Re: Trojský most
No, snad ty plánky čtou. Aby ten záves nedopadl takle .
http://clementvalla.com/files/gimgs
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Trojský most
Stránky Předchozí 1 … 10 11 12 13 14 … 35 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
No, snad ty plánky čtou. Aby ten záves nedopadl takle .
http://clementvalla.com/files/gimgs
i dnes most jede, probíhá 6. výsun http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 4.JPG.html
jede 20 příčníků, celková vysouvaná hmotnost cca 1500 tun
jeden příčník má cca 50 tun
Příčník 24 bude umístěn uprostřed mostu, celkem jich je 47.
okolo 17té hodiny osazeny příčníky 27, 26, 25 a 24
příhradovina již byla z větší části na místě
Jedinou viditelnou částí Blanky bude most
Poslední zahájenou stavbou z části Městského okruhu, která se nazývá tunelový komplex Blanka, je Trojský most. Na rozdíl od jejích jiných úseků, které ve výsledku zmizí pod zemí, bude velmi dobře viditelný a vytvoří novou dominantu Trojské kotliny. Na jeho vzhled proto investor kladl velký důraz a návrh přemostění vzešel z architektonicko-konstrukční soutěže, kterou vypsal Magistrát hl. města Prahy. Na tom, aby se most už brzy začal podobat vizualizaci, dnes pracuje společný tým našich divizí 5 a 2 pod vedením Bc. Alexandra Tvrze.
„Výstavba Trojského mostu začala později, než jsme předpokládali. Nestaví se totiž v podobě, jak byl navržen při projektu Blanky, ale podle vítězného návrhu z pozdější soutěže a musel se celý přeprojektovat,“ vysvětlil Alexandr Tvrz. „Původní most měl mít železobetonovou mostovku zavěšenou pomocí ocelových závěsů na excentricky umístěném šikmém pylonu. Ten měl být založený v korytě řeky a překlenoval by vozovku jako parabolická brána.“
Most, který v současnosti roste z Holešovic do Troje, navrhli inženýři a architekti Jiří Petrák, Ladislav Šašek, Roman Koucký a Libor Kábrt. Jeho charakteristickým znakem bude nízký síťový oblouk, který bude na koncích rozkročený přes tramvajovou trať (vizualizace). Překlene celé koryto řeky, bude proto asi 200 m dlouhý, a dosáhne nejvýš 34 metrů nad maximální plavební hladinu. Konstrukce oblouku budou ocelobetonové plnostěné, na nich bude na síťově uspořádaných táhlech zavěšena dolní mostovka z prefabrikovaných příčníků a monolitické desky. Šířku mostu – 36 m – složí dva pruhy pro každý jízdní směr, tramvajové koleje, chodníky a cyklostezka. Na hlavní most naváže na trojském břehu 40m inundační – jednopolový monolitický trámový s horní mostovkou.
„Most, pro nějž veškerou ocel dodají oceláři z Metrostavu, postavíme na provizorní příhradové konstrukci, kterou na konci stavby demontujeme,“ popisuje Alexandr Tvrz. „Její jednotlivé části sestavujeme ve výrobně na holešovickém břehu, kde k nim přiděláváme čtyři betonové příčníky. Šestnáctimetrový díl potom vysunujeme nad Vltavu (foto). Výsunů bude celkem 13 a my jsme nedávno provedli šestý. Mostovku vybetonujeme také ve 13 etapách a teprve pak na ní postavíme oblouk. Na trojském břehu máme hotovou i opěru a pilíř s osazenými ložisky pro inundační most, jehož bednění právě sestavujeme.“
vizualizace www.tunelblanka.cz
Včera měl probíhat další v pořadí již 8. výsun mostu. Pokud proběhl,tak by do konce mělo zbývat pouze 5 výsuvů
neměls náhodou jedničku z matiky?
a pokud proběhl, tak je čumák mostu už za půlkou Vltavy
(včera v IC neměli o výsunu - nevýsunu žádné zprávy)
neměls náhodou jedničku z matiky?
a pokud proběhl, tak je čumák mostu už za půlkou Vltavy
(včera v IC neměli o výsunu - nevýsunu žádné zprávy)
jedničku jsem neměl a nechystáš se tam dneska zajít pořídít pěkné fotečky?
vždyť je to furt stejný...
![]()
Kasme, máš pravdu. Nenech se zbytečně honit
Most se vysouval, alespoň do 11.00 o jeden příčník. Pak opravovali automatický (nebo dálkově ovládaný?) teodolit co je na sloupu u buńkoviště.
Tahle parta studentů tam včera asi byla, takže možná fotky od nich.
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … li/110502/
Ahojte, trochu to tady sleduju, dost mě ta stavba zajímá (ryze amatérsky). Včera 8.5. jsme byli lovit na kanoji mostní kešky, tak jsme nafotili pár detailů. Bohužel jsme neměli foťák, tak je to jen z mobilů:
https://picasaweb.google.com/1042450359 … directlink
a z druhýmo mobilu:
https://picasaweb.google.com/1072419181 … 0652/Most#
Evidentně nějaký výsun od posledních fotek proběhl, neboť už jsou první příčníky za půlkou řeky.
Tak si říkám, jestli by se ten most nedal zlevnit tím, že by se provizorní konstrukce vespod ponechala a jen se vybetonovala placatá mostovka. Oblouk lze dodělat kdykoli později, až se najde mecenáš
Evidentně nějaký výsun od posledních fotek proběhl, neboť už jsou první příčníky za půlkou řeky.
od posledních (pátečních) fotek určitě výsun neproběhl...
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … 9.JPG.html
vysouvá se "vždy" ve středu... (ještě 5x)
každopádně dík za fotky, jsou super
od posledních (pátečních) fotek určitě výsun neproběhl...
Aha, mně ty páteční fotky nějak unikly.
S tim zlevněním - abychom se nekonec nedivili, třeba dojdou prašule, a bude to tam strašit nedodělaný bůhví jak dlouho - jako Rachoťák :-)
Takhle zlevňovat je podle všeho nemožné, musela by zůstat nejenom provizorní konstrukce pod mostovkou, ale i všechny provizorní podpěry v řece, celé by to bylo posazené na provizorních ložiskách. Takže problémy s povolením, údržbou a kdoví, jestli by to vůbec mělo statickou únosnost, jaká je třeba. Ten oblouk je v ceně celé stavby maličkost.
Cenu mostu by bývalo možná šlo snížit tím, kdyby se vyjmul ze stavby tunelu Blanka (který staví Metrostav) a Praha vypsala na tuto stavbu samostatný tendr, když už má být NTM v provedení s tím obloukem, jak vyšlo z architektonické soutěže. Levnější varianta by bývala byla, v řece postavit definitivní podpěry a vybudovat mostovku letmou betonáží (jako např. most přes Vltavu na R1-513).
v pul 12 vysunuto o dva pricniky, probihala kontrola a zrejme i priprava na dokonceni vysuvu
ano, výsun dokončen, příčníky 15 - 12 uloženy, připraveny jsou 11 a 10
pár fotek z výsunu #10
http://img824.imageshack.us/img824/9598/dsc0063se.jpg
http://img560.imageshack.us/img560/1636/dsc0083vj.jpg
http://img855.imageshack.us/img855/9205/dsc0075nc.jpg
jinak vysouvá se každou středu cca od 9.00
pár fotek z výsunu #10
http://img824.imageshack.us/img824/9598/dsc0063se.jpg
http://img560.imageshack.us/img560/1636/dsc0083vj.jpg
http://img855.imageshack.us/img855/9205/dsc0075nc.jpgjinak vysouvá se každou středu cca od 9.00
Paráda! O kolik to vysunuli? Nějak to z těch fotek neumím vyčíst ...
každou středu o 16 metrů (čtyři příčníky)
......::......::......::......::
jen nějaké poznámky k výsunu:
• pakliže se chcete kouknout tak už moc času není, brzy bude vysunuto cca za 14 dní se bude demontovat nos (poté se bude betonovat mostovka a táhlo)
• stále se vysunuje na 4 lisy http://img585.imageshack.us/img585/3879/p1200515.jpg a síla je cca 170t, povedlo se díky zkouškám a mazlavému mýdlu snížit tření mezi ocelí a teflonem na max. 4%
nějaké fotky (starší)
http://img199.imageshack.us/img199/4281/dsc0416d.jpg
http://img413.imageshack.us/img413/82/p1190858.jpg
http://img193.imageshack.us/img193/8324/p1190978.jpg
http://img831.imageshack.us/img831/8691/p1190998.jpg
http://img835.imageshack.us/img835/5797/dsc0242vu.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/3179/p1200077.jpg
http://img717.imageshack.us/img717/1016/dsc06950uk.jpg
http://img203.imageshack.us/img203/1440/dsc06954r.jpg
http://img705.imageshack.us/img705/7774/dsc06951kz.jpg
http://img703.imageshack.us/img703/439/p1200188z.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/4044/p1200169.jpg
http://img267.imageshack.us/img267/8163/p1200153.jpg
http://img822.imageshack.us/img822/3118 … 0small.gif
http://img849.imageshack.us/img849/3664/p1150669.jpg
http://img192.imageshack.us/img192/6836/p1150661p.jpg
http://img291.imageshack.us/img291/7806/p1150660.jpg
http://img845.imageshack.us/img845/747/p1200545.jpg
http://img838.imageshack.us/img838/4848/p1200577.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/673/p1200533.jpg
http://img585.imageshack.us/img585/3879/p1200515.jpg
http://img695.imageshack.us/img695/1456/dsc0825z.jpg
http://img190.imageshack.us/img190/6699/dsc0840qs.jpg
http://img862.imageshack.us/img862/8510/dsc0813.jpg
http://img263.imageshack.us/img263/4792/dsc0810x.jpg
http://img200.imageshack.us/img200/9896/p1210018q.jpg
http://img541.imageshack.us/img541/4703/p1200938g.jpg
http://img847.imageshack.us/img847/6853/p1210011.jpg
http://img96.imageshack.us/img96/2927/p1210163.jpg
http://img822.imageshack.us/img822/9773/p1210195.jpg
http://img823.imageshack.us/img823/7357/p1210189.jpg
http://img560.imageshack.us/img560/1636/dsc0083vj.jpg
http://img855.imageshack.us/img855/9205/dsc0075nc.jpg
http://img824.imageshack.us/img824/9598/dsc0063se.jpg
nějaké fotky (starší)
hodil jsem to k nám, ať se to líp prohlíží
Včera odpoledne betonpumpa na Trojské straně, mám za to, že betonovali žebra mostovky mezi protipovodňovým valem a pilířem pro oblouk (tvarově stejná jako vysouvané prefabrikáty).
Ví někdo, jak se bude nyní pokračovat s vysouváním? na celých 16 metrů není podle mě místo, pokud se odmontuje špička (v místě spojení šrouby, uřezání plamenem neuvažuji) tak zase pro změnu nebude konstrukce podepřena na provizorních pilířích.
Stránky Předchozí 1 … 10 11 12 13 14 … 35 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Tunel Blanka » Trojský most
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.110 s, vykonaných příkazů: 85.