Metro skončí na dlouhá léta v Motole. Pokud se konečně podaří postavit rychlodráhu, tak vlak bude z letiště na Masaryčce za 19 minut! To je čas, kterému metro nebude konkurovat. Zároveň tam budou jezdit i vlaky zastávkové, sloužící pro obsluhu terminálu Dlouhá Míle a ostatních zastávek po cestě v trase nynější buštěhradské dráhy.
Čili Áčko není vedeno špatně, jen jeho pokračování na letiště je nesmysl, logičtější je varianta propojení s Béčkem na Zličíně. Ad metro D. Praha v současné době vědoma si nutnosti alternativy k Céčku řeší, jak na rychlejší výstavbu trasy metra D. Jednou ze zvažovaných variant pořízení je i PPP. Povrchová varianta Déčka byla zmítnuta, celkově by byla údajně o 1,5 mld dražší než podzemní. Využití železnic v Praze pro městskou dopravu je nutnost, ale ne je kombinovat s metrem. Je nutné jen zřizovat společné uzly. Což např. rekonstrukce rychlodráhy na Kladno velmi dobře řeší a umožňuje přestup na A (Hradčanská), C (Vltavská) i B (Náměstí Republiky). Zahrnutí železnice a její rozvoj je pro MHD v Praze teď dost klíčové.