176

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

Hmm tak to je hodně mrzuté, ať s tím jdou s prominutím už doprdele. Jako už teď tady není kde zaparkovat, protože každá kancelářská krysa si musí do práce vozit zadek v autě mad Lze tedy jen doufat, že všude nabouchají ty modré zóny a měšťáci budou důsledně odtahovat. A do okolních ulic dát všude zákazy vjezdu mimo rezidenty a ke každé ceduli měšťáka a rovnou to kasírovat.

Thumbs up Thumbs down

177

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

o víkendu se potkalo u budovy Delta několik Hanyšů a sundavali jendak stavební jeřábi a druhak sami sebe.

Thumbs up Thumbs down

178

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

dvě novostavby u magistrály

http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 1.JPG.html

http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 4.JPG.html

179

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

To je Administrativni centrum Pankrác a Kačerov - jedna hezci, nez druha :-))))) Ale vic me sejri ta, co ma stat na Budejarne.....18patrova....

Petr od Pankráce

180 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (08.12. 2014 15.47)

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

Už před nějakým tím dnem bylo zahájeno územní řízení na Administrativní budovu MPP - má to být tam, co měl být hotel/plechovka mezi "véčkem" EPOQUE a hotelem Panorama.

http://cztedeskaext.praha4.cz/eDeska/do … iloha=2058

Thumbs up Thumbs down

181

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

V sobotu jsem se byl projít po centru a projel tramvají místy, kde jsem pár let nebyl. Osmnáctkou kolem Quadria (které se mi ve výsledku vedle Máje celkem líbí) i proluky na Národní, která zastavění potřebuje, teď je to prostě hnusná díra. Jenže ten kontrast nových budov se starou zástavbou je rok od roku krutější a smutnější. Málokteré staré budově se podaří kvalitně zrenovovat fasádu do skutečně reprezentativního stavu. Štve mě šeď a špína čím dál tím více zjevně nevyužívaných budov a to je to, proč si na to postěžuju zde. Jak mají být využívané, když se firmy kde to žije stěhují do těchto nových administrativních budov?

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

182

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

mrmarkus: Jenže to je návrat k přirozenému stavu, jaký tu byl předtím, než začali řádit památkáři. Domy se nerenovovaly, ale bouraly a stavěly nové, více vyhovující.

Thumbs up Thumbs down

183 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (10.12. 2014 20.27)

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

Tak nám vyhlásili výsledky architektonické soutěže na bytový areál, který má stát na pozemku mezi ulicí Pujmanové a Centrálním parkem (nebo jak se teď jmenuje) na Pankráci. Vyhrál to AP atelier - ing. arch. Josef Pleskot.

Verdikt hodnotící komise napsal:

Návrh AP ateliéru dokázal jako jeden z mála, dobře řešit parter a zároveň práci s hmotami v dálkových pohledech. Hmoty vytváří uzavřený blok, který umožňuje denní aktivity nejen místních obyvatel. Návrh nepracuje s oplocením, jako většina projektů, ale s uzavřeným dvorem, který předpokládá různé společenské aktivity. Je tedy jasně stanoveno, co je uvnitř a vně. V tomto momentu spatřuje porota nejpřínosnější vklad do soutěže. Stavby vyrůstají v hmotových objemech od největších, po nejsubtilnější. Pět tenkých 22 patrových věží vyrůstá z nižšího 6 podlažního soklu, který spoluvytváří uzavřený blok. Z jiných pohledů se ale ukazuje úplně jiné vnímání věžových staveb, které již ztrácí svoji subtilnost i krásu.

https://www.cka.cz/cs/souteze/vysledky/ … 20HORY.pdf

Thumbs up Thumbs down

184

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

http://www.praha4.cz/Praha-4-proti-nadd … jektu.html

Snazi se snazi....ale myslim, ze to bude problem

Petr od Pankráce

185

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

"Pět tenkých 22 patrových věží vyrůstá z nižšího 6 podlažního soklu..."
Fuj, pět 22 patrových věží, tak to doufám, že to v žádném případě na městské části neprojde.
Jako je tu problém s parkováním, jako snad nikde, a oni chtějí zrušit největší parkoviště široko daleko a postavit místo něj 500 nových bytů? Se po*rali ne? Do toho ten barák na Budějovický. Fakt peklo mad

Thumbs up Thumbs down

186

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

Zajímalo by mě, jak se u těchhle věžáků chtějí popasovat s výškovou regulací podle nových stavebních předpisů. Ten zájem je shodit bude asi velký a z více stran smile

Thumbs up Thumbs down

187

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

Jsou různé pohledy. Výška mě trápí podobně jako světelný smog, jen minoritně, co mi vadí více je váha staveb, ještě přesněji kolik lidí se tam bude denně motat. Dnešní realita je silný nepoměr infrastruktury a zatížení. Někde jedním směrem, jinde opačně. Tohle by se mělo město snažit vyrovnávat. Nemělo by se to zúžit jen na automobilovou dopravu, což mi přijde, že teď razí Štěpánek, ale vnímat to celkové zatížení a pracovat s ním. Je přirozené, že někde bude nízké a někdy vysoké, nemám problém s vysokým ve vybraných oblastech, kde tomu odpovídat infrastruktura. Co stále opakuji, infrastruktura třeba v oblasti Budějovické na to připravená není. Mimo jiné tím trpí autobusy MHD, dávno tu měly v ulicích tramvaje s maximálně odděleným provozem od IAD.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

188

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

Město to vyrovnávat chce, ale městská část je proti. Např tramvajová trať Smíchov - Pankrác, kterou P4 nechce, protože jim ubere parkovací místa v Jeremenkově i Budějovické a most přes řeku by zas mohl přivést nějaká auta.
Navíc ohledně těch tramvají je potíž s hygienou. Dnes jsou předpisy tak přísné, že je prakticky nemožné postavit novou tramvajovou trať ulicí skrz obytnou čtvrť bez bariérových antiměstotvorných zářezů, tunelů a zdí ála Barrandov nebo Radlická. Nebo bez fixlování s metodikou výpočtu a nesmyslných omezení. Např. Dědina, kde to výpočtově těsně prošlo jen kvůli vymístění automobilů z hlavní Vlastiny do místních uliček (což samozřejmě vzbudilo nelibost) a zákazu nočního provozu. Nebo tramvaj na Slivenec, kde to pro změnu prošlo díky tomu, že tam zatím nic okolo nestojí. Takže míč bude na straně budovatelů nové čtvrti, kteří nové domy musí postavit buď nejméně 100 m daleko, nebo s neotvíratelnými okny (skončí to tak, že tam budou nebytové jednotky tzv. ateliery, kde se bude neoficiálně bydlet...)

Thumbs up Thumbs down

189

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

Tyhle předpisy jsou zlo. Mělo by to být tak, že se to posuzuje jen pro stávající zástavbu, když chce ale někdo postavit něco nově třeba u trati, je to jeho riziko, jestli to někdo koupí.
U trati Pankrác - Smíchov je co vím akorát spor P4 a P2, jestli na ně pustit auta, P2 je chce (kvůli rozložení zátěže magistrály), P4 ne.
Co se týká toho zatížení, oproti Londýnu je to strašně slabé a řídké. Potřebná infrastruktura pro rozvoj nám chybí vinou politiky města v posledních 15ti letech, místo Blanky, prodloužení metra A a zbytečně vedeného a nákladného C jsme mohli mít dobudovanou celou tramvajovou síť.

Thumbs up Thumbs down

190

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

jo a to ještě naproti budově delta  vedle O2 (bývalé budovy energoprojetku a to parkoviště směrem k jemnické/želetavské) chce passer postavit hotel (x hvězdu), zkusím najít info...

Thumbs up Thumbs down

191

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

vlakno: Já bych tu chybnou politiku města posunul do 70. let, kdy se rozhodlo, že metro bude všespásné, z tramvajového uceleného systému se stanou jen izolované napaječe po moskevském vzoru a prim budou mít autobusy. Tam jsme ztratili několik tratí a k tomu nabrali zpoždění 20 let. Většina těch tratí, co dnes marně čeká v územním plánu a jeho konceptech, by se jinak během těch 20 let postavila, společně se sídlišti. V Brně takovou chybu neudělali a maj tam šalinu nebo trolejbus na každém rohu.

Thumbs up Thumbs down

192

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

Tak když se dívám takhle zpátky, tedy 40-50 let, tak byla chyba především ve výstavbě modernistického města. Když už se ty sídliště postavily, jiná možnost než stavět těžké metro nebyla, vlastně byly naplánované už zároveň s tím metrem (C a B). Nedovedu si představit, že by každý den vozily ty statisíce lidí ze sídlišť skrz Prahu tramvaje. Už v těch 70tých letech to bylo v centru kolapsové, a to ještě všechny sídliště nestály. Že se ty tratě rušit neměly je už dlouho jasné, já doufám že se jednou obnoví všechny, třeba i Husitská-Koněvova. Takže já bych skoro řekl, že to zpoždění ve VD máme až z těch posledních 15ti let, kdy se začaly stavět dopravní stavby bez celkové odborné koncepce dle zadání několika politiků v čele s psychiatrem. Ten do toho připletl ještě svojí Janouškovskou paralympiádu, kvůli které máme zbytečné metro do Motola (původní nesmyslné zadání na letiště) nebo rozšířené nástupiště stanice metra uprostřed pole (budoucí olympijský stadion).

Thumbs up Thumbs down

193

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

P_V a Vlákno: Pánové máte i nemáte oba pravdu. Nevím kolik je vám let, ale pokud jste ve středním věku, tak si nemůžete pamatovat tehdejší situaci, Takaže ...

Ad sídliště: V tehdejší době byl zoufalý nedostatek  bytů, na byt se čekalo 10-15 let i při štěstí. Vícegenerační rodiny badlely v jednom bytě v poměrně nevyhovujících podmínkách (prarodiče + rodiče + děti mnohdy bez odpovídajícího hygienického zařízení v bytech z dob Franze Josefa) a to i přes nějakou výstavbu v tehdejší Praze. Jediným řešením byla sídliště na zelené louce. Posměšně se nazývaly králíkárny (dnes to kromě luxusních bytů není jiné), ale zaplať pánbu za ně.
S tím souviselo zajištění dopravy do zaměstnání a zpět. A tady se dostáváme k metru.

Ad metro: situace v MHD byla už řadu let mírně řečeno neutěšená. Zvláště v centru. Přeplněné tramvaje a dlouhé dojezdové trasy. Nebylo vyjímkou, že na př. z Kulaťáku na Floru se jezdilo i hodinu. Ujišťuji vás, že ať v zimě nebo v létě to byl docela zážitek. Zvláště když ještě jezdily předválečné električky (hrozny lidí visících jako opice z otevřených dveří držících se madla a stojících na nárazníku). No ono nebylo o co stát ani v zaváděných uzavřených T3 (zvláště když venku panovaly skoro tropická horka. (dnešní nacpané tramvaje mi připadají jako cestovní idyla smile ). A to tu nebyla okrajová sídliště. Takže padlo rozhodnutí postavit metro, které by ulehčilo zvláště centru a podstatně zkrátilo dojezdové časy z jednoho konce Phy na druhý, přičemž koncové okolí tras by zajišťovaly nejprve tramvaje vyloučené z centra a postupně spolu s prodlužováním tras by byly nahrazeny autobusy. Což se také stalo. Tramvaje by přitom nadále obsluhovaly mezistanicové úseky (viz Vinohradská) a příčnou přepravu na stávajícím kolejovém uspořádání. A protože honem se ani pes nevytentuje, tak to trvalo s pořád trvá docela dost dlouho. O současné, nebo budoucí koncepci MHD se můžeme zachovat tak jak praví klasik ".... to je asi tak všechno co s tím můžeme udělat"

Thumbs up Thumbs down

194

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

No mě jako fascinuje, že se za posl. 10 let postavilo tak málo km tram tratí....dobrá Barrandov - Radlická (pár set metrů) a Podbaba (taky kousíček).....ale přijde mi prostě, že by tempo mělo být vyšší....vím, vše je na prachách, ale jsou EU fondy a myslím, že byse to dalo....snad začne do sídl. Dědina, a doufám, že někdy i na Pankrác a kolem Václaváku (nebo na něj)....myslím, že by se klido dalo i do Bohnic.....

Petr od Pankráce

195

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

Ono to není jen posledních 10 let, nevýstavba nových tram-tratí trvá už dobrých 30 let! A Bohnice jsou případ sám o sobě. Když se na přelomu 80/90 let debatovalo o prodloužení céčka na sever, tak občanské iniciativy spolu s vedením tamější pražské části vyloženě metro odmítalo, snad i včetně tramvají, s tím, že jim stačí jen autobusy a jiná MHD by jim zvedla příliv nežádoucích obyvatel. No a teď jim to chybí. A současnost? Na tomto fóru tuhle nedávno (10-15 dní) proběhla informace, jaké podmínky s klade P6 na výstavbu tratě do Dědiny. To se opakuje historie Bohnic. Kdejaký hejhula, který se dostane ke korytu chce ukázat jaky je on borec a jak se stará o blaho svých spolubydlících, cokoliv co udělali jeho předchůdci je špatné a pokud možno se to musí zatrhnout. Načež se posadí za stůl a po čase přinese návrh, který není nic jiného než to co odmítl, ale stěny nejsou fialové s červenými jahodami, ale světle zelené s oranžovými srdíčky. wink

Thumbs up Thumbs down

196

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

Dílčí stavební povolení k bytovému domu BDE (dřív véčko EPOQUE) - tedy jenom na veřejné a areálové komunikace. A má to včetně vypořádání námitek krásných 62 stránek. To zas bude mrzení s odvoláváním.

http://cztedeskaext.praha4.cz/eDeska/do … iloha=2398

Thumbs up Thumbs down

197 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (19.12. 2014 14.01)

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

... A máme tu stavební povolení na vlastní Bytový dům BDE. 100 stránek.

http://cztedeskaext.praha4.cz/eDeska/do … iloha=2402

Thumbs up Thumbs down

198

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

No jo, ta ohrada, co tam na Pankráci je, je opravdu hnusná, radši, ať tam něco rozumneho stojí.....ale co fakt nechapu, je ta Budějárna, tak bude to stát, nebude to stát......?

Petr od Pankráce

199

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

Po nejake dobe jsem dneska sel Nuselskou a koukam, ze je ohrada vedle hotelu Michle (u te proluky). Nevi nekdo, co tam postavi, nebo zamer? Diky.

Petr od Pankráce

200

Re: Stavby v oblasti Pankrác a BBCentrum

podle mne to bude ta bytovka inzerovaná v Michelské, ale nevím

Thumbs up Thumbs down