201

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Zpátky domů. Osmnáctka bude znovu jezdit z Holešovic do Nuslí
    1. února 2015  16:14

    Své první cestující vozila tramvaj číslo 18 z Holešovic do Nuslí. Bylo to v letech 1923–1937. V dubnu se na toto místo po dlouhé odmlce opět vrátí.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/tramvaj-cislo-osm … -zpravy_dc

202

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Jo ta trasa mi nevadí, mě vadí sólo v so + Ne......jinak trasa OK

Petr od Pankráce

203

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Sedmička píše Ropidu: Nechte dvanáctku na Letné
http://www.metro.cz/sedmicka-pise-ropid … e-deje_row

....me zaujalo - nejdrive rvou, ze 12 pojede pres Letnou a ted to chteji nechat :-)

Petr od Pankráce

204

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Tady jde o kapacitní spojení přímo mezi Nádražím Holešovice a Letnou, jak se ta linka bude jmenovat, je jedno. Patnáctka to sólově naprosto nezvládala, 12ka jezdí plná až dost a 2ka opět v ranní špičce často neumožní ani nástup, s čímž mám mnohaletou zkušenost...

Thumbs up Thumbs down

205

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Připomínky radnic ke změnám:

http://domaci.ihned.cz/c1-63477260-prah … pripominek

Petr od Pankráce

206 Naposledy upravil: mrmarkus (05.02. 2015 18.04)

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

ROPID je svého štěstí strůjcem. Jeho dlouhé roky trvající arogantní přístup "génia vím co dělám" z křesla kanceláře a neschopnost modrého moru na radnicích hájit skutečné potřeby a zájmy svých obyvatel přinesly své ovoce. Teď jsou tu barevnější radnice nadšeně bojující o přízeň svých obyvatel. Skoro by se mi chtělo říci, mohlo by to fungovat.

Ale ono nebude, protože obě strany nebudou pragmatické, budou sázet na zkušenosti z minulosti. Tj. ROPID bude i nadále všude argumentovat svými pochybnými "dopravními průzkumy" a nebude rozebírat strategický cíl, o kterém se nesmí mluvit, tedy kolik peněz má tentokrát městu ušetřit. Stejně tak nebudou pragmatické ani radnice, které budou příliš dávat na zklamání změn předchozí roky a rostoucí odpor lidí k nim a proto budou prakticky VEŠKERÉ změny vetovat i když by lidem ve výsledku přinesli zlepšení stavu. Tohle je běh na dlouhou trať, jehož jediným řešením vidím zrušení ROPIDu a přenesení zodpovědnosti na novou organizaci, které bude fungovat jako sdružení investorů, tj. větším podílem městských částí, které by si přímo řídili ty lokální městské minilinky po kterých tak často volají a také by měly větší slovo pro ty celoměstského významu, dále by se také konečně vyřešila systémová obsluha velkých komerčních areálů.

PS: Umím si představit i alternativní model velkého Dopravního podniku města Prahy, který by převzal odpovědnosti ROPIDu a přímo by si najímal na své linky externí dopravce. Klíčové linky by stále obsluhoval přímo DP. Proč bych tohle chtěl? Protože neustálá každodenní zpětná vazba z provozu a na jeho základě rychlé zásahy jak by bylo potřeba. DP nemá jen řidiče, ale také v nich má kontrolu kvality, tak ty informace konečně začněme používat! Kdyby zrovna řidiče ty moudré hlavy ropidí poslouchaly, dokázaly by najít velké úspory v jízdních řádech, případně nasazení menších typů vozidel v určité hluché doby. Taky by se konečně vyřešily demence typu prázdného kloubu odjíždějící z Kačerova před davem hrnoucím se z metra ...

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

207

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Blaueminence napsal:

Tady jde o kapacitní spojení přímo mezi Nádražím Holešovice a Letnou, jak se ta linka bude jmenovat, je jedno. Patnáctka to sólově naprosto nezvládala, 12ka jezdí plná až dost a 2ka opět v ranní špičce často neumožní ani nástup, s čímž mám mnohaletou zkušenost...

Vedení dvanáctky přes letnou mi od začátku připadlo naprosto liché., protože na té trase nemá žádné zastávky pro lidi. Jediný význam je snad přímé spojení Klárov-Letenské náměstí (netuším pro kolik lidí denně), pro spojení Malá strana - Holešovice je to zbytečná zajížďka.

Thumbs up Thumbs down

208

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Jak říkám, jde o Nádraží Holešovice až Letnou. Je jedno, co tudy bude jezdit, ale sólo rozhodně nestačí. Osobně bych to nejraději řešil odklonem 1 nebo 25 přes Výstaviště.

Thumbs up Thumbs down

209

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Náměstek Dolínek je znepokojen množstvím připomínek k připravovaným změnám v MHD

Více než tři tisíce připomínek ze strany občanů a městských částí mohou být podle náměstka pražské primátorky a radního pro dopravu Petra Dolínka (ČSSD) signálem, že návrh ze strany ROPIDu není ve stavu, kdy by mohl být uveden v život. Proto se již ve středu se zástupci organizátora pražské dopravy setká a bude chtít slyšet jejich argumenty k jednotlivým připomínkám. „Od jednání očekávám, že ROPID obhájí svůj návrh, případně navrhne postup, jakým se vypořádá se zaslanými připomínkami. Na základě výstupu z tohoto jednání uvidíme, co dál,“ uvedl Dolínek.

    9. únor 2015

Připravované změny v dopravě se budou zavádět v souvislosti s otevřením čtyř nových stanic trasy metra a měly by začít platit od 6. dubna. Již několik týdnů se k návrhu, který připravil organizátor pražské dopravy ROPID, mohou vyjadřovat občané i zástupci městských částí. Některé městské části, zejména Praha 6, již vyjádřily s připravovanými změnami zásadní nesouhlas.

„Klíčové je, aby změny byly ve prospěch občanů. Připomínám, že nejde pouze o změny v souvislosti s otevřením nových stanic metra, ale rovněž chceme napravit to, co se nepodařilo v rámci poslední velké úpravy z roku 2012,“ vysvětlil náměstek Dolínek.

http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magi … stvim.html

210

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Pražské radnice odmítají změny v MHD. A pochybuje už i magistrát
Zdroj: http://praha.idnes.cz/radnice-odmitaji- … zpravy_nub

No tak to bude ještě zajímavé :-) Uvidíme, ale za sebe a P4 bych aspúoň pár změn udělal - na P4 rozhodně dvouvozovou 6 a tu trasu do Podbaby, to je dobrý. Ani ta 10 místo 11 mi tolik nevadí, jako mě vadí přehození 139 a 196 na Kloboučnické. Dále mi vadí 121 - chci aby jela v celé trase posílena, ne 2x do hodiny, ale aspon 3x nebo 4x. A ještě se mi líbí prodloužení 118 a klouny na 124 - ale radsi bych az na Dvorce, ale nevim zda klouby tema vilkama projedou....

Petr od Pankráce

211

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

124 jsem občas jezdil z Dvorců na Ryšánku, když jsem příjížděl z Modřan tramvají a 118 přijížděla za Smíchova narvaná. Trasu vilkami tak dobře znám a na kloub to tam vážně není. Nejde jen o vracáky, ale také prudké stoupání/klesání a úzká místa, kde se něco staví, když se potkají popeláři apd. Už takhle jsem tam zažil dost srandy. S linkou 205 v nové podobě problém nemám, klidně ať tam takhle jezdí jako místní linka, akorát mě trošku mrzí změna dopravce, protože ČSAD tam většinou jezdilo můj oblíbený Solaris Urbino 12, pro cestování stojmo městem mnohem lepší interiér než SOR NB 12 City, ale já vlastně nevím, co tam dá Stenbus. Mimochodem označení linky 205 nově za metrobus mi přijde šaškárna hrubého kalibru, to se sám ROPID rozhodl pojem metrobus takhle zesměšňovat? big_smile Každopádně jestli budou na 205 garantovány nízkopodlažní spoje, rád bych připomenul, že Praze 12 chybí bezbariérový přestup na Kačerově. Linka 205 by tak klidně mohla pokračovat ulicí Budějovická dolu na Vídeňskou a dále v trase linky 157, kterou bych zrušil. Na Modřanském konci bych naopak dovedl tuhle novou nízkopodlažní standardní 205 někam dále, kde by to mělo větší smysl, než nynější ukončení u Polikliniky Modřany. Linku 124 do toho už motat nebudu, napsal jsem toho zase až až.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

212

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Jak se změní pražská MHD? Čtenářům odpoví radní pro dopravu Petr Dolínek

Čtenářům iDNES.cz bude odpovídat dnes od 13 hodin.

http://praha.idnes.cz/chat-s-radnim-pro … zpravy_bur

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

213 Naposledy upravil: mrmarkus (12.02. 2015 14.29)

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Petr Dolínek: Nebrání tomu nic, proto jsem dnes tak učinil. Rozhodl jsem, že se materiál o změnách v dopravě vrátím Ropidu k záasdnímu přepracování a od 6.dubna budou zavedeny pouze změny, které jsou nezbytně nurné, aby byly splněny podmínky související s financováním stavby metra z evropských dotací.

"nebyly realizovány nové směrové přepravní průzkumy, nebyly projednány hromadně s odborníky Mč pro dopravu ani např. s řidiči MHD."

OTÁZKA: Co říkáte tomu, že kvůli změnám, které proběhly v roce 2012, klesá provozní spolehlivost pražské tramvajové dopravy? Když se stane nehoda v Kobylisích, tramvaje přestanou jezdit i do Modřan na opačném konci Prahy. Ptal jste se lidí z centrálního dispečinku, kteří řídí provoz tramvají, na jejich zkušenosti? Hodláte tento nebezpečný trend podporovat? MD
Petr Dolínek: Vždy jsme povžoval, že změny které porběhly v roce 2012 za nešťasnté a chybné. Cílem je tyto chyby napravit. Proto chci, aby další zásadní změny byly připraveny pečlivě a plynulost pražské dopravy zvyšovaly. I proto jsem dnes vrátil Ropidu první návrh změn v MHD.

"Naším cílem je, aby se do diskuze o změnách zapojil širší okruh dopravních expertů, ale také co nejširší veřejnost. To jsem dokázal i dnešním rozhodnutím vrátit změny Ropidu k přepracování, protože k takovému projednání nedošlo."

palec nahoru, Dolínek si u mě drží i nadále kredit tongue

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

214

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

No vida a je to :-) Ale stejne - par veci udelat mohli....

Petr od Pankráce

215

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Viz co jsem psal 05.02. 2015 18.59, odstavec "obě strany nebudou pragmatické". ROPID a město vytvořily v oblasti důvěry svými minulými činy dluh, který nebude snadné a rychlé vyrovnat.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

216

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Pěkný rozhovor...
http://zpravy.aktualne.cz/regiony/praha … 5900fea04/

Petr od Pankráce

217

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Pan Jareš má posunuté vnímání reality, on za to nemůže, na tohle člověk sám nepřijde. V kombinaci s arogancí, se kterou se vypořádává s externími odborníky na dopravu, lidmi z DPP, jak ho nezajímají názory řidičů, nedivme se, že jeho návrhy jsou naprosto odrtžené od reality a nevnímá ani čas, v jakém změny dělá. Jeho změny přece musí každému pomoci, on o tom bude hluboce přesvědčen. Pěkně ho redaktor Aktuálně pan Pokorný povodil big_smile

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

218

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Do konce února 2015 připraví pracovní skupina složená ze zástupců hl. m. Prahy, městské části Praha 6 a ROPID finální návrh změn k 7.4.2015. Ostatní navržené změny včetně dalších připomínek městských částí budou dále diskutovány s odbornou i širokou veřejností včetně provozních zaměstnanců dopravců.

http://www.ropid.cz/tiskove-informace/z … x2823.html

219

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Pozvánka na debatu
středa 25. února 2015

Hlavní město Praha, Městská část Praha 6 a ROPID (Pražská integrovaná doprava) si Vás dovolují pozvat na debatu týkající se změn v pražské městské hromadné dopravě.

Diskutovanými tématy budou:

    Slevy jízdného v pražské MHD
    Parkovací zóny na Praze 6
    Změny v MHD na území Prahy 6

Diskutovat budou:

    Petr Dolínek, náměstek primátorky pro oblast dopravy a evropských fondů
    Ing. René Pekárek, CSc., předseda Kontrolního výboru MČ Prahy 6
    Zástupce ROPIDu, organizátor Pražské integrované dopravy

Debata se uskuteční ve středu 25. února 2015 v prostorách Národní technické knihovny v Ballingově sále (adresa: Technická 2710/6, Praha 6-Dejvice) od 17:00 do 19:00.

Těšíme se na Vaši účast!

http://www.ropid.cz/akce/pozvanka-na-de … x2869.html

220 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (20.02. 2015 14.56)

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

ROPID: Změny MHD k otevření nových stanic metra dohodnuty

Pásmování A na Dejvické a dopolední Dejvická-Nemocnice Motol po deseti minutách. No potěš pámbu.

http://www.ropid.cz/tiskove-informace/z … x2874.html

Thumbs up Thumbs down

221

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Kterej d***l tohle zas vymyslel?? Proc 10 min??? Asi to chteji takto zkusit.....a uvidi se...

Petr od Pankráce

222

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Takže 119 na letiště jezdí každých 5-9 minut, ale metro bude jezdit každých 10 minut?

223

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

slyšel jsem že od metra pojedou dvě 119 spolu a zpět každá zvlášť

224

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Z revoluce v pražské MHD definitivně sešlo
Z plánovaných rozsáhlých změn v pražské MHD, které společnost Ropid chtěla uskutečnit v souvislosti s otevřením prodlouženého úseku metra trasy A, nakonec sešlo. Dílčích změn se od 7. dubna dočká pouze oblast Prahy 6 v okolí nových stanic.
http://www.novinky.cz/domaci/362210-z-r … seslo.html

Thumbs up Thumbs down

225

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

oficiální změny k 7.4.

od zahájení denního provozu 7.4.2015 (denní linky), resp. nočního provozu 7. / 8.4.2015 (noční linky) dojde k následujícím změnám v provozu PID. Tato informace zachycuje pouze trvalý stav.

http://www.ropid.cz/trvale/zmeny-v-dubn … x2881.html