26

Re: Z tisku a médií

Praha 13. července (ČTK) - Prahou budou v pondělí jezdit historické tramvaje, které připomenou výročí 120 let od zahájení provozu první elektrické tramvaje v metropoli. Národní technické muzeum (NTM) při té příležitosti zdarma otevře svou dopravní halu. Program oslav dnes představili zástupci NTM a Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP).
Kolona historických a současných tramvají vyjede v pondělí 18. července kolem 10:00 ze střešovického muzea MHD. Podle vedoucího archivu DPP Pavla Fojtíka projede kolem Pražského hradu, Národního divadla, dále přes Václavské náměstí, náměstí Republiky a skončí na Letenském náměstí. "V rámci defilé budou moci návštěvníci zhlédnout 11 typů kolejových vozidel, od nejstarších, historických až po současné," uvedla mluvčí DPP Ilona Vysoudilová. V čele průvodu bude otevřený muzejní vůz číslo 500, který vyjíždí jen při mimořádných příležitostech. V tramvajích se povezou jen pozvaní hosté, pro veřejnost budou uzavřeny.
Poté bude na Letné odhalen pomník ke 120. výročí zahájení provozu elektrických tramvají, který budou podle Fojtíka tvořit dva metry tramvajových kolejí a pamětní deska. Technické muzeum zase od 15:00 otevře zdarma svou dopravní halu. Od 18:00 budou podle ředitele NTM Karla Ksandra přichystány přednášky k výročí elektrické dráhy. Večer bude Kinobus na Letné promítat film Dáma na kolejích.

Thumbs up Thumbs down

27

Re: Z tisku a médií

Prahou projel jedinečný slavnostní průvod starých a nových tramvají
    15. července 2011  14:42,  aktualizováno  18.7 11:26
    Praha v pondělí oslavuje 120 let od první jízdy elektrické tramvaje. Vůz, který davy udivoval tím, že na první pohled není ničím a nikým tažen, vyrazil od dnešní restaurace Letenský zámeček v sobotu 18. července 1891.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/clanek.aspx?c=A11 … chnika_kuz

28

Re: Z tisku a médií

Pražský Dopravní podnik si chce půjčit šest miliard na metro i tramvaje
http://praha.idnes.cz/prazsky-dopravni- … -zpravy_jj

18. července 2011  18:49
Pražský Dopravní podnik si hodlá půjčit šest miliard korun na investice do konce roku 2013. Podnik potřebuje peníze na dostavbu metra A i D, na nové tramvaje, autobusy i na rekonstrukce tramvajových tratí.

29

Re: Z tisku a médií

Návrat turniketů do metra je reálnější, Dopravní podnik snížil náklady

http://praha.idnes.cz/navrat-turniketu- … -zpravy_ab

Thumbs up Thumbs down

30

Re: Z tisku a médií

12:43 Na Náměstí Míru nefungují eskalátory: Ve stanici metra Náměstí Míru na trase A nefungují eskalátory. Cestující jsou dispečery vyzýváni, aby nevystupovali a využili některou z dalších
http://www.novinky.cz/?ref=logo

Thumbs up Thumbs down

31

Re: Z tisku a médií

Tramvajím chybí záchranné tlačítko. Většina jede dál, když řidič zkolabuje
    29. září 2011  10:32
    Tragické srážce dvou tramvají, při které minulé pondělí v Praze 5 zemřel jeden z řidičů, bylo možné předejít. Kdyby byly tramvaje, stejně jako vlaky, vybaveny takzvaným tlačítkem bdělosti. To musí strojvedoucí lokomotivy čas od času zmáčknout, jinak se stroj sám zastaví. Nic takového ale ve většině tramvají není.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/tramvajim-chybi-z … zpravy_sfo

32

Re: Z tisku a médií

Pražský Dopravní podnik špatně informuje o výlukách zaviněných nehodami
7. října 2011  12:12 http://praha.idnes.cz/prazsky-dopravni- … zpravy_sfo
Ve chvíli, kdy v pražské MHD dojde k nehodě, která zastaví provoz, zůstávají cestující většinou bezradní. Dopravní podnik totiž zatím příliš neumí v takové chvíli poskytnout lidem potřebné informace. Internetové stránky dlouho mlčí, číslo informační linky je neviditelné. Infopanelů je málo, navíc nejsou příliš pružné.

"Sypu si popel na hlavu, je to chyba a musíme systém vylepšit," přiznal ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák.

33

Re: Z tisku a médií

V Braníku se srazil autobus MHD s autem, dva lidé na místě zemřeli
http://praha.idnes.cz/v-braniku-se-sraz … 3_krimi_js
jš 2. listopadu 2011  7:46,  aktualizováno  8:29
Ve Vrbově ulici v pražském Braníku se brzy ráno stala tragická havárie. Autobus MHD se srazil s osobním autem a při nehodě jednadvacetiletá řidička i její spolujezdec na místě zemřeli.

podle fotek a videa to vypadá, že OA směrem nahoru v druhé pravotočivé zatáčce vlítlo do protisměru pod bus
http://old.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=133093 … 49760@z=14

http://www.pozary.cz/clanek/48442-tragi … va-zivoty/

34

Re: Z tisku a médií

Auto k nepoznání zatímco Bus má rozbitý světlo a odjede vlastními silami yikes

Thumbs up Thumbs down

35

Re: Z tisku a médií

Přesně na tomhle místě už byla za mokra spousta bouraček. Zatáčka se tam mírně utahuje, hlavně to tam ale vždy klouzalo. S Leonem tam jezdím připotento. Ke kluzku přispívá i vodorovné značení, na středu plná a vpravo cyklopruh.

Svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu mýlit se. [Mahátma Gándhí]

Thumbs up Thumbs down

36

Re: Z tisku a médií

Pražské jízdenky jsou předražené, uznal výrobce. Nabídl zrušení smluv
    ČTK, brd 21. listopadu 2011  15:37
    Tisk jízdenek je předražený, uznala společnost Neograph, která pro pražský Dopravní podnik jízdenky vyrábí. Firmě proto nabídla, aby dohodou zrušili veškeré dosud nesplněné závazky a uzavřeli novou smlouvu za téměř poloviční ceny. Dopravní podnik to vítá, jinak by musel čekat na ukončení vztahu další čtyři roky.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/prazske-jizdenky- … zpravy_brd

37 Naposledy upravil: nets (25.11. 2011 23.11)

Re: Z tisku a médií

Pražská MHD bude až do Vánoc jezdit častěji, zkrátí se intervaly

ab 25. listopadu 2011  20:43

Jednotlivé spoje pražské městské hromadné dopravy před vánočními svátky posílí. Na vybraných linkách tramvají a autobusů se zkrátí intervaly. Častěji bude jezdit i metro. Upravené jízdní řády začnou platit v sobotu 26. listopadu.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/prazska-mhd-bude- … -zpravy_ab

Thumbs up Thumbs down

38

Re: Z tisku a médií

Praha 28. listopadu (ČTK) - Pražskému dopravnímu podniku nehrozí do konce ledna žádné pokuty od společnosti Škoda Transportation, která Praze dodává nové tramvaje. Vyplývá to z korespondence mezi oběma stranami, řekl dnes po jednání dozorčí rady podniku její předseda Miloslav Ludvík (ČSSD). Dopravní podnik Škodě za tramvaje dluží přes miliardu korun, Škoda by podle smlouvy mohla uplatnit sankce ve výši asi 185 milionů korun.
Podle Ludvíka Škoda Transportation napsala Dopravnímu podniku hlavního města Prahy (DPP), že do konce ledna 2012 nebude vymáhat úroky z prodlení. Podle Ludvíka to ale ještě neznamená, že úroky podniku zcela odpustí.
Z čeho podnik tramvaje zaplatí, není dosud jasné. Hodnota celého tendru na dodávku tramvají činí přes 18 miliard korun. Problém bude 6. prosince znovu řešit valná hromada DPP, kterou tvoří rada hlavního města.
Podnik preferoval šestimiliardovou směnku se zárukou města, s tím ale nesouhlasil primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Dozorčí rada podle Ludvíka odešle primátorovi dopis s žádostí, aby poskytl radě informace o další možnosti financování, která by byla pro město přijatelná.
Vedení Prahy minulý týden slíbilo, že závazky týkající se obnovy vozového parku vyřeší nejpozději v den, kdy bude schvalovat rozpočet města na příští rok. Ten by mohl být schválen 15. prosince.

Thumbs up Thumbs down

39

Re: Z tisku a médií

S_M_Lomoz napsal:

Praha 28. listopadu (ČTK) - Pražskému dopravnímu podniku nehrozí do konce ledna žádné pokuty od společnosti Škoda Transportation, která Praze dodává nové tramvaje. Vyplývá to z korespondence mezi oběma stranami, řekl dnes po jednání dozorčí rady podniku její předseda Miloslav Ludvík (ČSSD). Dopravní podnik Škodě za tramvaje dluží přes miliardu korun, Škoda by podle smlouvy mohla uplatnit sankce ve výši asi 185 milionů korun.
Podle Ludvíka Škoda Transportation napsala Dopravnímu podniku hlavního města Prahy (DPP), že do konce ledna 2012 nebude vymáhat úroky z prodlení. Podle Ludvíka to ale ještě neznamená, že úroky podniku zcela odpustí.
Z čeho podnik tramvaje zaplatí, není dosud jasné. Hodnota celého tendru na dodávku tramvají činí přes 18 miliard korun. Problém bude 6. prosince znovu řešit valná hromada DPP, kterou tvoří rada hlavního města.
Podnik preferoval šestimiliardovou směnku se zárukou města, s tím ale nesouhlasil primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Dozorčí rada podle Ludvíka odešle primátorovi dopis s žádostí, aby poskytl radě informace o další možnosti financování, která by byla pro město přijatelná.
Vedení Prahy minulý týden slíbilo, že závazky týkající se obnovy vozového parku vyřeší nejpozději v den, kdy bude schvalovat rozpočet města na příští rok. Ten by mohl být schválen 15. prosince.

Nějak nechápu, jak si může DP objenat tramvaje za 18 miliard, když nemá ani korunu?

Thumbs up Thumbs down

40

Re: Z tisku a médií

Objednával sice DP, ale z rozhodnutí dozorčí rady, tedy v podstatě na základě rozhodnutí Rady hl. m. Prahy, akorát že té předminulé. Ta minulá měla rozhodnout o financování na tento a příští rok, místo toho ale byla odvolána a současná dělá že se diví, ačkoliv o tom museli vědět. Když o tom vím já. Dvořák vyjednával alespoň změny aby DP nemusel platit vysoké spozdné. Toto vyjednal nejen s ŠT, ale i SOR Libchavy, kterým dlužíme za autobusy. O financování a ekonomice DP si můžeme debatovat, ale upozorňuji že:
1) je to na dlouhou dobu
2) střízliv bych se tímto směrem nevydával
3) vidím celou problematiku spíše zespodu.

Thumbs up Thumbs down

41 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (01.12. 2011 11.50)

Re: Z tisku a médií

Praha 1. prosince (ČTK) - Ředitel pražského dopravního podniku Martin Dvořák končí ve své funkci. Primátorovi Bohuslavu Svobodovi nabídl svou rezignaci, řekl dnes ČTK Svoboda. Podle Svobody bude dopravní podnik potřebovat novou koncepci a Dvořák se již po pěti letech na postu ředitele cítil unaven. O konci Dvořáka se v posledních dnech spekulovalo v souvislosti se vznikem nové pražské koalice.
"Jednal jsem s panem Dvořákem a pan ředitel mi nabídl rezignaci," řekl ČTK Svoboda. Řekl, že jeho rezignaci přijal i přesto, že si je vědom, že hospodářské výsledky jsou v současné době nejlepší za několik posledních let.
"Beru to jako velmi dobré stanovisko a kvituji to s povděkem," dodal Svoboda k Dvořákově rezignaci. Dvořák mu prý svou nabídku zdůvodnil mimo jiné tím, že se již po pěti letech ve vedoucí funkci cítí unaven. Primátor dodal, že změna ve vedení byla potřeba i kvůli tomu, že dopravní podnik (DPP) bude potřebovat "nové koncepční řešení".
O pravděpodobném konci Dvořáka se začalo mluvit poté, co se v Praze změnila koalice a na radnici nově vládne s občanskými demokraty TOP 09 namísto ČSSD. Někteří zástupci TOP 09 avizovali, že budou chtít ve vedení DPP změny.

Thumbs up Thumbs down

42 Naposledy upravil: Jenik (02.02. 2012 22.50)

Re: Z tisku a médií

V Praze budou tramvajové zastávky na znamení, plánuje Ropid
http://zpravy.idnes.cz/v-praze-budou-tr … -zpravy_ab

Thumbs up Thumbs down

43

Re: Z tisku a médií

Praha 6. února (ČTK) - Do funkce generální ředitelky Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) byla jmenována Magdalena Češková, dosavadní šéfka představenstva firmy. Uvedl to dnes server iHNed.cz s odvoláním na mluvčí společnosti Ilonu Vysoudilovou. Představenstvo firmy dnes odvolalo Jaroslava Stůje, který byl řízením podniku pověřen po prosincové rezignaci Martina Dvořáka.
"Důvod odvolání neznám," řekla serveru Vysoudilová. Mluvčí pražského magistrátu Tereza Krásenská Hospodářským novinám (HN) sdělila, že Stůj ve funkci musel skončit "kvůli neutěšené situaci v dopravním podniku".
Stůj zatím odmítl důvody svého odvolání komentovat. "Nejprve se chci domluvit s panem primátorem Bohuslavem Svobodou, jak tuto věc budeme komunikovat," řekl HN. Důvody však podle něj nebyly profesního rázu.
Češková uvedla, že ji jmenování šéfkou DPP zaskočilo. Vedením firmy bude pověřena do doby, než Praha vybere definitivního šéfa dopravního podniku. Nyní má v plánu mimo jiné dokončit hloubkový audit hospodaření firmy za  poslední čtyři roky. Serveru řekla, že neplánuje personální výměny.

Thumbs up Thumbs down

44

Re: Z tisku a médií

Dvořák chtěl prodat opravny tramvají za třetinu ceny. Svému kamarádovi ze Škody

Největší městský podnik Prahy v čele s Martinem Dvořákem chtěl na podzim 2011 opravárenské dílny tramvají v Hostivaři prodat firmě Škoda Transportation. Nové vedení pražského magistrátu téměř hotový obchod zastavilo.

http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-5479377 … i-ze-skody

45

Re: Z tisku a médií

Praha 30. března (ČTK) - Praha udělala další krok k tomu, aby se na Václavské náměstí vrátily tramvaje. Náměstek primátora Tomáš Hudeček (TOP 09) nechal tento týden zpracovat změnu územního plánu, která by návrat tramvají umožnila. Řekl to ČTK. S obnovou tramvajové tratě mezi Vinohradskou třídou a náměstím už dříve počítal projekt přestavby Václavského náměstí. S návratem tramvají ale nesouhlasí Praha 1.
"Hlavním cílem je ulevit dopravnímu uzlu I. P. Pavlova a mít za něj adekvátní zálohu. Křižovatka I. P. Pavlova, tedy křížení tramvají s magistrálou, je Achillovou patou pražské tramvajové sítě," řekl ČTK Hudeček. Tramvaje by podle Hudečkova návrhu jezdily z Vinohradské třídy do Vodičkovy a Jindřišské ulice.
Kvůli tomu ale bude nutné změnit územní plán. Hudeček proto zadal magistrátnímu odboru územního plánu, aby změnu připravil. Měla by být součástí čtvrtého balíku takzvaných celoměstsky významných změn územního plánu. Její příprava může trvat i dva roky. Tramvaje kolem Národního muzea na Václavském náměstí jezdily 96 let, v 80. letech minulého století byla trať zrušena.
S návratem tramvají ale nesouhlasí Praha 1. "Jsme zásadně proti," řekla ČTK mluvčí Prahy 1 Veronika Blažková. Podle Prahy 1 by tramvajové troleje kazily vzhled náměstí.
Zástupci Sdružení Nového Města pražského (SNMP) záměr města neodmítají, ale ani nejsou jeho zastánci. "Jsme k tomu neutrální. Myslíme si, že to není pro Václavské náměstí zásadní věc," řekl ČTK předseda sdružení Jan Adámek. Podle něj není nutné na náměstí natahovat troleje, moderní tramvaje mohou mít napájení i z kolejnic. Sdružení by ale podle Adámka spíše uvítalo tramvajové propojení mezi Vinohradskou třídou a hlavním nádražím, a to Washingtonovou nebo Opletalovou ulicí. S tím ale zase nepočítá hlavní město.
Politici dlouhodobě slibují, že Václavské náměstí opraví. Současné vedení Prahy 1 by chtělo přestavbu začít do konce volebního období v roce 2014. Zatím alespoň rozhodlo, že pro automobily uzavře dolní část náměstí. Opatření začne platit 2. dubna.
Praha si už před lety nechala zpracovat projekt na přestavbu náměstí, jehož autorem je ateliér Cigler Marani Architects. Návrh počítá s rozšířením zeleně, omezením dopravy, větším prostorem pro pěší i s obnovením tramvajové tratě. Uskutečnění projektu prosazuje také SNMP. Podle Adámka mezi největší problémy náměstí v současnosti patří nepořádek, velké množství aut, prodej drog a výskyt lidí, kteří večer lákají kolemjdoucí do nevěstinců.
Kvůli tomu také loni vznikla na pražském magistrátu pracovní skupina. Podle Adámka se nyní například plánuje to, že by město umístilo na náměstí nové odpadkové koše, které by znemožnily bezdomovcům vyndávat jejich obsah.

Thumbs up Thumbs down

46

Re: Z tisku a médií

Konečně nejaka dobra zprava :-)

Petr od Pankráce

47

Re: Z tisku a médií

S_M_Lomoz napsal:

.. večer lákají kolemjdoucí do nevěstinců.
Kvůli tomu také loni vznikla na pražském magistrátu pracovní skupina.

Není nad správně vytrženou větu smile

Thumbs up Thumbs down

48

Re: Z tisku a médií

Praha 14. června (ČTK) - Praha chystá od září rozsáhlou změnu MHD, omezeny budou souběžné linky a zrušeny budou tramvaje číslo 15, 19 a 21. Měla by se také zjednodušit síť autobusů, vzniknou páteřní autobusové linky, takzvané metrobusy. Ročně se tak má ušetřit 406 milionů korun. Návrh dnes magistrát představil městským částem, které jej ještě budou moci připomínkovat, řekl novinářům náměstek primátora Josef Nosek (ODS).
Provoz metra ani železnice se podle Noska měnit nebude. Změny zasáhnou především autobusy a tramvaje. Podle Noska bude jezdit méně linek, které ale budou mít kratší intervaly. "Síť autobusových linek je dnes nepřehledná. (...) Chceme, aby byl systém efektivnější a rychlejší," uvedl Nosek.
Páteřní tramvajové spoje, mezi které budou patřit linky 3, 9, 11, 17 a 22, budou mít ve špičce interval čtyři minuty. Mimo špičku budou jezdit po pěti minutách, o víkendu každých 7,5 až deset minut. Celkem 38 autobusových linek bude nově zařazeno mezi takzvané metrobusy, které budou mít ve špičce interval šest až osm minut. Mimo špičku pak budou jezdit každých 15 až 20 minut. Nasazeny na nich budou především kloubové vozy. Mezi metrobusy budou patřit mimo jiné spoje číslo 119, 136, 177, 180 či 197.
Některé autobusové linky budou omezeny, a to například tam, kde zároveň jezdí tramvaje nebo metro. To se dotkne například autobusu 102 v úseku Kobylisy - Nádraží Holešovice, autobusu 154 ve Švehlově ulici či linky 218 na Evropské třídě. Tramvajová doprava bude omezena v severovýchodní části města, naopak posílena v centru města, například v oblasti Albertova, Seifertovy ulice či Nuslí.
K návrhu se nyní budou moci vyjadřovat městské části, podle ředitele Ropidu Pavla Procházky ale město při plánování změn často vycházelo z jejich požadavků. Praha doufá, že změnu bude moci zavést od září. Na podzim město systém vyhodnotí a případně od ledna upraví.

Thumbs up Thumbs down

49

Re: Z tisku a médií

to zas bude ztracenejch důchodců :-)

Thumbs up Thumbs down

50

Re: Z tisku a médií

Proc 15 a 19?? To mi prijde divne...

No pokud posili v Nuslich, budu jedine rad :-)

Uvidime...

Petr od Pankráce