101

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Konecne... :-) Po strane to staci, me by nevadilo, kdyby to bylo treba inverzne, tj. tmave na svetlem.....ale VELKE :-)

Petr od Pankráce

102

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Nojo, ale to potom nevíš strašně důležitou věc, a to, že jedeš metrobusem. To musí určitě stresovat spoustu cestujících. Přestupy přece vůbec nevadí (čím více tím lepe, potom se aspoň lidi nenudí), ale nevědět, jestli jedeš nebo nejedeš metrobusem, tak to je určitě katastrofa. sad sad sad

Thumbs up Thumbs down

103

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Třikrát hurá - ale zase na rámečcích bylo hezky vidět, jak absurdní koncept "metrobusů" je. Od megazměny jsem přísahám neviděl autobus bez rámečku, pokud nepočítám linky 3xx. Autobusem nejezdím pravidelně, takže jsem měl možná jen smůlu, ale když jsem viděl jízdní řád jednoho metrobusu (bohužel jsem zapomněl číslo linky), který jezdil v sedle všedních dní 4x do hodiny a o víkendech 2x za hodinu, tak jsem pochopil, že to všechno je nejspíš jen takový velice zvláštní vtípek. cool

Thumbs up Thumbs down

104

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

No a pak jsou určité linky (např. 107, 143), které jezdí celodenně, celotýdenně, ve špičce s intervalem 3-5 minut, mimo 8-10min...a metrolinky to přitom nejsou smile

Thumbs up Thumbs down

105

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Pokud vede linka vyhrazeným pruhem, tak je to metrobus. Je jedno, je-li to v několikakilometrové trase 20 metrů nebo 20km. Potom  je to metrobus i kdyby trakře padaly. V opačném případě by to to přece znamenalo degradaci nové, lepší MHD, na obyčejnou MHD. Jezdíme přece moderně. Autobus, který si nečichne k vyhrazenému pruhu si nezaslouží hrdý název metrobus i když s metrem kromě zastávky nemá nic společného (nebo "zeby" od slova metropole?). Asi jo, jsme přece světoví.

Thumbs up Thumbs down

106

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

ukazoval ten digi vnitřní teploměr od začátku toto
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 4.JPG.html
nebo už je to nějaké vylepšení? smile

107

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

od slov k činům...

martyn napsal:

Ústup metrobusových rámečků nastal, dnes na některých vozech vypravených například na linky 124, 150 nebo 213.

108

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

dnes jsem ani jeden předozadní rámeček nepotkal smile

109

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

ať žijou metrolinky v kombinaci s několika nehodama...

dpp.cz napsal:

Mimořádné události - většinou... zpoždění až 20 minut. Silná IAD

Smíchovské nádraží - Skalka
26.09. 16:15 - 26.09. 18:10

Olšanské hřbitovy - Vozovna Strašnice
26.09. 16:00 - 26.09. 19:15

Želivského - Kavčí hory
26.09. 16:00 - 26.09. 19:25

Želivského - Sídl. Rohožník - Černý Most - Klánovice
26.09. 16:00 - 26.09. 17:45

Nádraží Braník - Roztyly - Florenc - Koleje Jižní Město - Želivského - Komořany - Na Beránku - Sídl. Spořilov - Smíchovské nádraží
26.09. 15:45 - 26.09. 19:30

Smíchovské nádr. - Strašnická - Tolstého - Nádraží Hostivař
26.09. 15:45 - 26.09. 19:30

Vozovna Kobylisy - Jižní Město - Poliklinika Mazurská - Chodov - Černý Most - Opatov - Sídl. Čimice - Háje - Jesenická - Sídl. Čakovice - Florenc - Opatov - Depo Hostivař
26.09. 15:00 - 26.09. 20:30

Dejvická - Stadion Strahov - Velká Ohrada - Hradčanská - Zličín - Dejvická
26.09. 07:30 - 26.09. 12:30

Strašnická - Smíchovské nádraží
26.09. 07:30 - 26.09. 10:00

Skalka - Smíchovské nádraží
26.09. 07:30 - 26.09. 11:30

Želivského - Komořany - Na Beránku - Jižní Město
26.09. 07:30 - 26.09. 12:20

Želivského - Sídl. Rohožník - Černý Most - Klánovice
26.09. 07:00 - 26.09. 10:00

Vozovna Kobylisy - Jižní Město - Poliklinika Mazurská - Chodov - Černý Most - Opatov - Sídl. Čimice - Háje - Jesenická - Sídl. Čakovice
26.09. 07:30 - 26.09. 12:20

110

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Kriticky clanek o zmenach po mesici:

http://regiony.impuls.cz/praha/nova-mes … -4gdb.html

Petr od Pankráce

111

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Dnes ráno jsem zase dostal "lahůdku" při cestě Nad Trojou -> Jindřišská.

Dříve:
linka 14, cca 25 minut.

Dnes:
* čekání 8 minut na tramvaj (interval jediné linky 17 = 4 minuty, nejela)
* přestup Strossmayerovo náměstí na l.24, čekání 16 minut (interval dle JŘ 8 minut, prokazatelně alespoň jedna nejela)
* po nástupu do vozu s příšerným bezdomovcem jsem se rozhodl přestoupit do předního a oznámit to řidiči - vystoupil jsem na Kapitána Jaroše - bohužel řidič okamžitě zmáčknut tlačítko zavírání dveří a ujel.
* Čekání 7 minut na Kap. Jaroše, linkou 5 na Masnu
* Čekání 3 minuty na Masně, linkou 3 s dalším bezdomovcem na Jindřišskou.
jízdní doma přes hodinu.


Příště tedy radši půjdu 12 minut na metro pěšky a pak z Hlaváku dalších 6. Opravdu by mě zajímalo, jeslti mě počítali do těch "co se jim to zlepší" nebo "zhorší".

Thumbs up Thumbs down

112

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Mosquit napsal:

...

Příště tedy radši půjdu 12 minut na metro pěšky a pak z Hlaváku dalších 6. Opravdu by mě zajímalo, jeslti mě počítali do těch "co se jim to zlepší" nebo "zhorší".

Zkus to napsat Noskovi. Když toho bude dost, tak s tím snad něco udělají.

Thumbs up Thumbs down

113 Naposledy upravil: Sibstr (06.10. 2012 02.05)

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

3.9.2012 jsem odeslal na ROPID své dotazy a připomínky ohledně změn v pražské dopravě. Obratem mi přišel mail:

Vážený uživateli,
podnět níže uvedeného obsahu byl odeslán organizaci ROPID k vyřízení.
Dovolujeme si Vás upozornit, že termín pro vyřízení podnětu je stanoven na 30 dnů ode dne přijetí podání (z důvodu nutnosti prošetření obsahu podání), a že podání, která budou obsahovat vulgární či sprosté výrazy, budou urážlivá nebo neodpověditelná, nebudeme prošetřovat a budou odložena! Děkujeme za pochopení.
UPOZORNĚNÍ: Jediný správný způsob jak podat oficiální podnět, stížnost nebo připomínku elektronickou cestou je přes tento formulář, nebo přes oficiální e-mailovou adresu organizace (ropid@ropid.cz). Došlá e-mailová pošta na osobní adresu kteréhokoliv pracovníka naší organizace nebude brána jako oficiální podání a z důvodu možné dovolené, nemoci nebo jiné nepřítomnosti není zaručena ani včasná odpověď. Berte toto, prosím, na zřetel i při případných reakcích na naši odpověď. V takovém případě uveďte jednací číslo dopisu, na který reagujete.
Děkujeme za Váš zájem o Pražskou integrovanou dopravu.
ROPID - Regionální organizátor Pražské integrované dopravy

Tak by mě zajímalo, zda mé dotazy a připomínky jsou opravdu nezodpovězitelné, nebo se jim jen nechtělo odpovédat.:/
Posílal jste někdo nějaký "podmět"? Přišla odpověď?

Thumbs up Thumbs down

114

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Toto je standardní automaticky generovaná odpověď. Do těch 30 dnů by ti ještě měla přijít normální...ale nepočítej, že bude o moc víc užitečná, než toto smile

Thumbs up Thumbs down

115

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

No jo, ale 30 dnů je pryč a odpověď žádná:( asi mají dovolenou:D S tím, že by ta odpověď byla nějak užitečná, ani nepočítám. Jen, aby nějaká odpověď vůbec dorazila, o čemž začínám silně pochybovat.

Thumbs up Thumbs down

116

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Nojo, ten datum jsem přehlédl smile Klidně bych jim napsal znovu s tím, že tvoje žádost nebyla vyřízena včas a žádáš odpověď..

Thumbs up Thumbs down

117

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Tak dneska jsem se pekne nasr......to, ze cekam na Synkaci na 193 dlouho, dobre, je sobota a jeden asi ujel, ale ze prijede bus, ktery jezdi na NAD, takovy rozhrkany, sotva funi a spatne se nej leze - to uz je moc. Pokud vim, tak pred zmenami byla 193 cela nizka....a tohle? Musel jsem dvoum panim pomahat do schodu, aby tam vůbec vlezli....at mi nikdo nerika, ze nizky busy o vikendech jsou tak strasne vytizeny.... :-(

Petr od Pankráce

118

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Je to zvláštní. Vypadá to, že v sobotu jede na 193 vysoká podlaha jenom v jednom pořadí, jinak je to samá nízká. K čemu je to komu dobré, to by mě taky zajímalo...

http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortal … _linka.pdf

Thumbs up Thumbs down

119

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

193 občas jezdím, býval to takový bus pro důchodce, ale to se od září změnilo. Po reorganizaci busů v oblasti Budějovické přesedá hodně lidí u Nemocnice Krč, v ranní i odpolední špičce. Ráno by byl potřeba kloub, nekomfortní cestování je slabý výraz pro situaci, kdy u nemocnice zůstávají na zastávce lidi, aby si počkali na další nebo znechuceně volí z donucení alternativu (jako že těch alternativ moc nezůstalo). Tragikomické je sledovat maminky s kočárky přes busem, kde stojí lidé ve dveřích. Není se čemu divit, že parkoviště před nemocnicí i v nemocnici jsou permanentně natřískaná, dokonce i poté, co začala nemocnice na vjezdu do areálu pěkně rejžovat, kolona na výjezdu z areálu je tam už standardem (samozřejmě je tam i kvůli placení, ale stejně se tam motá na můj vkus moc aut). Jestli může na 188 jezdit kloub, nevidím důvod, proč by nemohl na 193, samozřejmě chápu, že kloubů je málo a nákupy nových nestačí nahrazovat dosluhující staré, ale to je problém dopravce, ne ROPIDu.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

120

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Metrobusy se zpozduji i o 20 minut:

http://aktualne.centrum.cz/domaci/regio … ?id=759214

Petr od Pankráce

121

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Hurá! Dorazila odpověď z ROPIDu.

Vážený pane xyz,
děkuji za Váš názor, doplnil bych, že provoz budeme po uvedení změn sledovat nejen přepravními průzkumy a jednání s městskými částmi, ale také rozsáhlým anketním průzkumem mezi cestujícími na podzim 2012. Na základě vyhodnocení pak nevylučujeme nějaké úpravy provozu pravděpodobně od prosince 2012.
Důvodem změn je zjednodušení sítě linkového vedení Pražské integrované dopravy (PID) (což např. v některých oblastech umožní lepší prokládání spojů a ve výsledku s menším počtem vozidel častější intervaly) a dále vyrovnání nabídky a poptávky cestujících, tedy posílení nejvytíženějších úseků a omezení méně využívaných. Ve většině případů bude spojení i nadále zajištěno, byť může být nově nutnost přestupu. Nicméně systém PID je založen na přestupním tarifu a změna jízdného v roce 2011 umožnila definitivní odbourání bariér z důvodu nepřestupní ch jízdenek. Vedle výše zmíněného je naším cílem nabídnout alternativní trasy pro odlehčení nejvytíženějších úseků metra (především metro C) a tramvají. Tyto trasy nabízejí tangenciální linky, které spojují okrajovější části Prahy. Díky této nové možnosti nebudou muset cestující zajíždět do centra a sníží tím zátěž v místech, kde již není možné provoz z technologických důvodů posílit. Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že taková tangenciální spojení si získaly mezi cestujícími oblibu poté, co si na ně zvykli.
Nechceme v žádném případě likvidovat provoz v rámci Pražské integrované dopravy, na druhou stranu se systém již dlouhá léta neměnil, zatímco požadavky a také přepravní proudy cestujících ano a je nutné na ně zareagovat, aby systém PID co nejvíc zůstal konkurenceschopný individuální automobilové dopravě.
Co se týče zpoždění, dle standardů kvality se jízda do +3 minut (zpoždění) bere jako jízda ndle platného jízdního řádu. Důvodem úpravy trasy linky 121 je obsluha zastávek Rosečská a Nad Rybníky jako náhrada za zrušenou linku 192, bez toho by lokalita přišla o dopravní obslužnost.

S pozdravem a přáním příjemného dne

Miloš Jelínek

Zástupce vedoucího odboru marketingu

Zpracoval: Martin Padevět

Tak podle odpovědi, je pravidelné zpoždění 3 minuty při intervalu 6 minut naprosto v pořádku. Což se dá také přeložit "autobusy si mohou jezdit jak chtějí". Jen dodám, že to zpoždění 3 minuty autobus nabere už na prvních 6 stanicích z 23 (193 Vršovice -> Šeberák).

Thumbs up Thumbs down

122

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Změny pražské MHD zvýšily počty přestupů, zastávky to nezvládají
    18. října 2012  10:42
    Přestože změny v pražské MHD začaly platit již 1. září, stále je co vylepšovat - na nových přestupních zastávkách chybějí přístřešky, někde musí lidé zbytečně pobíhat mezi zastávkami. Plánovači slibují nápravy, ty ale přicházejí pomalu.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/zmeny-v-prazske-m … -zpravy_ab

123

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

to jsou věci...

MHMP napsal:

Primátor hlavního města Prahy Bohuslav Svoboda spolu se starostkou MČ Praha 6 Marií Kousalíkovou
prověří změny MHD na Praze 6
v pondělí 22. 10. 2012 v 7:30 hodin
na Strahově.
(Prostor u zastávek „Stadion Strahov,“ prostranství ulic Atletická a Vaníčkova)
Primátor bude spolu se starostkou MČ přímo v terénu zjišťovat, jak změny v MHD vnímají cestující na Praze 6 a jaké jsou možná řešení.

124

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Přestupování na Strahově je tragikomické, uznal primátor Svoboda
    22. října 2012  12:00
    Pražský primátor Bohuslav Svoboda slíbil lidem, že zkusí zajistit, aby cestující už nemuseli na Strahově chaoticky přebíhat od jedné zastávky ke druhé. Kvůli zrušení přímého autobusového spojení Prahy 6 a Smíchova se tu musí přestupovat. Zastávky však dělí křižovatka a asi sto metrů chůze.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/clanek.aspx?c=A12 … -zpravy_eb

125

Re: Megazměna PID v září 2012 a následné úpravy...

Praha chystá další změny v MHD

Po revoluci v městské dopravě hlavního města Prahy na začátku září už dopravní podnik a organizace Ropid napravil největší přehmaty do 10. října.

24.10.2012 8:34   | 

Podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala se další kolo změn chystá na půlku listopadu: „Jde o reakci na připomínky městských částí.“ K 15. listopadu bude také opět zprovozněna i důležitá tepna Prahy 4 Michelská, která se ještě opravuje. Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l … mhd-925851