Pořad "Nedej se" rozhodně neřadím mezi seriozní informace. Čímž nezlehčuji problém znečištění životního prostředí dopravou, ale zkusme k tomu přistoupit trošku konstruktivně. Ta doprava co znečišťuje prostředí také lidem přináší užitek. Když tuto dopravu omezujeme (už se tak dávno děje, třeba regulační SSZ, snižování kapacity komunikací apd.), tlak na tyto potřeby stoupá, takže spíše je třeba se ptát, jak ve městě zvládnout pokrýt všechny ty potřeby, ale udělat to šetrněji k životnímu prostředí. Za mě leží klíč v lepším využívání současné tramvajové sítě a jejím dalším rozvoji, zejména pak výstavbu tt v místech "autobusových dálnic". Nemluvím úmyslně o metru, protože to je, přiznejme si to už konečně, příliš drahá záležitost a Praha má více kilometrů metra na obyvatele než většina jiných měst světa. Dále pak dle dostupnosti větší zapojení elektrobusů (trolejbusy jako další typ dopravy už řešit nebudu, to už raději tramvaj). No a samozřejmě je v dobré více využívat železnici, ovšem dost populismu, většina tratí nemá kapacitu a pro skutečný s-bahn by se muselo hodně stavět a zabírat i další území, což je diskutabilní, jak je to pak s tím životním prostředím ... No a ještě z druhého konce, územní plánování by mělo konečně více motivovat k rovnoměrné výstavbě různých typů využití území po celém městě. Ne že to je jako v Modřanech, kde se každé ráno sebere obyvatelstvo sídliště a hromadně vyrazí do jiných částí města do práce. Děje se tak především proto, že v Modřanech je práce málo - proč tu není více státních úřadů, vyšších škol, zdravotních center, chybí nám tu solidní business centrum, město by mělo podpořit rozvoj okrajových částí města a dorovnat to. Pak budou lidé více cestovat jen lokálně, což by problému životního prostředí hodně prospělo.
Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]