P_V a Vlákno: Pánové máte i nemáte oba pravdu. Nevím kolik je vám let, ale pokud jste ve středním věku, tak si nemůžete pamatovat tehdejší situaci, Takaže ...
Ad sídliště: V tehdejší době byl zoufalý nedostatek bytů, na byt se čekalo 10-15 let i při štěstí. Vícegenerační rodiny badlely v jednom bytě v poměrně nevyhovujících podmínkách (prarodiče + rodiče + děti mnohdy bez odpovídajícího hygienického zařízení v bytech z dob Franze Josefa) a to i přes nějakou výstavbu v tehdejší Praze. Jediným řešením byla sídliště na zelené louce. Posměšně se nazývaly králíkárny (dnes to kromě luxusních bytů není jiné), ale zaplať pánbu za ně.
S tím souviselo zajištění dopravy do zaměstnání a zpět. A tady se dostáváme k metru.
Ad metro: situace v MHD byla už řadu let mírně řečeno neutěšená. Zvláště v centru. Přeplněné tramvaje a dlouhé dojezdové trasy. Nebylo vyjímkou, že na př. z Kulaťáku na Floru se jezdilo i hodinu. Ujišťuji vás, že ať v zimě nebo v létě to byl docela zážitek. Zvláště když ještě jezdily předválečné električky (hrozny lidí visících jako opice z otevřených dveří držících se madla a stojících na nárazníku). No ono nebylo o co stát ani v zaváděných uzavřených T3 (zvláště když venku panovaly skoro tropická horka. (dnešní nacpané tramvaje mi připadají jako cestovní idyla
). A to tu nebyla okrajová sídliště. Takže padlo rozhodnutí postavit metro, které by ulehčilo zvláště centru a podstatně zkrátilo dojezdové časy z jednoho konce Phy na druhý, přičemž koncové okolí tras by zajišťovaly nejprve tramvaje vyloučené z centra a postupně spolu s prodlužováním tras by byly nahrazeny autobusy. Což se také stalo. Tramvaje by přitom nadále obsluhovaly mezistanicové úseky (viz Vinohradská) a příčnou přepravu na stávajícím kolejovém uspořádání. A protože honem se ani pes nevytentuje, tak to trvalo s pořád trvá docela dost dlouho. O současné, nebo budoucí koncepci MHD se můžeme zachovat tak jak praví klasik ".... to je asi tak všechno co s tím můžeme udělat"