Re: Z tisku a médií
Nabídka cestování vlakem bez přestupu se má v metropoli brzy rozšířit
http://www.metro.cz/nabidka-cestovani-v … e-deje_jsk
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Železniční uzel Praha » Z tisku a médií
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Nabídka cestování vlakem bez přestupu se má v metropoli brzy rozšířit
http://www.metro.cz/nabidka-cestovani-v … e-deje_jsk
Masarykovo a hlavní nádraží propojí podzemní tunel pro cestující
http://www.metro.cz/masarykovo-a-hlavni … e-deje_ava
Oprava haly pražského nádraží se o desítky milionů korun prodraží
Praha - Konstrukce haly pražského nádraží, kterou od začátku letošního roku opravuje společnost Metrostav, je v mnohem horším stavu, než se čekalo. Zrezlé jsou například nosné ocelové sloupy nebo dva z oblouků držících klenbu nad nástupišti.
Ve středu to řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jakub Ptačinský. Podle informací by tyto dodatečné práce měly vyjít na zhruba 80 až 100 milionů korun. SŽDC zatím částku oficiálně komentovat nechtěla, počká až na výsledky detailní obhlídky technického stavu. Původní náklady činily 470 milionů Kč.
Ocelová konstrukce stará přes sto let nebyla nikdy důkladně opravována, částečná oprava spočívající v odstraňování starých nátěrů a opětovném natření se uskutečnila v roce 1975. Nejvíce poškozené rzí jsou nosníky na krajích haly, které jsou rovněž nejvíce vystaveny povětrnostním vlivům.
„Jejich spodní část bude nutné vyříznout a vyměnit," řekl hlavní inženýr stavby Miroslav Matula. Během těchto prací bude nosník podpírat provizorní konstrukce a zbytek pilíře bude nutné hydraulicky nadzvednout.
Skla na zakázku
Zpozdit dokončení stavebních prací, které jsou naplánovány do května 2017, by ale nově zjištěné závady nutně nemusely, uvedl Ptačinský. Jde totiž o práce, které lze dělat souběžně s jinými. Co se ale pravděpodobně zhorší, jsou omezení pro cestující, která opravu haly za plného provozu provází. Kvůli nim například řada vlaků nezajíždí na hlavní nádraží, ale končí jízdu na nedalekém Masarykově nádraží.
Hlavní část stavebních prací za původně vysoutěžených 470 milionů korun spočívá ve výměně skleněných tabulí ve střeše haly. Ty jsou zanesené jak kouřem z parních lokomotiv, které na nádrží v minulosti jezdily, tak třeba ocelovými částečkami, které se uvolňují z kolejí a kol při brzdění vlaku.
Všechna tato skla musejí být vyrobená na zakázku. Jde totiž o tvrzené sklo, které má být z bezpečnostních důvodů odolné proti prasknutí a skládá se ze dvou skleněných vrstev, mezi nimiž je fólie, uvedl Matula. Část z těchto skleněných desek je navíc atypická, protože konstrukce není stoprocentně přesná, a tak musí být některá skla vyrobená přímo pro konkrétní okno v ocelové konstrukci. Jakmile totiž sklo vytvrdne, už jej není možné dále opracovávat.
Nádraží Vyšehrad chátrá, k rekonstrukci nelze majitele donutit
Trnem v oku pražského magistrátu a městských částí jsou rozpadající se budovy, které vlastní zahraniční majitelé. Zákony v České republice jsou ale krátké na to, aby historické objekty dokázaly uchránit před jejich zničením. To se týká nepochybně i nádraží Vyšehrad.
Vrcholí přípravy na rekonstrukci Fantovy budovy, dostane novou fasádu
14. dubna 2016 10:03
Křídla orlů se uvolňují a štukové plastiky praskají. Rekonstrukce Fantovy budovy na pražském Hlavním nádraží se brzy přesune ven. Podle restaurátorů budova nejvíce utrpěla nešetrnou rekonstrukcí v sedmdesátých letech. Oprava vyjde na devatenáct milionů korun.
http://praha.idnes.cz/vrcholi-pripravy- … zpravy_rsr
Rekonstrukce zastřešení haly žst. Praha hl.n. – 4. etapa
Vydáno: 4. Duben 2016
Po klimatické přestávce pokračuje rekonstrukce zastřešení haly pražského hlavního nádraží.
Desítkám seřaďovacích nádraží hrozí, že je zavřou. Nesplní přísné hlukové limity
Petr Koděra, Lenka Havelková
28. 4. 2016 00:00 (aktualizováno 11:55)
Ministerstvo dopravy nedokáže zajistit, aby se na padesáti seřaďovacích nádražích dodržely hlukové limity.
Ministerstvo zdravotnictví chce navíc limity ještě zpřísnit.
"Pokud přísnější limity budou platit, devět z deseti nádraží budeme muset zavřít," varuje ministr dopravy Dan Ťok.
Penta přestaví za miliardy centrum Prahy, komplex navrhla Zaha Hadid
Fotogalerie
Centrum Prahy mezi Masarykovým nádražím a Florencem se v příštích sedmi letech změní k nepoznání. Zásluhu na výstavbu nového komerčního komplexu přirovnávaného k londýnské finančnické čtvrti City budou mít miliardy korun od investiční skupiny Penta a proslulá světová architektka Zaha Hadid. Je to jeden z posledních projektů, na němž se před svým nedávným úmrtím podílela. Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/reality-a-s … n=copylink
No jsem jen zvedavej, kdyz tam tohle postavi, jak se bude resit doprava v oblasti.....(nove TT, svetelne krizovatky, průjezdnost centra a okoli, atd.)
Nákladové nádraží Žižkov změnilo developera, ten plánuje stavět byty
6. června 2016 11:38
Pozemky v severní části nákladového nádraží Žižkov, kde se počítalo se stavbou bytů, kanceláří i obchodů, nově patří developerské společnosti Central Group. Ta chce na získaném prostoru budovat převážně byty. O prodeji informoval deník E15 s tím, že cena transakce přesáhla miliardu korun.
http://zpravy.idnes.cz/z-prahy-na-letis … domaci_kop
Nebylo by prodl. metra levnější? Radši bych tam metro....chápu, že se pojede až na Kladno, ale....
VIDEO: Hlavní nádraží je v polovině oprav, prodraží je rozsáhlá koroze
23. června 2016 10:53
Oprava sto let staré ocelové konstrukce, která kryje nástupiště pražského hlavního nádraží, je ve druhé polovině. Kvůli rozsáhlé korozi bylo nutné vyměnit několik nosných částí a dva ocelové oblouky držící klenbu nad nástupištěm. Zcela hotovo bude v listopadu příštího roku.
Tunel a lávka. Pěší spojení Hlavního nádraží nabírá obrysy
02.07.2016 14:00
Propojení pražského Hlavního nádraží se Žižkovem a s Vinohrady, po kterém volají pěší už několik let, nabírá konkrétnější obrysy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) plánuje podzemní tunel do ulice Italská a lávku kolem magistrály. Do tří měsíců požádá o vydání územního rozhodnutí, řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
Pěší přístup mezi Vinohrady a Žižkovem na jedné straně a Prahou 1 na straně druhé přeťala před lety frekventovaná magistrála. Pro chodce to znamená vážit cestu na vzdálené přechody buď u Národního muzea nebo u Bulhara. Přímá cesta neexistuje. Lidé si proto cestu zkracují. Od Vinohradské ulice chodí po úzkém obrubníku Legerovy ulice. Nedaleko Seifertovy ulice zase hlavně studenti Vysoké školy ekonomické (VŠE) používají služební železniční přechod a "na černo" překonávají rozsáhlé kolejiště. Nejhlasitěji se pro vybudování podchodu vyjadřují právě studenti. Při happeningu, který se uskutečnil před dvěma lety, uvedli, že koleje každý den nelegálně překročí až 1800 lidí.
"Zatím je jasné pouze to, že podchod by měl být prodloužený pod celým hlavním nádražím a ústit by měl v prostoru ulice Italská velkým atriem," uvedl mluvčí SŽDC. "Současně s podchodem chceme také vybudovat lávku pro pěší, která by kopírovala magistrálu směrem do centra a ústila by v prostoru domu Nad Muzeem, kde by se pěší mohli napojit na chodníky směrem do Vinohradské ulice," doplnil. Víc se k projektu nechtěl vyjadřovat.
Podle dřívějších informací SŽDC by stavba vyšla na 100 až 300 milionů korun. O propojení dlouhodobě usilují radnice Praha 2 a 3.
Foto: ČTK , Kyzlink Pavel
Autor: ČTK
Na Masaryčce začíná proměna za miliony
Praha - Už příští týden bude spuštěna oprava Masarykova nádraží. Za plného provozu budou obnoveny fasády, přemístěny pokladny i toalety a vzniknou také nové prodejny. Rekonstrukci za 135 milionů korun zaplatí společnost Penta, která se chystá zastavět okolní pozemky.
Italové musí vyklidit pražské hlavní nádraží. Hrozí miliardovou žalobou
6. října 2016 12:31, aktualizováno 13:12
Na pronájmu komerčních prostor na hlavním nádraží v Praze už nebude vydělávat italská společnost Grandi Stazioni. Správa železniční dopravní cesty oficiálně oznámila, že dlouhodobá smlouva končí. Dodala, že za 13 let se nepodařilo Italům prostory kompletně zrekonstruovat. Firma však chce investici vymáhat soudně. Jednání o prodloužení termínu pro opravu budovy navíc podle Italů stále pokračují.
http://ekonomika.idnes.cz/italove-vykli … oprava_fih
I. TŽK: Poslední stavba dokončena!
MODERNIZACE TRATI BĚCHOVICE–ÚVALY
Michal Mečl / foto autor
ŽELEZNIČNÍ ESTAKÁDA VÝMOLA
Jiří Elbel / foto autor a Vladimír Fišar (VF)
Vlakem vjel na perón a zranil tři lidi. Vyvázl bez trestu
Obvodní soud pro Prahu 2 podmíněně zastavil trestní stíhání strojvůdce (59), který vjel loni v červenci vlakem City Elefant na nástupiště pražského Masarykova nádraží. Ve středu to uvedla mluvčí soudu Marcela Pröllerová. Muž se přiznal, omluvil se poškozeným a domluvil se na úhradě škody. Byla mu stanovena maximální zkušební doba dva roky. Rozhodnutí soudu je od letošního srpna již pravomocné.
...
Podle inspektorů měl muž zaregistrovat, že vlak sám nebrzdí a jede nástupištěm dál, i když se nedíval na monitor, jenž mu signalizoval opak. Inspekce proto provedla pokus, ze kterého následně vyplynulo, že strojvedoucí měl asi 16 sekund na to, aby začal brzdit, než bylo pozdě.
K možným příčinám obžalovaný sdělil, že při manipulaci s ovladačem stěračů mohl nechtěně ohrnutým rukávem zavadit o páčku ovladače režimu jízdy, a deaktivovat tak funkci cíleného brzdění. Celou cestu pak údajně jel v domnění, že systém je zapnutý, a nesledoval proto obrazovku monitoru, která ho přitom na nečinnost systému upozorňovala.
Italská éra hlavního nádraží končí, Grandi stazioni chce miliardu
15. října 2016 17:24
Prostory nejrušnější české železniční stanice přebere v neděli ve čtyři odpoledne do své péče od italské firmy Grandi Stazioni Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Nejde o rozvod v dobrém. Spor o nádraží bude zaměstnávat právníky a soudy ještě dlouho.
"dopravní závada" jsem snad nikdy neslyšel...
Dopravní závada u sunutého vlaku ve výhybně Praha-Vyšehrad.
Probíhá vyšetřování dopravní závady.Mimořádnost: Praha hl.n. - Praha-Smíchov - Praha-Radotín
Naposledy aktualizováno: 10.11.2016 09:37
Od 10.11.2016 09:15
Do do odvolání
Dotčené linky S7
Druh události Odklon, Neobsloužení zastávky
Důvod Dopravní závada
Dotčené zastávky (úsek) Praha hl.n. • Praha-Radotín • Praha-Smíchov • Praha-Velká Chuchle
OpatřeníZ důvodu přerušení provozu mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Smíchov jsou vlaky linky S7 a dálkové vlaky ve směru Plzeň v úseku Praha hl.n - Praha-Radotín obousměrně odkláněny mimo stanici Praha-Smíchov.
V úseku Praha-Radotín - Praha-Smíchov jezdí kyvadlově 1 elektrická jednotka.
V úseku Praha hl.n. - Praha-Smíchov využijte linky metra B a C s přestupem na Florenci.
dle fcb to byla souprava od Rx 773, která se sune kvůli omezení na hlaváku "otočit" na Smíchov
Z výhybny vyjel prázdný vlak proti obsazenému, dělily je desítky metrů
10. listopadu 2016 10:57, aktualizováno 13:22V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku s pasažéry. Nesrazily se, nikdo není zraněn. Incident ale zastavil vlakovou dopravu na Smíchov, obnovena byla krátce po poledni
Posunovaný vlak krátce po deváté projel návěstidlo, které mu zakazovalo jízdu.
„Soupravový vlak bez cestujících vjel do cesty osobnímu vlaku z Berouna na hlavní nádraží, ve kterém seděli pasažéři,“ sdělil pro iDNES.cz mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Ke srážce vlaků nedošlo.
„Událost mohu potvrdit, na výhybce na Vyšehradě jedna souprava projela návěstidlo ‚stůj‘ a pak oba vlaky zastavily bez následků,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Ve zúženém vchodu na Masarykově nádraží vzniká tlačenice, spoje ujíždějí
Filip Jaroševský Metro.cz 23. listopadu 2016 11:35
Rekonstrukce Masarykova nádraží přináší cestujícím další komplikace. Kvůli zúženému hlavnímu vchodu tam pravidelně vzniká tlačenice, kvůli níž řadě lidí ujíždějí navazující spoje.
Opravy Fantovy budovy skončí za pět let, vyjdou na tři čtvrtě miliardy
19. ledna 2017 10:16
Rekonstrukce historické Fantovy budovy pražského hlavního nádraží bude dokončena zřejmě v roce 2022. Správu železnic vyjde na 730 milionů korun. V únoru vypíše výběrové řízení na výběr projektanta pro první fázi oprav, která zahrnuje opravu historické fasády, oken, dveří, zastřešení nebo úpravu a opravu veřejných ploch. Stavět by se mělo začít v roce 2018.
Koleje jsou plné. Praha plánuje tunely v centru
Cestujících vlaky po metropoli přibývá. Kratší intervaly mezi spojeními ale nejsou možné, koleje jsou plně vytížené. Jedním z řešení je dobudovat tunely v centru.
Penta začala stavět byty za pražským hlavním nádražím
Září 11, 2017 9:00
Jan Šindelář
Za kolejištěm pražského hlavního nádraží směrem k Italské ulici jsou už několik dní k vidění pracující bagry. Provádějí zde první rýpnutí do země v projektu zvaném Churchill square. Pod taktovkou investiční skupiny Penta zde vzniknou dvě budovu, administrativní a rezidenční.
„Začínají tam stavební úpravy terénu pro první budovu. V tomto konkrétním případě jde o rezidenční objekt se zhruba 70 byty. Na administrativní část projektu prozatím nemáme stavební povolení ,“ sdělil mluvčí Penty Ivo Mravinac.
Pro oba propojené projekty existují už více než deset let účelově založené společnosti CR City a CR Office, kde kromě Penty (reprezentované kyperskou WDHL) drží podíly i České dráhy (34 procent) a Sudop Group (33 procent). Penta koupila WDHL loni, podle médií od anglických investorů. Přitom se netají tím, že chce hrát v projektu první housle.
Dokončení celého projektu za 90 milionů eur (cca 2,34 mld. Kč) je naplánováno na konec roku 2019. Investiční podíl Penty činí necelých 60 milionů eur (1,56 mld. Kč). Projekt počítá i s napojením nádraží na Žižkov díky prodloužení podchodů pod nástupišti. Do jejich přestavby se chce Správa železniční dopravní cesty pustit v roce 2019. Problémovým bodem je protiatomový kryt Českých drah, který leží v sousedství stavby. Dráhy by se ho rády zbavily jako nepotřebného majetku, nikdo ho ale nechce.
http://zdopravy.cz/penta-zacala-stavet- … azim-1583/
mám vlastně pár fotek http://kasme.rajce.idnes.cz/praha-srbsk … 253626.jpg
a zrovna takové pěkné počasí
V úterý 3. října se od 13:00 uskuteční na 1. nástupišti slavnostní zakončení rekonstrukce zastřešení na pražském hlavním nádraží.
Součástí akce bude i krátká tisková konference, na které ministr dopravy Dan Ťok a zástupci vedení SŽDC sdělí aktuální informace k dalším plánům, které přímo souvisí s pražským železničním uzlem.
Po zakončení oficiální části akce bude možné focení a natáčení ze samotného zastřešení za doprovodu zaměstnance SŽDC. První fototermín je ve 13:45, druhý pak od 14:00. Každý je určen pro skupinu maximálně 6 osob.
Na Hlaváku zase o trochu lépe
7 fotek · Updated před 2 h
Dnes jsme slavnostně ukončili rekonstrukci zastřešení haly železniční stanice Praha hl. n., fáze II. Práce provedl tým divize 3 pod vedením Ing. Jana Krajdla. Věříme, že se výsledek líbil nejen ministru Danu Ťokovi, ale i zástupcům investora, jímž je SŽDC. Rozhodující slovo budou ale mít cestující.
Proměny „hlaváku“ nekončí: Železničáři ho propojí s Vinohrady a opraví zadní perony
VIDEO: Zaniklé tratě v Česku. Po stopách unikátní železnice v Praze
5. listopadu 2017
V prvním dílu seriálu Zaniklé tratě zamíříme asi na nejznámější dráhu s pohnutým osudem. Jednokolejná spojnice pražských Vysočan a Těšnovského nádraží byla součástí Rakouské severozápadní dráhy. Provoz byl zahájen 4. října 1873. Poslední vlak pak odjel z Těšnova 1. července 1972.
Skoda, ze jsem tohle nezazil, ta trat na te Palmovce.....to muselo byt tedy silene :-) Ja si jen matne pamatuji, jak se cela Palma predelavala od r. 1986, kdyz se zaclo delat Metro....
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Železniční uzel Praha » Z tisku a médií
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.209 s, vykonaných příkazů: 83.