1

Re: Letná - povrchové úpravy

Nenasel jsem vhodne tema, tak s dovolenim zakladam nove - k diskuzi o praci na povrchu v ramci cele Blanky (vozovky, chodniky, sadove upravy a tak podobne).

Thumbs up Thumbs down

2

Re: Letná - povrchové úpravy

Na ulici Milady Horakove u krizovatky Spejchar uz lezi prvni asfalt... http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/letna3/ … 0.jpg.html . Zda se mi to, nebo opravdu jde ten obrubnik blize k tramvajove trati nejakym divnym smerem?

Thumbs up Thumbs down

3

Re: Letná - povrchové úpravy

stanley napsal:

Na ulici Milady Horakove u krizovatky Spejchar uz lezi prvni asfalt... Zda se mi to, nebo opravdu jde ten obrubnik blize k tramvajove trati nejakym divnym smerem?

Podle situace je v místě křižovatky tramvalové těleso dost rozšířené, možná i kvůli přechodu.

Thumbs up Thumbs down

4

Re: Letná - povrchové úpravy

Jenik napsal:
stanley napsal:

Na ulici Milady Horakove u krizovatky Spejchar uz lezi prvni asfalt... Zda se mi to, nebo opravdu jde ten obrubnik blize k tramvajove trati nejakym divnym smerem?

Podle situace je v místě křižovatky tramvalové těleso dost rozšířené, možná i kvůli přechodu.

To odpovídá situačce, co ale neodpovídá, je budovaný "záliv" na pravé straně komunikace směrem ke křižovatece "U Vorlíků". Podle schématu http://mo.ttnz.cz/wordpress/wp-content/ … -letna.jpg měl odbočovací pruh do tunelu vzniknout už před tramvajovou smyčkou. Podle obrubníků to vypadá, že bude podstatně kratší :-(

Thumbs up Thumbs down

5

Re: Letná - povrchové úpravy

stanley napsal:

Nenasel jsem vhodne tema, tak s dovolenim zakladam nove - k diskuzi o praci na povrchu v ramci cele Blanky (vozovky, chodniky, sadove upravy a tak podobne).

no, něco se řešilo i v "Prašný most - Hradčanská - řešení na povrchu" http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?id=162

Tohle nové vlákno bych tedy nechal hlavně pro Letnou - upravil jsem název

6

Re: Letná - povrchové úpravy

MP napsal:

To odpovídá situačce, co ale neodpovídá, je budovaný "záliv" na pravé straně komunikace směrem ke křižovatece "U Vorlíků". Podle schématu http://mo.ttnz.cz/wordpress/wp-content/ … -letna.jpg měl odbočovací pruh do tunelu vzniknout už před tramvajovou smyčkou. Podle obrubníků to vypadá, že bude podstatně kratší :-(

To schema bych nebral moc vážně, neboť:
1. Nelze udělat výjezd z křižovatky rovnou do odbočovacího pruhu. Průplet by byl mnohem delší.
2. Přechod má být kolmo na vozovku.
3. Přechod může křížit maximálně dva souběžné jízdní pruhy, pokud je ten druhý odbočovací vlevo (pak ale auta musí zastavovat PŘED přechodem). Pokud není splněno, musí být SSZ.
4. Maximální souvislá délka přechodu je 6,5 m.
Takhle je to lepší.

Thumbs up Thumbs down

7

Re: Letná - povrchové úpravy

jk2 napsal:
MP napsal:

To odpovídá situačce, co ale neodpovídá, je budovaný "záliv" na pravé straně komunikace směrem ke křižovatece "U Vorlíků". Podle schématu http://mo.ttnz.cz/wordpress/wp-content/ … -letna.jpg měl odbočovací pruh do tunelu vzniknout už před tramvajovou smyčkou. Podle obrubníků to vypadá, že bude podstatně kratší :-(

To schema bych nebral moc vážně, neboť:
1. Nelze udělat výjezd z křižovatky rovnou do odbočovacího pruhu. Průplet by byl mnohem delší. 2. Přechod má být kolmo na vozovku. 3. Přechod může křížit maximálně dva souběžné jízdní pruhy, pokud je ten druhý odbočovací vlevo (pak ale auta musí zastavovat PŘED přechodem). Pokud není splněno, musí být SSZ. 4. Maximální souvislá délka přechodu je 6,5 m.
Takhle je to lepší.

Ten přechod je jasný argument, to mi nedošlo. Takhle to je skutečně lepší.
proč si ale tahle pravidla nepřečte i ten, co maluje ty "návrhy"? Jestli je to skutečně takhle dané pravidly, jaké další blbiny tam namalovali? A k čemu potom takový plán vlastně je?

Thumbs up Thumbs down

8

Re: Letná - povrchové úpravy

MP napsal:

Ten přechod je jasný argument, to mi nedošlo. Takhle to je skutečně lepší.
proč si ale tahle pravidla nepřečte i ten, co maluje ty "návrhy"? Jestli je to skutečně takhle dané pravidly, jaké další blbiny tam namalovali? A k čemu potom takový plán vlastně je?

No a jak dlouho vlastně současná norma pro přechody platí? (viz. rušení přechodů po Praze apod.) Pokud výše zmíněná dokumentace už něco pamatuje, možná že podle tehdejší legislativy to bylo v pořádku.

Thumbs up Thumbs down

9

Re: Letná - povrchové úpravy

MP napsal:

Ten přechod je jasný argument, to mi nedošlo. Takhle to je skutečně lepší.
proč si ale tahle pravidla nepřečte i ten, co maluje ty "návrhy"? Jestli je to skutečně takhle dané pravidly, jaké další blbiny tam namalovali? A k čemu potom takový plán vlastně je?

No tenhle plánek rozhodně není součástí prováděčky...no a do tý doby než je to prováděčka se dělá dost věcí jenom přibližně. Pokud se jedná o součást nějakýho DÚR nebo DSP, tak ten povrch stejně nikoho nezajímal a šlo předevšim o ty tunely a hrubej návrh kde vůbec budou sjezdový rampy. Nějakej jeden odbočovák je vcelku formalita, tyhle věci se dolaďujou až nakonec....stejě byste mohli namítnout, že tam nejsou ty cyklistický pruhy, co jsou na aktualizovanejch vizualizacích.

Rozhodně bych kvůli změně odbočovacího pruhu v délce cca 5 m netitulovaql projektanty jako bandu diletantů... smile

Thumbs up Thumbs down

10

Re: Letná - povrchové úpravy

Pechus napsal:

stejně byste mohli namítnout, že tam nejsou ty cyklistický pruhy, co jsou na aktualizovanejch vizualizacích.

Které 'aktualizované vizualizace' máte prosím na mysli? Ty, které jsou na tunelblanka.cz jsou přes rok staré - ty mi moc aktualizované nepřijdou ... myslíte tyhle nebo nějaké jiné? (jen se chci ujistit, že mi něco neuteklo, díky)

Thumbs up Thumbs down

11

Re: Letná - povrchové úpravy

to budou ty aktualizované před rokem smile ty jsou přeci taky aktualizované...

taky bych řekl, že tu řešíme prkotiny... smile

12

Re: Letná - povrchové úpravy

pegodlas napsal:

No a jak dlouho vlastně současná norma pro přechody platí?

2005

Thumbs up Thumbs down

13

Re: Letná - povrchové úpravy

Pechus napsal:

No tenhle plánek rozhodně není součástí prováděčky...no a do tý doby než je to prováděčka se dělá dost věcí jenom přibližně. ...

Na to zapomeň. Už v DUR chce odbor dopravy a policajt vidět dopravní řešení v takových detailech jako rozmístění svislých dopravních značek včetně doslovných nápisů na doplňkových tabulkách. Délky či šířky jízdních pruhů, řešení přechodů a rozhledy v křižovatkách či na přechodech jsou samozřejmostí. V DSP už se řeší spíš skladby vozovky nebo tvar obrubníku.
Jiná věc je, kolikrát se to pak ještě všechno změní. V tomhle případě ale spíš asi šlo o to, k jakému účelu dotyčný výkres sloužil.

Thumbs up Thumbs down

14

Re: Letná - povrchové úpravy

kasme napsal:

taky bych řekl, že tu řešíme prkotiny... smile

To je fakt...

Thumbs up Thumbs down

15

Re: Letná - povrchové úpravy

Další prkonina: ve velmi nedávné době byla vyměněna svítidla na nových stožárech veřejného osvětlení uprostřed tram trati smile
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 8.JPG.html

Předchozí fotky ulice jsou z 10. července a tam jsou ještě jiné... a na letecké asi taky smile

16

Re: Letná - povrchové úpravy

kasme napsal:

Další prkonina: ve velmi nedávné době byla vyměněna svítidla na nových stožárech veřejného osvětlení uprostřed tram trati smile
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 8.JPG.html

Asi iniciativa astronomů proti "světelnému smogu":cool:. Anebo prostě výrobce nedodal navržená svítidla včas a tak tam byla nějaký čas jiná.

Thumbs up Thumbs down

17

Re: Letná - povrchové úpravy

anasazi napsal:

Nová silnice na jih od tram u Et netery už se rýsuje
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/letna3/ … 0.jpg.html
Netuší někdo, proč nedodělají ten obrubník podél kolejí až ke křížení kolejí?

Kubajsu napsal:
anasazi napsal:

Netuší někdo, proč nedodělají ten obrubník podél kolejí až ke křížení kolejí?

Napadl mě bezbariérový přechod, ale to by musel být i na druhé straně ulice...

vondr napsal:
anasazi napsal:

Netuší někdo, proč nedodělají ten obrubník podél kolejí až ke křížení kolejí?

Obrubníky už tam mají přivezené na paletě,takže ten kousek budou dneska dodělávat
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/letna3/ … 0.jpg.html

dneska se asfaltuje přejezd přes tramvajovou trat u smyčky
http://mo.ttnz.cz/kamery/archiv/letna3/ … 0.jpg.html

18

Re: Letná - povrchové úpravy

Dost mě překvapuje, že to dělají v pracovní den v osm ráno za plného provozu. Neměla být na letné nějak o víkendu nějaká výluka?

19 Naposledy upravil: MP (04.12. 2009 11.37)

Re: Letná - povrchové úpravy

Prochaine napsal:

Dost mě překvapuje, že to dělají v pracovní den v osm ráno za plného provozu. Neměla být na letné nějak o víkendu nějaká výluka?

Tramvajový provoz tomu nijak nevadí - stejně si musí dát pozor, aby koleje tím asfaltem nezalepili - a jiný provoz v daném useku není. smile

Thumbs up Thumbs down

20

Re: Letná - povrchové úpravy

Otázka pro znalce. Jak při asfaltování zachovají spáru mezi asfaltem a kolejema. To ty koleje nějak obední nebo jak?

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

21 Naposledy upravil: jk2 (04.12. 2009 12.43)

Re: Letná - povrchové úpravy

anasazi napsal:

Otázka pro znalce. Jak při asfaltování zachovají spáru mezi asfaltem a kolejema. To ty koleje nějak obední nebo jak?

Ona tam není žlábková kolejnice?
Odpovím si: je tam žlábková kolejnice http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 4.JPG.html
Spáry netřeba.

Thumbs up Thumbs down

22

Re: Letná - povrchové úpravy

spáru? tam žádná není...

Thumbs up Thumbs down

23

Re: Letná - povrchové úpravy

Na přejezdech položili geotextilii i přes koleje, po zaasfaltování odřízli. Tady asi stejně (ovšem při zachování provozu.)

Thumbs up Thumbs down

24

Re: Letná - povrchové úpravy

Takže ta kolej je celá v asfaltu? Já vždycky myslel, že z obou stran koleje je mezera. Takže tram a železniční koleje nejsou totéž? My ve Varech tramvaje nemáme a jindde jsem si nikdy nevšiml.

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

25 Naposledy upravil: martini (04.12. 2009 14.25)

Re: Letná - povrchové úpravy

Nene, alespoň pražské tramvajové koleje nemají mezi asfaltem/kostkami spáru. Vedení kola je tím žlábkem, viz. výše.

Thumbs up Thumbs down