Re: Ražený tunel Brusnice
Skutečně je vyraženo a zabetonováno dno v první části. Teď je už zase zavezeno, aby tunelbagr mohl pracovat dál.
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Ražený tunel Brusnice
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 … 10 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Skutečně je vyraženo a zabetonováno dno v první části. Teď je už zase zavezeno, aby tunelbagr mohl pracovat dál.
I na ofiko fotkách je vidět, že je "za hranou" utopený spodek bagru. Tímto se Tunelblance.cz omlouvám za nařčení
17. února 2010
Severní tunel / ražby a primární obezdívka z Myslbekovy
Je vyraženo 279,10m ražby kaloty
23. února 2010
Severní tunel / ražby a primární obezdívka z Myslbekovy
Je vyraženo 931,73m ražby kaloty
Tak tu máme rekord.Za šest dní vyraženo 652,63 m.Jak to dělají?
už i JTT se razí horizontálním člěněním
http://www.tunelblanka.cz/aktualni-vyvo … ection=138
Od 1.3. je jižní tunel ražen v horizontálním členění.
Navím jestli to souvisí s ražbou, ale v okolí ulice U Brusnice je spousta zaplachtovaných cedulí "ulice U Brusnice uzavřena"
Ražba STT už se přiblížila k této ulici viz http://www.tunelblanka.cz/_files/postup … 100310.jpg
Tak je možné, že bude v době ražby pod ulicí provoz nějak omezen i když tramvaje asi zůstanou, uvidíme
A nebo je to úplně z jiného důvodu...
souvisí to s cituji : "Výstražná signalizace ul. K Brusnici při případném nadvýlomu ražených
tunelů v tomto místě"
souvisí to s cituji : "Výstražná signalizace ul. K Brusnici při případném nadvýlomu ražených
tunelů v tomto místě"
Potom bych se chtěl zeptat, proč nepoužívají vertikální členění výrubu.
nadvýlom může nastat "kdykoliv"
taky je potřeba zvážit rychlost, bezpečnost, cenu, pracnost...
Myslím, že je to "jen pro jistotu" po "Stromovce"
Byly by zajímavé ty odklony TRAM přes "Malovanku"...
po Stromovce se zvýšeným opatřením nelze vůbec divit. Naopak jsem překvapen, že stavbaři nežádají alibiaticky uzavření celé oblasti...
nadvýlom může nastat "kdykoliv"
taky je potřeba zvážit rychlost, bezpečnost, cenu, pracnost...
Myslím, že je to "jen pro jistotu" po "Stromovce"
Byly by zajímavé ty odklony TRAM přes "Malovanku"...
po Stromovce se zvýšeným opatřením nelze vůbec divit. Naopak jsem překvapen, že stavbaři nežádají alibiaticky uzavření celé oblasti...
No jo, ale otázka zněla jinak: Když už je obecně proklamováno, že vertikální členění výrubu zabraňuje velkému množství rizik spojených se závaly a u tunelu Brusnice už bylo použito, jak je možné, že v něm tady nepokračují/nezavedou ho? Sice si myslím, že to bez Blanky (bohužel) nejde, protože lidi autama jezdit prostě nepřestanou, ptám se ale, proč zhotovitel tak hazarduje a ještě vcelku otevřeně o tom dává vědět veřejnosti? Vždyť jde o vcelku zanedbatelný úsek - neříkejte mi, že by to nějak astronomicky navýšilo rozpočet stavby... a v úseku SAT2B je přece zpoždění, takže o nějaké případné prodloužení doby realizace v tomto úseku (Brusnice) přece vůbec nejde. Navíc - od samého začátku je snad všude, kde se o tunelu Brusnice něco píše, poznamenáváno, že jsou složité geologické podmínky de facto v celé trase Brusnice.
Otázka zní tedy potom jednoduše: Není tohle zbytečný hazard?
PS: Pro Obra: No jo, ale oni mají technologie, se kterými bezproblémově podtunelovali zástavbu při stavbě Mrázovky a co vím, tam to bylo "hodně vo hubu". Proč je nepoužijí i zde/proč je nepoužili ve Stromovce? Ve Stromovce, pokud se dobře pamatuji, bylo vertikální členění použito, ale právě až po tom, co jim to dvakrát propadlo.
Na tohle je nejlíp zajít dnes odpoledne do infocentra a poptat se. Já mám bohužel jiné zástoje.
pechusi, snad máte technicky pravdu. Jenže nepředvídatelná rizika jsou vždy a jistě čtete co lidí čeká na každý problém a pokud není, tak ho vytváří.
Tak už známe odpověď: cena a termíny - viz zde:
http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=14338#p14338
Tak už známe odpověď: cena a termíny - viz zde:
http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=14338#p14338
andy, ale ing. Polák i ing. Butovič říkají, že dělají průzkumné vrty a pak se rozhodnou. Což je ostatně normální při NRTM. Takže jaká je ta odpověď ?
Každý dodavatel hledá způsoby, jak dodržet termíny a interní rozpočet - to není nic nového a Metrostav v tomto ohledu nijak nevybočuje. Je-li i připraven nést odpovědnost za případné důsledky, tak na tom v zásadě není ani nic špatného.
andy, ano jasně, peníze vždy na prvním místě.
Jen jsem vždy četl, že výhodou NRTM je průběžně měnit metodu ražby dle situace. Ted (jako snad dosud vždy) vyhodnocují jak dál. Takže je tam něco nenormálního ?
Jen si neodpustím - ten novinář mi zase nas.al...
andy, ano jasně, peníze vždy na prvním místě.
Jen jsem vždy četl, že výhodou NRTM je průběžně měnit metodu ražby dle situace. Ted (jako snad dosud vždy) vyhodnocují jak dál. Takže je tam něco nenormálního ?
Jen si neodpustím - ten novinář mi zase nas.al...
Ten novinář má pravdu. A projektant nikdy otevřeně nepůjde v médiích proti zhotoviteli. A už vůbec ne vůči firmě, jakou je Metrostav.
pechusi - jaká fakta, kromě manipulujících doměnek ten článek sděluje ?
já tam přečetl jediné faktické - dodavatel a projektant řeší, jak dále postupovat ( na tom je založena NRTM ) a zatím nepadlo rozhodnutí. Samozřejmě, že každý řeší cenu a termíny, jak uvedl Andy a to je snad dobře. Domníváte se, že Ing. Polák a Ing Butovič si vezmou úmyslně na triko riziko, aby to spadlo...tahle rozhodnutí jsou přeci konzultována s řadou odborníků.
Dalším vlastně pro tuhle stavbu irrelevantním faktem je, že byly problémy ve Stromovce a Jablůnkově, aniž novinář uvedl historii toho či důvody, využil to klasicky demagogicky jako strašáka.
Jakou tedy pravdu předvedl novinář ? myslíte výsledný dojem článku - podsouvání/dojmy, že zase se děje něco nekalého.....
V Dobrém ránu ČT 24 (studio 6) byla Jaroslava Trnková (koordinátorka strategických projektů městské části Praha 6) a redaktor ji neustále tlačil do nějakých odborných odpovědí (asi nevěděl, koho si pozvali). Z rozhovoru, který jsem neslyšel celý vyplynulo, že je stavba Blanky zastavena. Zase příklad, že nevědí o co jde...
V Dobrém ránu ČT 24 (studio 6) byla Jaroslava Trnková (koordinátorka strategických projektů městské části Praha 6) a redaktor ji neustále tlačil do nějakých odborných odpovědí (asi nevěděl, koho si pozvali). Z rozhovoru, který jsem neslyšel celý vyplynulo, že je stavba Blanky zastavena. Zase příklad, že nevědí o co jde...
kasme, myslím, že bohužel u mnoha novinářů je to ještě horší, nežli píšete. Oni vědí, o co JIM jde...
Brusnice - oba tunely razí tempem 2 m denně, takže jaké bylo řešení pro JTT ? jak se teď těží - vertikální/horizontální členění ?
Podle toho co je vidět, stále horizontální, na vertikální potřebují trošku jinou armaturu na primární ostění. Bez záruky - na dně jámy jí mohou mít složenou a tam nevidím.
Brusnice - oba tunely razí tempem 2 m denně, takže jaké bylo řešení pro JTT ? jak se teď těží - vertikální/horizontální členění ?
Od 1.3. je jižní tunel ražen v horizontálním členění. viz. http://www.tunelblanka.cz/aktualni-vyvo … ection=138.
andy, jestlipak se ještě novinář zajímá, jak pokračuje ražba tunelů Brusnice ? 16.3.10 měl velké obavy...
andy, jestlipak se ještě novinář zajímá, jak pokračuje ražba tunelů Brusnice ? 16.3.10 měl velké obavy...
Jestli se zajímá, to nevím. Ale jelikož v našem tisku většina "kauz" končí do ztracena, tak tipuju, že asi těžko
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 … 10 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Ražený tunel Brusnice
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.201 s, vykonaných příkazů: 80.