vlakno napsal: ...
Co se týká Smíchova, je to podrobně rozebrané v tom odkazu auto*matu. ......
Ach jo. Musím na Auto*Mat aspoň trochu reagovat.
Kromě toho, že mi pijou krev, má Automat pravdu v jedné věci. Hustota provozu na Smíchově je větší. Kde ovšem není? (Dokonce i v Tibetu ) Cudně ale zamlčuje proč a kde. Důkazy svádí na existenci tunelů což ovšem není pravda. Tendenčně to ale dokazuje. Tvrdí, že malý Smíchovský okruh zdržuje kdoví co hlavně MHD. To je nesmysl, protože tento okruh nemá s MHD žádnou společnou část, pouze ho na kříží. Ať už autobusy, nebo trmavaje. Pokud chce ovšem Automat nazývat čekání na červenou na křižovatkách za zdržování, no prosím. Nikde ovšem neříká, jaké to bylo peklo před jeho zavedením (pro neznalé je jednosměrný proti směru hodinových ručiček od Jiráskova mostu ulice: V Botanice, Kartouzská, Radlická, Ostrovského, Vltavská a Hořejší nábřeží ). Tudíž na mapě si můžete ověřit kudy vede. Právě proto, že jezdím také MHD, tak mohu tvrdit že zdržování tramvají není pravda. Pominu-li, že na příklad v Lidické směrem k mostu je provoz občas hustší než jinde, to samé ve Štefanikově, ale nikde se nic nezdržuje a tyto ulice nejso částí žádného okruhu. Lež - pravda?. Tvrdí. že za 10 let od zprovoznění tunelů se situace zhoršuje. Nepíše ovšem, jak dlouho a od kdy se staví Blanka (od roku 2006, což je právě asi tak těch 10 let ). Nikoho asi nemusím přesvědčovat, že při realizaci jakékoliv stavby se přes ni těžko jezdí. Múže mi Automat vysvětlit kudy asi řídiči ve směru SV-:-JZ Prahy pojedou (zvláště při neexistenci severní části R1)? Pokud si myslí že přes Roztoky. Tak takového šoféra bych chtěl vidět. Takže otázka kudy, je nasnadě. P5 potažmo Smíchov. To Platí i o Strakonické, kterou využívají také řidiči mířící směrem na jíh (levý břeh Vltavy). Rád bych viděl toho snílka, který si myslí, že by neexistence tunelů zlepšila situaci. Přitom sice uznávají že na Strakonické poklesla doprava o 30%, ale zároveň se diví proč se poklesu nevyužilo k přemeněn na moderní bulvár. K čemu by asi tak byl, když je tam okolo ní je svým způsobem průmyslová zóna, navíc je to nejspíš záplavové území.
V části Promarněné příležitosti dost nelogicky požaduje spoustu věcí. Zákaz vjezdu aut na Palackého Most. Nikde ovšem neříká jak řešit automobilovou přepravu přes Vltavu (asi přívozem). Chce odstranit provoz aut z kolejí Radlické na malém (Smíchovském) okruhu. Stydlivě ovšem zamlčuje skutečnost, že v tom úseku nevede žádná tram ani bus linka právě z důvodu plynulosti dopravy. A tak bychom mohli pokračovat. Do toho ovšem zamíchájí malinko pravdy, trohcu polopravd, zbytek vymyslí (dokonce snad i hlavou) a ejhle jací jme borci. Prostě demagogie první třídy a kvality.
Tedy. Na Smíchově je jedno místo, kde je "úzký profil" a to oblast Radlické x Plzeňská x Vrchlického x Kartouzská. Proč? Je tam málo mista pro nějaké grandiozní stavby (úzké udolí a zástavba). Je otázka mohli-li projektanti řešit lepší nájezdy do tumelů než jsou, nebo ne. Stýká se tam právě zmiňovaný Smíchovský okruh s MO. Malý prostor a spletité úrovnové i MU křižování dělá z oblasti noční můru. tady se totiž potkávají účastníci mířící nejen směrem na/z Řepy, ale i do/z JZ města, na/z Smíchov obecně do/z centra Prahy, a zmiňovaný SV/J(JZ) směr. Proto už aby byla Radlická radiála a zprovozněna Blanka, protože ten kdo nemíří přímo na Smíchov bude zaručeně zmiňované tunely využívat. Je otázka co s "cestovateli" míříci od západu směrem do středu Prahy, nebo na její východní okraj a používají P5 jako průjezdní oblast (a opačně).
Něž byly zprovozněn tunel Strahov a Mrázovka. Tak se veškerý provoz z oblasti Břevnova a Dejvic soustředil do Holečkovy, případně přes Podbělohorskou do Plzeňské/Vrchlického a to teprve byly kolony. Úsek Radlická - Klamovka se jej také 30 minut, což při vzdálenost, 1,5 km je opravdu závratná rychlost. Nehledě na hustotu, kdy přejít přes ulici byla sázka do loterie přjede mne - nepřejede mne. Však také v oblasti okamžitě poznáme, kdy je Strah.tun. mimo provoz. Ano bydlím na P5 na pomezí Strahova a Košíř a do "centra" a eventálně přes ně dále jezdím, ať už MHD, nebo IA). Takže doufám, že mi věříte, že vím o čem mluvím. Hlavně při cestách směr Holešovice. Kudy si myslíte že jsem asi tak jel? Přes Dejvice a Letnou určitě ne, Zvláště, když se tam stavělo. Už se třesu na otevření Blanky. To bude jiné kafe. Přes kopec na Malovanku a tunelem na druhou stranu. pokud by byl ještě tunel až k Rybničkům, tak by mne Holešovice už v životě neviděly.
O zvyšující se hustotě provozu obecně nemá cenu diskutovat. Jeho omezení? To bychom se museli vrátit v čase, zabít vynálezce spalovacího motoru, před tím vynálezce parních strojů, dále toho koho napadlo ochočit koně, vynálezce kola atd. Lidi by se mohli vrátit do doby kamenné bydlet v jeskyních, ale s teplou vodou, ustředním topením a splachovacím WC.
Byli bychom jen nahaté opice, brontosaurus válcoval nám silnice, v poledne by dostal metrák přesličky, v jeho stínu bychom hráli kuličky ... (parafráze písně V+W "Civilizace").