeká se na jeho právní moc. Běží už soutěž na dokumentaci pro stavební povolení. Územní řízení běží pro úseku Ruzyně – Kladno.
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Modernizace trati Praha – Kladno » Z tisku a médií
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.238 s, vykonaných příkazů: 53.